Ach kijk haar liggen
https://www.zooplus.nl/shop/honden/benc ... t=661348.3
Hele oude Bas....wat nu?
Re: Hele oude Bas....wat nu?
Ja dat blijkt. Ze was ook gevallen. Dus misschien moest dat even slijten. Maar ze is absoluut wat actiever zonder haar dikke vacht. Die nagels heb ik nog nooit geknipt bij geen enkele hond van mij. Die zijn gelukkig NOG niet te lang maar ze wandelt steeds minder dus dat zou zomaar kunnen gaan gebeuren. Mazzel.met kleine hondjes is dat ze op de bank liggen en je ze gemakkelijk checkt omdat ze overzichtelijk zijn.Josefien schreef: ↑21 jul 2024, 00:41Heerlijk, lekker weer op de bank.
Bij Javier had ik laatst ook zoiets. Hij raakte wat uit zijn gewone doen en ik dacht dat hij snel achteruitging. Bleek dat zijn nagels te lang waren. Nadat ik die geknipt had, werd hij weer zijn vertrouwde oude zelf. Omdat we vroeger lange wandelingen. maakten op diverse en harde ondergronden, sleten ze vanzelf. En had ik geen omkijken naar en keek ik er ook niet naar om. Nu is dat niet meer vanzelfsprekend en heeft hij een regelmatige pedicurebeurt nodig . Inderdaad een kwestie van goed opletten wat die senioren nodig hebben. Het zit hem soms in kleine dingen die voor die ouwetjes een wereld van verschil maken
Trap heb ik aan gedacht maar ik denk dat ze dat niet gemakkelijk zal leren. Bas is geen traploper en niet erg handig met haar verbrijzeld heupje en stijve rug. Maar ik kan het proberen met een stevige constructie.
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Beagle - Duitse Herder
Mijn huis ziet er niet uit, maar ik gebruik zitkussens van mijn oude bank en poefjes. Ik heb het idee dat de 'zachte landing' met eraf springen ook aangenamer is voor hem. Misschien scheelt het al als er een dik hondenkussen voor ligt.
Dat is inderdaad handig. Voor de teckels hadden we een soort judomat van leer voor de bank liggen. Waar ze graag op lagen ook. Wel uitkijken waar je je voeten neerzet als je van de bank stapt.