Stemmetje

Nanna

Stemmetje

Bericht door Nanna »

Hebben jullie voor je hond(en) ook speciale stemmetjes of praat je met ze op een normale toon?
Ik moet bekennen dat ik voor iedere hond een eigen vocabulaire en toonhoogte heb :')

Afbeelding
Lothian
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: Stemmetje

Bericht door Lothian »

Ja natuurlijk gebruik ik gekke stemmetjes voor ze, ik ben geen psychopaat :hmmm:
Afbeelding
Barkley
Posts in topic: 3

Bericht door Barkley »

ja, soms betrap ik mezelf er op en moet ik heel hard om mezelf lachen. Ik heb hele conversaties tijdens het wandelen. "loop je weer even rechts van me? Goed gedaan zeg, dankjewel!"
Daan
Honden: 1
Welke: Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Bericht door Daan »

Ik praat voortdurend tegen haar, maar niet in een heel andere stem ofzo. Mijn stem is van nature al hoog en zoetgevooisd :P
Dagmar
Posts in topic: 5

Bericht door Dagmar »

Nanna schreef: 01 mar 2022, 10:13 Ik moet bekennen dat ik voor iedere hond een eigen vocabulaire en toonhoogte heb :')

:lol1: Allerlei niet bestaande woorden en de honden hebben een stem.

Ik doe het ook openlijk op straat naar wildvreemde honden. Is dat niet goed? :LOL:
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Dagmar schreef: 01 mar 2022, 10:32

Ik doe het ook openlijk op straat naar wildvreemde honden. Is dat niet goed? :LOL:
Guilty as charged.
“Ben je daar dan, ben je daar dan? Godverredómmetje nog an toe, wat gezèllig dat je er bent”
:Q:
Het ergste is dat ik me er niet eens van bewust ben. Vandaar de schichtige blikken van de eigenaar.
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Nanna schreef: 01 mar 2022, 10:13 Ik moet bekennen dat ik voor iedere hond een eigen vocabulaire en toonhoogte heb :')

:lol1: Allerlei niet bestaande woorden en de honden hebben een stem.

Nou, ik praat tegen mijn eigen honden en ook tegen wildvreemde honden, maar wel op een normale toon.
Afbeelding

Tanja en Anne
Rebble

Bericht door Rebble »

Tegen Char praat ik ik met een schattige stem, voor zover mijn stem schattig kan klinken. Tegen m'n ene kat zet ik een soort grunge stem op, wordt ze blij van :Q:
Afbeelding
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Nanna schreef: 01 mar 2022, 10:37

Guilty as charged.
“Ben je daar dan, ben je daar dan? Godverredómmetje nog an toe, wat gezèllig dat je er bent”
:Q:
Het ergste is dat ik me er niet eens van bewust ben. Vandaar de schichtige blikken van de eigenaar.
Heel die eigenaar negeer ik gewoon :mann: Tenzij ze zelf wat zeggen.
Pupppieeeee ja ben jij dan zo lief? Ja, zo lief. Kom je even kijken? Wat een braaf meisje!

Werkt zelfs bij de waakmechels. De jongste heb ik in m'n zak met een beetje gekir :LOL: Van woeste waker naar schuddekont.
Afbeelding
Kruimel
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

Uiteraard. Hoezo? Kan het ook anders dan?
Mensen kijken wel eens schuin als ik hun vervaarlijke joekel aanspreek met muppet maar dat boeit niet. De muppet vindt het leuk.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Mizzsylver
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Hahaha ja natuurlijk :lol1: soms is het zo erg dat zelfs de kinderen tegen mij moeten zeggen mam praat eens normaal :LOL:
Afbeelding
** Angela **

Bericht door ** Angela ** »

Ze zijn t inmiddels al wel gewend van me
Probeer er wel op te letten want vooral met pups is t erg

Ow en met m’n kleine vriend Rolex de lancashire heeler
Die is ook altijd zo blij om iedereen te zien , doetie lachen en dan komt hij even een aai of knuffels halen ( nja eigenlijk is t m meer om t snoep te doen )

Maar gelukkig ben ik op de club niet de enige
Ik betrapte degene die t meest commentaar had er ook al op 🤣
Sekreetje

Bericht door Sekreetje »

Lothian schreef: 01 mar 2022, 10:17 Ja natuurlijk gebruik ik gekke stemmetjes voor ze, ik ben geen psychopaat :hmmm:
:mrgreen: hier ook 100% niet psychopatisch. Ik ben zelfs zo goed bij zinnen dat ik niet alleen met stemmetjes tégen ze praat, maar ik heb ook een eigen stemmetje voor elke hond en kat zodat ze ook terug kunnen praten. :pffff:
Afbeelding
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Zinodo schreef: 01 mar 2022, 11:36 Haha same! :E:
Maar wat mensen het grappigst vinden is als ik iets van de honden vraag en zeg vervolgens "dank u". Schijnbaar is het heel raar om je hond te bedanken :19:
Ga je even met je voetjes van het aanrecht? Dankjewel lieverd. Werkt veel beter dan de gebruikelijke Nee! Foei! Kappen nou! mantra en het is gezelliger, dus ik vind die mensen raar :pffff:
Afbeelding
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Eu... neen.
Wel "goed zo" en "flinke puppedup" als beloning met hoger juichstemmetje maar gewoon praten heb ik echt geen stemmetjes voor. Ik praat gewoon tegen hen als tegen kinderen/mensen/andere dieren.
Nu heb ik tegen mijn kinderen ook altijd normaal gepraat, zonder babywoordjes en ander onnozel gedoe.

Ben ik nu een slechte hondenbaas?
** Angela **

Bericht door ** Angela ** »

Ow ja op straat dank u zeggen krijg je hele rare blikken van
Of mensen die t zo schattig vinden
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Gudrun schreef: 01 mar 2022, 11:45 Eu... neen.
Wel "goed zo" en "flinke puppedup" als beloning met hoger juichstemmetje maar gewoon praten heb ik echt geen stemmetjes voor. Ik praat gewoon tegen hen als tegen kinderen/mensen/andere dieren.
Nu heb ik tegen mijn kinderen ook altijd normaal gepraat, zonder babywoordjes en ander onnozel gedoe.

Ben ik nu een slechte hondenbaas?
Weet ik veel.

Kindgerichte spraak is in ieder geval zeer nozel.
Afbeelding
Sekreetje

Bericht door Sekreetje »

Ik zeg ook altijd dank je wel als ik iets van ze vroeg. Kan ook sarcastisch zijn als ze bv niet zelf aan de kant gingen maar ik ze opzij moest duwen. :mrgreen:
Afbeelding
Doyaquba
Welke: Boxers

Bericht door Doyaquba »

Ik zeg "dankjewel" als het me te traag gaat maar toch wordt gedaan :LOL:
Anders is het "braaaf knappe puppewup" of iets.
Ik word vast altijd raar aangekeken maar dat boeit me gelukkig niet :')
Afbeelding
Barkley

Bericht door Barkley »

Zinodo schreef: 01 mar 2022, 11:36
Lothian schreef: 01 mar 2022, 10:17 Ja natuurlijk gebruik ik gekke stemmetjes voor ze, ik ben geen psychopaat :hmmm:
Haha same! :E:
Maar wat mensen het grappigst vinden is als ik iets van de honden vraag en zeg vervolgens "dank u". Schijnbaar is het heel raar om je hond te bedanken :19:
Ook bij mij krijgt ieder hond een eigen stemmetje, maar thuis wordt het helemaal erg...
"Keessiebeessie zivzav schatjepatatjeaardappeltje" :I:
"Doddiiiii snoeffelefoeffele strudelpadoodel" :vlinder:
"Nomstipomsti komjijdoendan ohh kom jij een pootje brengen wat een mooi pootje mag ik die voor altijd houden dan" :hartjes:
:LOL: :LOL:

Buitenshuis hou ik het iets normaler :oeps:
hahaha ik doe dat ook. Of dat iemand op mij en Fred staat te wachten en dat ik dan vervolgens tegen Fred zeg: Loop maar alvast door hoor, kun je best! En dat de wachtende persoon vervolgens okee zegt en gaat lopen :LOL:
Kruimel
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

Uiteraard hebben ze zelf ook allemaal stemmetjes en leveren ze overal commentaar op.
Eennajongste kleinzoon vroeg zaterdag serieus aan mij wat Brimi nou weer zei want hij verstond het niet zo goed.
Die heeft het door.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Nikki
Honden: 1
Welke: Kruising Jack Russell Jet

Bericht door Nikki »

:proest:

Hier ook gekke stemmetjes en ze heeft zelf ook een stem, dus hele verhalen over en weer. Als het hondje van mijn zus is heeft zij ook een eigen stem, drukke boel is het dan :mann: Alsjeblieft en dankjewel zeggen hoort er ook bij :mrgreen:

Ik werk in een dierenpension, kun je nagaan hoe druk ik het daar heb met stemmetjes :lol1:
Afbeelding
Sekreetje

Bericht door Sekreetje »

Ik praat trouwens ook tegen andere dieren op straat. Zeg het vaste clubje eenden netjes gedag, complimenteer het mussenmannetje met zijn uitsloverige baltsgedrag en zeg netjes goedemorgen tegen de vogels in de tuin. 😎
Afbeelding
Cendy

Bericht door Cendy »

Wij praten op een normale toon tegen Toos.
Maar we hebben voor Toos wel een stemmetje bedacht hoe ze tegen ons terug praat :mrgreen:
Afbeelding
HillieS
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Natuurlijk.
En ik zeg inderdaad ook dank je wel of keurig als ze bv netjes aan de kant gaan op t wandelpad, maar wel aan die kant moeten blijven. En niet weer terug op t midden, hè Yara :hmmm:
En meneer en ik houden hele gesprekken met ze, hij doet de stem van de een, en ik van de ander. Wie wie na doet wisselt.
Afbeelding
Plaats reactie