Welke vachtkleur en patronen vind je mooi?
Re: Welke vachtkleur en patronen vind je mooi?
Ik hou van rood, en Black and Tan vind ik ook wel mooi, alleen als dat grijs wordt vind ik het oerlelijk.
Ik hou sowieso het meest van effen kleuren zonder patronen.
Ik hou sowieso het meest van effen kleuren zonder patronen.
Tanja en Anne
- Inge O
- Posts in topic: 10
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Het verschil zal voor rozeneuzenbuitenstaanders misschien niet duidelijk zijn, maar ik denk dat zij een wisselneus had (hebben mijn blondjes ook, dat hoort genetisch bij die kleur, jammer genoeg) maar ondanks dat ik veel liever donkere neuzen zie valt dat voor mij nog niet onder roze.
De eerste is een wisselneus (wordt donkerder in de zomer, en is nooit lichter dan vleeskleurig).
De tweede is echt roze, inclusief roze oogranden
- Diana
- Posts in topic: 5
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ja, die onderste witte hond met helemaal geen pigment vind ik ook echt niet mooi.Inge O schreef: ↑01 feb 2022, 10:54Het verschil zal voor rozeneuzenbuitenstaanders misschien niet duidelijk zijn, maar ik denk dat zij een wisselneus had (hebben mijn blondjes ook, dat hoort genetisch bij die kleur, jammer genoeg) maar ondanks dat ik veel liever donkere neuzen zie valt dat voor mij nog niet onder roze.
De eerste is een wisselneus (wordt donkerder in de zomer, en is nooit lichter dan vleeskleurig).
De tweede is echt roze, inclusief roze oogranden
Taartje had ook roze lippen en oogleden. Maar die werden inderdaad nooit lichter dan vlees-/leverkleur:
Amy heeft ook een (halve) wisselneus en verder donker pigment:
Alles went. Ligt net als die podenconeuzen aan het hele plaatje. Bij een toller wil ik donker pigment zien, anders wordt het zo vlezig.
Bruine dwergkeesjes hebben vaak van die kale roze oogranden. Terwijl ik het bij een choco lab of kelpie helemaal niet storend vind.
Bij Zus was ik zo blij toen ze eindelijk een compleet zwart neusje had.
Sjaak heeft natuurlijk echt een raar knikkeroog, door dat merle. Zus heeft genetisch blauwe ogen, dat geeft een compleet ander beeld.
Het parti deel loopt vloeiend over en het blauw heeft verschillende schakeringen. Lieve oogjes, terwijl die van Sjaak eerder hard of pittig staat.
Bruine dwergkeesjes hebben vaak van die kale roze oogranden. Terwijl ik het bij een choco lab of kelpie helemaal niet storend vind.
Bij Zus was ik zo blij toen ze eindelijk een compleet zwart neusje had.
Sjaak heeft natuurlijk echt een raar knikkeroog, door dat merle. Zus heeft genetisch blauwe ogen, dat geeft een compleet ander beeld.
Het parti deel loopt vloeiend over en het blauw heeft verschillende schakeringen. Lieve oogjes, terwijl die van Sjaak eerder hard of pittig staat.
- annnie
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo
Ik vond vroeger merle erg mooi en dus was ik een beetje teleurgesteld dat in het eerste corgi nest waarvan ik op de wachtlijst stond geen pup zat voor mij. Brindle stond eigenlijk onderaan de lijst van kleuren. Maar ik mocht van mezelf geen hond op kleur uitzoeken. Het volgende nest was een donker brindle teef en een rode brindle reu. Dat rode vond ik wel aardig dus hoopte ik daarop. Er werden 3 reutjes geboren, 2 rode brindles en een donkere en met die laatste had ik een klik dus werd het uiteindelijk Nelson in het minst leuke kleurtje. Maar na 14 jaar heeft hij me goed geïndoctrineerd en is donker brindle het mooist wat er is en merle mèèhhh
Mensen denken trouwens bij mijn 2 brindle honden iedere keer dat ze zwart zijn en dat vind ik stom, want kijk beter
Mensen denken trouwens bij mijn 2 brindle honden iedere keer dat ze zwart zijn en dat vind ik stom, want kijk beter
- Inge O
Gestroomd maar dan een lichtere variant waar je de kleurverschillen goed blijft zien. En dieprood-blond met zwarte aftekeningen en goed pigment. Binnen de Picard heb je daar ook veel verschil in, ben heel blij met de mooi rode kleur van mijn beide dames. Bij de lichtere vind ik het al snel zo vaal worden.
Merle vind ik soms mooi, als de kop niet te licht is.
Merle vind ik soms mooi, als de kop niet te licht is.
Ik vind heel veel mooi, het is ook wel afhankelijk van de hond wat ik wel of niet mooi vind. Rolo is choco met tan, hij heeft ook lichte ogen, wel anders als wat Nanna laat zien vind ik. Ik vind hem nog wel mooi qua kleur maar vind ook bijv roze neuzen enz niet mooi om te zien.
Novi vind ik wel echt mooi van kleur, mooi rood is niet lelijk.
Novi vind ik wel echt mooi van kleur, mooi rood is niet lelijk.
- malinois
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Frootje
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ik vind merle wel mooi, vooral op langharige honden. Het moet wel een mooi patroon zijn dan en het moet de hond ook passen. Ik heb ook niet per se iets tegen roze neuzen, bij sommige honden vind ik dat echt wel mooi. De hond die Nanna linkte vind ik sowieso al lelijk, een zwarte neus had ‘m niet mooier gemaakt wat mij betreft.
Ik kan verder eigenlijk niks bedenken waar ik echt van ga juichen of zo, ik ben een beetje onverschillig over kleuren. Het maakt me gewoon echt weinig uit denk ik.
Ik kan verder eigenlijk niks bedenken waar ik echt van ga juichen of zo, ik ben een beetje onverschillig over kleuren. Het maakt me gewoon echt weinig uit denk ik.
-
- Posts in topic: 6
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik wil zo'n whippet.
En ticking vind ik vaak ook heel leuk.
En ticking vind ik vaak ook heel leuk.
- Alfilillo
- Welke: Podenco en kruising
Ik kan niet kiezen. Er is zoveel mooi. Juist al die verschillen vind ik leuk.
De echte blote billengezichten vind ik wat minder, dus die lichtroze neuzen en bleke oogranden.
Lily was de enige pup met een leverkleurige neus in het nest. De rest had zwarte neuzen en vond ik net iets mooier. Toch vind ik het bij haar niet echt bloot overkomen zoals bij bijvoorbeeld die toller hierboven. Misschien door de verschillende kleurschakeringen in haar vacht. Of ik ben het gewoon gewend
De echte blote billengezichten vind ik wat minder, dus die lichtroze neuzen en bleke oogranden.
Lily was de enige pup met een leverkleurige neus in het nest. De rest had zwarte neuzen en vond ik net iets mooier. Toch vind ik het bij haar niet echt bloot overkomen zoals bij bijvoorbeeld die toller hierboven. Misschien door de verschillende kleurschakeringen in haar vacht. Of ik ben het gewoon gewend
- Inge O
Nee, haar oogranden vind ik prima, wel niet goed te zien op de foto's doordat de schaduw erop valtAlfilillo schreef: ↑01 feb 2022, 13:00 Ik kan niet kiezen. Er is zoveel mooi. Juist al die verschillen vind ik leuk.
Karma heeft ook een wisselneus, in de winter is hij vleeskleurig en in de zomer donker, maar ze blijft wel altijd donkere oogranden en lippen houden, en dat maakt - voor mij- wel een groot verschil qua uitzicht (tov. het lichte pigment bij sommige Tollers bedoel ik)
- Alfilillo
- Welke: Podenco en kruising
@Inge O : dat donkere pigment om de ogen en van de lippen van Karma is mooi inderdaad.
- Diana
- Posts in topic: 5
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Voor mij is het blijkbaar echt een verschil of de oogranden ongeveer dezelfde kleur hebben als de vacht (zoals bij Taartje en Lily) of echt lichter van kleur zijn dan de vacht, zoals bij die toller iets hierboven. In dat laatste geval vind ik het niet mooi.
- Heleboelie
- Posts in topic: 1
Boelie heeft ook van die zwarte pigmentatie rond ogen, neus en lippen.
Pràchtig vind ik dat!
Mozes had dat nog mooier, trouwens.
Boel is trouwens als helemaal witte pup geboren en steeds ‘roder’ opgedroogd. Vooral zijn dek.
Al heeft hij een wit hartje als bles gehouden.
Dat bleke vind ik ook niks, op een of andere manier vind ik het ongezond ogen.
Bij podenco’s is dat weer anders.
Net als dat ik sommige kleuren bij het ene type hond veel mooier vind, dan bij de andere. Tricolor is zo’n voorbeeld.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pràchtig vind ik dat!
Mozes had dat nog mooier, trouwens.
Boel is trouwens als helemaal witte pup geboren en steeds ‘roder’ opgedroogd. Vooral zijn dek.
Al heeft hij een wit hartje als bles gehouden.
Dat bleke vind ik ook niks, op een of andere manier vind ik het ongezond ogen.
Bij podenco’s is dat weer anders.
Net als dat ik sommige kleuren bij het ene type hond veel mooier vind, dan bij de andere. Tricolor is zo’n voorbeeld.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Inge O
Ja, exact, dat is het. Daarbij was Taar qua kleur in haar gezicht ook lichter, dus dan zijn de oogranden relatief snel 'donker' .
Dit vind ik ook niet lelijk, maar dat komt omdat het allemaal dezefde kleur is. Ik vind het vooral lelijk als het bleek afsteekt bij de rest. Of inderdaad zo'n echt witte neus op zo'n witte hond.Alfilillo schreef: ↑01 feb 2022, 13:00 Ik kan niet kiezen. Er is zoveel mooi. Juist al die verschillen vind ik leuk.
Dat hele witte en bleke pigment is ook nog eens onhandig, dat verbrand in de zomer zo snel en gemakkelijk.
-
- Posts in topic: 6
- Welke: Whippet en Lurcher
Echo is wit en ik merk er helemaal niets van.
Voor een paard zonder schaduw is het in de zomermaanden misschien een ding maar mijn honden staan geen uren te bakken, hoor.
En schaduw opzoeken doen ze uit zichzelf al.