Pfoe, ja dat weet ik nog. Twee achter elkaar verliezen, wat een drama Gelukkig gaf Zazoe ook positieve afleiding. Dat doet Meeko ook, misschien wel juist omdat hij soms zo terror is. Hoe verdrietig we ook zijn, we barsten in lachen uit door die kleine draak.Zazoe schreef: ↑02 nov 2021, 15:29 Ik had zelfs vorige week nog iemand die vroeg of ik een 'nieuwe' had en waar de andere 2 waren. En die leven beiden al meer dan 2 jaar niet meer. Toch vind ik het een kutvraag.
Het doet gewoon pijn tot op het bot om je liefste honden te verliezen, en die periode was echt zwaar toen en je wordt er toch aan herinnerd door zo'n vraag.
Zazoe was er dus net 4 wkn toen Milo overleed, hij was al de 'nieuwe' ivm Peer, en toen kwam ook nog eens. 'Heb je die andere ook niet meer'. Ik was doodop in die periode en Zazoe was niet een heel makkelijke pup. Een fijne afleider om me toch bezig te houden en te zorgen dat ik eruit kwam, maar makkelijk was het niet. Door de vermoeidheid/verdriet was mijn lontje soms ook korter dan gewild bij een pup.
Soms even 'adem in en adem uit' en weer verder. Ook hier is alles goed gekomen.
Fijn dat het zo goed gaat met Manu. Meeko vergeet de lastige momenten dat je je geduld verliest vast binnen een paar minuten weer
Meeko de pup
Re: Meeko de pup
- Inge O
- Posts in topic: 46
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Geloof ik niks van, hij ziet er echt wel de allerbraafste uit op die foto .
Hij heeft ‘s avonds het gekke kwartiertje. Dan vliegt hij rondjes door het huis met slippers en zijn eend en probeert in alle macht op de bank te vliegen. Wat hem bijna lukt
Manu is wel heel lief voor hem. Meeko speelt wel voorzichtig bij hem, bij andere honden hangt hij meteen in oren en wangen maar dat heeft Manu hem rap afgeleerd
Wat spelen ze lief . Meeko is precies op tijd gekomen je moet er toch niet aan denken dat Manu nu alleen was achtergebleven. Dit is een mooie afleiding voor hem .
- Diana
- Posts in topic: 22
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Wat spelen ze leuk! Mooi om te zien hoe Manu heel duidelijk is, maar tegelijk ook supervoorzichtig met de kleine Meeko!
Fijn dat Meeko toch ook voor wat broodnodige positieve afleiding zorgt. Het lijkt me echt een heerlijk hondje, kijk hem nou mooi zitten op dat kistje!
Fijn dat Meeko toch ook voor wat broodnodige positieve afleiding zorgt. Het lijkt me echt een heerlijk hondje, kijk hem nou mooi zitten op dat kistje!
Haha, niets kan in stilte. Dit zijn wel blije brommetjes, soms wordt het een grens aangeven en wanneer zie je heel duidelijk aan Meeko.
Inderdaad, hij alleen had ik toch sneu gevonden. Hij leeft toch wel op van dat jonge bloed. Ik ben ook heel blij dat Meeko alles van hem afkijkt. Manu is zo’n heerlijke hond en zo stabiel.
Leuk hè Manu heeft dat goed gedaan, Meeko weet al goed wat wel en niet kan. Manu is streng maar toch zachtjes.Diana schreef: ↑03 nov 2021, 11:02 Wat spelen ze leuk! Mooi om te zien hoe Manu heel duidelijk is, maar tegelijk ook supervoorzichtig met de kleine Meeko!
Gisteravond had Manu een kluif (die liggen hier altijd los in huis) en Meeko wilde precies die ook hebben. Manu zocht een hoek op en ging met z’n rug naar de kamer liggen zodat hij in alle rust kon kluiven. Nou, think again
Eerst begon Meeko weer met dat ellendig harde geblaf wat steeds harder wordt Toen durfde hij ook die hoek in waar hij strak tegen de muur bleef zitten met een ondeugende kwispel. Manu besloot het te negeren en verder te kluiven. Dus Meeko zet een poot op zijn kluif. Brom.
Met gespitste oortjes en een nog grotere kwispel haalde Meeko zijn poot er weer af. En het moment dat Manu weer verder kluift zet Meeko weer zijn poot erop
Dit ging nog zo’n 5x achter elkaar door tot Manu een woeste brul gaf en Meeko als in een cartoon tegen de muur geplakt zat met de oren wapperend in de wind van Manu’s brul. En dan achteraf zo’n mopper en teleurgesteld een eigen plekje opzoeken.
Het is zo’n figuur. Echt heel leuk.
Zo vreselijk slim. Ik heb helemaal niet vaak of veel getraind en hij kan echt al veel. Volgende week start onze puppycursus, zin in!
Wat leuk en wat fijn dat Manu het hem op deze duidelijke maar vriendelijke manier leert.
Wat een zoet filmpje van het samen spelen; zo rustig hoe ze samen het spel uitvoeren
Yes, dus binnenkort start de puppycursus, leuk! Veel plezier!
Yes, dus binnenkort start de puppycursus, leuk! Veel plezier!
Wat een leuk stel zo samen. Het lijkt me heerlijk om bij een pup een stabiele volwassen hond te hebben. Manu corrigeert zo netjes.
Mooi om te lezen hoe Manu ook is.
En als ik dan zo'n foto zie denk ik.. ze (jij) twijfelde over een herder.. en dan heb je gewoon een HH lookalike pup whaha.
Heerlijk.
Manu ook gewend dat de lady in the house er niet meer is? Of wil je liever niet dat hier laten vragen?
Ben oprecht benieuwd omdat ik zelf ook met Aki destijds zo raar ervoor stond.. Je denkt met drie honden te gaan bouwen, en dan ineens valt er 1 weg. Met verdriet en gewenning van dien. Jonge pup zal er niet heel veel van meekrijgen, maar ik vond het toen voor onszelf lastig en destijds had Jol toen ook wat te verhapstukken.. ineens Bluf er niet meer en wel een pup in huis..
En als ik dan zo'n foto zie denk ik.. ze (jij) twijfelde over een herder.. en dan heb je gewoon een HH lookalike pup whaha.
Heerlijk.
Manu ook gewend dat de lady in the house er niet meer is? Of wil je liever niet dat hier laten vragen?
Ben oprecht benieuwd omdat ik zelf ook met Aki destijds zo raar ervoor stond.. Je denkt met drie honden te gaan bouwen, en dan ineens valt er 1 weg. Met verdriet en gewenning van dien. Jonge pup zal er niet heel veel van meekrijgen, maar ik vond het toen voor onszelf lastig en destijds had Jol toen ook wat te verhapstukken.. ineens Bluf er niet meer en wel een pup in huis..
- Borderbende
- Posts in topic: 10
- Honden: 4
- Welke: Border Collie
Super netjes hoe ze zo saampjes spelen. Prachtig om te zien.
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn
- Hondenpoot
- Posts in topic: 6
Wat zijn ze leuk samen
- Zamunda
- Posts in topic: 59
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Oh wat een leuk filmpje van Meeko en Manu, wat gaat het mooi samen . En chaos... welke chaos .
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Alfilillo
- Posts in topic: 19
- Honden: 2
- Welke: Podenco en kruising
Oh, dat heerlijke speelgegrom . Meeko past goed bij jullie interieur trouwens.
Hoezo chaos? Dat is echt niets vergeleken met een dag dat wij alle 5 thuis zijn hoor.
En die Manu , wat een goeie opvoeder heb je daar.
En die Manu , wat een goeie opvoeder heb je daar.
Dat is heel fijn! Ik vond het in het begin echt spannend omdat Manu vaak zo gespannen werd van Meeko’s aanwezigheid. Hij moest gewoon even wennen.
Tijdens de wandeling vandaag vond Meeko een zittende man op een bankje heel eng en durfde er niet langs. Manu is hem gaan halen Daarna moest Meeko zijn spanning even kwijt in piranha-stand en rent Manu even met hem mee en tikt hem twee keer aan en zie je de rust weer terugkomen. Ik zou dat toch nooit zo mooi kunnen. Ik had altijd al de hoop dat er een pup zou komen als Manu er nog was, hij kan dat zo mooi, die communicatie op zo’n kalme manier. Ik denk dat het heel waardevol is voor Meeko.
Natuurlijk mag dat gevraagdblondie schreef: ↑03 nov 2021, 13:01 Mooi om te lezen hoe Manu ook is.
Heerlijk.
Ik heb het idee dat Manu er niet veel ‘last’ van heeft. Hij heeft twee dagen wel wat afwijkend gedrag laten zien, maar ik denk dat hij heel goed door had dat Uma al erg ziek was. Als ik terug kijk heeft hij haar heel vaak gespaard. Ze was al best wat veranderd.
Ik vind het wel moeilijk trots te zijn als ik ze samen zie. Want ik voel me trots, heel trots, het gaat natuurlijk heel goed. Maar het liefst had ik Uma erbij gehad. Vandaag waren we gaan wandelen in haar favoriete gebied, we kwamen daar bijna dagelijks en nu waren we echt zonder haar. Uma ging vaak ver vooruit, te ver. En dan ging Manu met haar mee en was ik de hele tijd aan het proberen ze dichterbij te houden of bepaalde stukken te ontlopen omdat dat niet naar mijn zin ging. Dat zit nog zo in mijn systeem. Vandaag kon ik ineens wel dat stuk lopen en voel ik me blij en opgelucht want ik hoef niet zo op te letten. Maar ik ben ook verdrietig want wat had ik dat stuk graag weer overgeslagen omdat ze er wel bij was.
Je wordt heen en weer getrokken in je emoties en dat zal nog wel even blijven. Ik weet niet of je dat herkent, vast wel.
We hebben Uma’s as vandaag opgehaald. Ze gaat mee naar ons nieuwe huis als we daar gaan wonen, ergens volgend jaar. Dan planten we een boom of een struik voor haar en blijft ze dichtbij ons. Dat was waar ze het liefste was
Grappig dat je dat ook ziet. Er is veel respect voor hem en dat terwijl hij nooit hard is naar Meeko.
Woensdag is opruimdag maar om een of andere reden (met scherpe tandjes) kom ik daar maar weinig aan toe
Ik ben hem soms gewoon kwijt
Nog wat foto’s van ons rondje vandaag, lekker met mijn zoontje erbij. Het was ook nog eens heel mooi weer.
Het is de plek waar we vaak wandelden met Uma en waar ze zich zo vrij en zelfverzekerd voelde dat ze weleens zelf op pad ging. Het is er altijd erg rustig dus heel erg was het niet maar ik liep toch altijd wel heel erg op te letten en vermeed dus bepaalde paden die bijvoorbeeld dichtbij een fietsroute liggen.
Nu hoeft dat niet meer want Manu en Meeko blijven heel braaf dichtbij. Meeko komt zelfs even terug als Manu toch wat meer ruimte neemt. Hij is ontzettend op mij gericht en dat is even wennen want ik ben gewend dat niemand zich iets van mijn aanwezigheid aantrekt Maar ik moet bekennen dat ik het echt heerlijk vind.
Terwijl ik dit schrijf voel ik me ook weer schuldig. Die emoties. Ik genoot eerder natuurlijk ook, maar het is wel een stukje onbezorgder nu.
Meeko kan ook buiten zitten en blijven, zo braaf
Het is de plek waar we vaak wandelden met Uma en waar ze zich zo vrij en zelfverzekerd voelde dat ze weleens zelf op pad ging. Het is er altijd erg rustig dus heel erg was het niet maar ik liep toch altijd wel heel erg op te letten en vermeed dus bepaalde paden die bijvoorbeeld dichtbij een fietsroute liggen.
Nu hoeft dat niet meer want Manu en Meeko blijven heel braaf dichtbij. Meeko komt zelfs even terug als Manu toch wat meer ruimte neemt. Hij is ontzettend op mij gericht en dat is even wennen want ik ben gewend dat niemand zich iets van mijn aanwezigheid aantrekt Maar ik moet bekennen dat ik het echt heerlijk vind.
Terwijl ik dit schrijf voel ik me ook weer schuldig. Die emoties. Ik genoot eerder natuurlijk ook, maar het is wel een stukje onbezorgder nu.
Meeko kan ook buiten zitten en blijven, zo braaf
- Inge O
- Posts in topic: 46
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Ik heb beeld, én hoe !
Manu-de-leeuw .
- Zamunda
- Posts in topic: 59
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Heel herkenbaar. Het is ook volstrekt normaal om dat zo te ervaren, maar dat maakt het er niet meteen makkelijker op. Het enige wat ik kan zeggen is dat het echt slijt.Manuma schreef:Vandaag kon ik ineens wel dat stuk lopen en voel ik me blij en opgelucht want ik hoef niet zo op te letten. Maar ik ben ook verdrietig want wat had ik dat stuk graag weer overgeslagen omdat ze er wel bij was.
Je wordt heen en weer getrokken in je emoties en dat zal nog wel even blijven. Ik weet niet of je dat herkent, vast wel.
Maar sta jezelf vooral toe om ook blij te zijn om wat nu is/kan .
OS met dank aan Hakunamatata
- Lothian
- Posts in topic: 26
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Wat doet hij het goed. En wat kan ik me die dubbele emoties rondom Uma goed voorstellen.
Toch zal dat wel slijten en is het straks juist die fijne plek waar Uma vaak even zichzelf kon zijn. Met de bonus dat de twee brave heren er nu ook nog zo van kunnen genieten.
Toch zal dat wel slijten en is het straks juist die fijne plek waar Uma vaak even zichzelf kon zijn. Met de bonus dat de twee brave heren er nu ook nog zo van kunnen genieten.