Nannydog slaat toe
- CatnDog
- Posts in topic: 44
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Re: Nannydog slaat toe
Leuk een dagje strand
Ik vind het merkwaardig dat die mevrouw met haar aangelijnde honden zo richting bully loopt. Dat had ik echt nooit gedaan. Toch lijkt haar aanwezigheid (of die van haar honden tenminste) spontaan de oplossing te zijn. Die bully liet zich niet meer zien.
Ik neem aan dat het niet haar hond is, want anders had ze die andere twee neem ik aan ook wel los laten lopen.
Ik vind het merkwaardig dat die mevrouw met haar aangelijnde honden zo richting bully loopt. Dat had ik echt nooit gedaan. Toch lijkt haar aanwezigheid (of die van haar honden tenminste) spontaan de oplossing te zijn. Die bully liet zich niet meer zien.
Ik neem aan dat het niet haar hond is, want anders had ze die andere twee neem ik aan ook wel los laten lopen.
- Célie
- Posts in topic: 58
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Hondengevecht loopt volledig uit de hand: eigenaar golden retriever steekt rottweiler neer
Het uitlaten van twee honden in Baarn is zondagochtend volledig uit de hand gelopen. Een rottweiler werd met spoed en onder politiebegeleiding afgevoerd naar de dierenkliniek van de Universiteit Utrecht. Het beest liep ernstige steekwonden op.
Het uitlaten van twee honden in Baarn is zondagochtend volledig uit de hand gelopen. Een rottweiler werd met spoed en onder politiebegeleiding afgevoerd naar de dierenkliniek van de Universiteit Utrecht. Het beest liep ernstige steekwonden op.
Moet nogal heftig zijn geweest.
De baas van de Golden heeft zich gemeld bij de politie.
De baas van de Golden heeft zich gemeld bij de politie.
Nadat de politie op X meldde op zoek te zijn naar de eigenaar van de golden retriever, meldde de man zich uiteindelijk zelf. Hij is aangehouden.
- CatnDog
Had de eigenaar van de golden dan een mes op zak?
- Célie
- Contacteer:
Freddy krueger
- CatnDog
Ik vind het wel een verschil of iemand al een mes bij zich heeft of dat het dicht bij zijn/haar huis gebeurde en daar een mes tevoorschijn haalde.
- Célie
- Contacteer:
Misschien wel een zakmes. Of misschien heeft die rottweiler vaker de golden aangevallen en dat de man hem uit voorzorg meehad.
- CatnDog
- Célie
- Contacteer:
Enige wat ik mee heb is mn huissleutel en de riemCatnDog schreef: ↑19 feb 2024, 19:05Dat zou kunnen. Ik vind een mes op zak alsnog een aparte keuze. Dan zou ik eerder kiezen voor de pepperspray van Nanna.
- CatnDog
Hier ook. En een telefoon en een speurtasje en poepzakjes.
De musketonhaak van de riem is dan mijn beste wapen.
- Célie
- Contacteer:
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/90979 ... lachtigen?
Stelling in de telegraaf of er een verbod op pitbullachtige moet komen (tot 15.30 in te vullen)
Stelling in de telegraaf of er een verbod op pitbullachtige moet komen (tot 15.30 in te vullen)
- CatnDog
Gemist. Zijn ergens de resultaten nog terug te bekijken?Célie schreef: ↑21 feb 2024, 13:30 https://www.telegraaf.nl/watuzegt/90979 ... lachtigen?
- Célie
- Contacteer:
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/56499 ... t-er-komenCatnDog schreef: ↑21 feb 2024, 16:58Gemist. Zijn ergens de resultaten nog terug te bekijken?Célie schreef: ↑21 feb 2024, 13:30 https://www.telegraaf.nl/watuzegt/90979 ... lachtigen?
- Célie
- Contacteer:
In het buitenland zijn eigenaren van vechtershonden, zoals de Stafforshire terriër en pitbull terriër, aangevallen door hun eigen huisdieren, tot de dood erop volgde. Een overgrote meerderheid van de stemmers denkt dat je erop kunt wachten tot hier ook een dergelijk incident voorkomt. „Het verbaast mij dat er niet eerder een verbod is gekomen. Het is namelijk wachten op een doodgebeten kind of andere ongelukken.”
Driekwart van de deelnemers gelooft dat vechtershonden een groot probleem zijn. Daarbij vinden nog meer stemmers dat andere hondenrassen ook gevaarlijk zijn. Een reactie: „Een hond wordt nooit vals geboren, een hond wordt gevaarlijk gemaakt. De enige die een hond vals kan maken, is de eigenaar.”
Slechts een kwart kan zich voorstellen dat mensen een pitbullachtige hond als huisdier nemen. Zo schrijft iemand: „Ik kan me niet voorstellen dat iemand een pitbull neemt om een andere reden dan het maskeren van zijn minderwaardigheidscomplex, om stoer te doen of om anderen angst aan te jagen.” Veel meer deelnemers kunnen zich echter wel voorstellen dat eigenaren van een vechtershond het dier lief vinden. Een reactie: „Deze honden hebben nu eenmaal een vechterskarakter. Ze kunnen lief zijn, maar niet betrouwbaar lief.” Iemand anders: „Deze honden worden niet gefokt omdat ze lief zijn, maar vanwege hun agressie.” Een respondent die veel eigenaren van pitbullachtigen zegt te kennen meent: „Die honden zijn de liefde zelf, omdat ze zijn opgevoed door mensen die echt om ze geven.”
Als er een eventueel verbod komt, dan moeten de goeden onder de kwaden lijden, zo denkt een overgrote meerderheid van de stemmers. Immers kunnen bijna alle eigenaren van vechtershonden prima omgaan met hun vechtmachines, zo denken zij. Een van hen reageert: „Ik ben nooit zo’n voorstander van verbieden, want je haalt je dan allerlei problemen op de hals met handhaving.” Een ander vindt het jammer dat enkele ’aso’s’ het zouden verpesten voor degenen die wel goed voor hun vechtershonden zorgen. „Deze eigenaren worden gestigmatiseerd.” Weer iemand anders vindt het ’noodzaak’ om een verbod uit te vaardigen. ,,Zo'n hond kan nou eenmaal onvoorspelbaar zijn.”
Een cursus om baasjes te laten omgaan met hun pitbullachtige, lijkt een grote meerderheid een goed idee. Maar respondent stelt: „Deze honden zijn bedoeld om angst aan te jagen. Deze mensen gaan echt niet op cursus.” Alle hondeneigenaren op cursus vindt een twee derde meerderheid een goed plan. Een stemmer verklaart: „Er zijn zoveel mensen die een hond hebben maar eigenlijk geen hond kunnen houden: ze hebben geen tijd om ermee te lopen en voeden de hond niet op. Je zou eigenlijk een certificaat moeten geven vóór iemand een hond aanschaft.”
Een andere maatregel in plaats van een verbod of een cursus zou een muilkorf kunnen zijn. Gemeenten zijn vrij om die in te voeren. Driekwart van de stemmers zou een algehele muilkorfplicht een goed idee vinden. „In sommige landen is dit verplicht, waarom niet hier?”
Driekwart van de deelnemers gelooft dat vechtershonden een groot probleem zijn. Daarbij vinden nog meer stemmers dat andere hondenrassen ook gevaarlijk zijn. Een reactie: „Een hond wordt nooit vals geboren, een hond wordt gevaarlijk gemaakt. De enige die een hond vals kan maken, is de eigenaar.”
Slechts een kwart kan zich voorstellen dat mensen een pitbullachtige hond als huisdier nemen. Zo schrijft iemand: „Ik kan me niet voorstellen dat iemand een pitbull neemt om een andere reden dan het maskeren van zijn minderwaardigheidscomplex, om stoer te doen of om anderen angst aan te jagen.” Veel meer deelnemers kunnen zich echter wel voorstellen dat eigenaren van een vechtershond het dier lief vinden. Een reactie: „Deze honden hebben nu eenmaal een vechterskarakter. Ze kunnen lief zijn, maar niet betrouwbaar lief.” Iemand anders: „Deze honden worden niet gefokt omdat ze lief zijn, maar vanwege hun agressie.” Een respondent die veel eigenaren van pitbullachtigen zegt te kennen meent: „Die honden zijn de liefde zelf, omdat ze zijn opgevoed door mensen die echt om ze geven.”
Als er een eventueel verbod komt, dan moeten de goeden onder de kwaden lijden, zo denkt een overgrote meerderheid van de stemmers. Immers kunnen bijna alle eigenaren van vechtershonden prima omgaan met hun vechtmachines, zo denken zij. Een van hen reageert: „Ik ben nooit zo’n voorstander van verbieden, want je haalt je dan allerlei problemen op de hals met handhaving.” Een ander vindt het jammer dat enkele ’aso’s’ het zouden verpesten voor degenen die wel goed voor hun vechtershonden zorgen. „Deze eigenaren worden gestigmatiseerd.” Weer iemand anders vindt het ’noodzaak’ om een verbod uit te vaardigen. ,,Zo'n hond kan nou eenmaal onvoorspelbaar zijn.”
Een cursus om baasjes te laten omgaan met hun pitbullachtige, lijkt een grote meerderheid een goed idee. Maar respondent stelt: „Deze honden zijn bedoeld om angst aan te jagen. Deze mensen gaan echt niet op cursus.” Alle hondeneigenaren op cursus vindt een twee derde meerderheid een goed plan. Een stemmer verklaart: „Er zijn zoveel mensen die een hond hebben maar eigenlijk geen hond kunnen houden: ze hebben geen tijd om ermee te lopen en voeden de hond niet op. Je zou eigenlijk een certificaat moeten geven vóór iemand een hond aanschaft.”
Een andere maatregel in plaats van een verbod of een cursus zou een muilkorf kunnen zijn. Gemeenten zijn vrij om die in te voeren. Driekwart van de stemmers zou een algehele muilkorfplicht een goed idee vinden. „In sommige landen is dit verplicht, waarom niet hier?”
Tja de mening van de meerderheid...we nemen aan en denken te weten enz.. zitten zoveel haken en ogen, algeheel fokverbod zal een hoop oplossen . Er is geen enkele reden dat deze honden zouden moeten bestaan,.. maar wat mij betreft is
de mening van de meerderheid is het begin van het einde van je individuele vrijheid ( laten we vooral niet met zijn allen gaan beslissen wat een ander mag of zou moeten doen volgens de meerderheid- wat dus nog geen waarheid is ).
de mening van de meerderheid is het begin van het einde van je individuele vrijheid ( laten we vooral niet met zijn allen gaan beslissen wat een ander mag of zou moeten doen volgens de meerderheid- wat dus nog geen waarheid is ).
Nou, ik heb toch liever niet dat Djaimio de vrijheid heeft een pitbull of anderssoortige vechtmachine te kopen. Als ie dat niet mag mist ie daar niks aan. Zat andere honden om uit te kiezen. En een heleboel mensen kunnen wat minder gespannen over straat.
Ik zou wel voorstellen de bestamboomde hap te laten bestaan. En in het geval van foutlopen ook de fokker aansprakelijk stellen. Die let dan een pak beter op wat ie fokt en aan wie hij verkoopt.
Ik zou wel voorstellen de bestamboomde hap te laten bestaan. En in het geval van foutlopen ook de fokker aansprakelijk stellen. Die let dan een pak beter op wat ie fokt en aan wie hij verkoopt.
- CatnDog
Er zijn toch wel veel mensen voor een fokverbod, onder de lezers van de Telegraaf. Ik had verwacht dat het percentage lager zou liggen.
tja en misschien vind djaimioi er wat van dat jij drie honden hebt en kan het met 1 wel toe wat hem betreft ( ik noem maar een dwarsstraat) . iedereen heeft andere belangen , maar het belang van de "meerderheid ", is een raar iets. neemt niet weg dat het gezeur nu eens over moet zijn, mensen zijn geen jojo`s dus of het mag of het mag niet. iedereen verantwoordelijk stellen voor zijn bezit/hond is geen slechte. fokverbod ook niet, het sterft dan binnen 8 tot 14 jaar helemaal uitNanna schreef: ↑22 feb 2024, 16:10 Nou, ik heb toch liever niet dat Djaimio de vrijheid heeft een pitbull of anderssoortige vechtmachine te kopen. Als ie dat niet mag mist ie daar niks aan. Zat andere honden om uit te kiezen. En een heleboel mensen kunnen wat minder gespannen over straat.
Ja, maar het feit dat ik een paar ongevaarlijke joekeltjes heb zorgt niet voor een spoor aan doodgebeten hondjes op de openbare weg. Dat is het verschil.
- Loraine
- Posts in topic: 7
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Hier was het de bestamboomde SBT die voor mij het meeste ongemak opleverde.
Godzijdank was ze stokoud en stram maar de eigenaren lieten haar los voor het huis lopen, zaten er wel bij maar letten totaal niet op en het heeft een aantal keer weinig gescheeld of ze had Mahdu uit mijn fietskrat (voordrager) getrokken.
Ook zo fijn dat je eerst je hoofd om het hoekje moet steken en vragen of ze hun loslopende hond even willen vasthouden en ze dat dan teringtraag doen terwijl jij eigenlijk gegijzeld bent in je eigen woning met je honden.
Ik heb letterlijk een vreugdedansje gedaan toen ik hoorde dat die hond dood was en kan sindsdien een stuk relaxter de deur uit stappen met mijn honden.
Dus nee, beperkingen zijn imo niet overbodig, lekker aangelijnd houden en gooi er maar een muilkorf omheen.
Of dat fokverbod wat gaat opleveren weet ik niet, kijk maar naar de RAD/pitbullwet die er tot 2008 ofzo was.
Godzijdank was ze stokoud en stram maar de eigenaren lieten haar los voor het huis lopen, zaten er wel bij maar letten totaal niet op en het heeft een aantal keer weinig gescheeld of ze had Mahdu uit mijn fietskrat (voordrager) getrokken.
Ook zo fijn dat je eerst je hoofd om het hoekje moet steken en vragen of ze hun loslopende hond even willen vasthouden en ze dat dan teringtraag doen terwijl jij eigenlijk gegijzeld bent in je eigen woning met je honden.
Ik heb letterlijk een vreugdedansje gedaan toen ik hoorde dat die hond dood was en kan sindsdien een stuk relaxter de deur uit stappen met mijn honden.
Dus nee, beperkingen zijn imo niet overbodig, lekker aangelijnd houden en gooi er maar een muilkorf omheen.
Of dat fokverbod wat gaat opleveren weet ik niet, kijk maar naar de RAD/pitbullwet die er tot 2008 ofzo was.
Oh, heeft @Nanna pepperspray? Dat is illegaal in Nederland.... Ik heb pepperspray en een jachtlijn bij me maar ik maak me geen illusies dat ik daarmee Bas kan redden. Als ze goed gegrepen wordt is ze er geweest. Maar misschien kan ik dan Guus nog redden. Of andersom als die eerst gepakt wordt. Ik kom soms honden tegen waarvan ik denk oh god bewaar me. Laatst een roedel dat op alles en iedereen af stoof met lamzakken van eigenaars. Ze jaagden een witte herder de halve plas over en daarna aanlijnen ho maar. Die roedel is denk ik een gelegenheids roedel van twee dobermans en een drietal Cane Corso achtige bandoggen. Ik ben dan zo bang dat ze mij zien en weet dat als ze mijn honden pakken ze allebei gedood zullen worden. Ze stuiven ook op mensen af trouwens. De baasjes halen ze na minuten om mensen heen rennen en blaffen op aan de halsband en laten ze meteen weer los en dan begint het weer. Ik durf op de plaats waar zij komen niet meer te wandelen.CatnDog schreef: ↑19 feb 2024, 19:05Dat zou kunnen. Ik vind een mes op zak alsnog een aparte keuze. Dan zou ik eerder kiezen voor de pepperspray van Nanna.
- CatnDog
Ja, dat zei ze laatstMarc schreef: ↑22 feb 2024, 20:16Oh, heeft @Nanna pepperspray? Dat is illegaal in Nederland.... Ik heb pepperspray en een jachtlijn bij me maar ik maak me geen illusies dat ik daarmee Bas kan redden. Als ze goed gegrepen wordt is ze er geweest. Maar misschien kan ik dan Guus nog redden. Of andersom als die eerst gepakt wordt. Ik kom soms honden tegen waarvan ik denk oh god bewaar me. Laatst een roedel dat op alles en iedereen af stoof met lamzakken van eigenaars. Ze jaagden een witte herder de halve plas over en daarna aanlijnen ho maar. Die roedel is denk ik een gelegenheids roedel van twee dobermans en een drietal Cane Corso achtige bandoggen. Ik ben dan zo bang dat ze mij zien en weet dat als ze mijn honden pakken ze allebei gedood zullen worden. Ze stuiven ook op mensen af trouwens. De baasjes halen ze na minuten om mensen heen rennen en blaffen op aan de halsband en laten ze meteen weer los en dan begint het weer. Ik durf op de plaats waar zij komen niet meer te wandelen.
Je hebt groot gelijk hoor. Je hebt eigenlijk geen kans en je hoopt dat je het nooit overkomt.
Oei, als ik zo'n roedel tegen zou komen zou ik daar ook niet meer durven te wandelen. Doodeng. Jammer dat zulk soort mensen de bewegingsvrijheid van anderen zo inperken.
dat spoor valt wel mee, het gaat vaker goed dan fout, het geluk is met de domme( en ik ben het met je eens dat de wereld zonder die honden waarschijnlijk iets veiliger is ook al nemen ze dan weer een ander ras om te verkloten) .. maar dat was het punt niet. We kunnen heel veel vinden van wat een ander wil en doet..en ik bemoei me liever niet met persoonlijke vrijheden en keuzes van anderen, want het is een hellend vlak tegenwoordig