Mijn nieuwe "hondjes"
Mijn nieuwe "hondjes"
Ze zijn nog een beetje schuw, maar die ene, in dat kattenmandje komt al héél dichtbij. Ze eten vooral kip en konijn.
Re: Mijn nieuwe
Niet alleen dat, maar tegenwoordig ook dagelijks midden op de dag. Meneer kipo zat in het zonnetje bij het kippenhok toen het ouwetje op haar gemak vlak voor zijn voeten langsliep.BieneMaya schreef:Je hebt gewoon een stelletje vossen in je tuin
Ahh, die in het kattenmandje ligt wel zalig.
Het lijkt geen gemakkelijk jaar te zijn voor ze. Je zou ze bijna nog een kip gunnen....Zinodo schreef:Oei wat zien die twee eruit zeg
Alleen zijn gaat ze goed af, het is alleen elke keer een verrassing waar ze hun slaapplekje vinden.Sandra&co schreef:Leuk! Kunnen ze al een beetje goed alleen zijn?
- *Esther
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff
En vossenlintworm in hun ontlasting.
Maar eerlijk gezegd ben ik best een beetje jaloers. Gaaf hoor!
Maar eerlijk gezegd ben ik best een beetje jaloers. Gaaf hoor!
5. Levende. En een konijn.BieneMaya schreef: Ja wel sneu eigenlijk. Ze houden geen habitat voor zichzelf over waar genoeg prooi te vinden is.
Ik zou ze een dooie kip geven.
Vandaag bleek dat ze een deel van die buit verstopt hadden in een hol dat het konijn gegraven had. Die kwamen ze ophalen terwijl meneer ook in de tuin was...
Dan slapen ze vanavond dus met volle buikenKipo schreef: ↑01 nov 2021, 23:135. Levende. En een konijn.BieneMaya schreef: Ja wel sneu eigenlijk. Ze houden geen habitat voor zichzelf over waar genoeg prooi te vinden is.
Ik zou ze een dooie kip geven.
Vandaag bleek dat ze een deel van die buit verstopt hadden in een hol dat het konijn gegraven had. Die kwamen ze ophalen terwijl meneer ook in de tuin was...
- Zamunda
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Jeetje, ben je mooi klaar mee.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Wel mooi om te zien . Maar zou ze niet in mijn buurt willen hebben. Hebben al veel vossen gehad en jammer genoeg ook veel dode kippen, kalkoenen en eenden .
Ach maar jee wat nu?
Nu zitten Alfred en de resterende kippen in een soort van bunker, totdat we een fatsoenlijke vos-proof ren kunnen maken en verder vinden we het stiekem best mooi, afgezien van dat er 1tje echt niet goed uitziet.Smoushond schreef:Ach maar jee wat nu?
Honden worden een keer extra ontwormd, want het is hier wel risicogebied voor de vossenlintworm.
- Pemba
- Honden: 1
- Welke: Tibetaanse terriër
Ik vind ze er niet zo goed uitzien, zijn het jonge vosjes?
Wel mooi om dat vlakbij je huis te zien.
Wel mooi om dat vlakbij je huis te zien.
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Gek dit jaar... ik had een vosje met welpen in het hooi naast de schapenstal.
Wel schuw en nu zijn ze verdwenen.
Wel schuw en nu zijn ze verdwenen.
Wat een mooi gezicht! Ik zou de hele dag voor het raam zitten
En gezien hun uiterlijke verschijning zou ik het denk ik ook niet kunnen laten om een bak hondenvoer neer te zetten ergens. Ze zien eruit alsof ze wel een beetje extra kunnen gebruiken.
En gezien hun uiterlijke verschijning zou ik het denk ik ook niet kunnen laten om een bak hondenvoer neer te zetten ergens. Ze zien eruit alsof ze wel een beetje extra kunnen gebruiken.
Re: Mijn nieuwe "hondjes"
Volgens de buurman zijn die 2 samen moeder en kind. Er is er eentje die echt oud en versleten lijkt en die op het afdakje lijkt de gezondste.
Aan de ene kant jeukt het enorm om ze te voeren, maar dat is op de langere termijn geen oplossing.
Voor het raam hoeft niet, meneer kipo zit veel en vaak in de tuin, ze lopen gewoon op een paar meter langs hem.
Aan de ene kant jeukt het enorm om ze te voeren, maar dat is op de langere termijn geen oplossing.
Voor het raam hoeft niet, meneer kipo zit veel en vaak in de tuin, ze lopen gewoon op een paar meter langs hem.
Je zou ze mee kunnen nemen in het ontwormen en ook een medicijn tegen parasieten kunnen geven. Dat is gezien je honden wel echt een goed idee en dat zal die beesten goed doen. Ze lijken ook mijten te hebben gezien de happerige vacht. Die kan je met een pil zo bestrijden en die pil in een stukje leverworst gaat er zo in. Dan haal je de druk van de parasieten uit je tuin en help je ook je honden. Ik zou vereerd zijn en ze laten.
Beetje gemengde gevoelens ja. Echt super mooi om dat zo in je eigen tuin te zien rondscharrelen. Best jaloers op.
En lastig om ze niet bij te voeren. Het is inderdaad niet de oplossing, helemaal gelijk in. Maar ik denk dat ik ook wat eendagskuikens of zo per ongeluk uit mijn zak zou laten vallen.
En lastig om ze niet bij te voeren. Het is inderdaad niet de oplossing, helemaal gelijk in. Maar ik denk dat ik ook wat eendagskuikens of zo per ongeluk uit mijn zak zou laten vallen.
Er is niks mis met soms voeren. Dus eens in de week bijvoorbeeld een kippetje. Maak er alleen geen gewoonte van maar doe dat op zondag. Ofzo. Dan zoeken ze verder alles zelf maar hebben ze net wat meer kracht om te genezen. Je kan echt beter twee gezonde dan twee zieke vossen in je tuin hebben. Waarschijnlijk is het een koppel. Misschien heeft de moer een heel groot nest gehad. Vossen leven in koppels en de jongen zijn al lang vertrokken. Die vertrekken al vaak met 3 maanden.Kipo schreef: ↑02 nov 2021, 10:55 Volgens de buurman zijn die 2 samen moeder en kind. Er is er eentje die echt oud en versleten lijkt en die op het afdakje lijkt de gezondste.