Herder Kaj beet een buurhondje dood. Moet hij nu worden geëuthanaseerd?
-
- Posts in topic: 23
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Re: Herder Kaj beet een buurhondje dood. Moet hij nu worden geëuthanaseerd?
Daar staat niet dat mijn honden katten bijten.
En als ik mezelf in jouw ogen tegenspreek dan mag je vragen hoe het zit. Niet gaan zitten insinueren dat ik lieg. Waarom zou ik? Ik zeg van mijn eerdere honden toch ook gewoon wat er wel en niet goed ging?
En als ik mezelf in jouw ogen tegenspreek dan mag je vragen hoe het zit. Niet gaan zitten insinueren dat ik lieg. Waarom zou ik? Ik zeg van mijn eerdere honden toch ook gewoon wat er wel en niet goed ging?
- Kells
- Posts in topic: 5
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Ik denk dat oom agent schijtsbenauwd voor honden is en daarom 2x schoot en dat snap ik. Niet iedereen kan honden lezen en daar moet jij als hondenbezitter gewoon rekening mee houden.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Ja en toch he Kells, misschien ben ik te naiif hoor maar ik woon hier. Ik ken deze plek. Sterker nog ik kwam er langs met werk auto toen de dode hond onder deken op straat lag.
Misschien was het de stagiair of de invaller maar zoals ik een beetje Drenths agent ken.....die zijn niet snel onder indruk. Die halen koeien varkens paarden van snelweg , draaien de TT zonder slag of stoot ( en das chaos en agressie ). Ik geloof het gewoon niet dat het een oepsie is .
Dat een agent een TT kan draaien betekent niet dat hij ook verstand van honden heeft…
-
Kop of buik schieten heeft niets met verstand van honden te maken.
Hooguit met verstand van schieten.
Hooguit met verstand van schieten.
Hou es op met mijn woorden verdraaien ineke. Je doet alsof deze agent een stagiair met een pistool is die maar in rondte schiet. En een ieder die er wat van zegt is niet wijs en lult.
Ik reageer op kells niet op jou. En by the wag....een beetje bezopen agressieve tt ganger is erger dan een pitbull. Kun je me nu in de negeer zetten of normaal met me discussiëren?
En met gevaar inschatten
Maar als het zo zwart wit is dan zou een kat in de tuin dood bijten gelijk moeten staan aan buiten dood bijten.
Dan is het nog steeds een geliefd huisdier van iemand en als je weet dat je hond die molt houd je hem maar binnen.
Geldt ook voor de kat die vogels wil slopen in andersmans volière.
Ja je moet je hond ten alle tijde kunnen weerhouden van een ander dier slopen, geld overigens niet enkel wat mij betreft voor andere honden of katten maar ook wat kleinwild en herten betreft.
Dan is het nog steeds een geliefd huisdier van iemand en als je weet dat je hond die molt houd je hem maar binnen.
Ja je moet je hond ten alle tijde kunnen weerhouden van een ander dier slopen, geld overigens niet enkel wat mij betreft voor andere honden of katten maar ook wat kleinwild en herten betreft.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Precies. Ongelukken kunnen gebeuren. Maar er naast staan en 5 minuten niet in staat zijn een verscheuren door je hond te stoppen is wel echt verwijtbaar. En daarmee vraag je dus om ingrijpen door omstanders of de politie en dan gaat het dus ook mis. En dat is eigenlijk ook volkomen logisch toch? Vandaag dat ik zeg dat als je een terriër hebt die grijpt en vast blijft houden en je kan dat niet stoppen je hem beter kan muilkorven. Om te voorkomen dat de baas van een andere hond hem naar de tering trapt of wurgt of de politie hem doodschiet.Tineke schreef: ↑21 sep 2024, 06:56 Maar als het zo zwart wit is dan zou een kat in de tuin dood bijten gelijk moeten staan aan buiten dood bijten.
Het zijn toch altijd de niet te stoppen honden die uiteindelijk afgeschoten worden. Of ze rennen op straat en vallen mensen aan of ze zijn bezig met een dier doden. Als een baas ze aangelijnd krijgt en kan laten stoppen worden ze nooit doodgeschoten.
Dus als dat de feiten zijn is de oplossing extreem eenvoudig.
Ja niet kunnen stoppen van je hond is ten alle tijde jouw verantwoordelijkheid en daar moet je maatregelen in nemen.Marc schreef: ↑21 sep 2024, 07:27Precies. Ongelukken kunnen gebeuren. Maar er naast staan en 5 minuten niet in staat zijn een verscheuren door je hond te stoppen is wel echt verwijtbaar. En daarmee vraag je dus om ingrijpen door omstanders of de politie en dan gaat het dus ook mis. En dat is eigenlijk ook volkomen logisch toch? Vandaag dat ik zeg dat als je een terriër hebt die grijpt en vast blijft houden en je kan dat niet stoppen je hem beter kan muilkorven. Om te voorkomen dat de baas van een andere hond hem naar de tering trapt of wurgt of de politie hem doodschiet.Tineke schreef: ↑21 sep 2024, 06:56 Maar als het zo zwart wit is dan zou een kat in de tuin dood bijten gelijk moeten staan aan buiten dood bijten.
Het zijn toch altijd de niet te stoppen honden die uiteindelijk afgeschoten worden. Of ze rennen op straat en vallen mensen aan of ze zijn bezig met een dier doden. Als een baas ze aangelijnd krijgt en kan laten stoppen worden ze nooit doodgeschoten.
Dus als dat de feiten zijn is de oplossing extreem eenvoudig.
Maar er moet ook wel ruimte zijn voor nuance vind ik.
Ik liep ooit met Luus hier buiten in de wijk en wij passeerde bossage waar een kat in zat die ons moeiteloos had kunnen laten passeren.
Echter deze kamikaze mini tijger koos voor de aanval wat echt te voorkomen was geweest want ze kwam echt op Luus af.
Dat ging goed want ik gaf een vreselijke brul waar zowel kat als Luus van schrok, net als ongetwijfeld de hele buurt
Maar stel nou dat die kat wel gebeten was omdat die op haar sprong zoals die van plan was ,ze had ongetwijfeld los gelaten hoor maar één beet kan ook dodelijk zijn.
Daar zou ik eerlijk gezegd mijn hond niet voor laten opofferen hoor en die ging bij mij dan echt voor.
Tenslotte vind ik mijn eigen dier ook belangrijk en laat ik die niet onbeheerd op straat rond dalven
En de eigenaar die dat wel doet stelt zijn dier überhaupt aan risico's bloot welke nadelige gevolgen kunnen hebben.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Die Griekse hond die een kat in losloopgebied had gevangen was een herdersoort. Ik denk dat die gaan jagen is . En de baasjes geen katten hadden verwacht in dat wandelgebied. Was het een haas geweest was het dan anders?
En dat niet loslaten is bij een pitbull meteen een nogo maar zou dat bij een Griekse rescue herdershond dan gewoon jagen zijn met buitdrift?
Ik vind het moeilijk hoor als de kat van mijn buurvrouw over de schutting valt en Heavy hapt verkeerd moet ik haar daar dan voor opofferen?
Gelukkig hebben zowel Heavy als Bertus al bewezen dat ze het opjagen van katten heel leuk vinden maar dat als een kat blijft zitten ze niet meer zoveel praatjes hebben
En dat niet loslaten is bij een pitbull meteen een nogo maar zou dat bij een Griekse rescue herdershond dan gewoon jagen zijn met buitdrift?
Ik vind het moeilijk hoor als de kat van mijn buurvrouw over de schutting valt en Heavy hapt verkeerd moet ik haar daar dan voor opofferen?
Gelukkig hebben zowel Heavy als Bertus al bewezen dat ze het opjagen van katten heel leuk vinden maar dat als een kat blijft zitten ze niet meer zoveel praatjes hebben
Maar dat is toch echt iets anders. Niemand zegt toch dat je je hond moet inslapen als hij in je tuin een kat doodbijt? Als jij met ze wandelt en ze vangen een kat en jij daar 5 minuten loopt te klungelen tefwijl ze publiekelijk die kat staan te mollen is het echt een totaal ander verhaal. Dan doet je hond dat op de openbare weg en jij kan je honden niet mannen.Smoushond schreef: ↑21 sep 2024, 10:52 Die Griekse hond die een kat in losloopgebied had gevangen was een herdersoort. Ik denk dat die gaan jagen is . En de baasjes geen katten hadden verwacht in dat wandelgebied. Was het een haas geweest was het dan anders?
Die Griekse hond, geen idee. Als je hond zo jaagt is het de vraag of je hem wel los moet laten. Maar daar heb ik mezelf ook wel schuldig aan gemaakt. Natuurlijk niet in de bebouwde kom. Maar als er iemand een konijn loslaat op de parkeerplaats in het bos of ergens een kat loopt midden in de natuur....je kan niet alles voorkomen. Maar als je niks kan doen en het is gewoon in een woonwijk waar je weet dat er katten zitten en je weet dat je je hond niet aan kan zou je wel een muilkorf kunnen overwegen uiteraard.
Waar verdraai ik jouw woorden? Omgang met agressieve mensen is heel anders dan agressieve honden. Maar jij leest alles wat ik zeg als negatief of een aanval of jij beschuldigt mij van verdraaien van woorden. Ik denk dat het probleem bij jou ligt, niet bij mij.Hewi schreef: ↑20 sep 2024, 21:00Hou es op met mijn woorden verdraaien ineke. Je doet alsof deze agent een stagiair met een pistool is die maar in rondte schiet. En een ieder die er wat van zegt is niet wijs en lult.
Ik reageer op kells niet op jou. En by the wag....een beetje bezopen agressieve tt ganger is erger dan een pitbull. Kun je me nu in de negeer zetten of normaal met me discussiëren?
Ineke A schreef: ↑21 sep 2024, 13:21Waar verdraai ik jouw woorden? Omgang met agressieve mensen is heel anders dan agressieve honden. Maar jij leest alles wat ik zeg als negatief of een aanval of jij beschuldigt mij van verdraaien van woorden. Ik denk dat het probleem bij jou ligt, niet bij mij.Hewi schreef: ↑20 sep 2024, 21:00Hou es op met mijn woorden verdraaien ineke. Je doet alsof deze agent een stagiair met een pistool is die maar in rondte schiet. En een ieder die er wat van zegt is niet wijs en lult.
Ahhh t ligt aan mij. Een aanval nog wel tis goed met je.
Marc schreef: ↑21 sep 2024, 11:55Maar dat is toch echt iets anders. Niemand zegt toch dat je je hond moet inslapen als hij in je tuin een kat doodbijt? Als jij met ze wandelt en ze vangen een kat en jij daar 5 minuten loopt te klungelen tefwijl ze publiekelijk die kat staan te mollen is het echt een totaal ander verhaal. Dan doet je hond dat op de openbare weg en jij kan je honden niet mannen.Smoushond schreef: ↑21 sep 2024, 10:52 Die Griekse hond die een kat in losloopgebied had gevangen was een herdersoort. Ik denk dat die gaan jagen is . En de baasjes geen katten hadden verwacht in dat wandelgebied. Was het een haas geweest was het dan anders?
Die Griekse hond, geen idee. Als je hond zo jaagt is het de vraag of je hem wel los moet laten. Maar daar heb ik mezelf ook wel schuldig aan gemaakt. Natuurlijk niet in de bebouwde kom. Maar als er iemand een konijn loslaat op de parkeerplaats in het bos of ergens een kat loopt midden in de natuur....je kan niet alles voorkomen. Maar als je niks kan doen en het is gewoon in een woonwijk waar je weet dat er katten zitten en je weet dat je je hond niet aan kan zou je wel een muilkorf kunnen overwegen uiteraard.
Ik vind het eigenlijk precies hetzelfde. Deze kat kwam onverwachts uit de bosjes en sprong op die hond zijn kop, de hond was trouwens aangelijnd.
Het zal niet alleen de hond zijn schuld zijn geweest dat hij niet gelijk losliet. Als de omstanders en de baasjes aan het schreeuwen waren werd hij natuurlijk helemaal wild.
Daarom blijf ik altijd kalm als een van mijn honden gegrepen wordt/werd. Geef trouwens de aanvallende hond ook geen trap.
Toen een van mijn vorige honden gegrepen werd zei ik alleen maar tegen die Herder op een nogal bevelende toon: los. En hij liet los, maar toen was ze al gewond. En was haar huid tien centimeter losgetrokken van haar vlees door het schudden wat die hond deed, De dierenarts stopte een staafje in de wond en liet zien tot waar het staafje onder de huid door ging.
Die hond hebben ze later in laten slapen omdat ze ook katten ging doden.
Tanja en Anne
Het is nooit de schuld van de hond. Er zijn genoeg honden waarvan je weet dat ze niet loslaten. Als ze eenmaal een kat hebben. Het gaat niet om schuld bij dieren maar bij verantwoordelijk eigenaarschap. Als je je honden in je tuin hebt en er komt een kat hoef je op dat moment niet scherp op te letten want je tuin is omheind en van jezelf en de honden. Dus dan kan er een ongeluk gebeuren. Ik let absoluut niet op de honden in de tuin. Laat ze er soms zelfs even alleen in. Dus met het huis open. Als Guus lekker op een stoel ligt in de zon en ik moet een half uurtje weg mag hij van mij daar blijven.Gonnie schreef: ↑21 sep 2024, 17:12Marc schreef: ↑21 sep 2024, 11:55Maar dat is toch echt iets anders. Niemand zegt toch dat je je hond moet inslapen als hij in je tuin een kat doodbijt? Als jij met ze wandelt en ze vangen een kat en jij daar 5 minuten loopt te klungelen tefwijl ze publiekelijk die kat staan te mollen is het echt een totaal ander verhaal. Dan doet je hond dat op de openbare weg en jij kan je honden niet mannen.Smoushond schreef: ↑21 sep 2024, 10:52 Die Griekse hond die een kat in losloopgebied had gevangen was een herdersoort. Ik denk dat die gaan jagen is . En de baasjes geen katten hadden verwacht in dat wandelgebied. Was het een haas geweest was het dan anders?
Ik vind het eigenlijk precies hetzelfde. Deze kat kwam onverwachts uit de bosjes en sprong op die hond zijn kop, de hond was trouwens aangelijnd.
Het zal niet alleen de hond zijn schuld zijn geweest dat hij niet gelijk losliet. Als de omstanders en de baasjes aan het schreeuwen waren werd hij natuurlijk helemaal wild.
Daarom blijf ik altijd kalm als een van mijn honden gegrepen wordt/werd. Geef trouwens de aanvallende hond ook geen trap.
Toen een van mijn vorige honden gegrepen werd zei ik alleen maar tegen die Herder op een nogal bevelende toon: los. En hij liet los, maar toen was ze al gewond. En was haar huid tien centimeter losgetrokken van haar vlees door het schudden wat die hond deed, De dierenarts stopte een staafje in de wond en liet zien tot waar het staafje onder de huid door ging.
Die hond hebben ze later in laten slapen omdat ze ook katten ging doden.
Maar als ik met hem op de openbare weg loop is het wel de bedoeling dat hij niks gaat aanvallen en al helemaal niet gaat doodmaken. Ook niet als een kat hem aanvalt. Kan hij ook niet maar als hij groter was wel. En dan moet ik dat natuurlijk voorkomen en als dat mis gaat snel en effectief oplossen. Lukt dat niet omdat ik zo nodig een bull met een basketbal als hoofd moet hebben dan moet die een muilkorf. Anders lopen katten en honden veel te veel risico als ze hem aanvallen of keffen of knauwen of uitdagen of wat de reden ook moge zijn. Ze hoeven in elk geval niet dood.
Wij zijn trouwens niet meer kalm.
Hondjes van 6 kilo leven 10 seconde als je het tot schudden laat komen want ze gaan direct met alle pootjes de lucht in. Een hond die op de grond blijft is veel minder heftig. Dan zou ik ook rustiger blijven. Blij kleine hondjes is er geen seconde speling. Bas werd drie keer geschud en had 5 cm. diepe gaten en scheuren tot in haar middenoor. Door de trommelvliezen en via de kaak door de nek door het oor. Vreselijk!
Hondjes van 6 kilo leven 10 seconde als je het tot schudden laat komen want ze gaan direct met alle pootjes de lucht in. Een hond die op de grond blijft is veel minder heftig. Dan zou ik ook rustiger blijven. Blij kleine hondjes is er geen seconde speling. Bas werd drie keer geschud en had 5 cm. diepe gaten en scheuren tot in haar middenoor. Door de trommelvliezen en via de kaak door de nek door het oor. Vreselijk!
Laatst gewijzigd door Marc op 22 sep 2024, 08:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- CatnDog
- Posts in topic: 13
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Ik mag toch wel hopen dat je niet toestaat dat je eigen honden een kat doden in de tuin? Je zou toch wel ingrijpen neem ik aan?Marc schreef: ↑21 sep 2024, 20:28 Het is nooit de schuld van de hond. Er zijn genoeg honden waarvan je weet dat ze niet loslaten. Als ze eenmaal een kat hebben. Het gaat niet om schuld bij dieren maar bij verantwoordelijk eigenaarschap. Als je je honden in je tuin hebt en er komt een kat hoef je op dat moment niet scherp op te letten want je tuin is omheind en van jezelf en de honden. Dus dan kan er een ongeluk gebeuren. Ik let absoluut niet op de honden in de tuin. Laat ze er soms zelfs even alleen in. Dus met het huis open. Als Guus lekker op een stoel ligt in de zon en ik moet een half uurtje weg mag hij van mij daar blijven.
Maar als ik met hem op de openbare weg loop is het wel de bedoeling dat hij niks gaat aanvallen en al helemaal niet gaat doodmaken. Ook niet als een kat hem aanvalt. Kan hij ook niet maar als hij groter was wel. En dan moet ik dat natuurlijk voorkomen en als dat mis gaat snel en effectief oplossen. Lukt dat niet omdat ik zo nodig een bull met een basketbal als hoofd moet hebben dan moet die een muilkorf. Anders lopen katten en honden veel te veel risico als ze hem aanvallen of keffen of knauwen of uitdagen of wat de reden ook moge zijn. Ze hoeven in elk geval niet dood.
Ik vind het ook een beetje een vreemde, inconsequente boodschap naar je hond toe: katten mollen in de tuin mag, je hebt toegestaan dat je hond zo'n ervaring in je eigen tuin heeft opgedaan; hoe kan je dan verwachten dat je hond zich op straat wel normaal t.o.v. katten gedraagt?
-
Welke hond bedoel je?CatnDog schreef: ↑21 sep 2024, 22:51 Ik mag toch wel hopen dat je niet toestaat dat je eigen honden een kat doden in de tuin? Je zou toch wel ingrijpen neem ik aan?
Ik vind het ook een beetje een vreemde, inconsequente boodschap naar je hond toe: katten mollen in de tuin mag, je hebt toegestaan dat je hond zo'n ervaring in je eigen tuin heeft opgedaan; hoe kan je dan verwachten dat je hond zich op straat wel normaal t.o.v. katten gedraagt?
- CatnDog
Fictief. Je eigen hond(en) in jouw tuin. Fictieve kat van de buren.EchoMira schreef: ↑21 sep 2024, 22:57Welke hond bedoel je?CatnDog schreef: ↑21 sep 2024, 22:51 Ik mag toch wel hopen dat je niet toestaat dat je eigen honden een kat doden in de tuin? Je zou toch wel ingrijpen neem ik aan?
-
CatnDog schreef: ↑21 sep 2024, 22:58Fictief. Je eigen hond(en) in jouw tuin. Fictieve kat van de buren.EchoMira schreef: ↑21 sep 2024, 22:57Welke hond bedoel je?CatnDog schreef: ↑21 sep 2024, 22:51 Ik mag toch wel hopen dat je niet toestaat dat je eigen honden een kat doden in de tuin? Je zou toch wel ingrijpen neem ik aan?
Maar het is niet fictief. Het zijn twee piepkleine hondjes waarvan er een hoogbejaard is. Wie gaat de kat mollen?
- CatnDog
Nee, uiteraard. Ik dacht dat hij het meer in het algemeen bedoelde: niemand hoeft zich over zijn eigen honden in zijn eigen tuin zorgen te maken. Dat je als eigenaar alleen op straat verantwoordelijkheden hebt m.b.t. hoe je hond zich gedraagt. Dan heb ik het verkeerd begrepen gelukkig.
Re: Herder Kaj beet een buurhondje dood. Moet hij nu worden geëuthanaseer
Pas zagen mijn honden een favoriete vrouw uit de wijk in haar deuropening staan. Altijd bolle lol dus er op af. Had ze een logeerkat die unverfroren bleef zitten vol in de remmen dokter. En fluitend en naar de lucht turend doorhobbelen.
Topsi had dat niet. Toen bij diezelfde vrouw een kat onder de tuinbank vandaan schoot in haar richting had ze hem meteen midscheeps te pakken. Dan zal het toch niet bestaan dat ik dan die kat nooit meer loskrijg? Tops kreeg een schup tegen dr flikker en ze liet die hele kat los. Geen politie, geen taser, geen kogels.
Topsi had dat niet. Toen bij diezelfde vrouw een kat onder de tuinbank vandaan schoot in haar richting had ze hem meteen midscheeps te pakken. Dan zal het toch niet bestaan dat ik dan die kat nooit meer loskrijg? Tops kreeg een schup tegen dr flikker en ze liet die hele kat los. Geen politie, geen taser, geen kogels.
- Susam
- Posts in topic: 11
- Welke: Podengo kruising
Ik heb laatst een hele discussie gehad met een katteneigenares wiens katten steeds in mijn tuin komen alwaar mijn vogels verblijven en Sambal met enorm jachtinstinct. Ik ga niet van huis als Sam in de tuin is, maar de vogels zijn soms wel alleen. Het is mijn tuin, wij moeten daar vrijelijk kunnen bewegen en verblijven en iedereen die onuitgenodigd daarin komt is niet welkom. Als mijn hond een kat dood bijt die in de tuin komt (niet dat hij dat zal doen, de kat zal hem eerder verwonden dan andersom) wie is er dan verantwoordelijk? Ik wil niet dat mijn hond of dier of egel die ik op dat moment in rescue heb, door ongenode gasten wordt vermeubeld (is dat een Limburgs woord?!) dus daar zal ik hard op ingrijpen en dan met name bij en tegen de eigenaar. De dieren/katten zelf kunnen er niks aan doen.