Haha echt hè, helemaal in haar nopjes met zichzelf .
Fayah: ze is er!
- Zamunda
- Posts in topic: 29
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Re: Fayah: ze is er! *week 5*
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Dat zwemfilmpje is leuk; met Mila die toch zelf kiest waar ze de kant op gaat, haha.
Die hondenschool klinkt super! Ik denk dat Fayah dat vast erg leuk gaat vinden, ook om lekker een op een met jou wat vaardigheden te oefenen.
Die hondenschool klinkt super! Ik denk dat Fayah dat vast erg leuk gaat vinden, ook om lekker een op een met jou wat vaardigheden te oefenen.
- Diana
- Posts in topic: 190
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ja, haha, 'dat kan ik prima zelf beslissen hoor!' Maar Mila heeft er nogal een handje van de meest onhandige plek te kiezen om uit het water te komen (steile kantjes en zo) en te vergeten dat ze opeens heel zwaar is als ze zo nat is
Jazeker, dat vindt ze sowieso leuk en ze vindt het ook leuk om alleen met mij op pad te gaan, wat ik ook 3-4 keer per week doe. Zodat ze ook goed op eigen benen kan staan zonder de andere honden erbij (wat op zich met haar karakter echt geen problemen geeft hoor) en dan is ze natuurlijk ook meer op mij gericht dan wanneer de andere honden erbij zijn.
- Diana
Ja, misschien wel een goed idee. En ik moet Fayah sowieso leren dat tussen mijn benen door lopen écht niet handig is als ik de trap af ga
Wat een heerlijk feestbeest opdat filmpje.
Die zal van haar hele leven wel een feestje maken
Die zal van haar hele leven wel een feestje maken
- Diana
Best wel ja
Feestje in de rivier:
Wel heel leuk dat ze steeds gekker wordt op water Alleen stond hier een heel harde stroming, dus moest ik even ingrijpen voordat ze met z'n tweeën weggestroomd waren
Ze is ook nog iets te jong om even te kijken hoe ze zo'n snelstromend water oplost
Wel weer heel leuk zoals ze bezig is in het water en met alles wat daar in drijft.
- Diana
Ik denk dat Mila daar niet eens tegenop zou kunnen zwemmen Voor Fayahs eerste echte zwemles leek me dat ook niet zo'n goed idee nee
Ik vind het heel fijn dat ze graag het water in gaat, een betere manier om af te koelen is er niet en met haar zwarte vacht zal ze dat wel nodig hebben in de zomer.
- Inge O
- Posts in topic: 76
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Ik wil in een teletijdmachine zodat ik 20 jaar jonger ben, en dan neem ik ook een Fayah .
- Frootje
- Posts in topic: 12
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ik werd nerveus van dat filmpje met die stroming. Maar wat zijn ze braaf.
- Diana
Ik werd daar zelf ook een beetje nerveus van (dat hoorde je denk ik wel) toen Mila ook net daar bedacht om een stukje te gaan zwemmen, ik zag haar al wegstromen met Fayah in haar kielzog
Maar gelukkig kwamen ze alsnog op tijd terug
- Zamunda
- Posts in topic: 29
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Wat heeft Fayah een hoop lol, zo leuk in die rivier!
OS met dank aan Hakunamatata
- Frootje
- Posts in topic: 12
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Kan ik me voorstellen. Toen ik een jaar of tien was stormde het eens heel hevig en onze toenmalige hond zag aan het eind van de steiger vogels. Ze kon niet remmen en schoof zo door het golvende water in, ze belandde ergens onder de steiger en we konden haar helemaal niet meer zien, heel hevige golven en een sterke stroming. Mijn moeder ging er net in springen toen we haar weer zagen en we konden haar met de stroming mee een stuk verder weer op de kant hijsen. Maar sindsdien ben ik heel snel nerveus als het op honden en stromend water aankomt.
- Diana
O bah, dat is naarFrootje schreef: ↑31 mei 2022, 19:58Kan ik me voorstellen. Toen ik een jaar of tien was stormde het eens heel hevig en onze toenmalige hond zag aan het eind van de steiger vogels. Ze kon niet remmen en schoof zo door het golvende water in, ze belandde ergens onder de steiger en we konden haar helemaal niet meer zien, heel hevige golven en een sterke stroming. Mijn moeder ging er net in springen toen we haar weer zagen en we konden haar met de stroming mee een stuk verder weer op de kant hijsen. Maar sindsdien ben ik heel snel nerveus als het op honden en stromend water aankomt.
Behalve die paar plonzen die Fayah heeft gedaan, heeft ze nog niet echt gezwommen, dus dan is zo'n sterke stroming helemaal veel van het goede. Maar ik denk dat Mila er ook niet tegenop had kunnen zwemmen
Ze moesten er vrij ver in gaan om bij die stroming te komen, ik stond er natuurlijk bij om ze op tijd terug te roepen. En daar zag je al dat het Mila best wat moeite kostte om terug te komen. Volgende keer gaan ze maar in het water op een stuk waar wat minder stroming staat
Honden zwemmen doorgaans ook niet tegen de stroom op, tenzij de baas blijft roepen dat ze moeten komen.Diana schreef: ↑31 mei 2022, 20:25
O bah, dat is naar
Behalve die paar plonzen die Fayah heeft gedaan, heeft ze nog niet echt gezwommen, dus dan is zo'n sterke stroming helemaal veel van het goede. Maar ik denk dat Mila er ook niet tegenop had kunnen zwemmen
Ze moesten er vrij ver in gaan om bij die stroming te komen, ik stond er natuurlijk bij om ze op tijd terug te roepen. En daar zag je al dat het Mila best wat moeite kostte om terug te komen. Volgende keer gaan ze maar in het water op een stuk waar wat minder stroming staat
Rana en Ita lieten zich half en half meedrijven en met wat zwembewegingen kwamen ze dan verderop weer op de kant.
Afhankelijk van de stroming aan dezelfde kant of aan de overkant.
Claire doet dat ook, al heeft die alleen nog maar een smalle stroom overgestoken.
Die op de foto.
Niet breed dus maar wel diep, ze moest echt zwemmen.
Een prima watertje voor de eerste kennismaking.(wel wat ouder dan Fayah).
- Diana
Ja, maar jouw honden zijn geen collies Ik denk dat die echt in paniek zouden raken als ze weggevoerd werden bij de baas door een onbekende kracht en dan dus wel alles op alles zouden zetten om terug proberen te zwemmen.ranetje schreef: ↑31 mei 2022, 21:21Honden zwemmen doorgaans ook niet tegen de stroom op, tenzij de baas blijft roepen dat ze moeten komen.Diana schreef: ↑31 mei 2022, 20:25
O bah, dat is naar
Rana en Ita lieten zich half en half meedrijven en met wat zwembewegingen kwamen ze dan verderop weer op de kant.
Afhankelijk van de stroming aan dezelfde kant of aan de overkant.
Claire doet dat ook, al heeft die alleen nog maar een smalle stroom overgestoken.
Die op de foto.
Niet breed dus maar wel diep, ze moest echt zwemmen.
Een prima watertje voor de eerste kennismaking.(wel wat ouder dan Fayah).
Bovendien heeft deze rivier op de meeste plekken aan de kanten metershoog riet, dus daar zijn ze nog niet zomaar op de kant geklommen.
Je hebt een puntDiana schreef: ↑31 mei 2022, 21:41
Ja, maar jouw honden zijn geen collies Ik denk dat die echt in paniek zouden raken als ze weggevoerd werden bij de baas door een onbekende kracht en dan dus wel alles op alles zouden zetten om terug proberen te zwemmen.
Bovendien heeft deze rivier op de meeste plekken aan de kanten metershoog riet, dus daar zijn ze nog niet zomaar op de kant geklommen.
Riet houdt de stroming wel lekker tegen
Je bent er niet meteen uit, maar er wordt niet meer aan je gesleurd door water.
- Diana
Ik ga het voorlopig toch maar niet uitproberenranetje schreef: ↑31 mei 2022, 21:46Je hebt een puntDiana schreef: ↑31 mei 2022, 21:41
Ja, maar jouw honden zijn geen collies Ik denk dat die echt in paniek zouden raken als ze weggevoerd werden bij de baas door een onbekende kracht en dan dus wel alles op alles zouden zetten om terug proberen te zwemmen.
Riet houdt de stroming wel lekker tegen
Je bent er niet meteen uit, maar er wordt niet meer aan je gesleurd door water.
Er zijn genoeg stukjes waar de stroming veel minder is. Het stroomt nu sowieso harder dan normaal vanwege de abnormale regenval die we hier in maart en april hebben gehad, waardoor het water nog best hoog staat en met flink wat vaart uit de bergen komt stromen.
- Diana
Fayahs eerste puppycursus zit erop, ze heeft er heel veel lol in gehad En ik ook
Ze vond het bij binnenkomst allemaal reuze interessant, al die honden en vooral al die mensen Ze heeft op een keurig beleefde manier met een paar vertrekkende honden kennisgemaakt, heel veel aaitjes gekregen van allerlei mensen en wilde verder meteen alles bekijken en onderzoeken. Het was in een hal, met en open scheidingswand en daarnaast waren de agilitytrainingen met aardig wat geblaf en lawaai, maar daar gaf ze niets om. Zo fijn, zo'n onverstoorbaar hondje, en heel anders dan hoe dat met Mila ging. Die had puppycursus naast een veld waar flyball werd gedaan en die moest de eerste paar lessen érg wennen aan al die blaffende honden en schreeuwende mensen.
Bij deze puppycursus starten ze in groepjes van 3 of 4 honden en voegen dan na 3 lessen twee groepjes samen, zodat de pups rustig aan de omgeving kunnen wennen, veel bezig kunnen zijn en niet meteen te veel afleiding krijgen. Wij zitten in een groepje van drie, samen met een Mechelse herder van 5,5 maand en een kruising jachthondtype met lange oren.
We hebben wat gedaan aan aandacht krijgen en houden, meelopen zonder trekken, zitten en wachten, rustig kennismaken met mensen en andere honden (ik heb gezien dat Fayah vanuit stilstand bijna tot op ooghoogte kan springen, maar dat was dus níet de bedoeling ) en op een laag bankje stappen, met veel spelen en lopen tussendoor. Fayah wilde meteen met een flostouw spelen en ik kon steeds heel makkelijk haar aandacht krijgen, ook al vindt ze de omgeving ook heel interessant en wil ze alles zien wat er gebeurt, dus dat ging ontzettend goed allemaal. Ze was wel moe aan het eind, maar ze is gelukkig geen hond die dan vervelend of druk wordt. Naderhand is ze in de auto neergeploft en heeft geen kik meer gegeven
Ik vond het een leuke les, voor mij verder niets nieuws, maar ik had een goede indruk van de instructrice en de aanpak, dus mijn eerste ervaring met een Spaanse hondenschool was ook erg positief.
De inmiddels niet meer zo kleine wijsneus
Ze vond het bij binnenkomst allemaal reuze interessant, al die honden en vooral al die mensen Ze heeft op een keurig beleefde manier met een paar vertrekkende honden kennisgemaakt, heel veel aaitjes gekregen van allerlei mensen en wilde verder meteen alles bekijken en onderzoeken. Het was in een hal, met en open scheidingswand en daarnaast waren de agilitytrainingen met aardig wat geblaf en lawaai, maar daar gaf ze niets om. Zo fijn, zo'n onverstoorbaar hondje, en heel anders dan hoe dat met Mila ging. Die had puppycursus naast een veld waar flyball werd gedaan en die moest de eerste paar lessen érg wennen aan al die blaffende honden en schreeuwende mensen.
Bij deze puppycursus starten ze in groepjes van 3 of 4 honden en voegen dan na 3 lessen twee groepjes samen, zodat de pups rustig aan de omgeving kunnen wennen, veel bezig kunnen zijn en niet meteen te veel afleiding krijgen. Wij zitten in een groepje van drie, samen met een Mechelse herder van 5,5 maand en een kruising jachthondtype met lange oren.
We hebben wat gedaan aan aandacht krijgen en houden, meelopen zonder trekken, zitten en wachten, rustig kennismaken met mensen en andere honden (ik heb gezien dat Fayah vanuit stilstand bijna tot op ooghoogte kan springen, maar dat was dus níet de bedoeling ) en op een laag bankje stappen, met veel spelen en lopen tussendoor. Fayah wilde meteen met een flostouw spelen en ik kon steeds heel makkelijk haar aandacht krijgen, ook al vindt ze de omgeving ook heel interessant en wil ze alles zien wat er gebeurt, dus dat ging ontzettend goed allemaal. Ze was wel moe aan het eind, maar ze is gelukkig geen hond die dan vervelend of druk wordt. Naderhand is ze in de auto neergeploft en heeft geen kik meer gegeven
Ik vond het een leuke les, voor mij verder niets nieuws, maar ik had een goede indruk van de instructrice en de aanpak, dus mijn eerste ervaring met een Spaanse hondenschool was ook erg positief.
De inmiddels niet meer zo kleine wijsneus
Knappe Fayah met haar puntneus
Slimme opzet van die puppycursus met de twee groepjes zeg!
Slimme opzet van die puppycursus met de twee groepjes zeg!
(ik heb gezien dat Fayah vanuit stilstand bijna tot op ooghoogte kan springen, maar dat was dus níet de bedoeling )
Klinkt als een erg leuke puppycursus
- Inge O
Aan dat soort cursus kan nog menig hondenschool hier een puntje zuigen .
En superFayah deed het natuurlijk weer super !
En superFayah deed het natuurlijk weer super !
- Diana
Je hebt hier natuurlijk net als overal ook hondenscholen waar ik écht niet naartoe zou gaan, ik heb best wel even moeten zoeken en het is ook niet altijd heel duidelijk hoe de aanpak en manier van trainen is, veel hondenscholen schrijven er weinig over op hun website of Facebook. Ik ken hier ook geen andere mensen die met hun honden trainen of naar cursus gaan, dus rondvragen zoals ik in Nederland kon doen, kan ik hier ook niet. Maar dit was wel wat ik zocht inderdaad
Fayah is gewoon een ontzettend makkelijke pup Als alle collies zo waren, zou ik iedereen een collie aanbevelen
- Inge O
Niet te vergeten jouw aanpak die haar natuurlijk zal passen als een handschoen .