Nannydog slaat toe

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Nanna

Nannydog slaat toe

Bericht door Nanna »

In de Sint-Katharinastraat in het Belgische Ledegem is een kindje van anderhalf jaar vandaag om 10.15 uur aangevallen door een hond. Het kindje werd zodanig toegetakeld door de Stafford dat een arm en been moesten geamputeerd worden.

De peuter verbleef woensdag bij de vader in de Sint-Katharinastraat in Ledegem. De ouders zijn gescheiden. Op een bepaald moment viel de hond van de moeder van het kindje, een Stafford, het kind aan.
EchoMira
Posts in topic: 10
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Nannydog slaat toe

Bericht door EchoMira »

Wat erg. Een leven lang gehandicapt door de debiele keuzes van je ouders.
Mizzsylver
Posts in topic: 6
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Vreselijk weer :cry:
Zou die nooit doen, hij is zooo lief met de baby :x tot ie het wel doet en je een half kind over hebt :ugh:
Afbeelding
malinois
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Nee ik kreeg net als reactie dat goldens dat ook doen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Nanna

Bericht door Nanna »

malinois schreef: 04 jan 2023, 21:27 Nee ik kreeg net als reactie dat goldens dat ook doen Afbeelding
En nadat mr. Megol op je profielfoto keek hadden opeens ‘duitse herders’ het ook gedaan :LOL:
malinois
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Nanna schreef:
malinois schreef: 04 jan 2023, 21:27 Nee ik kreeg net als reactie dat goldens dat ook doen Afbeelding
En nadat mr. Megol op je profielfoto keek hadden opeens ‘duitse herders’ het ook gedaan Afbeelding
Ja en nog een muts met de bijtkracht van Duitsers. Maar na 3x vragen wat die Duitsers in t verhaal doen heb ik nog geen reactie daarop. Wwl dat chi's ook arnen en benen amputeren zouden kunnen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Persistence
Posts in topic: 3
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Labradors ook. Kijk uit.
Afbeelding
Kells
Posts in topic: 4
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Het houdt ook niet op hè. :gvd:
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Alfilillo
Posts in topic: 1
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Dat nannydogidee is helaas nog heel wijdverbreid. Ook dat ze de kinderen zullen 'bescherreme' :ugh:
Afbeelding
Jordy

Bericht door Jordy »

Vreselijk...arm kindje:(
Crutz
Posts in topic: 5

Bericht door Crutz »

Nanna schreef:In de Sint-Katharinastraat in het Belgische Ledegem is een kindje van anderhalf jaar vandaag om 10.15 uur aangevallen door een hond. Het kindje werd zodanig toegetakeld door de Stafford dat een arm en been moesten geamputeerd worden.

De peuter verbleef woensdag bij de vader in de Sint-Katharinastraat in Ledegem. De ouders zijn gescheiden. Op een bepaald moment viel de hond van de moeder van het kindje, een Stafford, het kind aan.
Triest

Maar ehhhh de peuter verbleef bij de vader en werd gebeten door de hond van de moeder?
Random

Bericht door Random »

Ik heb ooit de omgangsregeling met de vader van mijn kinderen 5 maanden opgeschort.
Die had samen met zijn vriendin een Duitse Herder. Kinderen waren toen nog klein. Herder mocht op de bank, dus op ooghoogte met mijn zoontje. Die had een aantal keer zijn lip opgetrokken en naar mijn zoon gegromd. Ook fixeerde hij de kinderen. Zelfs in hun eigen kamertje. Mijn zoontje barricadeerde zijn deur, maar het beest kwam er doorheen. Zoontje durfde zich niet meer te bewegen.

Op herhaalde verzoeken om maatregelen van mij werd niet gereageerd, gelukkig had ik eenhoofdig gezag. Kon hij ze bij mij thuis opzoeken. Volgens haar deed ik dit om te pesten. Dit werd uiteindelijk het einde van hun relatie.

Later kwam ik haar tegen op de uitvaart van mijn zwager. Ze vertelde toen dat de hond uiteindelijk moest worden afgemaakt omdat hij op straat een paar keer mensen had aangevallen.

Dit was een typisch gevalletje van genen, karakter, ras en een hele foute opvoeding. Sneu voor het dier, maar :slaan: niet :slaan: bij :slaan: mijn kinderen. Het visioen dat ik had van mijn zoontje met een mismaakt gezichtje deed de deur, letterlijk, dicht. :rambo:
Nanna

Bericht door Nanna »

Crutz schreef: 05 jan 2023, 07:00
Nanna schreef:In de Sint-Katharinastraat in het Belgische Ledegem is een kindje van anderhalf jaar vandaag om 10.15 uur aangevallen door een hond. Het kindje werd zodanig toegetakeld door de Stafford dat een arm en been moesten geamputeerd worden.

Triest

Maar ehhhh de peuter verbleef bij de vader en werd gebeten door de hond van de moeder?
“He Desdalyano, ik mot effe met Priscil naar de markt. Pas jij op Ferrayo en let dan meteen effe op Killah”.
Gonnie
Posts in topic: 23

Bericht door Gonnie »

Crutz schreef: 05 jan 2023, 07:00

Triest

Ja, dat snapte ik ook niet. Of het moest de moeder van de vader zijn waar de hond van was.
Afbeelding

Tanja en Anne
Random

Bericht door Random »

Misschien was de hond ook mee vanwege de omgangsregeling, zodat moeder vrij was? Dat ze eerder samen de baasjes waren van de hond?
Mijn eerste berner is ook lange tijd mee geweest naar de papa-weekenden. Totdat die herder-pup daar kwam.
Meta

Bericht door Meta »

Arm en been van kind (1,5 jaar) dat aangevallen werd door hond toch gered
Updated 18 min geleden

LEDEGEM - Een kindje van anderhalf jaar is woensdagochtend in Ledegem aangevallen door een hond. Volgens de autoriteiten moesten een arm en een been worden geamputeerd, maar die berichtgeving bleek niet te kloppen. Het slachtoffer raakte wel zwaargewond en moest vechten voor het behoud van arm en been. Ook zijn vader (28), bij wie het jongetje op dat moment verbleef, raakte gewond. In nasleep van het incident werden drugs gevonden in de woning van de vader.

Het was de buurman die woensdagmiddag plots opgeschrikt werd door luid geklop op het raam van zijn woning. „Mijn buurman kwam in paniek aangelopen en riep dat ik meteen de hulpdiensten moest verwittigen. Op hun aangeven hield ik meerdere lakens tegen de verwondingen bij het kind, om het bloeden te stelpen. De hond was inmiddels opgesloten in de woonkamer”, aldus de buurman, die nog erg aangeslagen was.

Om welke reden de vierjarige Stafford het kindje aanviel, is nog niet duidelijk. Op het moment van de feiten was de vader alleen met zijn zoon thuis. De moeder van het kind was onlangs van haar man gescheiden en woont er niet langer.

Arm en been gered
Vrijwel meteen bleken de verwondingen ernstig. Na verzorging in het AZ Delta in Roeselare werd het kind overgebracht naar het UZ in Gent. Volgens het parket moesten een arm en een been worden geamputeerd, maar die berichtgeving bleek niet te kloppen. In het UZ Gent konden ze de arm en het been van het jongetje uiteindelijk redden, meldt de politie.

Ook de vader werd aangevallen door de hond en dreigde een tijdlang zijn duim te verliezen, maar die zou nu ook gered kunnen worden. „Wel hangt hem nog iets boven het hoofd”, klinkt het bij de politie. „Bij de rondgang in de woning net na de feiten vond de politie grote hoeveelheden drugs. De man ligt volgens onze informatie nog in het ziekenhuis.”

Burgemeester Bart Dochy (CD&V) noemt het voorval „ongelooflijk triestig” en zegt dat een Stafford vaak voor agressief wordt aangezien, maar dat deze hond goed verzorgd werd. „De dierenarts heeft de hond na overleg met de ouders laten inslapen.”
Afbeelding
------------------------- Daisy----------------------- Goofy--------------------Zaar im
ranetje
Posts in topic: 28

Bericht door ranetje »

Zinodo schreef: 05 jan 2023, 12:07 Tuurlijk. Grote hoeveelheid drugs en een vechthond. Wat een droomthuis. :blauwoog:
Gelukkig dat ze zijn arm en been toch hebben kunnen redden. Heel goed.
Inderdaad niet een geweldige omgeving :euh:
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Goh, een crimineel met een klapkaak. Dat zie je niet vaak🙄🙄
Babs
Honden: 1
Welke: Babstaard kruising van een mix

Bericht door Babs »

Achos, arm kind. Gelukkig hebben ze zijn arm en been toch nog weten te redden maar je bent toch volkomen kansloos in het leven als je moet opgroeien in zo'n omgeving en met zulke ouders. :ugh:
Afbeelding
sonj@

Bericht door sonj@ »

Wat sneu voor dat kind.
Random

Bericht door Random »

En toch vind ik het raar dat de politie kennelijk van de gelegenheid gebruik heeft gemaakt om op zoek te gaan naar die drugs? Of hebben die op de salontafel gelegen?
Na ja, gelukkig zijn de leden gered. Nu het trauma nog. :ugh:
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Random schreef: 05 jan 2023, 22:41 En toch vind ik het raar dat de politie kennelijk van de gelegenheid gebruik heeft gemaakt om op zoek te gaan naar die drugs? Of hebben die op de salontafel gelegen?
Na ja, gelukkig zijn de leden gered. Nu het trauma nog. :ugh:
Ik denk dat ze de heer des huizes al in bredere zin op de korrel hadden.

Ik heb een kuthekel aan wouten maar niet alles wat ze doen is vies. Als je gebeld wordt dat op het alert-adres van Gio Abdul Anahasindro er een meisje loos is kom je anders binnen dan bij Simone en haar kleindochter die met haar knietje van de schommel is gevallen.
Dat is niet bevooroordeeld, dat is adequaat hulpverlenen.

Als de buurvrouw heeft gehoord dat jij aan het gillen bent mogen ze binnen komen en alles bekijken. En terecht.
Het probleem is niet de maatschappelijke rol van de politie maar de wanhopig verdrietige figuren die met de rol belast worden.
Van die Kevins. Met een riedeltje. Maar die hebben hier toch niets verkeerd gedaan?
Nanna

Bericht door Nanna »

En ondertussen is in Baton Rouge het eerste kind dit jaar alweer doodgebeten door zo’n lijer.
“ The Advocate reports that medical staff at the hospital who treated her injuries said she suffered from "numerous dog bites to her face and substantial damage to her skull."
Meisje van zeven. Doodgebeten door de kuthond van mensen verderop die niet thuis waren en dachten dat het wel een goed idee zou zijn Scarface de straat op te trappen opdat hij zijn eigen vermaak kon vinden. Dat deed ie dus ook.

Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Nanna schreef: 25 jan 2023, 12:09 “ The Advocate reports that medical staff at the hospital who treated her injuries said she suffered from "numerous dog bites to her face and substantial damage to her skull."
Omdat dat stomme kind een panterjas aan heeft getrokken. Hij wou zijn baasje beschermen.
Random

Bericht door Random »

ut leg an de opfoeding.

die van de ouders van het meisje natuurlijk. :ugh:
Plaats reactie