Wat nu? Wat wordt het allemaal?

Gebruik dit forumdeel om al je wensen kenbaar te maken. Wat zou je graag willen op dit forum? Meld het vooral in dit forumonderdeel!
Marc
Posts in topic: 3

Re: Wat nu? Wat wordt het allemaal?

Bericht door Marc »

Wie is WB? Ik heb echt even geen idee.
Nanna
Posts in topic: 5

Bericht door Nanna »

Marc schreef: 25 mei 2024, 23:13 Wie is WB? Ik heb echt even geen idee.
Wolfsblut :mrgreen:
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 17
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Jezus christus. Weet je echt niet wie wolfsblut is?
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Nanna schreef: 25 mei 2024, 23:13
Wolfsblut :mrgreen:
Hij weet het niet.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Haha. Blijkbaar geen indruk gemaakt. Maar nu herinner ik me de naam wel en dat hjj rascistisch was geloof ik.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ja, een beetje.
Wat heerlijk voor je dat het zo langs je heen is gegaan. :LOL:
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 26 mei 2024, 12:00 Ja, een beetje.
Wat heerlijk voor je dat het zo langs je heen is gegaan. :LOL:
Het was in elk geval niet memorable voor me 🤣
CatnDog
Posts in topic: 6
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

EchoMira schreef: 25 mei 2024, 22:49 Ik voel me niet geroepen om met het hondenforum te concurreren maar ben wel benieuwd wat je daar aan inhoudelijke hondentopics vindt. Ik kijk er ook en ik zie het niet. En als de topics er zijn reageren de vaste 4 mensen. Geen van die vier mensen heeft veel benul van honden. Twinkel, marion, piekepoe64 en Nettie. En Thom maar die is meer van de gezelligheid dan van de kynologie.

Ik ben wel met je eens dat het hier wat inhoudelijker mag.
Juist omdat hier zo veel kennis zit, zou het leuk zijn als er wel eens nieuwe mensen zouden binnen droppen die met problemen worstelen. Ik denk oprecht dat ze dan op weg zouden kunnen worden geholpen.
Kells
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

CatnDog schreef: 26 mei 2024, 14:36
EchoMira schreef: 25 mei 2024, 22:49 Ik voel me niet geroepen om met het hondenforum te concurreren maar ben wel benieuwd wat je daar aan inhoudelijke hondentopics vindt. Ik kijk er ook en ik zie het niet. En als de topics er zijn reageren de vaste 4 mensen. Geen van die vier mensen heeft veel benul van honden. Twinkel, marion, piekepoe64 en Nettie. En Thom maar die is meer van de gezelligheid dan van de kynologie.

Juist omdat hier zo veel kennis zit, zou het leuk zijn als er wel eens nieuwe mensen zouden binnen droppen die met problemen worstelen. Ik denk oprecht dat ze dan op weg zouden kunnen worden geholpen.
Deel de link naar dit forum eens in andere groepen?

@EchoMira wie is piekepoe64? :lol1:
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Kells schreef: 26 mei 2024, 21:30 Deel de link naar dit forum eens in andere groepen?
Ik denk dat als mensen gaan zitten googelen, dat ze dan zullen zoeken op het woorden 'hondenforum'.
Misschien helpt het veranderen van de ondertitel: Een Hondenleven - forum over honden naar Een Hondenleven - Hondenforum wellicht al iets.
En dan een topic aanmaken waarin wij allemaal het woord 'hondenforum' honderd keer posten ofzo. :LOL:

Ik zit zelf niet op facebook/social media.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Kells schreef: 26 mei 2024, 21:30

Piekepoe64 is de polonaise aan anonieme langslopers die nooit het anonieme ontstijgen.
97% van de aanmelders zijn piekepoe64. Minder als je de stagiaires met de enquetes los telt.

Ik weet niet of we nou per se een expertisecentrum moeten willen worden.
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

EchoMira schreef: 26 mei 2024, 22:16

Piekepoe64 is de polonaise aan anonieme langslopers die nooit het anonieme ontstijgen.
97% van de aanmelders zijn piekepoe64. Minder als je de stagiaires met de enquetes los telt.

O ja, die vele langslopers/gluurders die we hier ook hebben. We hoeven geen expertise centrum te worden, dat ben ik met je eens.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Ineke A
Posts in topic: 1

Bericht door Ineke A »

Ik vind het wel prettig dat hier niet zoveel drama is..
Ik ben geen veelschrijver meer een lezer, ook omdat ik wel nare ervaringen heb gehad op het internet. Dat maakt me wat voorzichtig. Het wolventopic volg ik wel wat, maarbik vind het een moeilijk onderwerp. Verder vind ik vooral gedrag en voertopics interessant en de meeleeftopics.
Sirene
Posts in topic: 2

Bericht door Sirene »

Ik bedoel medische topics en wat er dan uiteindelijk aan de hand was.
Er was iemand met een bedlington en die heeft allemaal info over de bedlington op het forum gezet. Dat vond ik echt interessant om te lezen want ik ken niemand met dat ras.
Gedragstopics vind ik ook leuk om te kijken, zelfs wat mensen dan voor domme adviezen geven. Dus zelfs simpele dingen (voor ons) als zindelijkheid, los laten lopen en bijten van pups bv vind ik wel leuk om te lezen.
Pendrag
Posts in topic: 1

Bericht door Pendrag »

Uit mijn hoofd ben ik al lid van het oude forum vanaf dat ik m'n eerste hond had. Hier vanaf het begin. Wat een verademing na het ontsporen van het hondenforum zeg.

Inmiddels heb ik al een paar jaar geen honden meer. Daardoor lees ik nog wel heel erg regelmatig maar post ik zelden. Dat maakt mij een gluurder, haha.

Ik lees graag. Een aantal mensen 'ken' ik al zolang dat ze gewoon tot de inventaris van mijn leven behoren. De grootste toevoeging voor mij persoonlijk van dit forum is dat ik geen nieuws volg via journaal of krant ofzo en door hier mee te lezen genoeg meekrijg om te weten wat er speelt in de wereld. Met verschillende invalshoeken en standpunten. In die zin is het echt een verrijking van mijn leven.

Dat geldt ook voor de manier waarop dit forum is opgezet en draait. Het levende bewijs dat je geen sturing of controle van bovenaf nodig hebt voor een levendige groep mensen. Ik vind het hier echt een oase in de woestijn van polarisatie elders op het internet.
Tis but a scratch
thom
Welke: Farah het Portugese meisje

Bericht door thom »

Pendrag schreef: 27 mei 2024, 23:43 Uit mijn hoofd ben ik al lid van het oude forum vanaf dat ik m'n eerste hond had. Hier vanaf het begin. Wat een verademing na het ontsporen van het hondenforum zeg.

Inmiddels heb ik al een paar jaar geen honden meer. Daardoor lees ik nog wel heel erg regelmatig maar post ik zelden. Dat maakt mij een gluurder, haha.

Ik lees graag. Een aantal mensen 'ken' ik al zolang dat ze gewoon tot de inventaris van mijn leven behoren. De grootste toevoeging voor mij persoonlijk van dit forum is dat ik geen nieuws volg via journaal of krant ofzo en door hier mee te lezen genoeg meekrijg om te weten wat er speelt in de wereld. Met verschillende invalshoeken en standpunten. In die zin is het echt een verrijking van mijn leven.

Dat geldt ook voor de manier waarop dit forum is opgezet en draait. Het levende bewijs dat je geen sturing of controle van bovenaf nodig hebt voor een levendige groep mensen. Ik vind het hier echt een oase in de woestijn van polarisatie elders op het internet.
Wat leuk om te lezen. :cheer:
Afbeelding
Ons Portugese meisje Farah.
Kelperuaantjes
Posts in topic: 4

Bericht door Kelperuaantjes »

Ik lees hier meer dan ik post en ben hier niet heel vaak, maar het blijft een vertrouwde plek om even bij te lezen en af en toe iets te posten. Het aantal reacties op posts wisselt sterk vind ik, en lijkt soms afhankelijk van de populariteit van de poster, maar dat is op alle fora wel zo.
Wat mij betreft mag er wel wat meer hondgerelateerds gepost worden maar ik realiseer ne dat ik dat zelf ook niet vaak doe, op af en toe wat hondenfoto's na.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Als je vindt dat er een gebrek aan persoonlijkheid in de interactie zit dan vind ik dat wel gek want ik vind jou echt een Gigant.
Hoe je dat met die herders gedaan hebt en wat je nu voor honden hebt. Hoe ver je komt en hoe elegant je dat doet. Heel bijzonder!
Ik zal er aan denken dat je het leuk vindt als we dat zeggen. Want we vinden het echt allemaal.

Ik vind jou, je manier van doen en je honden geweldig en dat moet ik ook gewoon zeggen. Maar soms is het allemaal zo perfect dat ik gewoon niets toe te voegen heb.
Als je wist hoe lang en hoe goed ik naar je fotokunst kijk...

Volgens mij moet je ook niet kijken naar het aantal reacties. Ik heb zat topics waar nooit iemand op gereageerd heeft maar ik voel me niet ongezien. :LOL:
Kelperuaantjes
Posts in topic: 4

Bericht door Kelperuaantjes »

Het is van mijn kant ook meer een (onterecht) gevoel dat ik met mijn reacties de discussie of conversatie soms doodsla. Dan heb ik een reactie geplaatst op een topic waar daarna zoals het lijkt niemand meer naar omkijkt. Of dat ik na lange tijd een paar foto's plaats waar dan een handjevol mensen iets onder zetten of waar geen reactie op komt.
Maar waarschijnlijk is dat gewoon toeval. Of zijn mensen gewoon even met andere dingen bezig.
Zit ook wel een beetje in mezelf om daardoor dan gelijk aan mezelf te gaan twijfelen hoor, zal proberen dat niet meer te doen. ;)

Dank je wel voor je aardige woorden trouwens. :bloos:
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Kells schreef: 26 mei 2024, 22:35
EchoMira schreef: 26 mei 2024, 22:16

O ja, die vele langslopers/gluurders die we hier ook hebben. We hoeven geen expertise centrum te worden, dat ben ik met je eens.
Mag ik vragen waarom niet?
Ik vind het persoonlijk heel waardevol om van jullie allemaal te leren.
Maar misschien vinden jullie dat wel heel erg irritant. Ik kan me voorstellen dat als er heel veel mensen binnen komen met steeds dezelfde vraag (over zindelijkheid bijvoorbeeld), dat het dan ook wel een keer genoeg is.

@Kelperuaantjes Ik vind jouw honden en foto's altijd super mooi.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ja. Gaat toch niet over aardige woorden? We willen elkaar begrijpen en begrepen worden.
Ik snap best dat je denkt van "Hallo...? Wat vinden jullie er van? Tingelingeling! "

Ik snap echt wel wat je bedoelt. Ik kijk meer naar het aantal lezers en die zijn eigenlijk altijd ongeveer hetzelfde.
Daarnaast weet ik van mezelf dat ik heel erg slap lul. En ik lul slap omdat ik gewoon de hele avond lul. Ik ben aan het vullen. Nu ook. Ik lul maar door, lul maar door. Er komt nooit een einde aan. Elke dag dat gepraat op niks af.

Noem het een gebrek.Ik noem het zelf wel zo.
Ik ben gewoon een geboren ouwehoer en ik heb hier niet altijd mensen om me heen dus mijn hele avond aan gebabbel moet op dit forum. Dus ja, dat is veel tekst.
Ik snap best dat mensen denken van oh god, heb je hem weer. Vind ik zelf ook. haha!

Gesprekken die doodslaan herken ik helemaal niet bij jou. Ik heb echt niets op de radar. Geen flauw idee wat je bedoelt.
Jackira
Welke: Herderkruisingen en een Husky

Bericht door Jackira »

Het is hier m'n favoriete forum. Vooral ook omdat er hier mensen zijn die goed begrijpen wat de honden voor je betekenen omdat dat voor de meeste mensen hier hetzelfde is.

Wat betreft de topics in gedrag en opvoeding, die vind ik ook heel leuk. Maar tegelijkertijd omdat ik al zo lang meeloop heb ik voor mn gevoel alle vragen al wel beantwoord gezien en zit ik zelf niet zo vaak met vraagstukken.

Toch is het heel leuk om van gedachte te wisselen over die dingen of andere invalshoeken te lezen. Ik zal wat vaker stilstaan bij de dingen die eventueel voor mij een vraag voor het gedrag topic zou kunnen zijn en die posten.
AfbeeldingAfbeelding
Jackira
Welke: Herderkruisingen en een Husky

Bericht door Jackira »

EchoMira schreef: 29 mei 2024, 21:35 Ja. Gaat toch niet over aardige woorden? We willen elkaar begrijpen en begrepen worden.
Ik snap best dat je denkt van "Hallo...? Wat vinden jullie er van? Tingelingeling! "

Ik snap echt wel wat je bedoelt. Ik kijk meer naar het aantal lezers en die zijn eigenlijk altijd ongeveer hetzelfde.
Daarnaast weet ik van mezelf dat ik heel erg slap lul. En ik lul slap omdat ik gewoon de hele avond lul. Ik ben aan het vullen. Nu ook. Ik lul maar door, lul maar door. Er komt nooit een einde aan. Elke dag dat gepraat op niks af.

Ik ben gewoon een geboren ouwehoer en ik heb hier niet altijd mensen om me heen dus mijn hele avond aan gebabbel moet op dit forum. Dus ja, dat is veel tekst.
Ik snap best dat mensen denken van oh god, heb je hem weer. Vind ik zelf ook. haha!

Gesprekken die doodslaan herken ik helemaal niet bij jou. Ik heb echt niets op de radar. Geen flauw idee wat je bedoelt.
Ik vind Kelperuaantjes altijd leuk om te lezen en jou ook EchoMira en nog heel veel anderen. Maar soms ben ik te moe of te futloos om nog iets uit het toetsenbord te krijgen, het heeft ook te maken met hoe mijn leven op dat moment verloopt. Dingen die ik niet altijd vermeld. Maar lezen doe ik altijd :smile: Het gaat ook in periodes denk ik. Soms zie je ineens weer veel mensen posten. Het moet ook weer een beetje een impuls krijgen.
AfbeeldingAfbeelding
Mo-yi
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

EchoMira schreef: 29 mei 2024, 21:35 Ja. Gaat toch niet over aardige woorden? We willen elkaar begrijpen en begrepen worden.

:lol1:
Ik vind eigenlijk dat je juist niet "slap lult", je lult wel veel misschien maar alles is vaak stevig onderbouwd.

Ik vind het wel mooi dat er veel verschillende mensen bij elkaar zitten, en over het algemeen elkaar wel de ruimte geven. Best leerzaam vaak, ook de discussies juist.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ja, ik vind het ook hartstikke leuk
Plaats reactie