Ik heb geen idee eigenlijk of een dierenambulance dat doet. De dierenambulance hier is zwaar onderbezet en de keren dat ik een melding deed voor een gewond dier( niet het mijne) duurde het eindeloos voor ze kwamen. Maar zal het eens navragen. Toch vind ik het wel erg eigenlijk dat er niet zoals vroeger 1 dierenarts in de omgeving nacht en weekend diensten doet . Ik zou het ook fijn vinden als je ook voor je hond gewoon standaard een pijnstiller in huis kon hebben. Een baby mag je paracetamol geven bij pijn, waarom kan zoiets niet voor een dier...ranetje schreef: ↑16 mei 2024, 21:09Is in een noodgeval de dierenambulance een mogelijkheid, Jordy?Jordy schreef: ↑16 mei 2024, 19:07 Ik ben daar ook heel bang voor, spoed in nacht/ weekend
Nachtmerries van zelfs.
Ik ben zelf ook ouder en niet heel gezond, met een heel zieke hulpbehoevende man en geen auto.
Ik zou dus ook niet weten wat te beginnen als Jordy plotseling ernstig ziek źou worden in nacht of weekend.
Jordy is nu 7, maar na hem komt er dus geen hond of kat meer...hoofdzakelijk om die reden.
Ik roep misschien maar wat, maar die kunnen wel vaker honden naar een DA te vervoeren.
Voorbereiden op ouder worden
Re: Voorbereiden op ouder worden
- malinois
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Heb je Kalmthout geprobeerd?Mo-yi schreef:Ik heb een meloxidyl in huis, just in case. heeft ze nog nooit gehad maar d.a vond het ook een goed idee om het maar in huis te hebben. Ik zie nu trouwens dat ie al wat over de datum is , iig maar eens nieuwe halen.
antwoord van andere d.a ( belgie ) doet wel aan huisrondes, maar volgens hun zit ik een uur van ze vandaan en dan komen ze niet. Ik zit echter 20 minuten van ze vandaag zag ik.
Ik snap echt niet dat het zo lastig is.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Contacteer:
Pijnstiller kan ik gelukkig gewoon thuis hebben (en die heb ik ook standaard in huis) maar dat ligt idd echt aan de da.Jordy schreef:Ik heb geen idee eigenlijk of een dierenambulance dat doet. De dierenambulance hier is zwaar onderbezet en de keren dat ik een melding deed voor een gewond dier( niet het mijne) duurde het eindeloos voor ze kwamen. Maar zal het eens navragen. Toch vind ik het wel erg eigenlijk dat er niet zoals vroeger 1 dierenarts in de omgeving nacht en weekend diensten doet . Ik zou het ook fijn vinden als je ook voor je hond gewoon standaard een pijnstiller in huis kon hebben. Een baby mag je paracetamol geven bij pijn, waarom kan zoiets niet voor een dier...ranetje schreef: ↑16 mei 2024, 21:09Is in een noodgeval de dierenambulance een mogelijkheid, Jordy?Jordy schreef: ↑16 mei 2024, 19:07 Ik ben daar ook heel bang voor, spoed in nacht/ weekend
Nachtmerries van zelfs.
Ik ben zelf ook ouder en niet heel gezond, met een heel zieke hulpbehoevende man en geen auto.
Ik zou dus ook niet weten wat te beginnen als Jordy plotseling ernstig ziek źou worden in nacht of weekend.
Jordy is nu 7, maar na hem komt er dus geen hond of kat meer...hoofdzakelijk om die reden.
Ik roep misschien maar wat, maar die kunnen wel vaker honden naar een DA te vervoeren.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
- Mo-yi
- Posts in topic: 23
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
Ja dat is ook zo.
Ik kan het pas wat loslaten als er ergens een geruststellend antwoord komt, en tot nu toe van geen 1 arts , dus ik ben er niet gerust op.
- Mo-yi
De dierenambulance draait op vrijwilligers, je kan er niet op bouwen dat ze echt dag en nacht direct kunnen komen ben ik bang.Jordy schreef: ↑16 mei 2024, 22:09Ik heb geen idee eigenlijk of een dierenambulance dat doet. De dierenambulance hier is zwaar onderbezet en de keren dat ik een melding deed voor een gewond dier( niet het mijne) duurde het eindeloos voor ze kwamen. Maar zal het eens navragen. Toch vind ik het wel erg eigenlijk dat er niet zoals vroeger 1 dierenarts in de omgeving nacht en weekend diensten doet . Ik zou het ook fijn vinden als je ook voor je hond gewoon standaard een pijnstiller in huis kon hebben. Een baby mag je paracetamol geven bij pijn, waarom kan zoiets niet voor een dier...ranetje schreef: ↑16 mei 2024, 21:09Is in een noodgeval de dierenambulance een mogelijkheid, Jordy?Jordy schreef: ↑16 mei 2024, 19:07 Ik ben daar ook heel bang voor, spoed in nacht/ weekend
Nachtmerries van zelfs.
Pijnstiller in huis kan wel, tenminste..mijn d.a deed daar niks moeilijk over. Ik heb melaxodyl in huis voor just in case. Hij is nu over datum dus ik zal binnenkort eens een nieuwe bestellen ( kan gewoon bij d.a )
- Mo-yi
malinois schreef: ↑16 mei 2024, 22:13Heb je Kalmthout geprobeerd?Mo-yi schreef:Ik heb een meloxidyl in huis, just in case. heeft ze nog nooit gehad maar d.a vond het ook een goed idee om het maar in huis te hebben. Ik zie nu trouwens dat ie al wat over de datum is , iig maar eens nieuwe halen.
antwoord van andere d.a ( belgie ) doet wel aan huisrondes, maar volgens hun zit ik een uur van ze vandaan en dan komen ze niet. Ik zit echter 20 minuten van ze vandaag zag ik.
ik google even, ik zie daar 8 praktijken zitten..bedoel je een specifieke?
- malinois
- Contacteer:
Aan de HeikantMo-yi schreef:malinois schreef: ↑16 mei 2024, 22:13Heb je Kalmthout geprobeerd?Mo-yi schreef:Ik heb een meloxidyl in huis, just in case. heeft ze nog nooit gehad maar d.a vond het ook een goed idee om het maar in huis te hebben. Ik zie nu trouwens dat ie al wat over de datum is , iig maar eens nieuwe halen.
ik google even, ik zie daar 8 praktijken zitten..bedoel je een specifieke?
- Mo-yi
ah, ik val buiten dat gebied..tuurlijk..;
" Tarief
Consultatie €46,91
Consultatie tijdens wachtdienst (7.00 - 22.00u) €150,00
Consultatie tijdens wachtdienst (22.00 - 24.00u) €200,00
Consultatie tijdens wachtdienst (24.00 - 7.00u) €248,96
Supplement nieuwe klant wachtdienst €36,30
Huisbezoek (Kalmthout, Kapellen, Essen, Wuustwezel) €81,41 "
- Kells
- Posts in topic: 2
- Welke: Ierse Setters
Ik snap je probleem heel goed. Ik ben ook aan het rondkijken voor een dierenarts die eventueel 's avonds aan huis komt voor zoiets. Ik heb het nog maar 1x nodig gehad en dat was in 2010 om 23.00 uur. Een paar jaar geleden is onze Gina thuis ingeslapen, maar dat was overdag en geen spoed. Onze oudste is 14,5 jaar. Ze is nu nog fit, maar dit zijn dingen om over na te denken.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Mo-yi
Zeker een dingetje om over na te denken. En om goed voorbereid te zijn, al lijk ik daar nu wel erg tegenaan te lopen.Kells schreef: ↑16 mei 2024, 22:36 Ik snap je probleem heel goed. Ik ben ook aan het rondkijken voor een dierenarts die eventueel 's avonds aan huis komt voor zoiets. Ik heb het nog maar 1x nodig gehad en dat was in 2010 om 23.00 uur. Een paar jaar geleden is onze Gina thuis ingeslapen, maar dat was overdag en geen spoed. Onze oudste is 14,5 jaar. Ze is nu nog fit, maar dit zijn dingen om over na te denken.
Voel me nu erg oud als ik weer ga zeggen dat het "vroeger wel makkelijker was" maar ik meen t wel
Zoveel dierenartsen hier in de buurt, velen werken samen, wat alleen maar goed is. Maar voor zoiets kun je er niet meer bij terecht en ik vind dat best erg.
- Kells
- Welke: Ierse Setters
Over 50 jaar zijn we allemaal dood. Hoe er met patiënten wordt omgegaan vind ik geen klein dingetje. En dan heb ik het niet alleen over mensen, maar ook over huisdieren.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
-
- Posts in topic: 4
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Jammer.
Hij bedoelt gewoon dat het weinig zin heeft om je er te druk over te maken. Mijn zoon zegt het altijd zo (als er wat tegen zit): het is wat het is.
Ik zal wel te nuchter zijn, want ik denk er nooit van tevoren over na of er dan wel hulp is midden in de nacht, dat zie ik dan wel weer. Maar ik woon vlakbij Rotterdam, dus hier zal vast wel hulp zijn midden in de nacht, als we tenminste onze portemonnee trekken.
Tanja en Anne
- Mo-yi
Dat snap ikGonnie schreef: ↑17 mei 2024, 06:54Hij bedoelt gewoon dat het weinig zin heeft om je er te druk over te maken. Mijn zoon zegt het altijd zo (als er wat tegen zit): het is wat het is.
Ik zal wel te nuchter zijn, want ik denk er nooit van tevoren over na of er dan wel hulp is midden in de nacht, dat zie ik dan wel weer. Maar ik woon vlakbij Rotterdam, dus hier zal vast wel hulp zijn midden in de nacht, als we tenminste onze portemonnee trekken.
ik zit zo dan niet in elkaar
kon ik zoiets maar makkelijk loslaten
Hulp is er ook wel, maar Mo-yi wil spoed hulp aan huis en nee dat is er eigenlijk niet meer.Gonnie schreef:[dus hier zal vast wel hulp zijn midden in de nacht, als we tenminste onze portemonnee trekken.
Oké, dat weet ik niet of ze dat hier niet meer doen. Nooit over nagedacht om te vragen of de dierenarts thuis kwam.
Tanja en Anne
- Mo-yi
Een d.a hier een kwartiertje verderop, Belgie; zij doet geen nachtdiensten meer en verwijst door naar een kliniek in Beerse ( anicura ), op hun site staat dat voor spoed snachts iedereen naar Berghem wordt gestuurd ( een uur rijden ).
Het is nogal een ding, veel vrije dierenartsen zijn of worden opgeslokt door de grote klinieken, anicura en evidensa
Ik weet niet of dit euvel daarmee te maken heeft, maar erg onhandig is het wel geworden zo.
Het is nogal een ding, veel vrije dierenartsen zijn of worden opgeslokt door de grote klinieken, anicura en evidensa
Ik weet niet of dit euvel daarmee te maken heeft, maar erg onhandig is het wel geworden zo.
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Maar ook de nog wel vrijgevestigde dierenartsen komen niet aan huis bij spoed of doen überhaupt geen nachtdiensten meer. Dus ik denk niet dat het alleen daarmee te maken heeft.Mo-yi schreef: ↑17 mei 2024, 11:23 Een d.a hier een kwartiertje verderop, Belgie; zij doet geen nachtdiensten meer en verwijst door naar een kliniek in Beerse ( anicura ), op hun site staat dat voor spoed snachts iedereen naar Berghem wordt gestuurd ( een uur rijden ).
Ik snap je dilemma wel, ik heb dat ook wel enigszins (meer met de katten dan met de honden, omdat mijn katten echt stress hebben van het naar de dierenarts gaan, bij mijn honden valt dat heel erg mee). Ik heb wel een fijne 24-uurskliniek op een klein halfuurtje rijden, waar geen absurde tarieven worden gerekend, maar hier komt ook geen dierenarts aan huis bij spoed. Als het geen spoed is, zou mijn eigen dierenarts denk ik wel op afspraak aan huis komen voor euthanasie.
- Mo-yi
Jaaaa, ik heb een oplossing!
Mijn oude d.a belde me op. Ze zijn inmiddels een flinke kliniek maar ook zij verwijzen door naar Evidensia in Waalwijk ( drie kwartier rijden ). Ze vindt het zelf ook erg onhandig allemaal, en ze stelde voor dat als ik hun bel te kiezen voor optie "landbouw dieren" dan komt er een veearts en die kan dat ook doen.
Kortom; een opluchting hier wel.
Al die doorverwijzingen steeds verderweg wordt je niet vrolijker van.
Mijn oude d.a belde me op. Ze zijn inmiddels een flinke kliniek maar ook zij verwijzen door naar Evidensia in Waalwijk ( drie kwartier rijden ). Ze vindt het zelf ook erg onhandig allemaal, en ze stelde voor dat als ik hun bel te kiezen voor optie "landbouw dieren" dan komt er een veearts en die kan dat ook doen.
- Mo-yi
Het is inderdaad vrij onvindbaar nog.Diana schreef: ↑17 mei 2024, 12:06
Maar ook de nog wel vrijgevestigde dierenartsen komen niet aan huis bij spoed of doen überhaupt geen nachtdiensten meer. Dus ik denk niet dat het alleen daarmee te maken heeft.
Ik snap je dilemma wel, ik heb dat ook wel enigszins (meer met de katten dan met de honden, omdat mijn katten echt stress hebben van het naar de dierenarts gaan, bij mijn honden valt dat heel erg mee). Ik heb wel een fijne 24-uurskliniek op een klein halfuurtje rijden, waar geen absurde tarieven worden gerekend, maar hier komt ook geen dierenarts aan huis bij spoed. Als het geen spoed is, zou mijn eigen dierenarts denk ik wel op afspraak aan huis komen voor euthanasie.
Toch is die grote golf van evidensia en anicura wel een grote vinger in de pap. mn oude d.a die ik dus net sprak beaamde dat, het wordt te groots en en is vrij onmogelijk daarvandaan te blijven.
Voor jou een oplossingMo-yi schreef: ↑17 mei 2024, 12:09 Jaaaa, ik heb een oplossing!
Als die keuze er is tenminste, ik heb op de telefoonbeantwoorder nog nooit een keuze gehad voor landbouwdieren?
- Mo-yi
die keuze zal er niet over zijn inderdaad.ranetje schreef: ↑17 mei 2024, 12:25Voor jou een oplossingMo-yi schreef: ↑17 mei 2024, 12:09 Jaaaa, ik heb een oplossing!
Als die keuze er is tenminste, ik heb op de telefoonbeantwoorder nog nooit een keuze gehad voor landbouwdieren?
Ik dacht gisteren nog; ik ga alle veeartsen eens af, die komen wel.
Nu gaf zij deze optie al aan nu, ze zijn een gemengde praktijk dus veeartsen genoeg daar.