Voorbereiden op ouder worden
- Mo-yi
- Posts in topic: 23
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
Voorbereiden op ouder worden
Ik kan dus echt nachtmerries hebben over wanneer het laatste stukje is aangebroken voor Mo-yi.
Nu nog niet, ze wordt rustig oud en we hobbelen heerlijk samen door.
Maar mijn autisme-brein schiet wel in de stress als ik bedenk dat er snachts iets kan gebeuren.
Ik wil er niet eens aan denken, maar het moet ergens wel van mezelf. En gisternacht is het een goede vriend overkomen, die kon dan snachts tenminste nog iemand bereiken die thuis langskwam.
Tegenwoordig werken bijna alle dierenartsen samen met grote praktijken, in mijn geval dus ook.
Als er s'avonds/s'nachts iets gebeurd, wordt je doorverwezen naar een grote kliniek drie kwartier verderop.
Ik trek dat dus niet. Ik ben alleen, en in een stress/emotie overstroom, dan nog een eind rijden, met een hond die misschien wel veel pijn heeft dan..dat is gewoon geen optie.
Je mag toch wel zover zijn dat ze gewoon thuis rustig mag gaan, ook snachts, vind ik.
Ik heb nu al 5 mails rondgestuurd om te zoeken naar zo iemand..wie kan ik dan bereiken en wie komt er dan thuis?
Ligt dat nu aan mij of is dat zo veranderd? "vroegah"belde je naar je eigen d.a en die kwam dan. Dat is verleden tijd geloof ik.
Ik kan daar niet goed bij, en geeft best veel extra zorgen eigenlijk.
De kliniek waar ik eventueel naar doorverwezen wordt heb ik de vraag ook voorgelegd, maar ze komen niet aan huis. Ze geven een link door met dierenartsaanhuis en die zit totaal niet in mijn regio.
Ik wacht nog op een paar reacties van d.a's
maar hoe hebben jullie dat?
Nu nog niet, ze wordt rustig oud en we hobbelen heerlijk samen door.
Maar mijn autisme-brein schiet wel in de stress als ik bedenk dat er snachts iets kan gebeuren.
Ik wil er niet eens aan denken, maar het moet ergens wel van mezelf. En gisternacht is het een goede vriend overkomen, die kon dan snachts tenminste nog iemand bereiken die thuis langskwam.
Tegenwoordig werken bijna alle dierenartsen samen met grote praktijken, in mijn geval dus ook.
Als er s'avonds/s'nachts iets gebeurd, wordt je doorverwezen naar een grote kliniek drie kwartier verderop.
Ik trek dat dus niet. Ik ben alleen, en in een stress/emotie overstroom, dan nog een eind rijden, met een hond die misschien wel veel pijn heeft dan..dat is gewoon geen optie.
Je mag toch wel zover zijn dat ze gewoon thuis rustig mag gaan, ook snachts, vind ik.
Ik heb nu al 5 mails rondgestuurd om te zoeken naar zo iemand..wie kan ik dan bereiken en wie komt er dan thuis?
Ligt dat nu aan mij of is dat zo veranderd? "vroegah"belde je naar je eigen d.a en die kwam dan. Dat is verleden tijd geloof ik.
Ik kan daar niet goed bij, en geeft best veel extra zorgen eigenlijk.
De kliniek waar ik eventueel naar doorverwezen wordt heb ik de vraag ook voorgelegd, maar ze komen niet aan huis. Ze geven een link door met dierenartsaanhuis en die zit totaal niet in mijn regio.
Ik wacht nog op een paar reacties van d.a's
maar hoe hebben jullie dat?
Re: Voorbereiden op ouder worden
Ik besef weer hoe gezegend ik ben met 3 zelfstandige praktijken die binnen 15 minuten rijden zitten en allemaal hun eigen spoed/nachtdiensten draaien.
De vaste dierenarts heeft een praktijk aan huis op nog geen 5 minuten rijden van ons.
Met Lou is het voor mij meer de vraag waar laat ik haar inslapen. Thuis is ze onwijs fel op alles en iedereen wat binnen komt, terwijl ze bij de dierenartspraktijk best chill is. Voor haar zou het bij de praktijk eigenlijk het beste zijn, maar ik vraag me af of ik dat trek.
Ik denk ook best veel na over dat soort dingen. Ik probeer het liever vantevoren al behapbaar en voorspelbaar te maken, dan dat ik halsoverkop dingen moet gaan bedenken en doen.
De vaste dierenarts heeft een praktijk aan huis op nog geen 5 minuten rijden van ons.
Met Lou is het voor mij meer de vraag waar laat ik haar inslapen. Thuis is ze onwijs fel op alles en iedereen wat binnen komt, terwijl ze bij de dierenartspraktijk best chill is. Voor haar zou het bij de praktijk eigenlijk het beste zijn, maar ik vraag me af of ik dat trek.
Ik denk ook best veel na over dat soort dingen. Ik probeer het liever vantevoren al behapbaar en voorspelbaar te maken, dan dat ik halsoverkop dingen moet gaan bedenken en doen.
- Mo-yi
Mijn eigen d.a zit hier 10 minuten vandaan, klein dorppraktijk ook. Alleen vroeger kon je die snachts bellen, nu niet meer. ( kan wel, maar dan wordt je dus naar de kliniek gestuurd, drie kwartier verderop ). Ik vind dit zo stressvol dat als ik nadenk of er ooit nog een hond komt dat ik geneigd ben naar "nee"..alleen al als je niet snel ergens terecht kunt of in echt noodgeval ze naar jou kunnen komen..ik vind dat nogal wat.Ybbihs schreef: ↑16 mei 2024, 12:02 Ik besef weer hoe gezegend ik ben met 3 zelfstandige praktijken die binnen 15 minuten rijden zitten en allemaal hun eigen spoed/nachtdiensten draaien.
Ik heb het er nooit op aan laten komen.
Tulijk kan er iets onverwachts gebeuren, laat dat vooropstaan. Maar een hond zó slecht laten worden dat je er met argusogen naar moet gaan kijken ga ik niet doen. Die wordt netjes op afspraak ingeslapen.
Tulijk kan er iets onverwachts gebeuren, laat dat vooropstaan. Maar een hond zó slecht laten worden dat je er met argusogen naar moet gaan kijken ga ik niet doen. Die wordt netjes op afspraak ingeslapen.
- Mo-yi
Die hond van mn goede vriend, die mankeerde al wel wat. Ze waren smiddags naar hun d.a gegaan wnat het werd erger. Ze heeft 3 spuiten gekregen. s'avonds zat ik met hem te bellen en zn idee was ook om de volgende dag verdere afspraken te maken want zo kon het niet verder. De spuiten hadden niks geholpen, hond moest snachts wel plassen maar kon/mocht niet lopen..daar ging het goed fout.
Kan zomaar gebeuren wel. Mijn vorige hond wolf was ook in 1 x hard aan het gillen. d.a gebeld en kwam thuis.
Het kan gewoon gebeuren en ik wil gewoon een zekerheid hebben dat iemaand dan langskomt..en dat is tegenwoordig blijkbaar heel moeilijk
- Mo-yi
Andere d.a praktijk waar ik voeger weleens kwam, heeft inmiddels 11 dierenartsen..werken toch samen met nog 5 praktijken..maar snachts aan huis komen is er niet bij geloof ik
dat is toch raar?
dat is toch raar?
En de dierenambulance?
Heb je niet een goede vriend of vriendin aan wie je dit kunt voorleggen die het begrijpt en bereid is jou, mocht dat doemscenario zich voordoen, ( en wie weet is dat nooit )
dan weg te brengen.
Zij of hij rijden , jij met je aandacht bij Mo-yi op de achterbank.
dan weg te brengen.
Zij of hij rijden , jij met je aandacht bij Mo-yi op de achterbank.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
-
- Posts in topic: 2
Ja klopt, maar ook een jongere hond kijkt niet op de klok als er plotseling wat aan de hand is.
-
- Mo-yi
Als het echt spoed spoed is dan wil ik haar zo'n rit al niet eens aandoen denk ik.
Als er iets is wat snel opkomt a la allergie of iets vast in de bek/keel etc wel natuurlijk, maar wat als er van binnen ineens echt iets heel erg mis is en je op dat moment zelf al wel beseft dat dit het is..dan moet dat thuis kunnen ( vind ik )
- CatnDog
- Welke: Groenendaeler
Mijn dierenarts draait ook geen spoeddiensten en heeft me ook gewaarschuwd dat de prijzen van spoedzorg echt heel erg hoog zijn. Je hoopt gewoon echt dat je er geen gebruik van hoeft te maken. Ik maak me er soms ook wel zorgen om.
Toen Zeno een grasaar had overwoog ik naar een andere kliniek te gaan voor een second opinion, maar daar kon hij dus niet eens terecht (meerdere klinieken gebeld). Dat was niet echt spoed, maar toch.
Toen Zeno een grasaar had overwoog ik naar een andere kliniek te gaan voor een second opinion, maar daar kon hij dus niet eens terecht (meerdere klinieken gebeld). Dat was niet echt spoed, maar toch.
Ja thuis in de eigen omgeving vindt ik zelf ook het prettigst ,en ook voor de hond zelf.Mo-yi schreef: ↑16 mei 2024, 15:08Als het echt spoed spoed is dan wil ik haar zo'n rit al niet eens aandoen denk ik.
Als er iets is wat snel opkomt a la allergie of iets vast in de bek/keel etc wel natuurlijk, maar wat als er van binnen ineens echt iets heel erg mis is en je op dat moment zelf al wel beseft dat dit het is..dan moet dat thuis kunnen ( vind ik )
Indien het mogelijk is doe ik dat ook.
Maar indien niet mogelijk moet je in oplossingen denken en dan is iemand die je rijd onder die omstandigheden wel fijn
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
- Mo-yi
Als dat de oplossing is; het er komen, dan lukt dat wel.
Het is alleen in doem-scenario a la echt spoed en pijn een situatie die ik gewoon al niet wil voor Mo, gesjouw, getil, hele rit, andere omgeving.
Ik staar me er nu wat blind op maar ik vind het best schokkend dat zoiets vrij simpels er gewoonweg niet meer. Zo'n rare wens is dat niet, d.a aan huis.
Dan hoop ik nu sowieso voor een rustig verloop waarvan je dan zelf kan inzien dat de tijd daar is en via een afspraak dat kan plannen.
Maar ik wil liever gerustgesteld worden op dat andere scenario.
Zelfs de Belse d.a reageren nu naar me, zij doen wel spoed en aan huis maar niet meer snachts.
Dan ga ik alle vee artsen maar eens af morgen, die komen voor paarden wel.
Het is alleen in doem-scenario a la echt spoed en pijn een situatie die ik gewoon al niet wil voor Mo, gesjouw, getil, hele rit, andere omgeving.
Ik staar me er nu wat blind op maar ik vind het best schokkend dat zoiets vrij simpels er gewoonweg niet meer. Zo'n rare wens is dat niet, d.a aan huis.
Dan hoop ik nu sowieso voor een rustig verloop waarvan je dan zelf kan inzien dat de tijd daar is en via een afspraak dat kan plannen.
Maar ik wil liever gerustgesteld worden op dat andere scenario.
Zelfs de Belse d.a reageren nu naar me, zij doen wel spoed en aan huis maar niet meer snachts.
Dan ga ik alle vee artsen maar eens af morgen, die komen voor paarden wel.
Ik ben daar ook heel bang voor, spoed in nacht/ weekend
Nachtmerries van zelfs.
Ik ben zelf ook ouder en niet heel gezond, met een heel zieke hulpbehoevende man en geen auto.
Ik zou dus ook niet weten wat te beginnen als Jordy plotseling ernstig ziek źou worden in nacht of weekend.
Jordy is nu 7, maar na hem komt er dus geen hond of kat meer...hoofdzakelijk om die reden.
Nachtmerries van zelfs.
Ik ben zelf ook ouder en niet heel gezond, met een heel zieke hulpbehoevende man en geen auto.
Ik zou dus ook niet weten wat te beginnen als Jordy plotseling ernstig ziek źou worden in nacht of weekend.
Jordy is nu 7, maar na hem komt er dus geen hond of kat meer...hoofdzakelijk om die reden.
Ja het is lastig om een dierenarts te vinden die nog aan huis komt.
Alleen bij Umi had ik er gevoelsmatig echt moeite mee als dat op de kliniek zou gebeuren.
Dat voorgelegd en zij vond het ondanks dat ik buiten de regio woon geen probleem. Gelukkig heeft het daarna nog 2 jaar geduurd. Wel kon het niet als spoed maar werd het ingepland. Dus tussen dat ik besloot dat het klaar was en het echte moment zat 24 uur. 24 uur waarin ze wel comfortabel gehouden werd.
Alleen bij Umi had ik er gevoelsmatig echt moeite mee als dat op de kliniek zou gebeuren.
Dat voorgelegd en zij vond het ondanks dat ik buiten de regio woon geen probleem. Gelukkig heeft het daarna nog 2 jaar geduurd. Wel kon het niet als spoed maar werd het ingepland. Dus tussen dat ik besloot dat het klaar was en het echte moment zat 24 uur. 24 uur waarin ze wel comfortabel gehouden werd.
Op dat vlak ben ik wel blij dat west-vlaanderen 30 jaar achter komt.
Ik kan denk ik zo’n 5tal dierenartsen bellen als het nodig is.
Bij Ds is ze ‘s avonds om 22u aan huis gekomen om te laten inslapen. Eerst volgende is (in theorie) Runar maar die voelt zich overal zo enorm thuis dat inslapen op de praktijk voor mij niet direct verkeerd zou aanvoelen.
Met Piiri zou ik dat dan weer liever niet hebben, die vindt naar de dierenarts gaan niet leuk. (En toch heeft ze er vorige week weer 2 nachten doorgebracht )
Dus Piiri zou ik wel liever thuis laten doen.
Bij Ds is ze ‘s avonds om 22u aan huis gekomen om te laten inslapen. Eerst volgende is (in theorie) Runar maar die voelt zich overal zo enorm thuis dat inslapen op de praktijk voor mij niet direct verkeerd zou aanvoelen.
Met Piiri zou ik dat dan weer liever niet hebben, die vindt naar de dierenarts gaan niet leuk. (En toch heeft ze er vorige week weer 2 nachten doorgebracht )
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Voedingsadvies op maat.
- Mo-yi
wie dan? ik heb er nu al drie, turnhout en hoogstraten die niet komen.Maart schreef: ↑16 mei 2024, 19:41 Op dat vlak ben ik wel blij dat west-vlaanderen 30 jaar achter komt.
Er zit in Oisterwijk zelf seen d.a met een website die juist honden thuis in laat slapen, maar die antwoord; wel alleen op afspraak, geen spoed. Ja, dat kan bij mn eigen d.a ook.
Het gaat er juist om dat buiten hun werktijden het blijkbaar onmogelijk is.
Mocht ik het aan zien komen, dan ben ik ook van mening; liever een week te vroeg als 1 dag te laat.
Maar ik kan er gewoon niet bij dat die zekerheid er nu niet meer is, zal je net zien dat er na 22:00 de pleuris uitbreekt.
Ze gaan nu ook niet naar nederland rijden vrees ik Hoogstrateis ruim vb 100km verderop
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
Voedingsadvies op maat.
Is in een noodgeval de dierenambulance een mogelijkheid, Jordy?Jordy schreef: ↑16 mei 2024, 19:07 Ik ben daar ook heel bang voor, spoed in nacht/ weekend
Nachtmerries van zelfs.
Ik roep misschien maar wat, maar die kunnen wel vaker honden naar een DA te vervoeren.
Inderdaad de dierenambulance, die komen ook als je vervoer naar een dierenarts nodig hebt. Wel tegen een vergoeding natuurlijk, maar bij nood en als er niemand anders is die kan helpen dan is het wel een optie om achter de hand te hebben. Heb er zelf helaas ook eens gebruik van moeten maken midden in de nacht want ik heb geen auto, heel fijn dat dat kon.
Het is misschien een raar antwoord wat ik nu geef maar met Jip was het dus spoed in het weekend en die was er zo slecht aan toe dat hij daar zelf niks meer van mee heeft gekregen. Ik denk bij spoed aan een hond in schock ,flauwgevallen of een zware aanval zoals bij Jip en daar krijgen ze zelf niks meer van mee
Bij pijn is een pijnstiller snel opgehaald om de nacht door te komen
Bij pijn is een pijnstiller snel opgehaald om de nacht door te komen
- Mo-yi
Ik heb een meloxidyl in huis, just in case. heeft ze nog nooit gehad maar d.a vond het ook een goed idee om het maar in huis te hebben. Ik zie nu trouwens dat ie al wat over de datum is , iig maar eens nieuwe halen.
antwoord van andere d.a ( belgie ) doet wel aan huisrondes, maar volgens hun zit ik een uur van ze vandaan en dan komen ze niet. Ik zit echter 20 minuten van ze vandaag zag ik.
Ik snap echt niet dat het zo lastig is.
antwoord van andere d.a ( belgie ) doet wel aan huisrondes, maar volgens hun zit ik een uur van ze vandaan en dan komen ze niet. Ik zit echter 20 minuten van ze vandaag zag ik.
Ik snap echt niet dat het zo lastig is.