Dagboek van een gastgezin

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Niika
Posts in topic: 35

Re: Dagboek van een gastgezin

Bericht door Niika »

Zamunda schreef: 21 sep 2021, 19:56 Wat een hoop honden heb je opgevangen zeg! De honden die maar heel kort bij jou geweest zijn, was daar dan al interesse voor toen ze nog in het buitenland zaten? Dat die mensen ze dan snel bij jou kwamen bezoeken en bij klik mee?
Nee, gek genoeg zijn dat over het algemeen honden die al een poosje bij de stichting zaten maar nog niet geplaatst waren. Blondie was al een poos in NL maar door haar angst nog niet te plaatsen. Michelin was gewoon nog geen interesse in. De enige waar dat anders was, was Iva, daar was al wel interesse in voor transport, maar die mensen konden niet gelijk, en iva werd echt vreselijk gepest in de groep. pups zijn onderling soms echt vreselijke etters. zeker als er een paar nesten zijn, en 1 zonder brusjes, zoals zij destijds.
Mitch en Moos waren beide herplaatsers. voor de ene gelijk interesse want de reden was ook gewoon kul, hij was nog niet zindelijk. tja eh.. je hebt hem net en tis nog een pup, wat verwacht je dan.
Moos woont hier in de wijk. was een herplaatser ivm gedrag, en doet het nu echt zo super goed. ik zie hem maar zelden, maar die is zo enorm opgeknapt, zo tof.
Lieke schreef: 21 sep 2021, 20:09 Wat leuk al die opvangers. Ik vind het wel knap dat je weer afstand kan doen. Mijn poging tot opvang mislukte grandioos. De eerste twee opvangers die kwamen, gingen alvast niet meer weg. En dan te bedenken dat het niet eens het type honden waren waar ik van hou, haha.
tja, Sam staat er bewust niet tussen :lol: Sam was ook bij mij in opvang, maar de stichting wist allang dat dat een blijver zou worden. ik moest er zelf alleen nog ff aan.
De 2 honden waar ik het meeste moeite mee heb gehad zijn Summer en Julie.
Summer paste totaal niet bij mij, maar kwam bij mij als zieke pup en had veel zorg nodig, sliep bij mij in bed, kon geen seconde alleen zijn, krijste de halve wijk bij elkaar, heeft mn halve huis gesloopt etc maarja... je hecht je toch he.
en Julie is natuurlijk en lang geweest, en ze paste zo naadloos in mn roedel dat dat ook best een blijver had kunnen worden. Maar de mensen die voor haar kwamen waren zo perfect voor haar, daar was geen ontkennen aan.
Zamunda
Posts in topic: 14
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Niika schreef: 22 sep 2021, 10:41Nee, gek genoeg zijn dat over het algemeen honden die al een poosje bij de stichting zaten maar nog niet geplaatst waren. Blondie was al een poos in NL maar door haar angst nog niet te plaatsen. Michelin was gewoon nog geen interesse in. De enige waar dat anders was, was Iva, daar was al wel interesse in voor transport, maar die mensen konden niet gelijk, en iva werd echt vreselijk gepest in de groep. pups zijn onderling soms echt vreselijke etters. zeker als er een paar nesten zijn, en 1 zonder brusjes, zoals zij destijds.
Mitch en Moos waren beide herplaatsers. voor de ene gelijk interesse want de reden was ook gewoon kul, hij was nog niet zindelijk. tja eh.. je hebt hem net en tis nog een pup, wat verwacht je dan.
Toevallig dan dat ze vanuit jou binnen 14 dagen geplaatst was? Of kwam dat ook wel door een aanpassing aan het verhaal doordat jij weer andere dingen aan haar zag? Of betere foto's?
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Niika

Bericht door Niika »

Eerlijk. Geen flauw idee. Voor de rest ook niet trouwens. We zeggen weleens gekscherend over weer een langzitter dat ik die maar moet nemen, dan plaatsen ze wel. 😂
Gretha
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Niika schreef: 22 sep 2021, 20:45 Eerlijk. Geen flauw idee. Voor de rest ook niet trouwens. We zeggen weleens gekscherend over weer een langzitter dat ik die maar moet nemen, dan plaatsen ze wel. 😂
Mijn man heeft dat altijd met auto's. :lol:
Hij is verkoper bij een dealer.
Onverkoopbare auto.....dan gaat hij er zelf mee rijden. 9 van de 10 keer binnen een paar weken verkocht.
Afbeelding
Niika

Bericht door Niika »

ja, zo iets dus. gek is dat he
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Ja dat is wel apart :D .
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Niika

Bericht door Niika »

maarja goed, het werkt dus niet altijd, want benji is alweer ruim een half jaar hier
Niika

Bericht door Niika »

Gister middag kwam er nog een extra opvangertje bij. Dame'tje Noah. lief, zacht, zo onzeker als de neten en duidelijk niet genoeg sturing gehad om daar iets aan te doen. gaan we aan werken, er zit absoluut potentie in.
Mijn eigen honden vonden haar gelijk helemaal oke, zelfs Elba, en dat gebeurt niet vaak. Ze is heel conflict vermijdend, en met veel goed honds gedrag, dus dat is alvast fijn. Benji... nou... die dacht maar met 1 lichaamsdeel, en het was niet zn hoofd.. zucht. Moeten we ook even aan werken.

Afbeelding

Afbeelding
Niika

Bericht door Niika »

Die economy duitser lag vandaag in de sloot.
We liepen vlak langs de waterkant, met z'n 2en. 's ochtends en savonds neem ik haar in de groep mee, maar ze moet ook alleen mee kunnen dus overdag rondje alleen.
Anyway, vlak langs het water. Achter het hoge gras/riet zitten wat eenden, niet gezien. De eenden zagen ons wel, en vliegen al kwakend en spetterend een stuk op, want ja hond = eng.
Nou, hond vond die eenden ook vreselijk eng, sprong bijna 2 meter opzij. stond toen stil (einde lijn). en ging kijken. Hee... eenden...
Toen kwam ze wat dichterbij. En nog wat dichterbij. En nog wat....ja, dichterbij dacht ze, maar daar eindigde de wal, en lag ze dus in het water.
Wat geschrokken haar gelijk weer op de kant geholpen. (toch fijn zo'n veiligheidstuig). Daar dacht Noah echter anders over, die vond haar slootavontuur wel geslaagd, en dook er 2 meter verder gewoon weer in. Echt een waterratje dus. Water is gelukkig niet diep, ze kan er in staan.

Afbeelding
Niika

Bericht door Niika »

... nee zeggen is duidelijk niet mn sterkste kant. Zaterdag komt opvanger nr 3. nog even, en ik heb meer opvangers dan eigen honden...
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Niika schreef: 13 okt 2021, 15:09 ... nee zeggen is duidelijk niet mn sterkste kant. Zaterdag komt opvanger nr 3. nog even, en ik heb meer opvangers dan eigen honden...
:wat: :')
Afbeelding
kloesje
Posts in topic: 1
Welke: Australian kelpies

Bericht door kloesje »

Ik vind Noah wel een Mijke hondje... ze mist dan wel de oh zo gewilde streepjes, maar voor de rest lijkt ie wel te passen :lol1:
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Persistence
Posts in topic: 3
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Mij lijkt Noah ook een heel leuk hondje. Economie duitser haha.
Wat voor nieuws krijg je er nu bij?
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Niika schreef: 28 sep 2021, 15:30 Die economy duitser lag vandaag in de sloot.
We liepen vlak langs de waterkant, met z'n 2en. 's ochtends en savonds neem ik haar in de groep mee, maar ze moet ook alleen mee kunnen dus overdag rondje alleen.
Anyway, vlak langs het water. Achter het hoge gras/riet zitten wat eenden, niet gezien. De eenden zagen ons wel, en vliegen al kwakend en spetterend een stuk op, want ja hond = eng.
Nou, hond vond die eenden ook vreselijk eng, sprong bijna 2 meter opzij. stond toen stil (einde lijn). en ging kijken. Hee... eenden...
Toen kwam ze wat dichterbij. En nog wat dichterbij. En nog wat....ja, dichterbij dacht ze, maar daar eindigde de wal, en lag ze dus in het water.
Wat geschrokken haar gelijk weer op de kant geholpen. (toch fijn zo'n veiligheidstuig). Daar dacht Noah echter anders over, die vond haar slootavontuur wel geslaagd, en dook er 2 meter verder gewoon weer in. Echt een waterratje dus. Water is gelukkig niet diep, ze kan er in staan.

Afbeelding
Oh ik zie dat ik hier jammergenoeg nog niet op gereageerd had terwijl ik het juist zo'n geweldig verhaal vond! Haha, schitterend hoe ze erin viel en dat bij nader inzien gewoon een prima plan vond! Hoe is het nu met haar qua ontwikkeling?
Afbeelding
Niika

Bericht door Niika »

Zamunda schreef: 13 okt 2021, 15:23
Niika schreef: 13 okt 2021, 15:09 ... nee zeggen is duidelijk niet mn sterkste kant. Zaterdag komt opvanger nr 3. nog even, en ik heb meer opvangers dan eigen honden...
:wat: :')
tja... :19:
kloesje schreef: 13 okt 2021, 15:55 Ik vind Noah wel een Mijke hondje... ze mist dan wel de oh zo gewilde streepjes, maar voor de rest lijkt ie wel te passen :lol1:
met kinderen.. geen goed plan
Persistence schreef: 13 okt 2021, 16:13 Mij lijkt Noah ook een heel leuk hondje. Economie duitser haha.
Wat voor nieuws krijg je er nu bij?
Ik zal wat meer over hem schrijven als hij hier is. hij komt zaterdag, en vind het niet netjes tegenover zn baasje om dat nu al te doen.
Zamunda schreef: 13 okt 2021, 16:20
Niika schreef: 28 sep 2021, 15:30 Die economy duitser lag vandaag in de sloot.

Afbeelding
Oh ik zie dat ik hier jammergenoeg nog niet op gereageerd had terwijl ik het juist zo'n geweldig verhaal vond! Haha, schitterend hoe ze erin viel en dat bij nader inzien gewoon een prima plan vond! Hoe is het nu met haar qua ontwikkeling?
nou, de korte samenvatting. bagger. jij hebt willen en zn angsten. wat ik daar van heb kunnen lezen, kon deze nog wel eens erger zijn. die eerste dagen waarin het nog wat leek, liep ze zich gewoon groot te houden. inmiddels komen we amper nog het plein voor de deur op voor ze al totaal in paniek raakt. dus, daar zit nog verdomd veel werk aan. voor nu houden we het even zo klein mogelijk, laat haar eerst maar eens tot rust komen. we zijn inmiddels zo ver dat ze eindelijk een beetje fatsoenlijk begint te eten, dus er zit iets van vooruitgang in, maar het is nog niet bijster fantastisch zegmaar...
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Niika schreef: 13 okt 2021, 17:10nou, de korte samenvatting. bagger. jij hebt Willem en zn angsten. wat ik daar van heb kunnen lezen, kon deze nog wel eens erger zijn. die eerste dagen waarin het nog wat leek, liep ze zich gewoon groot te houden. inmiddels komen we amper nog het plein voor de deur op voor ze al totaal in paniek raakt. dus, daar zit nog verdomd veel werk aan. voor nu houden we het even zo klein mogelijk, laat haar eerst maar eens tot rust komen. we zijn inmiddels zo ver dat ze eindelijk een beetje fatsoenlijk begint te eten, dus er zit iets van vooruitgang in, maar het is nog niet bijster fantastisch zegmaar...
Ach jee, wat ontzettend k*t. Goh, dat is dus nog heel erg afwachten of dat nog kan verbeteren. Was ze ook zo waar ze vandaan komt (en wat is haar voorgeschiedenis en hoe oud is ze)?
Afbeelding
Kipo
Posts in topic: 2

Bericht door Kipo »

Sneu zoveel angst. Ik weet dat het hier geen populaire mening is, maar heb je al eens over gedragsmedicatie nagedacht?
Het vermogen om te leren blokkeert bij zoveel angst en met de juiste medicatie wordt dat misschien weer bereikbaar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Niika

Bericht door Niika »

Zamunda schreef: 13 okt 2021, 17:15
Niika schreef: 13 okt 2021, 17:10nou, de korte samenvatting. bagger. jij hebt Willem en zn angsten. wat ik daar van heb kunnen lezen, kon deze nog wel eens erger zijn. die eerste dagen waarin het nog wat leek, liep ze zich gewoon groot te houden. inmiddels komen we amper nog het plein voor de deur op voor ze al totaal in paniek raakt. dus, daar zit nog verdomd veel werk aan. voor nu houden we het even zo klein mogelijk, laat haar eerst maar eens tot rust komen. we zijn inmiddels zo ver dat ze eindelijk een beetje fatsoenlijk begint te eten, dus er zit iets van vooruitgang in, maar het is nog niet bijster fantastisch zegmaar...
Ach jee, wat ontzettend k*t. Goh, dat is dus nog heel erg afwachten of dat nog kan verbeteren. Was ze ook zo waar ze vandaan komt (en wat is haar voorgeschiedenis en hoe oud is ze)?
ja is zeker afwachten. hele nest was behoorlijk schuw, al bij transport bleek dat. de rest doet het..redelijk. zij was bij haar baas al zo extreem. baas had wel dingen onder commando gezet, maar haar nergens mee leren omgaan. ze is nu een jaar. dus er zijn nog wel opties, maar tja.
Kipo schreef: 13 okt 2021, 17:25 Sneu zoveel angst. Ik weet dat het hier geen populaire mening is, maar heb je al eens over gedragsmedicatie nagedacht?
Het vermogen om te leren blokkeert bij zoveel angst en met de juiste medicatie wordt dat misschien weer bereikbaar.

wat mij betreft absoluut een acceptabele mening. we hebben al een adaptil in het stopcontact vanaf dat ze hier is, en ik ben toevallig vandaag begonnen met cbd. we proberen het liever eerst met relatief natuurlijke middelen, voor we echt grijpen naar medicatie. maar als dat nodig is, dan is dat absoluut een optie. want zo is het niet heel leefbaar voor haar.
en wat betreft die cbd vandaag pas, ik wilde het over het eten doen en daar moest ze eerst beter voor eten. maar dat heb ik maar gewoon opgegeven, dat blijft te onvoorspelbaar. ze eet wel beter, maar nog steeds niet alles op. dus ik heb t nu maar gewoon rechtstreeks in dr bek gedaan.
Kipo
Posts in topic: 2

Bericht door Kipo »

Hopelijk doet dat wat voor haar.

Persistence

Niika schreef: 13 okt 2021, 17:10 Ik zal wat meer over hem schrijven als hij hier is. hij komt zaterdag, en vind het niet netjes tegenover zn baasje om dat nu al te doen.
Ah snap ik, ik dacht dat je opvangers rechtstreeks van een stichting kwamen.

Sneu dat je andere opvanger zo erg bang blijkt.
Afbeelding
Niika

Bericht door Niika »

Persistence schreef: 13 okt 2021, 17:31
Niika schreef: 13 okt 2021, 17:10 Ik zal wat meer over hem schrijven als hij hier is. hij komt zaterdag, en vind het niet netjes tegenover zn baasje om dat nu al te doen.
Ah snap ik, ik dacht dat je opvangers rechtstreeks van een stichting kwamen.

Sneu dat je andere opvanger zo erg bang blijkt.
het zijn ook allemaal stichtinghonden. maar ik vang voornamelijk de herplaatsers op. dus de honden die al een baasje hebben gehad, en om wat voor reden dan ook weg moeten. noah en benji zijn ook herplaatsers.
Persistence

Op die manier!
Afbeelding
Niika

Bericht door Niika »

Afbeelding

Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Niika schreef: 13 okt 2021, 17:29ja is zeker afwachten. hele nest was behoorlijk schuw, al bij transport bleek dat. de rest doet het..redelijk. zij was bij haar baas al zo extreem. baas had wel dingen onder commando gezet, maar haar nergens mee leren omgaan. ze is nu een jaar. dus er zijn nog wel opties, maar tja.
Zonde. Wel positief dat ze pas een jaar is, Willem heeft 4.5 jaar als kennelhond geleefd en heeft eigenlijk niet leren leren, bij Noah is er nog wel kans op meer flexibiliteit daarin.
Is ze in huis ook zo angstig? En het slechte eten, komt dat ook door angst denk je?
Afbeelding
Niika

Bericht door Niika »

Zamunda schreef: 13 okt 2021, 22:56
Niika schreef: 13 okt 2021, 17:29ja is zeker afwachten. hele nest was behoorlijk schuw, al bij transport bleek dat. de rest doet het..redelijk. zij was bij haar baas al zo extreem. baas had wel dingen onder commando gezet, maar haar nergens mee leren omgaan. ze is nu een jaar. dus er zijn nog wel opties, maar tja.
Zonde. Wel positief dat ze pas een jaar is, Willem heeft 4.5 jaar als kennelhond geleefd en heeft eigenlijk niet leren leren, bij Noah is er nog wel kans op meer flexibiliteit daarin.
Is ze in huis ook zo angstig? En het slechte eten, komt dat ook door angst denk je?

in huis ook, ja. verstopt zich meestal achterin de bench. hoewel ik haar de laatste dagen wat meer languit zie liggen ipv opgerold achterin. dus dat is positief. dat eten... durf ik niet goed te zeggen. ze kreeg bij het vorige baasje vlees en er stond altijd brok. als ik het vlees de hele dag laat staan is het uiteindelijk wel op. dus het is misschien ook wel deels gewenning/gedrag om steeds een hapje te nemen en niet alles op te eten. ze probeert het ook te begraven zag ik vanochtend, dat is ook nieuw.
Plaats reactie