Meeko de pup

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Inge O
Posts in topic: 46
Honden: 5
Welke: Hovawart

Re: Meeko de pup

Bericht door Inge O »

billy schreef: 15 okt 2021, 15:48 Wat een lieve foto bij de paarden en met je zoontje :hartjes:

Leuk filmpje :cheer: was je niet bang dat hij van de brug af zou willen springen of vallen naar Manu toe, of ben ik nu zo'n schijterd. :mrgreen: :mrgreen:
Hier nog een peentjeszweeterd :engel: .

Ik ben dan vooral bang dat hij zich achteruit zou verstappen terwijl hij naar een hond of naar Manuma kijkt, met water eronder zou ik het wel durven maar zo, huhh, nee, lamaar :F: .
Manuma

Bericht door Manuma »

Hij zou zich laag moeten maken om er achteruit vanaf te donderen want die onderste balk zou hij aanstoten. Andere honden zijn hier bijna niet en anders zie ik ze vanaf deze brug heel goed aankomen.
Toevallig kwam er een jonge Doodle aan lopen toen we op de brug stonden en toen heb ik hem wel opgepakt. Mijn volwassen honden laat ik ook geen kennis maken met andere honden op deze brug.

Het is natuurlijk een vaag argument maar ik geloof gewoon niet dat hij eraf zou lopen. Hij is superhandig en heeft me geen moment de indruk gegeven eraf te lopen. Hij is voor een pup heel bedachtzaam vind ik. Maar misschien heb ik het wel mis hoor en neem ik teveel risico :mrgreen:
Zamunda
Posts in topic: 59
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Ik ben gewoon een schijtebak hoor :') .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Inge O

Bericht door Inge O »

Manuma schreef: 15 okt 2021, 17:18 Andere honden zijn hier bijna niet en anders zie ik ze vanaf deze brug heel goed aankomen.
Toevallig kwam er een jonge Doodle aan lopen toen we op de brug stonden en toen heb ik hem wel opgepakt. Mijn volwassen honden laat ik ook geen kennis maken met andere honden op deze brug.

Nee, ik bedoelde ook jouw eigen groterds, toen Manu kwam aangelopen bv.

Maar ik heb lichte hoogtevrees dus ben niet echt een referentie :tongue: .
Coraline
Posts in topic: 2

Bericht door Coraline »

Wat ontzettend leuk om de ontwikkelingen van thuiskomen tot en met nu te lezen! Er is al ontzettend veel gebeurd, zeg😳 Meeko is een prachtige pup en Uma en Manu zijn zo te lezen een goede thuishaven, basis voor hem. Hartverwarmend om te lezen.
En zoals altijd volg jij de behoefte van elke stap voor stap🥰

Ik hoop dat Uma zich snel beter voelt, voor zover dat bij haar lukt. Sterkte.
Izzie_Lot
Posts in topic: 1

Bericht door Izzie_Lot »

Oooh, zoon en Meeko worden vrienden voor het leven.
SuzanneS
Posts in topic: 5

Bericht door SuzanneS »

Heerlijk hoe jullie je suf genieten!
Diana
Posts in topic: 22
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Wat een heerlijk filmpje! Hij huppelt zo vrolijk met iedereen mee, door de wildernis en over de brug :I: En Manu met zijn omweg omdat hij niet door de prikstruikjes wil :LOL:
Ik vond die brug ook wel hoog, maar Meeko was rustig en leek zijn koppie er goed bij te hebben, dus ik zat verder geen peentjes te zweten ;-)
Afbeelding
glashelder

Bericht door glashelder »

Wat leuk dat hij zo goed past, zeg. Zowel met je zoontje als met Uma en Manu.
Lynnepien

Afbeelding
Borderbende
Posts in topic: 10
Honden: 4
Welke: Border Collie

Bericht door Borderbende »

Wat een super sprongen maken die pups he in een week. Kijk m lekker dapper mee hobbelen buiten, hahahaha
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn

Afbeelding
Ipanema
Posts in topic: 7
Honden: 2
Welke: Peruaanse naakthond en whippet x AHT

Bericht door Ipanema »

Wat een heerlijk filmpje :I: Ik zou ook zo die brug over gegaan zijn hoor, als je een pup hebt met wat zelfbehoud. Ik ga er ook vaak genoeg van uit dat iets wel goed zal gaan, geen angstzweet hierzo :mrgreen:

Fijn dat alles zo goed loopt !
Smoushond
Posts in topic: 32

Bericht door Smoushond »

Ik ben ook een schijterd maar indenk dat pups geen hoogte kunnen inschatten. Heavy is zo lomp die zou hem er zo afzwaaien met haar staart 😩
Afbeelding
Alfilillo
Posts in topic: 19
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Wat leuk dat filmpje! Het is wel een wervelwind, die Meeko. Ook mooi om de verschillen tussen Murphy en Meeko te zien. Het zijn allebei actieve, open en beweeglijke pups zoals een gezonde hond betaamt, maar Murphy is toch net iets terughoudender en behoedzamer dan Meeko. Meeko, gaat gewoon voor de volle 100% voorwaarts. Daar ga je een heerlijke canicrosshond aan hebben, verwacht ik.
Ik vind trouwens zowel Murphy als Meeko prachthondjes om te zien (net als hun broertjes en zusjes trouwens) met dan wildkleurtje en nu al ranke lijfje :I:
Afbeelding
Manuma

Bericht door Manuma »

Ja, dat vind ik ook heel leuk om te zien. Sirene heeft toch wel heel goed gezien dat Meeko goed bij ons zou passen. En hoe moedig hij ook is, hij is ook voorzichtig.
Hij benadert mensen en honden voorzichtig en velen zelfs helemaal niet. Hij heeft echt een voorkeur. Als je hem ook de trap op ziet gaan, dat doet hij handiger dan Manu :mrgreen:

‘s Ochtends is hij niet te stoppen. Dan rent hij met speeltjes en kluiven door het huis, pakt de legale pantoffel en daagt Manu uit. Rent buiten heen en weer, heeft zin om even wat dingetjes te oefenen en daarna valt hij urenlang in slaap. Echt zo’n diepe slaap waarbij hij heerlijk ontspannen in dat puppenlijfje hangt :I: ‘s Middags heb je er geen kind aan.
Hij is vandaag mee geweest naar de carwash, dat vond hij pas mooi. Hij keek zijn ogen uit om vervolgens thuis lekker in de tuin te ravotten. Hij is echt moedig en herstelt heel snel van wat hij spannend vindt. Ik vind het ook zo mooi dat ik echt al zijn mens ben. Blijft toch bijzonder als een hond echt voor je kiest. Met Manu als pup heb ik dat nooit gehad en Uma kiest sowieso geen mens :LOL: Ik had dat met Cody wel en dat miste ik echt. Hoe lief ik Manu en Uma ook vind, maar Meeko is precies wat nog miste. Nu al.

Volgende week wil ik hem voor het eerst meenemen naar het strand. Wel met grote broer Manu want ik vind het eerlijk gezegd wel spannend als er grote honden komen buurten. Hij is zo klein. Laatst was er een jonge hond die op Meeko afdook. Wel vriendelijk hoor en Meeko deed gewoon mee. Maar op een gegeven moment werd de andere hond wat te wild en dan staat Manu er gelijk bovenop om de boel te sussen. Gewoon heel rustig, als een echte bezorgde grote broer. Zo schattig.

Ik wil op al jullie berichten reageren en ga er echt voor zitten hoor. Ik ben nu elke keer op m’n telefoon aan het forummen en die quotes aanpassen is dan zo’n intensieve klus :lol1:
Hakkene
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Manuma schreef:Er komt een uitgebreidere update hoor. Het gaat heel goed, hij is lekker stout en ondeugend en zet de boel regelmatig op stelten.
Hij rent regelmatig met een pak luiers door het huis, kauwt op de riemen van mijn vriend, graaft een bed in de wasmand en bespringt mijn neus met die vlijmscherpe tanden als ik nietsvermoedend lig te slapen :Q:
Kind en pup tegelijk is vooral poep ruimen en trappen op en af vliegen. Het huis ligt vol met speelgoed van Meeko en alle losse spullen staan nu opgestapeld op de eettafel en het aanrecht waardoor we nu op de bank avondeten. De opbergmand onder de salontafel is een paar hoeken armer geworden en het rozenboeket ligt in duizend stukjes over de vloer.

Terwijl ik toch ook de hele dag opruim :scratch:

Het is genieten. Iedereen vindt elkaar leuk en ik heb er nog geen moment spijt van gehad :cheer:

Afbeelding

Hij heeft oneindige energie. Ik heb een kort filmpje van onze ochtendwandeling. Scherm verkeerd gehouden maar soit.
Wat een verschrikkelijk zoete foto. Lief!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Rebble

Bericht door Rebble »

Wat een heerlijk blij en vrij ding!
Afbeelding
Soof
Posts in topic: 8
Welke: Zwitserse herder

Bericht door Soof »

Die foto van R met Meeko. :I:
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Wat leuk hoe je hem beschrijft, ik word er helemaal blij van als ik het lees hoe hij zich vermaakt, lekker slaapt en jou uitgekozen heeft :I: .
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Yvette
Posts in topic: 39
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Ik vind het ook echt leuk om je verhalen zo te lezen. Lekker veel herkenning ook!
Het is heerlijk om zo'n mensenhond te hebben he :I: Van de week werd ik 's ochtends een keer wakker geknuffeld door hem, niet omdat ie wat moest maar gewoon echt voor de gezelligheid, zo fijn! :hartjes: :hartjes:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Budkes
Posts in topic: 2
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

En nog zo'n knapperd. :I:
En ook weer zo'n heel ander leven.
Echt bijzonder om deze 3 in compleet andere omstandigheden te mogen volgen.
Hij doet het super en past volgens mij uitstekend bij jou. Mooi hoor.
Hoop dat jullie allemaal blijven posten. :E:
Afbeelding
Manuma

Bericht door Manuma »

Korte update na een hoop foto’s in een fototopic :hartjes:

Gisteren voor de titer gegaan. Hij was niet meer beschermd dus moest toch z’n prikjes. Gillen! En de dierenarts had hem nog niet eens aangeraakt :') De dierenarts was voor mij nieuw maar echt een topmens. Ze maakten er gelijk een oefening van en uiteindelijk was Meeko er wel oké mee.
Terwijl we op de uitslag wachtten konden we even wandelen in de buurt van ons nieuwe huis. Ik ging op een bankje in het park zitten terwijl Meeko zich uitleefde op de al gegraven kuil daaronder.
Ik voelde een neus in mijn zij en keek even wie kwam buurten. Staat daar een rednose pitbull. Mijn hemel, waaaar is mijn pupje?! Sneeel :jank:
Die kwam dus na een klein blafje meteen kijken en ging ineens aan die tepels staan trekken. Mevrouw was schijnzwanger :goeie: Ze was ontzettend lief en ze heeft zo rustig en voorzichtig met Meeko gespeeld. Die trouwens zelf helemaal niet rustig was, kleine haai :lol1:

Op de terugweg was hij zo hyper dat ik ongeveer 20 minuten lang met een puppygebit in mijn kuit rondgelopen heb. Tot groot plezier van omstanders. Wat doet dat zeer zeg.
Ik stop elke keer als hij begint te bijten en loop pas verder als hij stopt maar heel effectief is dat niet :')

Verder zijn we twee dagen geleden naar Soof en haar twee witte herders gereden, helemaal naar de Veluwe. We kunnen wel stellen dat Meeko geen angst voor grote honden kent. Ik weet niet of Kay beide oren nog volledig heeft behouden maar het zag er slecht uit :LOL:
Daar volgen nog meer foto’s van!

Hij weegt trouwens al 6,7 kg :lol1:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Oh wat een heerlijk verhaal weer, haha de kleine held met z'n gegil :LOL: . En mensenkinderen, die pitbull! Wat mooi met de honden van Soof :I: . En lopen met een piranha aan je kuit :LOL: .

Genieten!
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 32

Bericht door Smoushond »

Herkenbaar dat lopen met pup in je kuit 🤣🤣 wat zijn de herders van Soof ook lief met hem
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Een zeer bescheiden pupje, dat is wel duidelijk :LOL: .
Jetski
Posts in topic: 5
Welke: Portugese waterhond

Bericht door Jetski »

Heerlijk om Meeko 's verhalen te volgen!
Gaaf dat Sirene de pups ook zo goed op karakter heeft toegewezen/geadviseerd.
Als je zoveel verschillende pups kwa uiterlijk hebt lijkt het me best lastig om niet alleen op uiterlijk te kiezen..
Afbeelding
Plaats reactie