Nannydog slaat toe

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
S.V.
Posts in topic: 11

Re: Nannydog slaat toe

Bericht door S.V. »

Loraine schreef: 22 feb 2024, 18:00 Hier was het de bestamboomde SBT die voor mij het meeste ongemak opleverde.
Godzijdank was ze stokoud en stram maar de eigenaren lieten haar los voor het huis lopen, zaten er wel bij maar letten totaal niet op en het heeft een aantal keer weinig gescheeld of ze had Mahdu uit mijn fietskrat (voordrager) getrokken. :schrik:
Ook zo fijn dat je eerst je hoofd om het hoekje moet steken en vragen of ze hun loslopende hond even willen vasthouden en ze dat dan teringtraag doen terwijl jij eigenlijk gegijzeld bent in je eigen woning met je honden. :roll:
Ik heb letterlijk een vreugdedansje gedaan toen ik hoorde dat die hond dood was en kan sindsdien een stuk relaxter de deur uit stappen met mijn honden.

Dus nee, beperkingen zijn imo niet overbodig, lekker aangelijnd houden en gooi er maar een muilkorf omheen.
Of dat fokverbod wat gaat opleveren weet ik niet, kijk maar naar de RAD/pitbullwet die er tot 2008 ofzo was.
Rad wet was gewoon een rotwet, die niet werkte en onschuldige slachtoffers maakte, honden die niet eens verwant waren aan het ras, maar er op leken konden zomaar inbeslag worden genomen en tijden lang opslag van honden is ook wreed!, hier de enige echte terror hond op dit moment is gek genoeg een border X en die wordt boven op een huis gehouden vaak omdat hij adhd is en niet met andere honden kan, dus niet los. maar ik zie hem vroeg of laat nog een keer naar beneden zeilen en dan of zijn poten breken of als nog een klein hondje verscheuren want hij gaat echt op code rood als hij een andere hond ziet. er zullen altijd honden zijn die een bak ellende kunnen veroorzaken . maar bewapend op straat gaan is ook zo een ding.. neergestoken worden :? de halve wereld is gek geworden
Afbeelding
Loraine
Posts in topic: 7
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Maar tegenwoordig kun je DNA testen, dus honden die er op lijken maar niet daadwerkelijk ras/kruising/bepaald percentage van *insert ras/type* zijn kun je er makkelijker uitfilteren.
Uitslag aan chipnummer koppelen en mocht de hond dan gecontroleerd worden wegens het uiterlijk kunnen ze dat gelijk zien wanneer de chip uitgelezen wordt.
Of verzin maar wat qua registratie.
En dan voor de honden die wel onder ras/type vallen of een x percentage van ras/type die onder de regeling vallen verplicht onvruchtbaar maken (castratie/sterilisatie), aanlijnplicht (met evt beperking op lijnlengte en verplichtingen qua tuig etc, dus geen julius waar ze zo uitstappen en geen flexlijn bijvoorbeeld), muilkorfplicht, cursus, zero tolerance beleid wb incidenten met mensen of dieren (torenhoge boete, inbeslagneming hond, strafblad, celstraf oid) en desnoods de eis van een VOG bij aanschaf hond en hondenbelasting betalen.
En niet voldoen aan registratie etc is inbeslagneming hond, torenhoge boete, houdverbod honden in het algemeen en strafblad.
Maak het maar zo onaantrekkelijk mogelijk om ze te houden.
Maar ik vrees dat het dan wel van tijd tot tijd aangepast moet worden omdat er andere stoere rassen in de mode komen.

Met de RAD zag je ook dat er bepaalde kruisingen waren waarvoor gewaarschuwd werd.
Wij hadden er 1, ¾ pitbull ¼ mastino, kruising from hell als je de 'Our Friend the Pitbull' (pitbull magazine) moest geloven.
De onze was een watje, vocht niet, greep geen andere honden en beet alleen als ze zelf werd gebeten.
Oké, ze heeft mij eens te pakken gehad omdat ik als kleutertje meende haar weg te kunnen sturen terwijl we als gezin net waren samengevoegd en ze mij nog niet als gezinslid erkende.
4 blauwe puntjes in mijn hoofd was het resultaat. :mann:
Een verbale correctie door mijn moeder was voldoende voor haar om mij niet weer te happen.
Nooit bang geweest voor haar of onze Staffords en Rottweiler, de teckel van een familielid en de Ridgeback van een klasgenootje daarentegen. :')
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Célie
Posts in topic: 58
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Loraine schreef: 23 feb 2024, 00:17 Met de RAD zag je ook dat er bepaalde kruisingen waren waarvoor gewaarschuwd werd.
Wij hadden er 1, ¾ pitbull ¼ mastino, kruising from hell als je de 'Our Friend the Pitbull' (pitbull magazine) moest geloven.
De onze was een watje, vocht niet, greep geen andere honden en beet alleen als ze zelf werd gebeten.
Oké, ze heeft mij eens te pakken gehad omdat ik als kleutertje meende haar weg te kunnen sturen terwijl we als gezin net waren samengevoegd en ze mij nog niet als gezinslid erkende.
4 blauwe puntjes in mijn hoofd was het resultaat. :mann:
Een verbale correctie door mijn moeder was voldoende voor haar om mij niet weer te happen.
Nooit bang geweest voor haar of onze Staffords en Rottweiler, de teckel van een familielid en de Ridgeback van een klasgenootje daarentegen. :')
Nou sorry hoor, maar een hond die denkt even een kleutertje terecht te moeten wijzen vind ik echt geen watje :19: :scratch: Zal ik wel weer een rare kronkel hebben misschien. Maar ik ben misschien een trilziel wat dat betreft ik laat Oes en mijn kleinzoon ook nooit met elkaar alleen terwijl die nog nooit wat bij hem heeft gedaan.
Loraine
Posts in topic: 7
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Dat was idd de fout die mijn moeder gemaakt had; mij alleen laten met de honden.
Er zit imo wel een groot verschil tussen blauwe puntjes en doorbijten, de correctie die ik kreeg was keurig gedoseerd.
Wenselijk gedrag?
Nee, dat ben ik met je eens maar ook geen gedrag wat... hoe zeg ik dat goed... echt gevaarlijk is en zeker niet als dat nooit weer voorgekomen is, ook niet met het kind wat er later bij kwam terwijl die echt wel gekkere dingen uitvrat.

Maar dit was ook nog wel in de tijd dat je als kind op je flikker kreeg wanneer je gebeten werd want 'had je de hond maar met rust moeten laten' (dit voorval was in 1989, mss begin 1990).
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
GoldenGizmo
Posts in topic: 9
Honden: 1
Welke: Golden retriever

Bericht door GoldenGizmo »

Vrouw moet 18 keer naar de huisarts na bijtwond, toch vindt hondenbaasje het aanlijngebod te streng

NUENEN - De hond van Jos Lamers uit Nuenen mag alleen nog gemuilkorfd naar buiten, sinds het dier een passant beet. Het baasje vindt dat overdreven. Het slachtoffer niet: zij moest 18 keer naar de huisarts met haar wond.

‘Shadow‘ heet hij, de driejarige Amerikaanse stafford. „Een jonge hond, die ik als pup heb opgevoed”, vertelt Jos Lamers liefdevol. Hij houdt van zijn hond, die volgens hem ,,heel mens- en kindvriendelijk” is. Toch ging het vorig jaar op 13 december mis aan de Mezenlaan in Nuenen-Zuid.

Tegen half elf die ochtend liep een mevrouw, die liever anoniem blijft, in ferme pas naar haar wekelijks uurtje Italiaanse les. „Ik zag meneer met de hond aan de lijn, die net had geplast en ik wilde ze passeren. Ineens, in een split second, springt de hond op en bijt in mijn pols.”

‘Hup, in haar arm’

Baasje Lamers bevestigt het verhaal. „Zo ging het ja. Maar mevrouw liep heel gehaast, kwam plotseling voorbij. Ik schrok, Shadow schrok ook en hup, hij hing in haar arm. Dat deed ie om mij te beschermen. Gewoon een ongeluk.”

Vanwege het ‘ongeluk’ vindt burgemeester Madeleine van Toorenburg dat Shadow voortaan met muilkorf én aan een strakke lijn uitgelaten moet worden. Zij volgt hiermee lokale regels die gelden bij ‘een eerste ernstig bijtincident’. In 2022 kregen twee honden zo’n aanlijngebod en muilkorf opgelegd, in 2023 één.

De wond die Shadow in december veroorzaakte, bleek te groot voor de huisarts om te hechten, staat in een rapport van de gemeente Nuenen. „Klopt”, zegt het slachtoffer. „Ik kreeg een tetanusprik, antibioticakuur en ben in december achttien keer bij de huisarts geweest om de wond te laten reinigen.”

Baasje Lamers ontkent niet dat zijn hond over de schreef ging. „Een muilkorf is prima, maar ik wil graag weer dat Shadow aan een flexibele lijn mag, zodat hij kan rennen en zijn energie kwijt kan. Nu heeft hij stress en kale plekken vanwege haaruitval.”

Zo vertelde Lamers het deze week ook tegen de bezwarencommissie van de gemeente Nuenen. In die hoorzitting vroeg hij of de strenge maatregel tegen Shadow niet kan worden ingetrokken of versoepeld. Veel hoop heeft hij niet. „Mijn adviseur van de rechtsbijstand zei al dat het kansloos zou zijn.”

De voorzitter van de bezwarencommissie is daar ook bang voor. Als alternatief oppert hij het inschakelen van een gedragsdeskundige voor de hond, of het zoeken van een particulier uitlaatterrein voor Shadow. Dat vindt het baasje maar gedoe. Het steekt hem, zegt hij, dat het slachtoffer naar de politie is gegaan. „Terwijl ik netjes mijn naam had gegeven, om de schade via mijn verzekering af te handelen.”

Huisarts drong aan op melding
De gebeten mevrouw voelt zich op haar beurt in de steek gelaten. „Ik ben niet één keer gebeld, heb geen bosje bloemen gekregen. Wel heb ik nu een blijvend litteken en angst voor honden.” De Nuenense deed niet uit eigen beweging melding bij de politie van het bijtincident. „De huisarts zei dat ik dat moest doen. Die zei: ‘Wat als een 2-jarige dit was overkomen?’”

Baasje Jos Lamers vindt dat overdreven en laat nog wat foto’s zien waarop zijn hond knuffelt met zijn kleinkinderen. Of Shadow binnenkort weer vrijer mag rondlopen, weet hij over een week of vier. Dan volgt het advies van de bezwarencommissie.

https://www.gelderlander.nl/eindhoven/v ... ~a803654b/

Wel ja, hond bijt iemand die gehaast voorbij loopt, en het is zwaar overdreven dat hij voortaan naast gemuilkorfd ook kort aangelijnd moet zijn. Want hij knuffelt met de kleinkinderen. En hoe durft ze aangifte te doen. Het gebeurde omdat de hond schrok omdat zij plotseling gehaast voorbij liep. Met andere woorden, het was haar eigen schuld.

Echt, dan heb je toch gewoon een steekje los? Als jij met je hond op de openbare weg loopt, kun je er vanuit gaan dat mensen je passeren, en soms gebeurt dat onverwachts. Aan jou als degene die met de hond loopt de verantwoordelijkheid dan te voorkomen dat er gebeten wordt. Ja, ongelukken kunnen gebeuren, maar dan kun je wel maatregelen verwachten.
Nanna
Posts in topic: 26

Bericht door Nanna »

‘Hij wilde mij bescherreme’
Tokkiepraat.
Afbeelding
S.V.

Bericht door S.V. »

compleet blind, die gast
Afbeelding
Isabel
Posts in topic: 1

Bericht door Isabel »

Mensen zijn niet wijs!
Je zou zelf moeten bedenken je hond kort aangelijnd en gemuilkorft uit te laten zonder dat er eerst een slachtoffer valt en de burgemeester je verplicht moet uitleggen hoe je verantwoording te nemen.
En dan nog janken en klagen tsjonge jonge, bedenk zelf hoe je op een veilige manier jouw hond zijn beweging kan geven zonder daar andere mensen daar risico bij te laten lopen😮‍💨
Nanna

Bericht door Nanna »

Kind van 15 maanden. Zal volgens de tokkiebende wel fout gekekuh hebbuh.

Kind (1) in Italië doodgebeten door twee pitbulls

In Italië is een kind van vijftien maanden doodgebeten door twee pitbulls. Het incident gebeurde in de buurt van Salerno, in het zuiden van Italië. De moeder van het kind is bij de aanval gewond geraakt.

Italiaanse media schrijven dat het jongetje buiten in de buurt van een woonhuis op de arm zat bij een oom. De pitbulls zouden het huis zijn uitgerend en hem uit de armen van zijn oom hebben gerukt. De moeder probeerde vervolgens tevergeefs het kind los te trekken. Ze liep daarbij diepe wonden op en moest naar het ziekenhuis. De pitbulls waren van een familie die in dezelfde buurt woont.
Afbeelding
Jay
Posts in topic: 8

Bericht door Jay »

Wat heftig, Nanna ! Op schoot bij oom zitten, en dan doodgebeten worden door 2 pitbulls. 😭
Afbeelding
Sterre
Posts in topic: 8

Bericht door Sterre »

Wat een afschuwelijk bericht weer. Ik kan me geen enkele voorstelling maken dat honden een kind uit iemands armen rukken. Aanvallen en bijten wel. Maar dit is zo idioot.
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik kan me er wel een voorstelling van maken. Dat type hond spoort niet. Extreem prooigedrag dat zich makkelijk uitbreidt naar mensen. Killen om het killen.
Dat dat type hond niet allang verboden en uitgestorven is verbaast me iedere keer weer. Dat dan wel.
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 20
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Een 34-jarige vrouw uit Emmeloord wordt vervolgd nadat haar baby in augustus vorig jaar door een hond werd doodgebeten.

https://www.nu.nl/binnenland/6315533/em ... volgd.html
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 28

Bericht door ranetje »

Diana schreef: 04 jun 2024, 19:49 Een 34-jarige vrouw uit Emmeloord wordt vervolgd nadat haar baby in augustus vorig jaar door een hond werd doodgebeten.

https://www.nu.nl/binnenland/6315533/em ... volgd.html
:(
Dit vind ik toch heel triest.
Denk dat haar verdriet al groot genoeg is en mogelijk ook het gevoel van schuld.
Afbeelding
S.V.

Bericht door S.V. »

Ik zit me dan ook altijd af te vragen van wat je dan nog wilt halen, je maakt alleen de ellende nog groter, het is een afwijking in het rechtvaardigheidsbeginsel of zo, pfff
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Geef die boete als je je zo’n ondier aanschaft. Veel kortere klap.
‘Ja hoor u mag een pibbel. Wel eerst even tienduzend euro afrekenen’.
Afbeelding
Marc
Posts in topic: 4

Bericht door Marc »

Stel je bent de vader? Of de oma? En je hebt die vrouw duizend keer gewaarschuwd niet zo laks met die hond om te gaan rondom dat kind? Hond was misschien wel bewezen of duidelijk gevaarlijk. Is het dan zo dat de moeder haar straf heeft gehad of is het dood door schuld voor de vader en oma die hun dierbare verloren zijn door de moeder van het kind?

Ik vind het dus niet per definitie vreemd dat de moeder vervolgd wordt. Als je je kleuter zonder toezicht laat rondkruipen rondom een zwembad en het verdrinkt dan is dat ook het verlies van meer mensen dan de moeder.

Stel dat die moeder dronk, misschien zelfs wel niet eens thuis was? Is het dan ook geen dood door schuld?

Ik vind het hele verhaal afschuwelijk maar niet vervolgen en onderzoek doen bij een dood mens is ook raar. Dat lijkt op pitbull bijt hond dood en dat is dan afgedaan met oh wat erg, bosje bloemen?

Met name dat een kind ook grootouders en een vader en familie heeft maakt dat het best logisch is dat dit zo gaat. Ze kan ook vrijgesproken worden als haar geen blaam treft natuurlijk.
Nanna

Bericht door Nanna »

‘Opeens vloog er iets wits door de lucht’: Hond Bartje (13) overlijdt na aanval door stafford
NUENEN - Baasjes Joop Bemelmans en Fien Cox uit Nuenen zijn geschokt, verdrietig en boos. Hun Bartje werd zondagavond in Nuenen aangevallen door een stafford en overleefde dat niet. „Zo’n moordmachine hoort hier niet.”

Inderdaad. Weg met dat vechtongedierte.

Afbeelding
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 28

Bericht door ranetje »

Potver :cry:
Afbeelding
Sandra

Bericht door Sandra »

Gonnie
Posts in topic: 23

Bericht door Gonnie »

Lekker dan, en de eigenaar van die hond maakte ook nog eens dat hij weg kwam nadat zijn hond dat hondje had doodgebeten. Zijn hond sprong uit het openstaande raam van een auto. Rot vent om er daarna vandoor te gaan.
Afbeelding

Tanja en Anne
Marc
Posts in topic: 4

Bericht door Marc »

Ja dat gaat lekker. Maar dit is elke dag wel aan de hand. Meestal niet dood maar dagelijks worden er honden geschud en gegrepen door honden van onverantwoorde eigenaren. Moet wel. Want die van mij worden soms gegrepen en ik zie het regelmatig gebeuren. Dus dan moet het wel dagelijks gebeuren in Nederland
Nanna

Bericht door Nanna »

NOS Nieuws

Vandaag, 04:44
Britse man doodgebeten door eigen hond

‘Een man in Engeland is afgelopen dinsdag doodgebeten door zijn eigen hond. Een XL Bully. Het baasje werd thuis aangevallen door de bulldog en werd 's avonds dood gevonden. De Engelse politie heeft de hond doodgeschoten.’

Tralala. Heb je je zin, met je interessante kutmonster.
Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

Nanna schreef: 22 aug 2024, 10:41 NOS Nieuws

Vandaag, 04:44
Britse man doodgebeten door eigen hond

‘Een man in Engeland is afgelopen dinsdag doodgebeten door zijn eigen hond. Een XL Bully. Het baasje werd thuis aangevallen door de bulldog en werd 's avonds dood gevonden. De Engelse politie heeft de hond doodgeschoten.’

Tralala. Heb je je zin, met je interessante kutmonster.
Je zal als partner maar thuiskomen. Ieuhhwwww
Groetjes Heidi

Afbeelding
Hakkene
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Ik lees elke keer nannadogs, als ik over de topictitels scroll. Moet steeds even schakelen (en grijnzen, omdat ze dat absoluut niet zijn)
Plaats reactie