Wat voor soort hond past bij jou? Is je huidige hond een goede match?

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Mizzsylver
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Re: Wat voor soort hond past bij jou? Is je huidige hond een goede match?

Bericht door Mizzsylver »

kloesje schreef: 17 nov 2021, 15:45
Mizzsylver schreef: 17 nov 2021, 13:27 Zelf lijkt een kelpie me echt enorm leuk, maatje kleiner, mooi om te zien, actief. Maar ik vind de IGP sport nog te leuk en dat zie ik een kelpie niet doen :tongue:
En toch zijn er in Zweden een heel aantal kelpies die IGP doen, ja je bent wel de underdog in Nederland, maar ach, wel een leuke uitdaging :lol1:
Oh echt!? Dat lijkt me echt wel leuk maar dan moet de hond het wel ook net zo leuk vinden. Er is ook een border collie die IGP doet en er echt lol in heeft, en zo zijn er nog wel wat “vreemde” rassen.
Wie weet, ooit..
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 4
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Inge O schreef: 17 nov 2021, 17:06
Diana schreef: 17 nov 2021, 15:26
Inge O schreef: 17 nov 2021, 15:01

Mila lijkt me dan weer op een leuke manier 'gek', vooral om (in filmpjes) te zien dan :F: . Om te hébben zou weer wat anders zijn, maar ik zie bij haar niet gedrag dat me bij sommige herders zo stoort.
Of ze stopt het beter weg, kan ook :LOL: .
Dat heeft ze soms wel hoor, maar vergeleken met veel herders valt het denk ik wel mee en dat is inderdaad niet wat ik bedoel met 'gek'. Dat kan bij haar heel leuk en grappig zijn, want dat is ze zeker ook, maar ze heeft ook gewoon rare, onnavolgbare tics. Zoals dat ze de voer- of waterbak van de grond gaat wippen als ze nerveus is (metaal, dus dat klettert lekker), onmogelijk rustig kan gaan liggen als ze een poortje van het terras hoort klapperen, hysterisch wordt als je een spuitflacon gebruikt, een pomp of een kledingroller, altijd ergens probeert op te klimmen als ze bang is terwijl ze best erge hoogtevrees heeft en dan dus vervolgens nóg banger wordt omdat ze zo hoog is, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Gewoon een beetje gek dus. :piew:
:LOL: Arme Mila.

En toch zou ik het meeste daarvan denk ik wel kunnen verdragen, zolang het maar geen dwangmatige tics zijn die continu doorgaan.
Mafje heeft ook van dat soort rare trekjes en daar moet ik in haar geval alleen maar om lachen, het maakt haar inderdaad tot wie ze is.
Het is wel enigszins dwangmatig, maar ze stopt wel als je er wat van zegt. Als je er niks van zegt, zou ze er denk ik uren mee door kunnen gaan. :ugh:
En met die spuitflacons etc.: dat weet ik natuurlijk, dus ik laat haar zitten en meestal gaat ze zelf al parmantig in de mand zitten als ik bijvoorbeeld een kledingroller oppak (want dan wordt ze natuurlijk flink beloond voor rustig blijven). Maar toen mijn zus hier even een luchtbed op wilde pompen of nietsvermoedend haar neus wilde snuiten (nóg zoiets), was de hysterische Mila er meteen weer. Ze springt dan gewoon heel wild en blaffend in het rond en verder is er niet zo veel aan de hand, maar ze wordt dus hysterisch van heel specifieke, onbenullige dingen. Het is geen angst of zo, dat uit zich bij haar heel anders, maar een soort extreme opwinding. :piew:
Afbeelding
Dipsy20
Posts in topic: 1

Bericht door Dipsy20 »

Denk wel dat ze beide bij mij ons passen
Al is Janssen soms een beetje te veel met name in het werk maar samen leren we ervan en we komen er wel
Phoenix is echt mijn meisje voelen elkaar goed aan en ze is in het werk heel gedreven maar ja daarop zijn ze beide ook uit gekozen
Ze zijn beide aan op het veld maar in huis zijn ze lekker rustig en hangen op de bank rond samen met de kids
Een dagje of 2 ff niks doen kunnen ze ook heerlijk van genieten maar daarna moet er wel actie zijn
Beide honden zijn stabiel met vreemde mensen en kinderen andere honden zijn niet leuk en worden nergeert
Hou van honden die veel actie nodig hebben met het werk maar ook gewoon lekker samen speuren
Maar daarna lekker met zen alle op de bank
Afbeelding
Crutz

Bericht door Crutz »

Hoe drukker de hond, hoe rustiger ik wordt.
Wie Kiara kent weet dat dat dus echt een match made in heaven is. Maar geldt over het algemeen wel voor “mijn” ras. Dus ja. Denk dat ik wel passende honden heb
Tiny
Honden: 1
Welke: Siberian Husky

Bericht door Tiny »

De Husky is echt mijn ras, ze zijn altijd vrolijk, grappig, eigenwijs, zelfstandig en weten goed wat ze wel en niet willen.

En ik vind het fijn dat ze zowel van spelen, rennen en vliegen als een dagje bankhangen houden.
Afbeelding

in liefdevolle herinnering
Jeda 14-12-2004 -23-07-2010
Beau 08-11-2001- 30-07-2011
Akira 01-11-2009 -16-08-2021
Alfilillo
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Mijn honden passen beide goed bij me, maar ik denk dat ik me zelf ook wel naar de hond vorm op de één of andere manier. Ik heb ook niet zoiets van, de hond moet zó zijn, anders kan ik er niks mee.
Ik ben me wel bewust van wat ik de hond kan bieden, en dat is waarschijnlijk niet voor elke hond geschikt. Wat dat betreft past een hond bij me die het fijn vindt om veel samen te zijn en lekkere lange wandelingen te maken in de natuur. Heel veel trainen zit er niet in. Ik vind het prettig als hij/zij redelijk sociaal is met andere honden en mensen. De honden hoeven ook niet veel alleen thuis te zijn. Als ik er niet ben, zijn er meestal andere voeten om op te liggen en andere handen die ze met veel liefde aaien.
Lily is eigenlijk wel een perfecte hond voor mij, maar toch ben ik even gek op Alfil, ook al heeft hij de laatste tijd soms geen zin in lange wandelingen en heeft hij het niet zo op bepaalde reutjes (gelukkig nooit bijten oid).
Afbeelding
Kayltje

Bericht door Kayltje »

Ehm… Ik heb van alles.

Maddie is wat ze is, ze is behoorlijk actief, ze is met vlagen aanhankelijk, ze speelt leuk met bekende honden. En tegenwoordig kán ze zelfs nieuwe honden leren kennen.
Maar ze is en blijft een autist :dunno:

Fitz is mijn ideale herder. Een iets domme, sociaalvaardige, niet te hyperactieve herder. Hoewel ik het fanatieke van een Belg wel in hem mis. Will to please heeft hij niet erg :smile: :')

Djinn heeft een tikkie onzeker herderkarakter. Slim, snel, heel actief. Sportief ook, denk ik. Fanatiek in wat ze doet.
Fitz en zij kunnen eigenlijk geen dag stil liggen.
Heerlijk klein hondje :liefde:

Imp is eigenlijk niet passend. Niet bij mij, en niet de andere drie. Imp is snel zat van dingen, wil liever een blokje om dan naar het bos, en heeft (groeiende) angsten.
Ze is wel heel slim en houdt wel erg van training.
Mijn training :F:
Toch is ze stiekem mijn liefste hondje, en pas ik me graag aan aan haar noden (draagzak, uit met de anderen als er iemand thuis is, prikkels doseren om haar angst niet te stimuleren)
:engel: Kijk, haar training werpt vruchten af.

Edit:
Mijn beste match was Ulic, podenco herder x.
Hij was slim, gehoorzaam maar niet slaafs, sociaal en sportief. En hij wou graag samenwerken. Alleen geen prikoren :mrgreen:
-Maddie-Fitz-Imp-Djinn-Riddle-
Manuma

Bericht door Manuma »

Grappige vraag. Ik heb hier laatst even bewust bij stil gestaan en ik weet het gewoon niet.

Manu past mij heel goed. Ik kan op zacht stemvolume hele zinnen uitspreken en hij weet precies wat ik bedoel. Ik vind teveel van hetzelfde saai, hij ook. Ik wil elke keer weer wat nieuws proberen, hij ook. Ik sta meestal wel vooraan om te beginnen, ook als ik iets spannend vind, hij ook. Ik neem het allemaal niet zo serieus, hij ook niet.
Hij is alleen nogal van de show stelen. Mensen, zie mij! :mann: Ik schuifel overal het liefst als muurbloempje langs. Lukt nu nog steeds, want Manu is de bliksemafleider.

Aan Meeko heb ik een heel ander soort hond. Dat is en wordt flink wennen. Voorlopig heeft hij even husky-gehoor want ik zal wel iets fout gedaan hebben :Q: Mijn puppy vindt buiten rondjes rennen leuker dan naar mij luisteren. Komt wel weer.
Hij is wel lekker actief en fanatiek waar Manu dan weer liever neerploft of tussendoor even wat geurtjes uitsnuffelt. Meeko heeft daar dus echt geen tijd voor hè.
Jackira
Honden: 3
Welke: Herderkruisingen en een Husky

Bericht door Jackira »

Een hond die goed te trainen is of uit zichzelf al baasgericht is vind ik een prettige hond.

Shira en Laila en Nola hebben zo'n karakter. Jack let voor zover mogelijk ook goed op mij en luistert best goed. Maar ik moet hem heel erg in de gaten houden en dat past niet bij mij. Ik zou hem niet willen missen want hij maakt met z'n humor, vrolijkheid en vriendelijkheid dat meer dan goed. Maar een husky los laten lopen en zorgen dat hij weer heelhuids mee naar huis gaat is voor mij hetzelfde als topsport wat inspanning betreft. En dat hou ik wel een huskyleven vol, maar niet mijn hele leven.
AfbeeldingAfbeelding
Inge
Welke: Mechelse herders

Bericht door Inge »

Hoewel ik de eerste jaren altijd best pittig vind, denk ik dat de mechelse herder toch prima bij me past.
In basis vind ik het wel fijn als ze een soort basis rust hebben, ik kan iets minder met drukke honden.
Dat is met mijn mechelse herders eigenlijk altijd prima gelukt, Tika is voor mij wel echter wat aan de drukke kant.
Het grote verschil is nu eerlijkheidshalve ook wel dat ik niet meer alleen woon in een huis waar ik nauwelijks gevoel had bij de spullen. Nu woon ik samen en heb wat nieuwe spullen.... En vriendlief hecht nogal aan het netjes houden
Zijn autisme vliegt al op tilt als er een kras op de nieuwe vloer zit terwijl ik dat niet eens zie
Kobe is zo'n braverd en vriendlief kan zich niet eens voorstellen dat hij als jonge hond ook zijn streken had.

Toch denk ik dat dit mijn laatste mechelse herders gaan zijn.
Fysiek begin ik het toch te merken, een kapotte in elkaar geschroefde rug is niet de beste match met een reactieve herder
Groetjes Inge
Poot van Kobe en Tika

Afbeelding
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Hmm, leuke vraag. Lang geleden (25 jaar is toch lang geleden?) riep ik dat mijn volgende hond een Ierse setter zou worden. Ik moest nog even wachten voor dat die eerste Ier er kwam, want mijn toenmalige hond was best gezellig met andere honden, maar wenste het huis niet te delen met andere honden. Tosca werd knap oud en ze overleed toen ze 16 jaar en 7 maanden was. Een half jaar na haar overlijden kwam die eerste Ier. Wij waren erg blij met haar, maar helaas leed zij aan primaire epilepsie. Ze werd niet ouder dan 8 jaar, ze overleed aan de gevolgen van epilepsie en MO. Om een lang verhaal kort te maken, toen ontdekte ik de werklijnen en ben uiteindelijk zelf gaan fokken omdat ik die ellende met mijn eerste Ier niet weer wilde meemaken. Die Ieren passen uitstekend bij mij. Ze zijn buiten zeer actief, maar nooit onbereikbaar. In huis liggen ze doorgaans te pitten en worden ze pas actief als het etenstijd is of tijd voor de volgende wandeling. Ik hoop dat we nog wat generaties kunnen toevoegen aan onze huidige roedel. T.z.t. als we echt bejaard zijn en iets handzamers moeten, dan wil ik een teckel!
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Lothian
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Dalí met een goede start was best perfect geweest. Mooi, gezond, leuk formaat, actief maar rustig in huis, trainbaar, bescheiden, knuffelig.

Lucca vind ik eigenlijk niet bijzonder mooi en ze is te groot en ze is ook niet functioneel gebouwd. Ze is niet actief en sportief genoeg maar ik ben zó gek op haar, dat slaat nergens op. Ze past me als een handschoen ondanks dat ze niet in het plaatje van die handschoen past.

Taro ís het plaatje van de handschoen en daar zou ik er nog wel 10 van willen. Vrolijk, sociaal, actief en toch een bankhanger. En zo gaaf om naar te kijken als hij hard gaat.
Afbeelding
Barkley

Bericht door Barkley »

Manuma schreef: 17 nov 2021, 21:57 Grappige vraag. Ik heb hier laatst even bewust bij stil gestaan en ik weet het gewoon niet.

Manu past mij heel goed. Ik kan op zacht stemvolume hele zinnen uitspreken en hij weet precies wat ik bedoel. Ik vind teveel van hetzelfde saai, hij ook. Ik wil elke keer weer wat nieuws proberen, hij ook. Ik sta meestal wel vooraan om te beginnen, ook als ik iets spannend vind, hij ook. Ik neem het allemaal niet zo serieus, hij ook niet.
Hij is alleen nogal van de show stelen. Mensen, zie mij! :mann: Ik schuifel overal het liefst als muurbloempje langs. Lukt nu nog steeds, want Manu is de bliksemafleider.

Aan Meeko heb ik een heel ander soort hond. Dat is en wordt flink wennen. Voorlopig heeft hij even husky-gehoor want ik zal wel iets fout gedaan hebben :Q: Mijn puppy vindt buiten rondjes rennen leuker dan naar mij luisteren. Komt wel weer.
Hij is wel lekker actief en fanatiek waar Manu dan weer liever neerploft of tussendoor even wat geurtjes uitsnuffelt. Meeko heeft daar dus echt geen tijd voor hè.
Altijd als ik je karakterbeschrijving van Manu lees denk ik dat het over Fred gaat, zo grappig. Volgens mij lijken de heren heel erg op elkaar - op het jachtinstinct na en het show stelen na.

Fred is een goede match wat betreft karakter. Rustige dagen zijn prima, maar de hele dag op sjouw met de baas is ook heerlijk. Ik moet elke dag om hem lachen en trainen met Fred is altijd leuk - hij heeft het vaak wel gezien na 1 of 2 keer en kan de opdracht perfect uitvoeren en daarna staken "ik heb het toch gedaan?, zoek het maar uit."
Fred is alleen geen match wat betreft formaat. Ik wilde met hem canicrossen maar ik red dat gewoon echt niet. Hij begint een beetje een oude mopperpot te worden naar andere reuen en de eerste keer dat hij uitviel naar een andere hond moest ik me opeens schrap zetten omdat ik het niet aan zag komen (zeg maar aan de overkant van de singel - ging helemaal nergens over). Nu hebben we dat wel weer onder controle maar de volgende hond mag wel een maatje kleiner.
BieneMaya

Bericht door BieneMaya »

Maya is alles wat ik zocht en gevonden heb. Ze is lief, gehoorzaam, grappig, raar, soms onzeker maar zoekt mij dan op ❤, heeft al een vrij groot aanpassingsvermogen voor zo,n jonge hond, betrouwbaar, sociaal enz enz 🤗
blondie

Bericht door blondie »

Niet opgegroeid met honden, maar van kleuter af aan trokken honden en met name Duitse herders mijn aandacht.
Rond mijn 30ste kocht ik dan eindelijk mijn eigen Duitse herder, en met wat vallen en opstaan voor een onervaren persoon die ineens een 4-jarige reu in huis kreeg :F: ging het redelijk goed. Jaartje later kwam nummer 2 erbij, totaal ander karakter en geslacht, dus leerde ik veel bij :LOL:

Maar ze pasten bij me, ging niet altijd even makkelijk want er zit best een kop op en niet altijd even uitnodigend als het om jolige andere honden gaat/ging, maar daar ben ik me op in gaan stellen.
Ook Aki van nu is een hond die geweldig bij mij en mijn partner "past".
Altijd in voor actie, in voor een geintje, aanhankelijk en trouw en zeer baasgericht, zowel naar mijn partner als naar mij toe.

Jol vond ik heerlijk makkelijk, geen gedoe met andere honden als ze een keer "belaagd" werd. Zij was eerlijk gezegd niet mijn type hond, maar ik heb toen we elkaar echt leren kennen een fantastische band met haar gekregen. Maar een match voor mij was ze niet, wel voor mijn partner uiteraard.
Ik had haar denk ik zelf nooit uitgekozen als ik een hond had "gezocht".

Chara van nu is een hond waar ik voor viel van een foto af. Mijn vriend wilde eigenlijk weer een DH pup, en ik twijfelde en wist ook op dat moment niet naar een fijne fokker te zoeken die een nestje zou krijgen en waar we dan op de lijst zouden kunnen komen te staan.
Bij het zien van haar foto, en na contact de filmpjes zijn we voor haar gegaan. We wilden wel graag een herderachtig type. Zelf dacht ik dat ze wat kleiner zou blijven en ergens hoopte ik ook wel op open gedrag richting andere honden.
Enfin, begin was even schrikken allemaal, maar haar basis en hoe ik haar had ingeschat van de foto's en filmpjes af is domweg uit gekomen.
Nu een jaar verder geeft ook mijn vriend toe dat zijn angst om niet van pup af aan een hond te hebben en dat hij misschien een andere band zou hebben volledig overboord is :F:
Zij heeft met ons een enorme klik, maar ook met Aki is het een match made in heaven, en dat was ook zeer belangrijk voor ons! (belangrijkst, had dat niet goed gegaan .. maar goed dat is niet zo)

Zowel Aki als Chara hebben iets wat maakt dat ze bij ons passen. Ze zijn erg open, redelijk onbevreesd/onbevangen eigenlijk, zeer vrolijk, in voor gekkigheid, naar mensen toe allebei op het absurde af stralen ze iets uit waardoor ze als een magneet mensen naar zich toe trekken, niet altijd even prettig maar liever dat dan dat mensen gillend op de loop gaan :engel:

Aki is wel een hond die alert blijft en schakelt uit zichzelf, niet aangeleerd, zit in hem net als Finn dat had. Vriendelijk zeker met de bazen erbij, maar flik je iets, daag je uit of als vreemde mensen plots binnen stappen dan signaleert hij direct dat hij de nieuwe persoon nog helemaal niet kent en geeft dat ook aan. Hij staat dus niet per definitie alles en iedereen kwispelend te begroeten.
sabine
Site Admin
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Bericht door sabine »

Een tussenvorm tussen mijn honden zou perfect zijn. Pom is een heerlijke hond, makkelijk, braaf maar zeker niet slaafs, alleen oversociaal naar mensen en juist niet sociaal genoeg naar andere honden, en dan daarbij een beetje ruziezoekerig. Karel is precies goed qua sociaal, echt een lieve goedzak, maar hij is net een beetje te onzeker en ook een beetje onrustig. Wat ze allebei wel hebben is niet blafferig, niet jagen, betrouwbaar karakter rondom andere mensen, rustig in huis, robuust
Sabine1
Welke: Havanezer

Bericht door Sabine1 »

Elmo past nu goed bij mij ( op dit moment) na mijn herseninfarct zit ik heel laag in mijn energie en het voordeel is nu dat Elmo bijna 11jaar is en genoeg heeft aan 2 goede wandelingen per dag ( die mijn man met hem loopt) Voor de volgenden hond weet ik het nog niet. Ik wil zeker geen reu meer en het liefst wat kleiner maar wel met de zelfde karakter eigenschappen van een golden.
Fabienne
Welke: Labrador Retrievers

Bericht door Fabienne »

Ik hou van honden die het leven niet al te serieus nemen. Sportief en graag iets samen willen ondernemen en dat kan wandelen en fietsen zijn maar ook diverse takken van sport, al ligt het jachttrainen mij het meest dus een hond uit die groep is dan wel handig. Tevens in basis ook sociaal. Mijn labrador past prima bij mij en mijn border collie iets minder...geeft niet en we maken er meer dan het beste van maar er komt geen border meer. De flatcoated past nog beter, hou wel van wat uitdaging en hun eeuwige blij zijn. Mis dat oprecht.
malinois
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Ik wilde werkhonden geschikt voor het IGP. Daarnaast liefst sociaal, zeker onderling, maar t liefst ook erbuiten. Ik weet dat t niet altijd zo is dus ik hou daar wel rekening mee. Maar ik ben toch wel erg blij met deze honden, zeker na Xantos (hondagressief). Xanu is helemaal wat ik zoek: én geschikt voor de sport, en heerlijk om mee te trainen maar ook thuis, én sociaal gewoon heerlijk. Xygan in principe ook, daar kun je er wel 10 van hebben.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Célie
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Ushi past niet echt bij mij, ik vind haar leuk hoor en meestal ook lief maar ik kan niet tegen dat doordrammerige en dat misbruiken van je zwakke punten op een brute manier ik kan er ook slecht tegen dat je constant alert moet zijn met wandelen of ze niet de pik op iemand heeft en aan de knok gaat want dan moet je echt je hele lijf in de strijd gooien om haar te stoppen. Mijn hond Bonnie was wel mijn ideale hond heel zacht karakter en lief voor iedereen echt een hele sociale hond naar mens en dier.
Desiree
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Bericht door Desiree »

Met Droef match ik beter dan Izzy. Enige nadelen van Droef zijn dat hij niet altijd even leuk is met andere reuen, die eeuwige kwijlbek(maar dat kon ik van te voren ook wel weten), zijn puspiemel en gezondheidsklachten. Voor de rest is hij schijtmakkelijk met alles en iedereen alleen soms wat lomp maar dat ben ik ook. Overmatig blaffen doet hij ook niet aan maar hij staat zeker zijn mannetje als het nodig zou zijn. Kortharig dus weinig vachtverzorging.

Izzy is qua formaat dan wel weer heel handig, maar dat is gewoon een felle opdonder. Bezoek is soms best een uitdaging. Ze zal niet meteen bijten maar ze krijst wel eerst een half uur de hele buurt bij elkaar en als je kop haar niet aan staat dan moet je haar maar compleet negeren anders durft ze wel te bijten. Zo ver is het nooit gekomen omdat ik op tijd ingrijp, maar leuk is anders. Ook houd ik Izzy haar vacht best kort omdat we allebei niet op een uitgebreide kam/borstel sessie zitten te wachten. Verder is Izzy ook niet echt hond sociaal te noemen. Alles mag van haar wel dood, alleen bij kleine pats reutjes veranderd ze in een gillend breezer sletje en gooit ze al haar moordneigingen over boord. Tot grote hilariteit van Droef dan wel, die zie je dan gewoon fronzen, hij neemt die kleintjes beslist niet serieus gelukkig want ze willen nog wel eens een punt maken bij hem.

Wat ik na Droef en Izzy wil is een kortharige hond, middelmatig tot groot formaat, sociaal met mens en dier, geen enorme kwijlbek en geen enorme hoeveelheid energie maar wel gewoon instaat om lange wandelingen te doen en eventueel wat meer. Ik wil geen hond die elke dag uren vermaakt moet worden of altijd aan staat. Slaafs hoeft ook beslist niet. Ik hou wel van een hond met een soort van eigen mening of de neiging commando's op geheel eigen wijze uit te voeren, daar is Droef ook goed in. Hij doet heus wel wat je vraagt maar ga geen perfectie verwachten of dat het direct direct gebeurt. :LOL:

Eigenlijk wil ik gewoon een Droef in een gezond lijf, zonder kwijlbek en zonder zijn reu agressie.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Desiree schreef: 03 mar 2022, 17:54
Wat ik na Droef en Izzy wil is een kortharige hond, middelmatig tot groot formaat, sociaal met mens en dier, geen enorme kwijlbek en geen enorme hoeveelheid energie maar wel gewoon instaat om lange wandelingen te doen en eventueel wat meer. Ik wil geen hond die elke dag uren vermaakt moet worden of altijd aan staat. Slaafs hoeft ook beslist niet. Ik hou wel van een hond met een soort van eigen mening of de neiging commando's op geheel eigen wijze uit te voeren, daar is Droef ook goed in. Hij doet heus wel wat je vraagt maar ga geen perfectie verwachten of dat het direct direct gebeurt. :LOL:

Eigenlijk wil ik gewoon een Droef in een gezond lijf, zonder kwijlbek en zonder zijn reu agressie.
Dan wil je dus een Whippetteef. Mens- en hondsociaal, gezond, geen gekwijl, zo lui als morgen aan de dag maar eenmaal buiten is het sjezen.

Afbeelding
Budkes
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

OMG Nanna, ik wil die rechter, dat hoofd, heerlijk.

Maar van alle honden die ik heb passen Perry, Louitje en Herbert prima bij mij.
Ik denk alleen dat Perry en Herbert ook vinden dat ik goed bij ze pas en dat Louitje me soms niet helemaal snapt. Marco past het minst bij mij. Die wil vooral altijd aandacht en knuffelen, de hele dag. Dat irriteert me soms. Louitje staat altijd aan, dwz hij ligt gewoon lekker te pitten zolang ik niet beweeg. Zodra ik 1 vin vervoer staat ie in uitruk stand; wat gaan we doen, wat gaan we doen, wat daar we doen nu, nu, nu...pffff soms wel erg vermoeiend.
Terriërs zijn echt mijn cup of tea. Trekken hun eigen plan, lekker eigenwijs en vooral nergens van onder de indruk, heerlijk. Althans mijn Russells Perry en Herbert. Beide uit een echte werklijn, als ik een keer uit mijn slof schiet trekken ze nog net even een luie wenkbrauw op, mens doe normaal. Ik hou ervan. Ik kan minder goed door een deur met gevoelige types, dat lompe eigengereide past prima bij mij.
Afbeelding
Desiree
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Bericht door Desiree »

Nanna schreef: 03 mar 2022, 18:25
Desiree schreef: 03 mar 2022, 17:54

Dan wil je dus een Whippetteef. Mens- en hondsociaal, gezond, geen gekwijl, zo lui als morgen aan de dag maar eenmaal buiten is het sjezen.

Afbeelding
Haha ik zit er wel steeds vaker naar te kijken maar ik denk dat ik wel een reu wil(besmet door het forum). En misschien toch wel wat maten groter. Een whippet is voor mijn gevoel zo klein dus een greyhound(zo'n mooie zwarte die glimt als een spiegel maar iedereen lijkt over de zwartjes heen te kijken) lijk me wel wat of een geslaagde kruising. Enige is dat ik wel 3 katten heb, dus een herplaatser kan dan nog wel een uitdaging worden. Maar zo ver is het nog lang niet. Droef en Izzy worden gewoon hartstikke bejaard en zolang Droef er is komt er geen grotere reu bij.
Afbeelding
Gretha
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Bronco paste heel goed bij mij, hoe zwaar het soms ook was.
Het enige wat ik echt vervelend vind aan hem, is dat hij absoluut niet trainbaar is buiten de voordeur.
Nu ik ouder wordt en mijn gezondheid op dit moment niet optimaal is, ben ik blij dat ook hij een stuk rustiger en makkelijker is geworden. Perfecte timing.

Tux is een geweldige aanvulling/opvolger. Enorm baasgericht en leergierig. En vooral zo verschrikkelijk vrolijk. Ik bedoel dan niet dat ze druk is (dat is ze ook wel), maar vooral dat ze zo overduidelijk geniet van het leven. Dat is zo mooi om te zien. :hartjes:
Ze vind alleen snel iets eng, dat vind ik wel eens sneu voor haar.

Als Bronco er niet meer is zou ik een grote versie van Tux erbij willen.
Waaks, geen allemansvriend, zelfverzekerd, baasgericht, goed trainbaar en een gemiddeld energie niveau.
Afbeelding
Plaats reactie