Van 1 naar 2 honden.. en terug naar 1
Re: Van 1 naar 2 honden.. en terug naar 1
In het begin ging het echt heel erg goed. Maar toen de nieuwigheid (en dus ook de voorzichtigheid) eraf was en Lex ouder werd ging het toch 'mis'. Het verschil in formaat was toch te groot.☹
Baal wel maar het is zoals het is.
Deze zijn van de wandeling net dus Maya zelf mist gelukkig weinig.
Baal wel maar het is zoals het is.
Deze zijn van de wandeling net dus Maya zelf mist gelukkig weinig.
Beter zo dan dat het op een gegeven moment helemaal fout loopt.
Ik denk dat je prima een hond bij Maya kunt zetten, een lekkere flinke reu waar ze mee kan beuken bijvoorbeeld.
Ik denk dat je prima een hond bij Maya kunt zetten, een lekkere flinke reu waar ze mee kan beuken bijvoorbeeld.
- thom
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Farah het Portugese meisje
Wat jammer dat het zo gelopen is.
Ons Portugese meisje Farah.
Ah jammer! Maar goede beslissing, een stuk hondje heeft niemand wat aan.
- HillieS
- Posts in topic: 3
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Jammer dat het niet ging!
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Wat jammer!
Formaatverschil kan inderdaad vervelend zijn. Froo weegt 4 kilo, Mowin 22. Mowin is eigenlijk best een kleine hond maar dat verschil is natuurlijk behoorlijk. Hij kan soms ook flink lomp zijn en spel moet dan afgekapt worden. Buiten mag hij niet met haar spelen want dan kijkt hij niet uit, binnen eigenlijk wel (en als hij niet oplet is dat wel duidelijk voordat er ongelukken kunnen gebeuren). Ik let wel altijd met een half oog op. Ik weet dat hij uit zichzelf voorzichtig doet met Froo, maar als hij zich niet had kunnen aanpassen had ik altijd met twee ogen moeten opletten. Ik snap best dat je daar niet op zit te wachten.
Maar een grotere hond erbij kan inderdaad vast wel, dan kunnen ze samen lekker beuken!
Ik lees net dat je dat niet wil. Nou ja, alleen heeft ze het zo te zien ook prima naar haar zin.
Formaatverschil kan inderdaad vervelend zijn. Froo weegt 4 kilo, Mowin 22. Mowin is eigenlijk best een kleine hond maar dat verschil is natuurlijk behoorlijk. Hij kan soms ook flink lomp zijn en spel moet dan afgekapt worden. Buiten mag hij niet met haar spelen want dan kijkt hij niet uit, binnen eigenlijk wel (en als hij niet oplet is dat wel duidelijk voordat er ongelukken kunnen gebeuren). Ik let wel altijd met een half oog op. Ik weet dat hij uit zichzelf voorzichtig doet met Froo, maar als hij zich niet had kunnen aanpassen had ik altijd met twee ogen moeten opletten. Ik snap best dat je daar niet op zit te wachten.
Maar een grotere hond erbij kan inderdaad vast wel, dan kunnen ze samen lekker beuken!
Ik lees net dat je dat niet wil. Nou ja, alleen heeft ze het zo te zien ook prima naar haar zin.
- Célie
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Jammer dat het niet goed uitgepakt heeft, Oes kan ook verschrikkelijk hard en lomp spelen maar bij kleine hondjes doet ze wel altijd zachtjes gelukkig.
kijk hoe lomp, maar met Ben dr hondenneef of met 4 van de buurboomertjes doet ze altijd voorzichtig.
Waar is Lexi nu heen gegaan dan?
kijk hoe lomp, maar met Ben dr hondenneef of met 4 van de buurboomertjes doet ze altijd voorzichtig.
Waar is Lexi nu heen gegaan dan?
Maya deed in het begin ook zachtjes. En dat doet ze nog steeds tegen Semmy. Maar die woont niet bij haar in huis.
Naar een vriendin van een vriendin van mij nog geen 15 km verderop
Naar een vriendin van een vriendin van mij nog geen 15 km verderop
- Célie
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
O dan blijf je wel op de hoogte
- Zamunda
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Re: Van 1 naar 2 honden
Jeetje, wat een bizarre ongelukken . Gelukkig dat het met Lexi telkens goed afliep maar je zult je wild geschrokken zijn! Ik snap dat je dit niet meer zag zitten, wat naar dat je de stap hebt moeten nemen om Lexi te herplaatsen.BieneMaya schreef: ↑17 mar 2022, 11:551x toen ze beiden aan een flos zaten te trekken en Maya ineens zo,n enorm harde ruk gaf waardoor Lex door de kamer vloog, tegen de cv aanklapte en mank liep, 1x toen Lex Maya een beuk gaf en Maya daarop een beuk terug uitdeelde. Een grote gil en Lex had wat ademhalingsmoeilijkheden dus hup weer DA.
3e x was toen ze buiten in het bos aan het rennen waren en Lex Maya in haar staart greep en Maya zo hard omdraaide dat Lex tegen een boom klapte. Weer wat mank dus weer laten checken.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Maya paste zich dus onvoldoende aan EN Lexi bleef het spel zoeken ondanks het grootteverschil als ik het goed lees.
Ja, dan houdt het op he, veel te gevaarlijk.
Ik zie hier dat echt wild spelen alleen met roedelgenootjes van ongeveer gelijke grootte gebeurt, Kika heb ik als enige iets moeten sturen hierin maar ging vrij vlot.
Als de kleintjes zo wild zouden spelen met Kika als onderling gaat het hier ook goed fout. Maar ze zijn zo wijs haar niet meer uit te dagen (tenzij binnen liggend spelen, buiten nooit meer) en de groten zijn ook zo wijs om met elkaar te spelen en niet met de kleintjes.
Wel heel fijn dat Lexi bij een vriendin woont nu!
En een grote hond er bij... 2 honden van dat kaliber eten best veel, nemen veel plaats in... kan soms lastig zijn dus als je daar geen zin in hebt zeker niet doen, Maya amuseert zich zo ook wel zo te zien.
Ja, dan houdt het op he, veel te gevaarlijk.
Ik zie hier dat echt wild spelen alleen met roedelgenootjes van ongeveer gelijke grootte gebeurt, Kika heb ik als enige iets moeten sturen hierin maar ging vrij vlot.
Als de kleintjes zo wild zouden spelen met Kika als onderling gaat het hier ook goed fout. Maar ze zijn zo wijs haar niet meer uit te dagen (tenzij binnen liggend spelen, buiten nooit meer) en de groten zijn ook zo wijs om met elkaar te spelen en niet met de kleintjes.
Wel heel fijn dat Lexi bij een vriendin woont nu!
En een grote hond er bij... 2 honden van dat kaliber eten best veel, nemen veel plaats in... kan soms lastig zijn dus als je daar geen zin in hebt zeker niet doen, Maya amuseert zich zo ook wel zo te zien.
- Dirkje
- Posts in topic: 1
- Welke: Border Collies
Wat jammer dat het zo gelopen is. Ik snap dat je die kleine hebt herplaatst voor het helemaal mis zou gaan.
- Gretha
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Jeetje, wat jammer. Maar dit was waarschijnlijk een keer echt uit de klauwen gelopen.
Zal toch geen makkelijke beslissing geweest zijn.
Zal toch geen makkelijke beslissing geweest zijn.
- Vicky
- Honden: 4
- Welke: BC Markiesje Wocker
Jammer dat het zo is gelopen. Wel fijn dat je een goed plekje voor haar hebt gevonden.
Bo en de honden
-
- Contacteer:
Heel jammer maar ook heel begrijpelijke keuze
Balen. Om die reden hier ook geen grote honden. Ook niet op bezoek want ik wil het gewoon niet hebben. Guus heeft een vriend. Helaas is dat precies de allergrootste hond die ik ken. Dat gaat ook regelmatig mis en Bas en Guus snauwen en grauwen en hakken wat af om hun vege lijf te redden. Ik zit er altijd bovenop.
Helaas zijn mensen niet zo tolerant voor mijn "hysterie" dat ze grote lompe honden bij mijn honden weg moeten houden maar dat is pech. Ik heb allebei mijn honden mank zien worden. Horen krijsen als ze vertrapt of omver gebeukt worden en dat ben ik eigenlijk zat.
Heel erg jammer dat het niet werkte voor alle partijen. Want nu moet dat hondje alweer verkassen en dat is niet zo goed voor jonge honden.
Helaas zijn mensen niet zo tolerant voor mijn "hysterie" dat ze grote lompe honden bij mijn honden weg moeten houden maar dat is pech. Ik heb allebei mijn honden mank zien worden. Horen krijsen als ze vertrapt of omver gebeukt worden en dat ben ik eigenlijk zat.
Heel erg jammer dat het niet werkte voor alle partijen. Want nu moet dat hondje alweer verkassen en dat is niet zo goed voor jonge honden.
Gelukkig is de vriend van Guus wel zover dat lukt uiterst voorzichtig en is Guus de baas. Dus Guus kan hem redelijk onder controle houden maar samen rennen en ravotten blijft super eng om te zien. Bas gromt en snauwt hem sowieso weg want die kent de klappen van de zweep en ook voor Bas heeft hij gelukkig heilig respect. Heel bijzonder want het is een cao de bestiar en op straat en met andere honden niet onderdanig. Mijn honden waren vanaf dag één de baas over hem.
Lexi was een grote hond in een klein lijf. Die hield niet op met uitdagen want ze vond het prachtig.
En 24/7 op te moeten letten, 1 van de beide elke keer of naar buiten of in aparte ruimtes doen als ik naar de wc moest of bv. was ophangen zag ik niet zitten.
Daarvoor had ik geen 2e hond genomen
En ja, ik heb mazzel gehad dat het niet erger is afgelopen maar belangrijker nog, ik heb mijn les geleerd.
Ik vind het het ergste voor Lex zelf.
Wat Marc al zei, weer verhuizen
Pleister op de wonde is dat Lex het heel erg naar haar zin heeft nu. Ipv een grote hond heeft ze nu een kind van 12 om mee te spelen.
Het is heel jammer dat het zo gegaan is. Gelukkig heb je een goed adres voor Lexi gevonden. Ontzettend balen, maar heel begrijpelijk.
Wat jammer ik vroeg me al af hoe het ging
Gelukkig heb je nog contact
Gelukkig heb je nog contact