Gedwongen dekking
- Célie
- Posts in topic: 12
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Gedwongen dekking
https://www.facebook.com/19082684794078 ... /?sfnsn=mo
Onvrijwillige dekking
[ Ik schrijf om bewustwording te creëren. Ik schrijf uit liefde voor honden. Ik schrijf om hondenwelzijn te vergroten. Ik schrijf wat andere niet willen horen, zien of durven. Ik ben de advocaat van de hond ]
Ze komen allemaal ergens vandaan, onze honden, niet zomaar ergens natuurlijk. Nope, al onze honden hebben een mama en een papa. Om drachtig te worden ( zwanger ) zal er eerst een dekking plaats moeten vinden, dit is geslachtsgemeenschap tussen een mannelijk dier en vrouwelijk dier. Daar wil ik het graag met je overhebben.
Hoe ver zijn we bereid te gaan om pupjes te krijgen? Ik denk dat veel mensen er nog nooit over na hebben gedacht hoe de dekking van de ouders van hun pup heeft plaatsgevonden. Toch is dit belangrijk om te weten. Dit is daarom ook een vraag in mijn intake formulier wanneer iemand Puppycoaching bij mij aanvraagt. Hoe heeft de dekking plaatsgevonden.
Deze dekking heeft namelijk een invloed op de moeder en op de pups. Een onvrijwillige dekking kan namelijk schade aanrichten, emotionele schade waar de moeder en de pups behoorlijk last van kunnen hebben. Een onvrijwillige dekking is mijn ogen verkrachting en zou nooit onder het toeziend oog van mensen plaats moeten mogen vinden.
Als een vrouwelijke hond een mannelijke hond afwijst zijn er mensen die de vrouwelijke hond vast houden en dwingen gedekt te worden. Of er zijn mensen die de ruimte verlaten om de vrouwelijke hond aan haar lot over te laten. Dit zal dan in een afgesloten ruimte zijn waar geen mogelijkheid tot vluchten is. Ze kan geen kant op en ze zal zich er aan over moeten geven. Sommige honden gillen het uit van angst als ze gedwongen worden of achter gelaten worden. Waneer je zwerfdieren hebt kunnen zij nog vluchten als het moet. Want een vrouwelijke hond laat zich niet zomaar door alle mannelijke honden dekken.
Honden hebben emoties en besef van wat er met ze gebeurt. Ze kunnen een groot verdriet overhouden aan deze traumatische gebeurtenis en dit kunnen de pups meekrijgen. Wanneer er gemeten wordt met een lecher antenne bij een natuurgeneeskundige of bij een holistisch dierenarts dan wordt er ook meestal verkrachtingstrauma gemeten bij deze dieren of bij hun nakomelingen.
Trauma kan namelijk van generatie op generaties doorgegeven worden. Iets waar veel mensen bij zichzelf niet eens bij stil staan of voor openstaan, laat staan bij de hond. Ook wanneer er telepathisch met dieren wordt gecommuniceerd komt dit vaker naar boven. Pups die aangeven dat hun moeder er niet klaar voor was en honden die aangeven wat voor iets vreselijks de mens hun heeft aangedaan.
Ik ken vrouwelijke honden die het uitgillen letterlijk wanneer er bepaalde mannelijke honden in hun buurt komen. Dit doen ze nadat ze bijvoorbeeld lastig gevallen zijn door een mannelijk hond en gedekt zijn. Begeleiders kunnen vaak ook die link leggen als de vrouwelijke hond bang of agressief reageert. Ze weten dan meteen dat hun hond bang is dat het haar weer zal overkomen.
Het proces zou daarom altijd vrijwillig moeten gebeuren als het gaat over het door mensen bewust fokken met dieren voor pups. Als de vrouwelijke hond niet wil dan zou het klaar moeten zijn voor dat moment. Er kunnen zelfs gedragsproblemen ontstaan bij de moeder en de pups als er heel veel stress bij komt kijken. Ik heb wel eens gezien dat de moeder heel heftig was tegen de pups omdat ze ze gewoon niet wilde, ze was er niet klaar voor.
Denk ook maar eens aan fokteven, zo noemen ze die, die keer op keer gebruikt worden om puppy’s te produceren voor de verkoop om het zo maar even te noemen, want er wordt als een ding mee omgegaan. Mensen kunnen zich voordoen als de beste fokker maar als dit achter gesloten deuren gebeurt zijn het simpelweg smeerlappen.
Hoe ver zijn we bereid te gaan om die perfecte pup het krijgen?
Holistisch hondengedragstherapeut, Nadieh Cuijten, Van hakjes tot poepzakjes
Auteur van: Je hond beter begrijpen, een holistische kijk op hondengedrag.
https://www.vanhakjestotpoepzakjes.nl/p ... begrijpen/
Volg jij @vanhakjestotpoepzakjes al op Instagram? Hier worden op dagelijkse basis veel handige tips en tricks gedeeld. Zie ik jullie daar?
www.instagram.com/vanhakjestotpoepzakjes/
Onvrijwillige dekking
[ Ik schrijf om bewustwording te creëren. Ik schrijf uit liefde voor honden. Ik schrijf om hondenwelzijn te vergroten. Ik schrijf wat andere niet willen horen, zien of durven. Ik ben de advocaat van de hond ]
Ze komen allemaal ergens vandaan, onze honden, niet zomaar ergens natuurlijk. Nope, al onze honden hebben een mama en een papa. Om drachtig te worden ( zwanger ) zal er eerst een dekking plaats moeten vinden, dit is geslachtsgemeenschap tussen een mannelijk dier en vrouwelijk dier. Daar wil ik het graag met je overhebben.
Hoe ver zijn we bereid te gaan om pupjes te krijgen? Ik denk dat veel mensen er nog nooit over na hebben gedacht hoe de dekking van de ouders van hun pup heeft plaatsgevonden. Toch is dit belangrijk om te weten. Dit is daarom ook een vraag in mijn intake formulier wanneer iemand Puppycoaching bij mij aanvraagt. Hoe heeft de dekking plaatsgevonden.
Deze dekking heeft namelijk een invloed op de moeder en op de pups. Een onvrijwillige dekking kan namelijk schade aanrichten, emotionele schade waar de moeder en de pups behoorlijk last van kunnen hebben. Een onvrijwillige dekking is mijn ogen verkrachting en zou nooit onder het toeziend oog van mensen plaats moeten mogen vinden.
Als een vrouwelijke hond een mannelijke hond afwijst zijn er mensen die de vrouwelijke hond vast houden en dwingen gedekt te worden. Of er zijn mensen die de ruimte verlaten om de vrouwelijke hond aan haar lot over te laten. Dit zal dan in een afgesloten ruimte zijn waar geen mogelijkheid tot vluchten is. Ze kan geen kant op en ze zal zich er aan over moeten geven. Sommige honden gillen het uit van angst als ze gedwongen worden of achter gelaten worden. Waneer je zwerfdieren hebt kunnen zij nog vluchten als het moet. Want een vrouwelijke hond laat zich niet zomaar door alle mannelijke honden dekken.
Honden hebben emoties en besef van wat er met ze gebeurt. Ze kunnen een groot verdriet overhouden aan deze traumatische gebeurtenis en dit kunnen de pups meekrijgen. Wanneer er gemeten wordt met een lecher antenne bij een natuurgeneeskundige of bij een holistisch dierenarts dan wordt er ook meestal verkrachtingstrauma gemeten bij deze dieren of bij hun nakomelingen.
Trauma kan namelijk van generatie op generaties doorgegeven worden. Iets waar veel mensen bij zichzelf niet eens bij stil staan of voor openstaan, laat staan bij de hond. Ook wanneer er telepathisch met dieren wordt gecommuniceerd komt dit vaker naar boven. Pups die aangeven dat hun moeder er niet klaar voor was en honden die aangeven wat voor iets vreselijks de mens hun heeft aangedaan.
Ik ken vrouwelijke honden die het uitgillen letterlijk wanneer er bepaalde mannelijke honden in hun buurt komen. Dit doen ze nadat ze bijvoorbeeld lastig gevallen zijn door een mannelijk hond en gedekt zijn. Begeleiders kunnen vaak ook die link leggen als de vrouwelijke hond bang of agressief reageert. Ze weten dan meteen dat hun hond bang is dat het haar weer zal overkomen.
Het proces zou daarom altijd vrijwillig moeten gebeuren als het gaat over het door mensen bewust fokken met dieren voor pups. Als de vrouwelijke hond niet wil dan zou het klaar moeten zijn voor dat moment. Er kunnen zelfs gedragsproblemen ontstaan bij de moeder en de pups als er heel veel stress bij komt kijken. Ik heb wel eens gezien dat de moeder heel heftig was tegen de pups omdat ze ze gewoon niet wilde, ze was er niet klaar voor.
Denk ook maar eens aan fokteven, zo noemen ze die, die keer op keer gebruikt worden om puppy’s te produceren voor de verkoop om het zo maar even te noemen, want er wordt als een ding mee omgegaan. Mensen kunnen zich voordoen als de beste fokker maar als dit achter gesloten deuren gebeurt zijn het simpelweg smeerlappen.
Hoe ver zijn we bereid te gaan om die perfecte pup het krijgen?
Holistisch hondengedragstherapeut, Nadieh Cuijten, Van hakjes tot poepzakjes
Auteur van: Je hond beter begrijpen, een holistische kijk op hondengedrag.
https://www.vanhakjestotpoepzakjes.nl/p ... begrijpen/
Volg jij @vanhakjestotpoepzakjes al op Instagram? Hier worden op dagelijkse basis veel handige tips en tricks gedeeld. Zie ik jullie daar?
www.instagram.com/vanhakjestotpoepzakjes/
- Floortje
- Posts in topic: 3
- Honden: 2
- Welke: Hussel en Hollandse Herder
Re: Gedwongen dekking
Rakoes heeft een hekel aan opdringerige reuen. Leg eens uit @Sandra&co
Het was al niks, maar wat een griezel met d'r hondenrape fantasy.
Haar eigen trauma?*Esther schreef:'Trauma kan generatie op generaties doorgegeven worden' Duidelijk.
Dat is gewoon zo hoor. Epigenetica.
Of dat de verkrachting van de moederhond is waag ik te betwijfelen.
En als je dan als fokker in een fokkersgroep een volledig vrije dekking plaatst (video) dan ben je echt heel onverantwoord bezig want dat kan echt gevaarlijk zijn en traumatisch aflopenTineke schreef:Spiritual dog mom dan ben ik al weg
Neemt niet weg dat ik weleens foto's voorbij heb zien komen.van vastgebonden teven omdat die zich niet wilde laten dekken.
Dat zou mijn ding eerlijk gezegd ook niet zijn
- *Esther
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff
Ach, dat zal zo zijn maar dit artikel kan ik niet serieus nemen. Ze zal zelf wel een traumaatje hebben hier of daar.
- Alfilillo
- Welke: Podenco en kruising
Ik hou ook niet van de vorm waarom het gegoten is.
Neemt niet weg dat ze een punt heeft. Als het koppelen niet goed lukt en iemand helpt een handje, vind ik dat geen probleem, maar een teef die aangeeft niet te willen en dan toch doorzetten, nee.
Neemt niet weg dat ze een punt heeft. Als het koppelen niet goed lukt en iemand helpt een handje, vind ik dat geen probleem, maar een teef die aangeeft niet te willen en dan toch doorzetten, nee.
Ja, precies, wanneer de teef niet wil dan loop ik weg. Dan maar geen pups.
Het is allemaal al helemaal door de fokker geselecteerd, de partner van de hond. Dat ze elkaar dan wel leuk vinden is heel belangrijk.
Bij natuurlijke partnerkeuze van de hond blijkt dat ze net zoals bij mensen op een geurpatroon afgaan van hun partner. De geur weerspiegelt dan een immuunsysteem die het tegenovergestelde is, zodat de nakomelingen een optimaal immuunsysteem vererven. Als iemand nog begrijpt wat ik bedoel, haha.
Dat artikel is verder lachwekkend natuurlijk. En wat is een lecher antenne?
- Kruimel
- Posts in topic: 1
- Welke: IJslandse honden
https://www.holistischdierenarts.nl/lecher-antenne/
Ik ben daar ooit geweest met Kàtur. Soms doe je rare dingen. Daar kwamen ze ook met dat ding aan. En genezende muziek en zijden dekentje met edelstenen.
Hij vond het prachtig, mijn bankrekening wat minder. En het deed niks.
Ik ben daar ooit geweest met Kàtur. Soms doe je rare dingen. Daar kwamen ze ook met dat ding aan. En genezende muziek en zijden dekentje met edelstenen.
Hij vond het prachtig, mijn bankrekening wat minder. En het deed niks.
Het duo Olie en Bol
- Alfilillo
- Welke: Podenco en kruising
Of dat apparaat werkt, weet ik niet, maar de theorie erachter vind ik interesant. Een vriendin van me doet 'biodinámicasessies' en een andere techniek die inspeelt op energievelden. Ze heeft het een keer op mij toegepast en het was echt verrassend wat er gebeurde.
- Floortje
- Posts in topic: 3
- Welke: Hussel en Hollandse Herder
Ik heb een opleiding antroposofische veehouderij gevolgd, dus wat zweverij is mij niet vreemd. Ik sta open voor heel veel zaken die anderen belachelijk vinden.
Maar dit gaat zelfs mij te ver
En uiteraard ben ik ook tegen geforceerde dekkingen, maar dat is bijna iedereen toch?
En uiteraard ben ik ook tegen geforceerde dekkingen, maar dat is bijna iedereen toch?
-
- Posts in topic: 1
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Bij sommige rassen is het normaal, bullys worden in dit soort stellages gedekt:Floortje schreef: ↑24 feb 2022, 08:56 Ik heb een opleiding antroposofische veehouderij gevolgd, dus wat zweverij is mij niet vreemd. Ik sta open voor heel veel zaken die anderen belachelijk vinden.
Het bericht vind ik niks, maar ik vind wel iets van ki bij dieren en gedwongen dekkingen. Als het bij dieren niet natuurlijk kan, dan maar gewoon niet.
- malinois
- Posts in topic: 5
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Als een van mijn reuen dekt moet t geen verkrachting worden, dus als de teef echt niet wil dan gebeurd t ook niet. Hier hebben ze dus wel de ruimte want ik ga naar een terrein waar ze kunnen rennen wat ze willen. Ik wil best helpen overstappen enzo maar de rest moeten ze toch echt samen doen. Ik heb maar 1 teef gehad hier ooit die begon te knokken, letterlijk. Dan zoek je maar een ander. Verder nooit problemen. Maar ik krijg van dat artikel wel vlekjes hoor, brrr
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Posts in topic: 5
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
In t vervolg even verwijzen naar t vossenpaar filmpjeCrutz schreef:En als je dan als fokker in een fokkersgroep een volledig vrije dekking plaatst (video) dan ben je echt heel onverantwoord bezig want dat kan echt gevaarlijk zijn en traumatisch aflopenTineke schreef:Spiritual dog mom dan ben ik al weg
Neemt niet weg dat ik weleens foto's voorbij heb zien komen.van vastgebonden teven omdat die zich niet wilde laten dekken.
Dat zou mijn ding eerlijk gezegd ook niet zijn
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Célie
- Contacteer:
Nou blijkbaar niet want het gebeurt nog steedsFloortje schreef: ↑24 feb 2022, 08:56 Ik heb een opleiding antroposofische veehouderij gevolgd, dus wat zweverij is mij niet vreemd. Ik sta open voor heel veel zaken die anderen belachelijk vinden.
- Célie
- Contacteer:
Nou dat dusZinodo schreef: ↑24 feb 2022, 07:51 Ja, verkrachting is slecht en niet de bedoeling. Dat hoef je niet uit te leggen, we snappen dat en wie dat niet snapt doet het. Maar die heeft dan ook schijt aan wat jij erover te vertellen hebt.
Maar om jezelf vervolgens helemaal in diskrediet te brengen met "Ook wanneer er telepathisch met dieren wordt gecommuniceerd komt dit vaker naar boven."
Meid. Ga toch fietsen.