Stemmetje
- Zamunda
- Posts in topic: 4
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Re: Stemmetje
Ik zet niet echt een stemmetje op (denk ik), ik praat wel met verschil in intonatie en stemhoogte tegen ze maar dat is meer gericht op wat ik wil overbrengen (enthousiasme of kalmte bijvoorbeeld). Ik praat wel veel met/tegen ze en zeg ook gekke dingen, dat wel. Godzijdank hoor ik ze niet terugpraten, dat zou me te druk worden .
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Heleboelie
- Posts in topic: 1
Ja.
En hij heeft een eigen stem, inclusief dialect, waarmee hij terug praat.
Meerdere eigen liedjes ook.
Het commando 'zit' is hier ook 'op de bips'.
Keurig opgevoed dus.
En hij heeft een eigen stem, inclusief dialect, waarmee hij terug praat.
Meerdere eigen liedjes ook.
Het commando 'zit' is hier ook 'op de bips'.
Keurig opgevoed dus.
- Inge O
- Posts in topic: 2
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Dank u .Zamunda schreef: ↑01 mar 2022, 17:31 Ik zet niet echt een stemmetje op (denk ik), ik praat wel met verschil in intonatie en stemhoogte tegen ze maar dat is meer gericht op wat ik wil overbrengen (enthousiasme of kalmte bijvoorbeeld). Ik praat wel veel met/tegen ze en zeg ook gekke dingen, dat wel. Godzijdank hoor ik ze niet terugpraten, dat zou me te druk worden .
Gekke stemmetjes doe ik dus niet, gekke inhoud des te meer.
En vreemde honden spreek ik nooit aan, echt nooit.
Zelfde als Inge O niet echt stemmetjes. Ik praat wel veel met ze. Onbekende honden heb ik niets mee dus praat alleen tegen ze als op moeten rotten
-
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Het is Eva's bijdrage dat ik weet dat honden me precies begrijpen. Hoe ik ook praat.
En het is Dapper's inbreng hoe vervelend het is om een hond te leren dat je het alleen tegen hem hebt als je schreeuwt "DAPPER! HIERRRRRR!!" (Over een krentenbol in de stoeprand.)
Ik zit nu een beetje aan de andere kant. "Mira, het valt me op dat je vandaag een beetje teveel om aandacht loopt de schooien. Doe dat maar niet. Vanmiddag gaan we naar het bos maar nu wil ik vooral even de email doen."
* Gaat op een drafje naar de bench.*
"Fijn mop. Ik schat nog anderhalf uur. Dan ben ik wel klaar."
*zucht*
Gewoon praten alsof ze je begrijpen. Meestal is dat ook wel zo als er een klein beetje structuur in je dag zit.
En het is Dapper's inbreng hoe vervelend het is om een hond te leren dat je het alleen tegen hem hebt als je schreeuwt "DAPPER! HIERRRRRR!!" (Over een krentenbol in de stoeprand.)
Ik zit nu een beetje aan de andere kant. "Mira, het valt me op dat je vandaag een beetje teveel om aandacht loopt de schooien. Doe dat maar niet. Vanmiddag gaan we naar het bos maar nu wil ik vooral even de email doen."
* Gaat op een drafje naar de bench.*
"Fijn mop. Ik schat nog anderhalf uur. Dan ben ik wel klaar."
*zucht*
Gewoon praten alsof ze je begrijpen. Meestal is dat ook wel zo als er een klein beetje structuur in je dag zit.
Ik heb geen stemmetjes.
Wel praat ik gewoon met mijn honden.
Dat wordt wel eens niet helemaal begrepen al moeten mensen (keurmeesters op proeven en een enkele trainer) er ook wel om lachen.
"Ita ............ bij die heuvel (wijst met vinger) ligt een duif ................ zoek apport"
Ita gaat naar die heuvel en haalt de duif op
Wel praat ik gewoon met mijn honden.
Dat wordt wel eens niet helemaal begrepen al moeten mensen (keurmeesters op proeven en een enkele trainer) er ook wel om lachen.
"Ita ............ bij die heuvel (wijst met vinger) ligt een duif ................ zoek apport"
Ita gaat naar die heuvel en haalt de duif op
De ganze dag door praat ik tegen die honden, en ik heb voor beiden een aparte intonatie. Etje die Et!!, roep ik regelmatig met een gekke stem tegen Feta. En Lanai heeft een speciaal liedje voor de Laatste Ronde. En vaak beloof ik haar dat haar voorkeursroute echt nog wel een keer gelopen wordt wanneer ze in de remmen gaat om een afslag te nemen.
Ach. Hondenmensen zijn vreemd.
Ach. Hondenmensen zijn vreemd.
- Dirkje
- Welke: Border Collies
Ja natuurlijk. Thuis, op straat, in gezelschap. Overal heb ik hele gesprekken met Dirkje, vaak met stemmetjes. We overleggen ook van alles samen. Ik ben hier de dorpsgek.
- Kells
- Welke: Ierse Setters
Ik voer ook best wel hele gesprekken met mijn honden en ze snappen het allemaal. Wat ik gisteren best wel bijzonder vond was dat Fin, toen ik bijna het eten klaar had, voor het raam ging staan en blij begon te kwispelen. Aislinn kwam ook kijken en deed net zo blij mee. Ze zagen onze auto staan, dus de baas komt er aan! Wat ze niet hadden gezien was dat de baas 's ochtends lopend was vertrokken en onze auto er de hele dag al stond. Ik vind het best knap dat ze door het raam onze auto zagen en daaruit conclusies maakten.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Ik praat de hele dag door tegen mijn honden maar ik heb geen aparte stemmetjes.
Ik vertel ze wat ik ga doen en hoe lang dat duurt. Als ik de deur uitga zeg ik ook wat ik ga doen.. boodschappen of wat dan ook.
Daarna zeg ik altijd "lief zijn en geen ruzie maken hé"
Dat dateert nog van de tijd dat mijn kinderen nog jong waren
Ik vertel ze wat ik ga doen en hoe lang dat duurt. Als ik de deur uitga zeg ik ook wat ik ga doen.. boodschappen of wat dan ook.
Daarna zeg ik altijd "lief zijn en geen ruzie maken hé"
Dat dateert nog van de tijd dat mijn kinderen nog jong waren
- Tiny
- Honden: 1
- Welke: Siberian Husky
Ik lul de hele dag, zeg wat ik ga doen of waar we heengaan.
Ook wie er komt, papa, kindje, opa en noem maar op, zelfs de pakjesmeneer
Mijn andere honden liepen gewoon weg tijdens mijn gesprekken, Shadow is beleefd en blijft luisteren tot zijn ogen dicht vallen
Ook wie er komt, papa, kindje, opa en noem maar op, zelfs de pakjesmeneer
Mijn andere honden liepen gewoon weg tijdens mijn gesprekken, Shadow is beleefd en blijft luisteren tot zijn ogen dicht vallen
ik heb ook wel eens gesprekken tegen Fred over mijn partner
"heb je dat al wel aan de baas gevraagd? Mocht dat niet? Aaach, wat zielig nou!"
of als we thuis komen van de wandeling:
"is de baas thuis?!" - neus verdwijnt naar deur en er ontstaat een enorm blije kwispel
"zullen we eens samen bij de baas gaan kijken? Misschien wil hij wel mee een blokje om!"
Als ik het zo schrijf vind ik mezelf echt verschrikkelijk
"heb je dat al wel aan de baas gevraagd? Mocht dat niet? Aaach, wat zielig nou!"
of als we thuis komen van de wandeling:
"is de baas thuis?!" - neus verdwijnt naar deur en er ontstaat een enorm blije kwispel
"zullen we eens samen bij de baas gaan kijken? Misschien wil hij wel mee een blokje om!"
Als ik het zo schrijf vind ik mezelf echt verschrikkelijk
Het nadeel van veel tegen je honden praten is wel dat ze naar alles luisteren. Het is net Google Home
“Ik ga morgenmiddag even met Agnes naar de dierentuin, dan haal ik voor die tijd wel boodschappen, o, hebben we nog kaas nodig? En zometeen komt Annie op de koffie *alles vliegt krijsend naar de voordeur*.
Want Annie op de koffie is een traktatie voor ze
“Ik ga morgenmiddag even met Agnes naar de dierentuin, dan haal ik voor die tijd wel boodschappen, o, hebben we nog kaas nodig? En zometeen komt Annie op de koffie *alles vliegt krijsend naar de voordeur*.
- Alex
- Welke: русская бабушка en västgötaspets
Dit Elk beestje. Werd laatst gewoon uitgelachen door een stel studenten tijdens mijn pauze wandeling maar ik ben ondertussen wel dikke matties met alle kraaien op de universiteitscampus, dus
Saba is ook zo een die dan intens met scheef kopje gaat luisteren als ik een verhaal heb en ze begrijpt heel veel. "Nou, zullen we dan maar terug naar de auto gaan?" als we ergens wandelen. "Ik ben straks terug" voor werken, dan gaat ze al richting de keuken waar haar kong gevuld klaar ligt.
Saba 23-05-24
Ja we praten veel tegen ze, en ook vaak in andere toonsoorten.
En soms letten we op dat we bepaalde woorden niet zeggen, want ze snappen ontiegelijk veel van ons vocabulair.
"Ga je straks nog p'en met ze, p en p rondje?"
Naar oma, kunnen we niet zeggen, met de auto niet, plassen niet, bootjes kijken ook niet. Eten uiteraard niet.
Boodschappen doen wél... dan gaat de staart hangen, want dan kunnen ze niet mee.
Dus ook al gaan we geen boodschappen doen, maar moeten we even weg.. dan gaan we boodschappen doen..
Al doen ze tegenwoordig als we geen boodschappentas meenemen
Ze worden te wijs
Vandaag moest ik trouwens lachen, aardig wat werkmensen over de vloer en dan hoor je ze hele gesprekken met de honden voeren en bij Chara ging er ook een ineens heel hoog en kinderlijk praten, ze vond het helemaal geweldig
En ik ook
En soms letten we op dat we bepaalde woorden niet zeggen, want ze snappen ontiegelijk veel van ons vocabulair.
"Ga je straks nog p'en met ze, p en p rondje?"
Naar oma, kunnen we niet zeggen, met de auto niet, plassen niet, bootjes kijken ook niet. Eten uiteraard niet.
Boodschappen doen wél... dan gaat de staart hangen, want dan kunnen ze niet mee.
Dus ook al gaan we geen boodschappen doen, maar moeten we even weg.. dan gaan we boodschappen doen..
Al doen ze tegenwoordig als we geen boodschappentas meenemen
Ze worden te wijs
Vandaag moest ik trouwens lachen, aardig wat werkmensen over de vloer en dan hoor je ze hele gesprekken met de honden voeren en bij Chara ging er ook een ineens heel hoog en kinderlijk praten, ze vond het helemaal geweldig
En ik ook
- Zamunda
Daarom moesten we met Lais altijd goed opletten wat we zeiden, we moesen woorden spellen of codewoorden gebruiken anders stond het hele huis weer op stelten. De rest reageerde niet maar als zij opsprong deden zij dat ook dus dan liepen ze allemaal druk te doen, want Lais zei dat er wat stond te gebeuren .Nanna schreef: ↑02 mar 2022, 11:02 Het nadeel van veel tegen je honden praten is wel dat ze naar alles luisteren. Het is net Google Home
- HillieS
- Posts in topic: 3
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Wij kunnen op sommige tijden bepaalde woorden niet zeggen zoals 'zullen we..(En voor 'lopen ' komt springen ze al op)' rond de middag, 'eten' vanaf 4 uur/half 5, 'opa&oma' dan gaan ze onrustig drentelen want m'n ouders komen óf we gaan daarheen.Zamunda schreef: ↑02 mar 2022, 21:24Daarom moesten we met Lais altijd goed opletten wat we zeiden, we moesen woorden spellen of codewoorden gebruiken anders stond het hele huis weer op stelten. De rest reageerde niet maar als zij opsprong deden zij dat ook dus dan liepen ze allemaal druk te doen, want Lais zei dat er wat stond te gebeuren .Nanna schreef: ↑02 mar 2022, 11:02 Het nadeel van veel tegen je honden praten is wel dat ze naar alles luisteren. Het is net Google Home
Codewoorden werken soms, maar niet in combinatie met 'zullen we' of 'geef jij (ze eten)'
- Inge O
- Posts in topic: 2
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Haha, zo gaat het hier ook, zo gaan we soms promeneren ipv. wandelen, en gaan ze straks een es en oo éé peetje krijgen .
Na Charlie heb ik een hond nooit meer plassen geleerd. "Ik ga eerst nog even plassen" en ze zat al braaf middenin de woonkamer
- Zamunda
Haha, wij bespraken dan of we al zouden gaan vee oo eren .
Nou hebben ze het bij mij nog nooit gedaan maar voor de zekerheid zeg ik bijna altijd dat ik naar de wc ga ipv dat ik ga plassen .
Oh ja, dan zijn ze zó scherp hè? Lais althans, de mannen niet . Weet jij of het bij jou allebei de honden zijn die er zo scherp op zijn of reageert de één op de oplettendheid van de ander?HillieS schreef: ↑02 mar 2022, 22:08Wij kunnen op sommige tijden bepaalde woorden niet zeggen zoals 'zullen we..(En voor 'lopen ' komt springen ze al op)' rond de middag, 'eten' vanaf 4 uur/half 5, 'opa&oma' dan gaan ze onrustig drentelen want m'n ouders komen óf we gaan daarheen.
Codewoorden werken soms, maar niet in combinatie met 'zullen we' of 'geef jij (ze eten)'
- HillieS
- Posts in topic: 3
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Yara is t scherpste (sowieso ) en Jamie reageert daar dan op, en doet mee.Zamunda schreef: ↑03 mar 2022, 20:26Oh ja, dan zijn ze zó scherp hè? Lais althans, de mannen niet . Weet jij of het bij jou allebei de honden zijn die er zo scherp op zijn of reageert de één op de oplettendheid van de ander?HillieS schreef: ↑02 mar 2022, 22:08Wij kunnen op sommige tijden bepaalde woorden niet zeggen zoals 'zullen we..(En voor 'lopen ' komt springen ze al op)' rond de middag, 'eten' vanaf 4 uur/half 5, 'opa&oma' dan gaan ze onrustig drentelen want m'n ouders komen óf we gaan daarheen.
Maar op sommige momenten reageren ze allebei gelijk.
- Zamunda
- Snowflake
- Honden: 4
- Contacteer:
Hier hebben ze ook allemaal eigen stemmetjes, we lullen wat af hier met z'n allen
Ik ben ook zo erg met andere honden. Laatst kwam ik een Labrador tegen die zich ter aarde stortte om op haar buik gekriebeld te worden.
Ohneeeeeeee, ben je gevallen? Wat zieliiiiiig
De eigenaar: Je hebt zelf zeker ook een hond?
Ohneeeeeeee, ben je gevallen? Wat zieliiiiiig
De eigenaar: Je hebt zelf zeker ook een hond?