Was dat die leuke die in Kimba zat ?Kells schreef: ↑08 okt 2023, 22:21Nee, die heb ik niet. Die hond had heel veel belangstellenden en daar ben ik blij om.EchoMira schreef: ↑08 okt 2023, 22:13Heb jij nou die opvanger?Kells schreef: ↑08 okt 2023, 21:43 Ik heb op 'anders' gestemd. De teven lopen hier gewoon los, ook als ze loops zijn. Op de hoogtijdagen loop ik alleen in onze eigen omgeving, dus daar waar we elke dag wandelen. Ik ken de meeste honden, dus weet ik het geslacht wel. Voor reuen sla ik een zijweggetje in, zeker zolang Fin meeloopt op de rondes. Het is tijdens de loopsheden slechts 2 of 3 dagen nodig om ze gescheiden uit te laten.
Doe ff foto's maken.
loopsheid en protocol
Re: loopsheid en protocol
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Dat kan ook nogannnie schreef: ↑09 okt 2023, 15:57Ik denk dat ze hoopte dat er wat gebeurt wasCélie schreef: ↑09 okt 2023, 14:26Ik zou ja hebben gezegd misschien dat ze dan wat voorzichtiger doet, wat een raar mens joh.Fenneke schreef: ↑08 okt 2023, 21:06 Ik had laatst een loopse teef die Baloe wel zag zitten als minnaar. En Baloe de dame ook wel . Maar ik niet.
Na 2 rondjes bos vond ik eindelijk de eigenaar. Ik hoorde ook geen geroep.
Dacht net dat ik maar de dierenambulance maar moest bellen ofzo want geen 2e riem bij mij.
T eerste wat ze vroeg was of er iets gebeurd was nou nee t maar t liep wel zeer onhandig. Steeds zo'n staande hond voor je met de staart opzij.
Hou je hond bij je
Waar ik vroeger liep met de honden (vorige woonplaats) was er iemand die inderdaad op die manier probeerde haar teef te laten dekken.
Lekker goedkoop, alleen weet je niet altijd wie pa is en of pa wel gezond is.
Misschien maakte haar dat ook niks uit
En de casu met loopse teven ,gewoon een beetje rekening met elkaar houden dan moet het lukken
Waarbij iemand in zijn gezicht tuffen uiteraard volkomen buiten valt
Waarbij iemand in zijn gezicht tuffen uiteraard volkomen buiten valt
- Kells
- Posts in topic: 6
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Ja, dat Ierse setter teefje.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Wat een plaatje was dat hé.
- Kells
Ja echt wel!
- Célie
- Posts in topic: 3
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
O, ja zulke simpele heb je ook nog natuurlijk.annnie schreef: ↑09 okt 2023, 15:57Ik denk dat ze hoopte dat er wat gebeurt wasCélie schreef: ↑09 okt 2023, 14:26Ik zou ja hebben gezegd misschien dat ze dan wat voorzichtiger doet, wat een raar mens joh.Fenneke schreef: ↑08 okt 2023, 21:06 Ik had laatst een loopse teef die Baloe wel zag zitten als minnaar. En Baloe de dame ook wel . Maar ik niet.
Na 2 rondjes bos vond ik eindelijk de eigenaar. Ik hoorde ook geen geroep.
Dacht net dat ik maar de dierenambulance maar moest bellen ofzo want geen 2e riem bij mij.
T eerste wat ze vroeg was of er iets gebeurd was nou nee t maar t liep wel zeer onhandig. Steeds zo'n staande hond voor je met de staart opzij.
Hou je hond bij je
- ellen en de birmanen
- Posts in topic: 1
als ik een loopse teef heb, loop ik het liefst in overzichtelijke gebieden waar ik andere honden kan ontlopen. helaas heb je die bij ons weinig en wat er is dat wordt bevolkt door hussen. ik hou wel rekening met andere honden en hun eigenaren.
lijn wel de loopse teef aan als ik bij ons in het parkje loop.
lijn wel de loopse teef aan als ik bij ons in het parkje loop.
Met mijn reuen heb ik eigenlijk nooit problemen gehad met loopse teven.
Alleen mijn eerste reu, een Newfoundlander. God, die was oversekst. Ballen eraf op zijn derde. En daarna kreeg ie eindelijk een normaal figuur ipv het hele jaar broodmager.
Maar de rest, cool as a cucumber.
Hier staan Peer en Glenn een loopse dame aan een gynaecologische inspectie te onderwerpen. Geen onvertogen woord en daarna weer gewoon met mij meelopen.
Alleen mijn eerste reu, een Newfoundlander. God, die was oversekst. Ballen eraf op zijn derde. En daarna kreeg ie eindelijk een normaal figuur ipv het hele jaar broodmager.
Maar de rest, cool as a cucumber.
Hier staan Peer en Glenn een loopse dame aan een gynaecologische inspectie te onderwerpen. Geen onvertogen woord en daarna weer gewoon met mij meelopen.
- Teckeltoos
- Welke: Teckel
En Peer doet dat nog steeds. Gisteren nog heeft hij zeer uitgebreid zijn vriendinnetje stabij Sarah onderzocht. Sarah heeft geen kippenhok meer maar dat maakt Peer niks uit.
Peer geeft niks om loopse teven.
Mijn laatste teckel snapte ook niks van loopse teven.
Tot ik Rana in huis kreeg.
Toen wist hij exact wat er moest en ook heel precies wanneer.
Gillen en brullen toen hij er van mij niet aan mocht komen
Tot ik Rana in huis kreeg.
Toen wist hij exact wat er moest en ook heel precies wanneer.
Gillen en brullen toen hij er van mij niet aan mocht komen
- Cooper
- Welke: kruising spaniel kooiker markiesje
Hier zou ik met Cooper dus echt bang voor zijn nu. Die zou absoluut erop springen .
- Célie
- Posts in topic: 3
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Daar heb jij dan toch verder geen last van, het is niet dat je alimentatie moet gaan betalen.
- Desiree
- Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet
Verhalen van loopse teven die zelf een partner mogen uitzoeken ken ik wel. En dan na de dracht blij zijn dat het die en die reu geweest is waar ze mee uit de bosjes kwam wandelen. Beetje vreemd om het zo te doen maar ieder zijn ding.
Izzy liep wel los behalve op de 2 a 3 hoogtij dagen, ze moest toch van geen enkele hond wat hebben en elke hond werd direct afgesnauwd. Inmiddels is ze gecastreerd dus geen last meer van ook.
Wanneer ik met Droef loop vindt ik het ronduit vervelend als er een loopse teef komt buurten. Droef loopt nooit los maar dan nog hoeft het gewoon niet om hem helemaal gek te maken. Roderick heeft pas sinds een week of 3 door dat hij een jongetje is en ik weet dus nog niet hoe hij op een echt loopse teef zal reageren nu. Hij vond het altijd wel interessant maar niet meer dan dat. Nu begint hij echt te rijden op Droef, loopt enorm klappertandend over straat en markeert zichzelf bijna een ongeluk dus ik vermoed dat hij inmiddels wel echt interesse in de dames zal hebben als hij er 1 tegen komt.
Izzy liep wel los behalve op de 2 a 3 hoogtij dagen, ze moest toch van geen enkele hond wat hebben en elke hond werd direct afgesnauwd. Inmiddels is ze gecastreerd dus geen last meer van ook.
Wanneer ik met Droef loop vindt ik het ronduit vervelend als er een loopse teef komt buurten. Droef loopt nooit los maar dan nog hoeft het gewoon niet om hem helemaal gek te maken. Roderick heeft pas sinds een week of 3 door dat hij een jongetje is en ik weet dus nog niet hoe hij op een echt loopse teef zal reageren nu. Hij vond het altijd wel interessant maar niet meer dan dat. Nu begint hij echt te rijden op Droef, loopt enorm klappertandend over straat en markeert zichzelf bijna een ongeluk dus ik vermoed dat hij inmiddels wel echt interesse in de dames zal hebben als hij er 1 tegen komt.
- Diana
- Posts in topic: 2
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ja, dat geldt voor veel reuen als ze een hoogloopse teef tegenkomen. Dat vind ik dan dus ook mijn verantwoordelijkheid als eigenaar van de teef om ervoor te zorgen dat dat niet gebeurt. Ik ga er dan echt niet van uit dat alle reuen nog strak onder appel staan. Dus ik zou het ook nooit een reueneigenaar kwalijk nemen als de reu opdringerig of vasthoudend is, dan zorg ik dat er niets kan gebeuren en wacht ik tot de reu is opgehaald en is aangelijnd.
- Kells
Je zal ze trouwens de kost moeten geven, mensen die niet weten dat hun teef loops is! Zo heb ik Fin vaak genoeg bij een teef weg moeten halen, want hij wist het wel.Diana schreef: ↑10 okt 2023, 17:31Ja, dat geldt voor veel reuen als ze een hoogloopse teef tegenkomen. Dat vind ik dan dus ook mijn verantwoordelijkheid als eigenaar van de teef om ervoor te zorgen dat dat niet gebeurt. Ik ga er dan echt niet van uit dat alle reuen nog strak onder appel staan. Dus ik zou het ook nooit een reueneigenaar kwalijk nemen als de reu opdringerig of vasthoudend is, dan zorg ik dat er niets kan gebeuren en wacht ik tot de reu is opgehaald en is aangelijnd.
- Loraine
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
De vorige eigenaar van Dívka dacht dat wanneer het bloeden stopt de loopsheid voorbij is en de teef weer los kan.
Het is dat Dívka zich niet laat dekken want anders had daar geheid een nestje uit gerold.
Het is dat Dívka zich niet laat dekken want anders had daar geheid een nestje uit gerold.
Als de honden die we nu hebben loops zijn, dan lopen we aangelijnd een rondje door de wijk, maar daar kom ik zowat nog meer loslopende honden tegen dan in het bos. Maar goed, ik wil degene met reuen in het bos waar ze lekker los kunnen lopen niet lastig vallen met onze loopse teven.Rennendehond schreef: ↑08 okt 2023, 21:54 Ik loop met twee intacte reuen waarvan eentje nogal dol is op loopse dames. Normaal luistert hij goed maar dan werken die oren ineens trager. Hij rent niet weg maar ik moet hem wel even ophalen. Hij is nog jong dus wie weet zakt het nog ietsje weg. Ik hoop het wel
De ander is iets makker maar als er echt een loopse teef langs hem loopt heeft hij ook geen oren meer. Ik zie het wel vlot aan ze.
Zelf vind ik het niet zo verstandig in losloopgebied te lopen met een loopse teef maar uiteraard mag het gewoon. Het is mijn pakkie aan mijn honden bij me te houden. Ik zie het alleen wel heel vaak gebeuren dat de teven lastig gevallen worden. Ik zou dan toch kiezen voor een gek tijdstip of een rustiger gebied, denk ik. Ik woon overigens wel in stedelijk gebied met veel honden. Je komt hier dus veel tegen en het is druk. Losloopgebied is schaars en vaak ook klein, dus als er een loopse teef loopt in het stuk waar jij ook net je reu los klikt heb je wel veel kans dat ze het opmerken. Ik ben nogal een miep en heel alert dat ze dichtbij blijven, maar de meeste mensen hier niet.
Met de vorige honden ging ik wel gewoon naar het bos, en die hield ik echt alleen de laatste week aan de lijn en die waren alle vier zowat gelijk loops, de reuen wisten dan nooit welke ze moesten kiezen. Maar Anne, die nu dus loops is, luistert heel slecht, en gaat of heel ver vooruit lopen of heel ver achter ons, dus die moet de drie weken aan de lijn. Tanja moet volgende maand loops worden, hoop eigenlijk dat ze nu met Anne mee gaat doen, maar dat zal vast niet. Vind het eigenlijk wel makkelijk als honden tegelijk loops zijn.
Tanja en Anne
Nou, de honden die ik nu heb houden zichzelf best goed schoon, dus daar merk ik het soms pas een paar dagen later van dat ze loops zijn. Zag het verleden week ook aan een reu die ineens achter Anne aan liep. Nou is ze al anderhalve maand te laat met loops worden, dus had het wel verwacht dat ze elk moment loops kon worden.Kells schreef: ↑10 okt 2023, 23:11Je zal ze trouwens de kost moeten geven, mensen die niet weten dat hun teef loops is! Zo heb ik Fin vaak genoeg bij een teef weg moeten halen, want hij wist het wel.Diana schreef: ↑10 okt 2023, 17:31Ja, dat geldt voor veel reuen als ze een hoogloopse teef tegenkomen. Dat vind ik dan dus ook mijn verantwoordelijkheid als eigenaar van de teef om ervoor te zorgen dat dat niet gebeurt. Ik ga er dan echt niet van uit dat alle reuen nog strak onder appel staan. Dus ik zou het ook nooit een reueneigenaar kwalijk nemen als de reu opdringerig of vasthoudend is, dan zorg ik dat er niets kan gebeuren en wacht ik tot de reu is opgehaald en is aangelijnd.
Tanja en Anne
Ik ga niet het losloop stuk in, maar dat kruist wel paden waar het aanlijngebied is.
Het ligt/ lag er ook een beetje aan welke hond loops was, de ene luisterde beter als de andere en de ene was sletteriger dan de ander.
Ik heb altijd beide gehad, dus zowel reuen als teven, ik weet hoe irritant het kan zijn wanneer er loopse teven ergens lopen, ik vind, kom gewoon niet in het losloop gebied. Dat reuen ook gewoon moeten luisteren wanneer ze een loopse teef tegen komen is gewoon niet altijd te verwachten.
Ik vind dit zo'n kwestie van respect hebben voor elkaar als honden eigenaar.
Het ligt/ lag er ook een beetje aan welke hond loops was, de ene luisterde beter als de andere en de ene was sletteriger dan de ander.
Ik heb altijd beide gehad, dus zowel reuen als teven, ik weet hoe irritant het kan zijn wanneer er loopse teven ergens lopen, ik vind, kom gewoon niet in het losloop gebied. Dat reuen ook gewoon moeten luisteren wanneer ze een loopse teef tegen komen is gewoon niet altijd te verwachten.
Ik vind dit zo'n kwestie van respect hebben voor elkaar als honden eigenaar.
Ik heb niks te klagen ,kom weinig honden tegen en zo’n beetje iedereen wil wel rekening houden met elkaar.
Maar merk wel dat er mensen zijn die met hun loopse teef in het wandelgebied gaan lopen op rustige tijden om niemand tegen te komen maar dan beseffen ze niet hoe lang zo’n geur blijft hangen denk ik
Maar merk wel dat er mensen zijn die met hun loopse teef in het wandelgebied gaan lopen op rustige tijden om niemand tegen te komen maar dan beseffen ze niet hoe lang zo’n geur blijft hangen denk ik
Of hij dekt als een vreemde loslopende Teef voor je neus staat ben je als eigenaar toch ook bij?
Zinodo schreef:3 weken natuurlijk. Je gelooft het niet maar de loopse teven lopen ook iedere dag opnieuw.Smoushond schreef: ↑01 nov 2023, 12:34 Ik heb niks te klagen ,kom weinig honden tegen en zo’n beetje iedereen wil wel rekening houden met elkaar.
Echt
Ja en dan 3 keer per dagZinodo schreef: ↑01 nov 2023, 13:053 weken natuurlijk. Je gelooft het niet maar de loopse teven lopen ook iedere dag opnieuw.Smoushond schreef: ↑01 nov 2023, 12:34 Ik heb niks te klagen ,kom weinig honden tegen en zo’n beetje iedereen wil wel rekening houden met elkaar.
Dat bedoel ik niet . Wat mij betreft lopen ze gewoon op normale tijden maar dat zullen ze zelf wel vervelend vinden al die reuen achter zich aan