Stemmetje
- Lothian
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Re: Stemmetje
Ja natuurlijk gebruik ik gekke stemmetjes voor ze, ik ben geen psychopaat
ja, soms betrap ik mezelf er op en moet ik heel hard om mezelf lachen. Ik heb hele conversaties tijdens het wandelen. "loop je weer even rechts van me? Goed gedaan zeg, dankjewel!"
- Daan
- Honden: 1
- Welke: Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Ik praat voortdurend tegen haar, maar niet in een heel andere stem ofzo. Mijn stem is van nature al hoog en zoetgevooisd
Guilty as charged.
“Ben je daar dan, ben je daar dan? Godverredómmetje nog an toe, wat gezèllig dat je er bent”
Het ergste is dat ik me er niet eens van bewust ben. Vandaar de schichtige blikken van de eigenaar.
Nou, ik praat tegen mijn eigen honden en ook tegen wildvreemde honden, maar wel op een normale toon.
Tanja en Anne
Tegen Char praat ik ik met een schattige stem, voor zover mijn stem schattig kan klinken. Tegen m'n ene kat zet ik een soort grunge stem op, wordt ze blij van
Heel die eigenaar negeer ik gewoon Tenzij ze zelf wat zeggen.
Pupppieeeee ja ben jij dan zo lief? Ja, zo lief. Kom je even kijken? Wat een braaf meisje!
Werkt zelfs bij de waakmechels. De jongste heb ik in m'n zak met een beetje gekir Van woeste waker naar schuddekont.
- Kruimel
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: IJslandse honden
Uiteraard. Hoezo? Kan het ook anders dan?
Mensen kijken wel eens schuin als ik hun vervaarlijke joekel aanspreek met muppet maar dat boeit niet. De muppet vindt het leuk.
Mensen kijken wel eens schuin als ik hun vervaarlijke joekel aanspreek met muppet maar dat boeit niet. De muppet vindt het leuk.
Het duo Olie en Bol
-
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Hahaha ja natuurlijk soms is het zo erg dat zelfs de kinderen tegen mij moeten zeggen mam praat eens normaal
-
Ze zijn t inmiddels al wel gewend van me
Probeer er wel op te letten want vooral met pups is t erg
Ow en met m’n kleine vriend Rolex de lancashire heeler
Die is ook altijd zo blij om iedereen te zien , doetie lachen en dan komt hij even een aai of knuffels halen ( nja eigenlijk is t m meer om t snoep te doen )
Maar gelukkig ben ik op de club niet de enige
Ik betrapte degene die t meest commentaar had er ook al op
Probeer er wel op te letten want vooral met pups is t erg
Ow en met m’n kleine vriend Rolex de lancashire heeler
Die is ook altijd zo blij om iedereen te zien , doetie lachen en dan komt hij even een aai of knuffels halen ( nja eigenlijk is t m meer om t snoep te doen )
Maar gelukkig ben ik op de club niet de enige
Ik betrapte degene die t meest commentaar had er ook al op
hier ook 100% niet psychopatisch. Ik ben zelfs zo goed bij zinnen dat ik niet alleen met stemmetjes tégen ze praat, maar ik heb ook een eigen stemmetje voor elke hond en kat zodat ze ook terug kunnen praten.
Ga je even met je voetjes van het aanrecht? Dankjewel lieverd. Werkt veel beter dan de gebruikelijke Nee! Foei! Kappen nou! mantra en het is gezelliger, dus ik vind die mensen raar
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Eu... neen.
Wel "goed zo" en "flinke puppedup" als beloning met hoger juichstemmetje maar gewoon praten heb ik echt geen stemmetjes voor. Ik praat gewoon tegen hen als tegen kinderen/mensen/andere dieren.
Nu heb ik tegen mijn kinderen ook altijd normaal gepraat, zonder babywoordjes en ander onnozel gedoe.
Ben ik nu een slechte hondenbaas?
Wel "goed zo" en "flinke puppedup" als beloning met hoger juichstemmetje maar gewoon praten heb ik echt geen stemmetjes voor. Ik praat gewoon tegen hen als tegen kinderen/mensen/andere dieren.
Nu heb ik tegen mijn kinderen ook altijd normaal gepraat, zonder babywoordjes en ander onnozel gedoe.
-
Ow ja op straat dank u zeggen krijg je hele rare blikken van
Of mensen die t zo schattig vinden
Of mensen die t zo schattig vinden
Weet ik veel.Gudrun schreef: ↑01 mar 2022, 11:45 Eu... neen.
Kindgerichte spraak is in ieder geval zeer nozel.
Ik zeg ook altijd dank je wel als ik iets van ze vroeg. Kan ook sarcastisch zijn als ze bv niet zelf aan de kant gingen maar ik ze opzij moest duwen.
- Doyaquba
- Welke: Boxers
Ik zeg "dankjewel" als het me te traag gaat maar toch wordt gedaan
Anders is het "braaaf knappe puppewup" of iets.
Ik word vast altijd raar aangekeken maar dat boeit me gelukkig niet
Anders is het "braaaf knappe puppewup" of iets.
Ik word vast altijd raar aangekeken maar dat boeit me gelukkig niet
hahaha ik doe dat ook. Of dat iemand op mij en Fred staat te wachten en dat ik dan vervolgens tegen Fred zeg: Loop maar alvast door hoor, kun je best! En dat de wachtende persoon vervolgens okee zegt en gaat lopenZinodo schreef: ↑01 mar 2022, 11:36Haha same!
Maar wat mensen het grappigst vinden is als ik iets van de honden vraag en zeg vervolgens "dank u". Schijnbaar is het heel raar om je hond te bedanken
Ook bij mij krijgt ieder hond een eigen stemmetje, maar thuis wordt het helemaal erg...
"Keessiebeessie zivzav schatjepatatjeaardappeltje"
"Doddiiiii snoeffelefoeffele strudelpadoodel"
"Nomstipomsti komjijdoendan ohh kom jij een pootje brengen wat een mooi pootje mag ik die voor altijd houden dan"
Buitenshuis hou ik het iets normaler
- Kruimel
- Welke: IJslandse honden
Uiteraard hebben ze zelf ook allemaal stemmetjes en leveren ze overal commentaar op.
Eennajongste kleinzoon vroeg zaterdag serieus aan mij wat Brimi nou weer zei want hij verstond het niet zo goed.
Die heeft het door.
Eennajongste kleinzoon vroeg zaterdag serieus aan mij wat Brimi nou weer zei want hij verstond het niet zo goed.
Die heeft het door.
Het duo Olie en Bol
- Nikki
- Honden: 1
- Welke: Kruising Jack Russell Jet
Hier ook gekke stemmetjes en ze heeft zelf ook een stem, dus hele verhalen over en weer. Als het hondje van mijn zus is heeft zij ook een eigen stem, drukke boel is het dan Alsjeblieft en dankjewel zeggen hoort er ook bij
Ik werk in een dierenpension, kun je nagaan hoe druk ik het daar heb met stemmetjes
Ik praat trouwens ook tegen andere dieren op straat. Zeg het vaste clubje eenden netjes gedag, complimenteer het mussenmannetje met zijn uitsloverige baltsgedrag en zeg netjes goedemorgen tegen de vogels in de tuin.
Wij praten op een normale toon tegen Toos.
Maar we hebben voor Toos wel een stemmetje bedacht hoe ze tegen ons terug praat
Maar we hebben voor Toos wel een stemmetje bedacht hoe ze tegen ons terug praat
- HillieS
- Posts in topic: 3
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Natuurlijk.
En ik zeg inderdaad ook dank je wel of keurig als ze bv netjes aan de kant gaan op t wandelpad, maar wel aan die kant moeten blijven. En niet weer terug op t midden, hè Yara
En meneer en ik houden hele gesprekken met ze, hij doet de stem van de een, en ik van de ander. Wie wie na doet wisselt.
En ik zeg inderdaad ook dank je wel of keurig als ze bv netjes aan de kant gaan op t wandelpad, maar wel aan die kant moeten blijven. En niet weer terug op t midden, hè Yara
En meneer en ik houden hele gesprekken met ze, hij doet de stem van de een, en ik van de ander. Wie wie na doet wisselt.