Marc schreef: ↑02 nov 2021, 11:03
Je zou ze mee kunnen nemen in het ontwormen en ook een medicijn tegen parasieten kunnen geven. Dat is gezien je honden wel echt een goed idee en dat zal die beesten goed doen. Ze lijken ook mijten te hebben gezien de happerige vacht. Die kan je met een pil zo bestrijden en die pil in een stukje leverworst gaat er zo in. Dan haal je de druk van de parasieten uit je tuin en help je ook je honden. Ik zou vereerd zijn en ze laten.
Sekreetje schreef: ↑02 nov 2021, 11:03
Beetje gemengde gevoelens ja. Echt super mooi om dat zo in je eigen tuin te zien rondscharrelen. Best jaloers op.
En lastig om ze niet bij te voeren. Het is inderdaad niet de oplossing, helemaal gelijk in. Maar ik denk dat ik ook wat eendagskuikens of zo per ongeluk uit mijn zak zou laten vallen.
Mijn zus woont in London en heeft een grote tuin. Ze heeft ook een hond en een poes. Dat gaat prima. Maar als je haar filmpjes wel eens ziet. Vossen op de tuintafel. Spelend bij de trampoline van de kinderen. Een nest jonkies onder het tuinhuis en ze eten daar dus gewoon uit de hand....
Marc schreef:Je zou ze mee kunnen nemen in het ontwormen en ook een medicijn tegen parasieten kunnen geven. Dat is gezien je honden wel echt een goed idee en dat zal die beesten goed doen. Ze lijken ook mijten te hebben gezien de happerige vacht. Die kan je met een pil zo bestrijden en die pil in een stukje leverworst gaat er zo in. Dan haal je de druk van de parasieten uit je tuin en help je ook je honden. Ik zou vereerd zijn en ze laten.
Dat vind ik echt een goed idee. Gaan we doen. En dan zullen we over bijvoeren eens nadenken, gisteren hebben ze nog een kip gehad, dus we hebben wat tijd om te bedenken hoe en wat.
Marc schreef:Je zou ze mee kunnen nemen in het ontwormen en ook een medicijn tegen parasieten kunnen geven. Dat is gezien je honden wel echt een goed idee en dat zal die beesten goed doen. Ze lijken ook mijten te hebben gezien de happerige vacht. Die kan je met een pil zo bestrijden en die pil in een stukje leverworst gaat er zo in. Dan haal je de druk van de parasieten uit je tuin en help je ook je honden. Ik zou vereerd zijn en ze laten.
Dat vind ik echt een goed idee. Gaan we doen. En dan zullen we over bijvoeren eens nadenken, gisteren hebben ze nog een kip gehad, dus we hebben wat tijd om te bedenken hoe en wat.
Ze hebben duidelijk wat hulp nodig, maar mensen direct linken aan voer lijkt me op de lange duur geen hulp?
Naast de bunker heb je nog een hok toch? Misschien afwisselend wat jonge hanen ophalen en als die op zijn ontdooide eendagskuikens of eieren in het hok leggen.
Wauw!
Snap de gemengde gevoelens wel... het is bijzonder om ze zo van dichtbij mee te maken
maar je hebt ook je veestapel te onderhouden en gezond te houden.
Van de honden zijn ze dus ook niet onder de indruk?
Aura verandert in een ware furie en patrouilleert de grenzen van haar landgoed. Maar Aura is ook een mooiweerhondje en als het koud of nat is ligt ze liever op de bank.
@Dagmar ik wil ook niet bijvoeren in de zin van "hier zijn jullie brokjes, tot morgen". Levend voer wil ik ook niet, te onrustig en teveel paniek voor de kippen. Eendagskuikens is misschien wel een idee.
We gaan erover nadenken.
Kipo schreef: ↑02 nov 2021, 16:16
Aura verandert in een ware furie en patrouilleert de grenzen van haar landgoed. Maar Aura is ook een mooiweerhondje en als het koud of nat is ligt ze liever op de bank.
@Dagmar ik wil ook niet bijvoeren in de zin van "hier zijn jullie brokjes, tot morgen". Levend voer wil ik ook niet, te onrustig en teveel paniek voor de kippen. Eendagskuikens is misschien wel een idee.
We gaan erover nadenken.
Je kan ook gewoon eens per week ergens een kip droppen. Die vinden ze wel. Geen vaste plek. Geen vaste dagen. Gewoon zo nu en dan om net dat beetje kracht extra te krijgen. Gewoon een supermarktkip dus als je honden eens een stukje vinden is dat geen drama. Ik heb hier ooit een zieke vos gehad en dat is niet fijn. Die kwam op klaarlichte dag gewoon op me af lopen. Al zijn haren stonden uit en hij leek wel helemaal van de wereld. Ik vond het zo eng dat ik naar binnen ben gegaan. Hij draaide af bij de achtertuin en liep toen naar de achtertuin van de buren. Denk dat hij dood en doodziek was of vergiftigd door jagers.
Goed plan om het zo te doen. Hier zou dat niet kunnen, wij wonen ergens waar vossen als storend zijn verklaard en ze worden gewoon direkt afgeschoten, dus ze aan mensen laten wennen is hier niet mogelijk. Het is heel dubbel, zo verdrietig dat je je kippen en konijn eraan bent verloren, maar ook mooie dieren. Zogauw je kippen een veilige bunker hebben is het wel heel leuk dat het dan samen in 1 tuin kan.
We gaan erover nadenken.
Nee, je ging ze niet toedekken en kusjes geven na een lekker blikje hills a/d?
Ik zou het zelf niet erg vinden een "buffertoompje" op een normale manier te houden en wat haantjes de nek om te draaien zodra ze vervelend naar elkaar worden. Maar wel wat cru ja.
We gaan erover nadenken.
Je kan ook gewoon eens per week ergens een kip droppen. Die vinden ze wel. Geen vaste plek. Geen vaste dagen. Gewoon zo nu en dan om net dat beetje kracht extra te krijgen. Gewoon een supermarktkip dus als je honden eens een stukje vinden is dat geen drama. Ik heb hier ooit een zieke vos gehad en dat is niet fijn. Die kwam op klaarlichte dag gewoon op me af lopen. Al zijn haren stonden uit en hij leek wel helemaal van de wereld. Ik vond het zo eng dat ik naar binnen ben gegaan. Hij draaide af bij de achtertuin en liep toen naar de achtertuin van de buren. Denk dat hij dood en doodziek was of vergiftigd door jagers.
Kom nou, je weet zelf toch ook wel dat jagers geen vossen lopen te vergiftigen.
We gaan erover nadenken.
Ben je serieus? Want hier houden wij elk vossenhol geheim. Als hier in het dorp duidelijk is waar een nest vossen zit heb je grote kans dat de lokale jagers de jongen doodslaan. Jagers vernietigen graag alle vossen want dan blijven er wat meer hazen en fazanten voor ze over om op te schieten.
Ben je serieus? Want hier houden wij elk vossenhol geheim. Als hier in het dorp duidelijk is waar een nest vossen zit heb je grote kans dat de lokale jagers de jongen doodslaan. Jagers vernietigen graag alle vossen want dan blijven er wat meer hazen en fazanten voor ze over om op te schieten.
Zinodo schreef: ↑02 nov 2021, 21:02
Ik heb niks gezegd.
WTF nederland
Geeft niks. Naïef zijn siert je en ik zou willen dat ik mijn vertrouwen niet verloren was in jagers
Ik ben er tussen opgegroeid.
Noem het wat dan ook je wil, maar ik durf je met zekerheid te zeggen dat als iemand zoiets zou flikken dat ie een pak slaag had gehad die hij volgend jaar nog zou voelen. Niet dat die jagers nooit wat uitspoken, uiteraard zat maar drie kwart van hun werk was het opruimen van aangereden wild en voeren in de winter, kijken, observeren en in de gaten houden. Met liefde voor de natuur. Goed, ik ben graag naïef. Vooral als dit de alternatief moet voorstellen.
Ga nooit verhuizen naar de UK want hier maken ze echt alles af wat loopt vliegt zwemt of kruipt. Het is echt absurd. Want ondertussen fokken ze duizenden vogels en herten om los te laten en af te schieten, maar WILD? Dat moet gewoon dood.