Dat klopt, geen idee ik heb net een mail terug welke wijkagent ik moest hebben nou diegene waar ik hem naar stuur.Sandra&co schreef:Dat wil toch niet zeggen dat hij voor een gevecht gebruikt is? Had hij bijtwonden?
Honden stelen voor hondengevechten, broodje aap?
- malinois
- Posts in topic: 5
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Re: Honden stelen voor hondengevechten, broodje aap?
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- _Tiny_
- Posts in topic: 3
- Honden: 4
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
Stelen? In het bos rondlopen op zoek naar een toevallig intakte poedelteef of reu en die dan proberen te stelen is toch helemaal niet logisch joh. De meeste mensen laten hun hond castreren. Zit je met teven die nooit loops worden.Elian schreef: ↑15 sep 2021, 22:07 Denk ook niet dat ze die hondjes zo met foto op Marktplaats pleuren of op straat proberen te verkopen. Een bordercollie teef jatten om puppies mee te fokken of een poedel om dure doodles mee te maken vind ik waarschijnlijker. Die krijgt niemand te zien, alleen de pups waar mensen gretig honderden euros voor aftikken.
Nee dat pakken ze veel slimmer aan. Ze zitten op fb in herplaatsgroepen en proberen zo aan open reuen en teven te komen. Sommige doen zich zelfs voor als bemiddelaar die een leuk baasje voor je hond zoekt. Ondertussen worden ze weggesluist naar een kennel waar ze nooit meer uitkomen. Er is ook een beruchte broodfokker die teven en reuen van mp haalt en er meteen de eerste loopsheid mee gast fokken. Is gewoon met naam en toenaam bekent en wordt ook steeds voor gewaarschuwd op herplaatsgroeoen. Toch lukt het ze om steeds weer honden los te peuteren omdat mensen goed van vertrouwen zijn.
Waarom zou zo iemand op de gok in een bos gaan liggen wachten tot er iets voorbij komt wat hij kan stelen met alle risico's op gepakt worden vandien, wanneer hij ze ook helemaal legaal van nietsvermoedend baasjes kan overnemen? Dat is toch niet logisch.
Bij de coursing hebben we een jaar of negen geleden meegemaakt dat er een whippet uit een auto gejat is bij een wedstrijd. De hond had de eerste rit gelopen en was na het uitlopen door z'n baas in de auto gelegd om te rusten, het was hoogzomer dus de eigenaar had de schuifdeur van de auto open gelaten voor de ventilatie. Achteraf gezien niet handig maar mensen die niks met de coursing van doen hadden, hadden op die dag op dat terrein ook niks te zoeken dus dan ben je misschien ook wat te goed van vertrouwen, en de auto potdicht laten is natuurlijk helemaal geen optie. Bij coursing parkeer je je auto ook altijd zo, dat de honden het gebeuren op het veld niet kunnen zien omdat ze zich anders continu opfokken, en het terrein was vrij onhandig met een aparte parkeerplaats en waar dus achteraf gezien gewoon te weinig controle op verdachte sujetten is geweest. Toen de eigenaar weer bij zijn auto kwam was de hond weg. Uiteindelijk heeft de eigenaar na twee of drie weken doordat hij kennissen van het kamp had via via zijn hond teruggevonden, duidelijk gebruikt voor de stroperij want het arme dier was flink gehavend, waarschijnlijk door prikkeldraad. Geloof dat hij zelfs nog heeft betaald voor zijn bloedeigen hond... De dieven hadden trouwens specifiek deze hond gestolen want het was een bloedfanatieke en heel heftig bij de kill, dat hebben ze waarschijnlijk gezien toen de hond zijn eerste rit liep. Er zaten namelijk meer honden in de auto maar die hebben ze laten zitten.Sandra&co schreef: ↑15 sep 2021, 15:35 De enige hond waarvan ik heb gehoord dat die gestolen was, was een windhond. Van een goede bekende van me en die geloof ik wel. Die kon een maand later haar hond in het kamp om de hoek ophalen, was gebruikt om mee te stropen maar kennelijk niet goed genoeg. Ze heeft het bedrag zonder stennis schoppen betaald om haar hond maar terug te krijgen. Van hondjes die gesjoept zijn om te gebruiken in hondengevechten heb ik nog nooit gehoord, en ik ken toch heel wat mensen met honden. Dus ik neem die verhalen vaak met een korreltje zout.
Honden stelen voor hondengevechten, broodje aap?
Nu is er zelfs een heuse Facebook groep voor met dit soort verhalen
Recent moesten wij "vechten" voor Gino's
leven, nu moesten wij vluchten voor
Gino's leven
Tijdens een heerlijke zwempartij in Heinenoord, vlak naast het crematorium, reed er langzaam een (typisch) blauwe camper - achtig busje voorbij, en parkeerde vervolgens achterin op het parkeer plaatsje.
Op dat moment geen argwaan, maar wel oplettend, omdat Gino nogal nieuwsgierig van aard is, en er naar toe zou kunnen rennen.
Twee mannen bleven geruime tijd in die bus zitten, en keken eigenlijk constant onze richting op.....na een tijdje werd ik argwanend, wat naar later bleek, niet onterecht
Opeen gegeven moment stapten zij uit, en zag dat zij korte broeken droegen, en een oostblok achtig uiterlijk.
Nou, zo ga je niet naar een uitvaart......dus op dat moment sloeg bij mij de angst pas echt toe.
Na wat gedrentel van die mannen bij de bus, zo hier en daar zgn. wat rondkijkend, kwamen zij in ene op ons afgelopen......
Wat een adrenaline, wat een vluchtdrang krijgt een mens dan......ik dacht maar aan 1 ding: mijn Gino redden.
Toen Gino wederom uit het water kwam, heb ik hem snel bij de lijn gepakt, die er gelukkig aan zat.....maar omdat hij mijn angst voelde, draaide hij zich om en zag die mannen naderen. Waarop hij natuurlijk paraat ging staan, en ging grommen.....
En wat is hij dan sterk......hij wilde dat klusje wel ff opknappen, vrees ik.
Maar door de adrenaline was ik zelf nog rapper en sterker, waardoor ik hem toch de auto ingefrommeld kreeg......pfff.
Schuifdeur dicht.....en weg!
Totaal in shock ben ik weggereden, wist eigenlijk helemaal niet meer wat ik moest doen......ben een eind verderop nog wel ff omgekeerd, om te kijken wat die kerels gingen doen......ze stonden daar nog steeds wat te staan, precies waar Gino en ik aan het zwemmen waren. Maar ik kon en durfde niks......
Zo'n gevoel heb ik echt nog nooit eerder gevoeld.....zo bizar.
Nu, 2 weken later, heb ik er nog steeds last van......wat een impact heeft dit.
Ik wil dit verhaal toch met jullie delen, om het van mij af te schrijven, en om een ieder te waarschuwen......want ook in Dordrecht is het van de week weer gebeurd, en een paar weken geleden in Ridderkerk ook, nb. vlak voor de deur van mijn ouderlijk huis
Met angst in mijn lijf loop ik nu met Gino buiten, wantrouw ieder busje.......Gino en ik hebben al zo veel beperkingen.....nu kunnen en durven we niet eens meer samen te gaan zwemmen, over bedrijven terreinen te zwerven, de polder in te gaan, enzenz.
Het gebeurt zelfs in bewoonde straten....
Te triest voor woorden......maar wel trots op Gino, die gelijk voor mij ging staan, en zich grommend heel groot maakte
Maar die gok heb ik maar niet genomen.....
- glashelder
- Posts in topic: 2
Wie zijn die mensen toch die zo hysterisch reageren op mannen in busjes
Er stopt een busje en er stappen twee mannen uit met een korte broek - VLUCHTEN VOOR ONS LEVEN
En twee weken later heeft ze er nog last van.
Er stopt een busje en er stappen twee mannen uit met een korte broek - VLUCHTEN VOOR ONS LEVEN
Lynnepien
- glashelder
Het ouderlijk huisSandra&co schreef: ↑03 okt 2021, 00:20En natuurlijk allemaal beeldende emoticons om uit te drukken hoe heftig het was. Benaderd door 2 mannen en een trauma voor het leven. En dat bovenop al haar andere beperkingen. Heb er al beeld bij. Germ.glashelder schreef: ↑03 okt 2021, 00:00 Wie zijn die mensen toch die zo hysterisch reageren op mannen in busjes
Hahahaha.
Lynnepien
Twee mannen in korte broek met de camper aan het water. Wat vreselijk. En een typische camper nog wel
Het is natuurlijk wachten op de eerste gezellige kampeerder die afgetuigd wordt omdat ie naar een hond durft te kijken.
Het is natuurlijk wachten op de eerste gezellige kampeerder die afgetuigd wordt omdat ie naar een hond durft te kijken.
- Floortje
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Hussel en Hollandse Herder
Dat had ik laatst ook!
Een man in joggingbroek in een blauw camperbusje.
Hij pakte Rakoes op en ging de bus in, Ysta sprong zo achter hem aan
Vraagt die man of ik ook instap
Bleek het m’n eigen vriend te zijn
Een man in joggingbroek in een blauw camperbusje.
Hij pakte Rakoes op en ging de bus in, Ysta sprong zo achter hem aan
Vraagt die man of ik ook instap
Bleek het m’n eigen vriend te zijn
- Mo-yi
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
Toch wordt er hier ( Brabant ) door politie via social media toch wel voor gewaarschuwd
Ik denk zeker wel dat het gebeurd
Ook denk ik dat er een hoop schreeuw verhalen tussendoor komen die dan ook zoveel aandacht krijgen, waarna dan blijkt dat het om misverstanden ging ( verkocht bv en oude eigenaar wil m toch terug..met wazige foto's van mannen in de tuin..ja klopt, die waren er wel geweest ja..maar dat was niet t hele verhaal...of nog "leuker"; exen. De meeste ruzies worden op deze manier fijn bespeelt zo.
Neemt niet weg dat er wel degelijk honden gestolen worden.
Overigens is het in Belgie schering en inslag zowat, daar zie je nog veel honden die "in de tuin leven"en alleen zijn bv ook, meneer gaat hele dag werken en ohhhh hond weg... of; "ergens tussen 00:00 en 06:00 uit de tuin ontvreemd "
ja hoor...dat vind ik nogal idioot
Houdt ze lekker binnen of houdt een roedel buiten
rare mensen
Ook denk ik dat er een hoop schreeuw verhalen tussendoor komen die dan ook zoveel aandacht krijgen, waarna dan blijkt dat het om misverstanden ging ( verkocht bv en oude eigenaar wil m toch terug..met wazige foto's van mannen in de tuin..ja klopt, die waren er wel geweest ja..maar dat was niet t hele verhaal...of nog "leuker"; exen. De meeste ruzies worden op deze manier fijn bespeelt zo.
Overigens is het in Belgie schering en inslag zowat, daar zie je nog veel honden die "in de tuin leven"en alleen zijn bv ook, meneer gaat hele dag werken en ohhhh hond weg... of; "ergens tussen 00:00 en 06:00 uit de tuin ontvreemd "
rare mensen
15 aangiften in heel Nederland las ik van Budkes.Mo-yi schreef: ↑03 okt 2021, 09:13 Toch wordt er hier ( Brabant ) door politie via social media toch wel voor gewaarschuwd
rare mensen
Dieren worden gestolen. Vooral siervogels, postduiven, schapen en alpaca's.
Die roedel buiten is dan toch ook weg? Mijn honden zijn gewoon in de tuin als ik er niet ben.
Hebben ze wat te doen en kunnen ze plassen en uit de vijver drinken. De deur staat ook open als ik boven lig te slapen.
Sterker nog, als ik met Sjaak een klein rondje doe, neem ik geen sleutels mee en laat de voordeur open staan. Dat is hier normaal.
Touwtje uit de brievenbus en bij iedereen loop je achterom zo binnen. Schuren vol gereedschap staan open. Honden worden voor de supermarkt vastgebonden. M'n fiets laat ik gerust een week met sleutel in de voortuin staan.
Nergens is het aantal diefstallen en inbraken lager dan hier. Gelegenheid maakt de dief niet.
Sinds ik hier woon zijn wel de actionlampjes van de buurvrouw gestolen
- Angelique
- Honden: 6
- Welke: Husky Herder Hound
- Contacteer:
Ik weet het allemaal zo net nog niet, je leest het vaker en vaker en ik krijg er steeds meer vraagtekens bij.
Het zal heus wel eens gebeuren maar zo vaak als je het nu leest ? mwoah...
Het zal heus wel eens gebeuren maar zo vaak als je het nu leest ? mwoah...
Iemand plaatst zo’n verhaal weer eens en genereert een bak aandacht. Dat is voldoende voor zat getroubleerden om exact zo’n story op te dissen, uiteraard wel her en der met een andere tutsj vanwege de geloofwaardigheid.
Een schepnet voor een teckel?
Ga even lekker je lithium innemen.
Een schepnet voor een teckel?
Ga even lekker je lithium innemen.
- Célie
- Posts in topic: 12
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
En in hun vrije tijd lokken ze kinderen
- Célie
- Contacteer:
Nou inderdaad misschien wilden die kerels gewoon zwemmen of bier zuipen.glashelder schreef: ↑03 okt 2021, 00:00 Wie zijn die mensen toch die zo hysterisch reageren op mannen in busjes
- Célie
- Contacteer:
Tis ook hartstikke logisch om honden met schepnetten te vangenSandra&co schreef: ↑03 okt 2021, 00:24 Hè gats! Oostblokkers met schepnetten. Sta je ook even raar te kijken. Met je anonimiteit.
Dit bericht heb ik aangemaakt voor iemand die zelf liever anoniem blijft.
Barendrecht aan het Swifterbandpad bij de Gaatkensplas, donderdag 30 september ongeveer 09.45 uur.
Bazinnetje loopt met haar teckeltje van 10 jaar te wandelen. Het teckeltje loopt wat te snuffelen terwijl ze vrij mag struinen in het zicht van de bazin. Op een gegeven moment blijft ze iets langer achter en draait bazin zich om en ziet tot haar verbazing dat haar teckel een groot schepnet over zich heen heeft waardoor ze geen kant meer op kan. De man die het vasthield had een grijs joggingpak aan met een zwarte capuchon. Bazin schatte hem tussen de 35 en 40 jaar, een type uit het voormalig Oostblok, geen gezichtsbeharing.
Bazin is er heel moedig op af gegaan en heeft haar hond uit het net weggerukt. De man haakte hierop af.
Dit is gelukkig goed afgelopen, maar de schrik zit er goed in. Wees dus alert , ook in Barendrecht.
Gelukkig een moedige bazin.
Sorry hoor maar zulke verhalen zijn toch te hilarisch.
- Célie
- Contacteer:
Nou ik volg toevallig nogal vaak die groepen die helpen bij vermiste honden en 99 van de 100 keer blijken die uit de tuin gejatte honden gewoon zelf ontsnapt te zijn. Of de uit het park of losloopgebied verdwenen honden worden dood (aangereden of verdronken) teruggevonden dan wordt er vaak geroepen dat ze gestolen zijn maar dat is echt bijna nooit het geval hoor. Vaak onoplettende bazen die een excuus zoeken.Mo-yi schreef: ↑03 okt 2021, 09:13 Toch wordt er hier ( Brabant ) door politie via social media toch wel voor gewaarschuwd
rare mensen
- Célie
- Contacteer:
Nou ik herken die Polen en Russen ook vaak meteen hoor die hebben van die vierkante koppen.
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Ik heb een tijdje terug op fb een filmpje zien voorbij komen van een bewakingscamera.
Ik vind het natuurlijk niet meer terug.
Er was een soort tuin/binnenkoer met een muur er rond en een dichte poort in. Daar zaten 2 herders en nog een kleinere hond.Er stopte een wit bestelbusje, zijdeur open, 2 mannen er uit met een vangstok, half over de muur, lussen over de kop en honden er uit gesleurd en de bus in, ging verbazends snel.
Denk dat ze op minder dan een minuut gestopt, gevangen en weer weg waren.
Geen idee waar het was verder maar het gebeurt dus wel.
Er was een soort tuin/binnenkoer met een muur er rond en een dichte poort in. Daar zaten 2 herders en nog een kleinere hond.Er stopte een wit bestelbusje, zijdeur open, 2 mannen er uit met een vangstok, half over de muur, lussen over de kop en honden er uit gesleurd en de bus in, ging verbazends snel.
- Mo-yi
Ook dat, zeker, al velen pups voorbij zien komen die "uit de tuin waren ontreemd" ...s'nachts...ja gat gegeraven en weg was ie..raar heCélie schreef: ↑03 okt 2021, 15:27 Nou ik volg toevallig nogal vaak die groepen die helpen bij vermiste honden en 99 van de 100 keer blijken die uit de tuin gejatte honden gewoon zelf ontsnapt te zijn. Of de uit het park of losloopgebied verdwenen honden worden dood (aangereden of verdronken) teruggevonden dan wordt er vaak geroepen dat ze gestolen zijn maar dat is echt bijna nooit het geval hoor. Vaak onoplettende bazen die een excuus zoeken.
- Mo-yi
heb ik ook gzien, vorig jaar dacht ik, was dat niet in Engeland?Gudrun schreef: ↑03 okt 2021, 16:07 Ik heb een tijdje terug op fb een filmpje zien voorbij komen van een bewakingscamera.
zullen hier ook zeker nare dingen gebeuren
Ik denk dat als dat gebeurt het ‘op bestelling’ is. Kwaaie ex, te pellen eitje in het criminele circuit. Verzin het maar.Gudrun schreef: ↑03 okt 2021, 16:07 Ik heb een tijdje terug op fb een filmpje zien voorbij komen van een bewakingscamera.
- malinois
- Posts in topic: 5
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Ja inderdaad, je kunt ze er zo tussenuit halen. Hier stikt t ervan
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond
Tsja... ik denk ook zeker wel dat het ooit gebeurt, maar idd voornamelijk een wraak-aktie in de prive-sfeer. Je kunt een hondenliefhebber niet verdrietiger of bozer krijgen dan de hond wat aan te doen. Ooit zal ook wel een hond worden gestolen omdat mensen het zielig vinden dat die alleen in de tuin zit ofzo.. maar "voor het vechten" of "voor de broodfok"...? Nee, ik geloof er niet in. Gewoon niet.
Suzanne
Suzanne
- Célie
- Contacteer: