Ik was alleen Mahdu gewend de laatste jaren en die verliest zo goed als geen haar.mijke schreef: ↑26 jan 2022, 16:07Christus! Mijn moeder krakeelt altijd dat ze helemaal geen last heeft van die haren "je raapt ze zo bij elkaar, veel makkelijker dan korte haren!" maar daarbij is vrees ik sprake van een fikse gewenning want ze zit altijd de hele tijd niks anders te doen dan overal die lange witte haren vanaf te plukkenLoraine schreef: ↑26 jan 2022, 15:56Jup, al is het hier 2x per jaar een periode van haarhappen en daartussen is het meer her en der een vlok of een paar losse haren.
De haarhapperiodes gaat er wekelijks of tweewekelijks een waterblazer overheen en per keer net zolang tot er echt geen haartje meer vanaf komt.
Mondkapje en (veiligheids/duik)bril zijn dan geen overbodige luxe trouwens.
Het is nog niet zo erg als die huskyfilmpjes maar mijn badkamer en/of gang is na die tijd zwart.
Ja bij een ruwe stoeipartij mss 5 en met borstelen blijft er wat achter maar in principe vind je zo goed als geen losse haren van hem in huis.
Was ff flink omschakelen met Dívka zal ik maar zeggen.
Maar tegelijkertijd is zij een stuk schoner na wandelingen omdat ze een gladde snuit en poten heeft terwijl Mahdu alle modder etc meesleept aan zijn baard en stampertjes.
Hij is dan ook degene die geregeld onder de douche moet terwijl ik er bij haar vanaf kom met ff afrossen met een handdoek.