Nannydog slaat toe

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
blondie
Posts in topic: 10

Re: Nannydog slaat toe

Bericht door blondie »

Nanna schreef: 22 aug 2024, 10:41 NOS Nieuws

Vandaag, 04:44
Britse man doodgebeten door eigen hond

‘Een man in Engeland is afgelopen dinsdag doodgebeten door zijn eigen hond. Een XL Bully. Het baasje werd thuis aangevallen door de bulldog en werd 's avonds dood gevonden. De Engelse politie heeft de hond doodgeschoten.’

Tralala. Heb je je zin, met je interessante kutmonster.
Schijnt niet zijn hond te zijn geweest hij paste op, hij wilde gezelschap na de dood van zijn vrouw en een vriend vroeg hem om op de hond te passen en hij ging daar mee akkoord, volgens zijn dochter.
https://www.ad.nl/buitenland/britse-man ... ~a401e6a3/
Nanna
Posts in topic: 26

Bericht door Nanna »

Opgevreten door je eigen waak Cane Corsos 🙄 ‘Het ging altijd goed’.

Overgaard, Arizona. A 9-year old girl is dead after being mauled by her family's guardian breed dogs, her mother Shirley Barney said. "For multiple years we had Cane Corso guard dogs that had been trustworthy with our children. Shiree went outside by herself for just 10 minutes to turn off the water lines and they attacked and killed her in that short time”

Afbeelding
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 28

Bericht door ranetje »

Wat een drama.
Dat vergeef je jezelf toch nooit!
Afbeelding
Sterre
Posts in topic: 8

Bericht door Sterre »

Wat vreselijk. Dat arme meisje.
Nanna

Bericht door Nanna »

ranetje schreef: 27 aug 2024, 15:27 Wat een drama.
Dat vergeef je jezelf toch nooit!
Tsja. Je wou ze zelf. Dat deze consequentie niet eens bij je opkomt vind ik pas onvergeeflijk.
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 44
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Ach, dat arme meisje. Kan je je voorstellen wat ze moet hebben gedacht en doorgemaakt op het moment dat de honden haar ineens aanvielen. :schrik:
Sterre
Posts in topic: 8

Bericht door Sterre »

CatnDog schreef: 27 aug 2024, 17:48 Ach, dat arme meisje. Kan je je voorstellen wat ze moet hebben gedacht en doorgemaakt op het moment dat de honden haar ineens aanvielen. :schrik:
Daar denk ik ook steeds aan.
Célie
Posts in topic: 58
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

https://archive.ph/OEo8C

Meisje (14) sloot zichzelf op in hok van rottweiler na brute aanval: ’Zichzelf gered’

Vlodrop - Een 14-jarig meisje uit Roermond is dinsdagmiddag in Vlodrop zwaargewond geraakt nadat ze is aangevallen door een rottweiler. De politie Limburg meldt dat de hond een spuitje heeft gekregen. Het meisje zou zichzelf hebben opgesloten in het hok van de rottweiler om aan de hond te ontkomen. „Daarmee heeft ze zichzelf gered”, vertelt haar opa aan de Limburger.

Het zwaargewonde slachtoffer is dinsdag meteen naar het ziekenhuis van Maastricht gebracht. Een woordvoerster van de politie Limburg laat weten dat de hond inmiddels dood is. „De rottweiler is meteen na het voorval op verzoek van de eigenaresse geëuthanaseerd.” Over de toedracht van het incident kan de politie verder niet veel vertellen. „De Dierenpolitie en het Openbaar Ministerie zijn momenteel nog aan het onderzoeken of een strafrechtelijke vervolging van de eigenaresse van het dier haalbaar is. Het staat met andere woorden nog niet vast of er een strafbaar feit is gepleegd.”

Bijtwonden
Huub Willems, de grootvader van het gewonde meisje, meldt dat zijn kleindochter over haar hele lichaam bijtwonden heeft opgelopen. Hij verbaast zich erover dat de politie maar weinig ruchtbaarheid aan de zaak geeft – het gaat tenslotte om een loslopende hond die een voorbijganger aanvalt – en vertelt daarom wat zijn kleinkind is overkomen. „De chirurg in het ziekenhuis van Maastricht die haar heeft geholpen, is bij vijftig gestopt met het tellen van het aantal bijtwonden dat ze heeft. Ze is echt aan flarden gescheurd.”

Grootvader
De politiewoordvoerster stelt dat het meisje op een privéterrein in Vlodrop is aangevallen. „Vooralsnog is niet duidelijk of er sprake is van een strafbaar feit. Dan mag ook de politie vanwege privacyregels niet zomaar wereldkundig maken wat er allemaal op iemands privéterrein is gebeurd.” Volgens Willems rijdt de tiener regelmatig vanuit Roermond richting Vlodrop, omdat ze daar paardrijdt. Waar het meisje precies is aangevallen en van wie de hond is, weet hij niet. „Maar ik heb begrepen dat de hond zomaar ineens in de aanval is gegaan.”

Hok
Het meisje heeft zichzelf uiteindelijk ingesloten in het hok van de rottweiler om aan de bijtende hond te ontsnappen, vertelt haar opa verder. In die zin heeft ze zichzelf gered. „Maar ze is toegetakeld tot en met, heeft bijtwonden in haar gezicht, armen, benen, overal. Er is dinsdag zelfs even voor haar leven gevreesd. Gelukkig is dat van de baan. Maar ze heeft fysiek en mentaal een heel lange weg te gaan. Er zal onder meer plastisch chirurgie nodig zijn. De hele familie zal het moeilijk krijgen. Deze week zal ze in elk geval nog in het ziekenhuis moeten blijven.”

De Dierenpolitie en het Openbaar Ministerie zoeken volgens de politiewoordvoerster momenteel antwoord op twee vragen om te kijken of strafrechtelijke vervolging tegen de eigenaresse haalbaar is. „De eerste vraag is of de eigenaresse de hond heeft opgehitst. Hoewel dat nog uit het onderzoek moet blijken, is dat hier hoogstwaarschijnlijk niet het geval.” Een andere vraag is of de eigenaresse er genoeg aan heeft gedaan om ervoor te zorgen dat haar hond niemand schade kan berokkenen.
CatnDog
Posts in topic: 44
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

De aanvallen lijken wel wat met elkaar gemeen te hebben.

De eigenaar is op het moment van de aanval niet aanwezig.
Degene die wordt aangevallen is een bekende van de hond.
Degene wordt op een bepaald moment door de hond als een bedreiging gezien en dat niet alleen; als een bedreiging die geelimineerd moet worden.
Nanna

Bericht door Nanna »

Een aangelijnde hond is woensdagochtend op het Veldhofpad in Veldhoven doodgebeten door vijf losgebroken honden. De vijf honden zijn in beslag genomen.
Volgens een buurtbewoner was er veel politie op de plek waar de honden in gevecht raakten. "Het was een bloederig tafereel", zegt de man.

Een andere buurbewoner zegt dat de honden waren losgebroken bij een huis een straat verderop. "Veel buurtbewoners zijn gaan kijken en helpen omdat ze iemand hoorden schreeuwen", zegt de vrouw.

Een andere man kwam net terug van een rondje hardlopen, toen hij het geschreeuw ook hoorde. "Ik zag een hond met een klein hondje in zijn bek. We konden niets meer doen, het was kansloos." Volgens de man waren de honden een week eerder ook al losgebroken.

Ok. In alle vijf een spuit. Opruimen die handel.
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 20
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Nanna schreef: 18 sep 2024, 13:55 Een aangelijnde hond is woensdagochtend op het Veldhofpad in Veldhoven doodgebeten door vijf losgebroken honden. De vijf honden zijn in beslag genomen.
Volgens een buurtbewoner was er veel politie op de plek waar de honden in gevecht raakten. "Het was een bloederig tafereel", zegt de man.

Een andere buurbewoner zegt dat de honden waren losgebroken bij een huis een straat verderop. "Veel buurtbewoners zijn gaan kijken en helpen omdat ze iemand hoorden schreeuwen", zegt de vrouw.

Een andere man kwam net terug van een rondje hardlopen, toen hij het geschreeuw ook hoorde. "Ik zag een hond met een klein hondje in zijn bek. We konden niets meer doen, het was kansloos." Volgens de man waren de honden een week eerder ook al losgebroken.

Ook als het vijf windhonden waren?
Niet ondenkbaar dat een losgebroken roedel greyhounds of galgo's een klein hondje of een kat pakt.

Ik zie nergens staan om wat voor soort honden het gaat.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Het was de tweede keer he. En ja, dan ook.
Mijn windhonden ‘pakten’ alvast geen kleine hondjes. Het risico is te groot. Schuld van de eigenaar maar gewoon de boel definitief opruimen
Afbeelding
Diana

Bericht door Diana »

Nanna schreef: 18 sep 2024, 14:53 Het was de tweede keer he. En ja, dan ook.
Mijn windhonden ‘pakten’ alvast geen kleine hondjes. Het risico is te groot. Schuld van de eigenaar maar gewoon de boel definitief opruimen
Ze waren al een keer eerder losgebroken, maar ik lees niet dat ze toen ook andere problemen hadden veroorzaakt?
Hoe dan ook inderdaad de schuld van de eigenaar, maakt niet uit wat voor honden het waren.

Mooi dat jouw windhonden geen kleine hondjes pakten, maar dat geldt helaas niet voor alle windhonden.
Dat zijn dan verder doorgaans geen gevaarlijke honden, mits ze gemuilkorfd worden en niet losgelaten bij kleine hondjes. Volgens mij zijn windhondeigenaren zich vaak gelukkig wel goed bewust van dat risico, ik zag in ieder geval in Nederland meer windhonden met een muilkorf dan staffords en aanverwanten.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik zie alleen gemuilkorfde windhonden op de renbaan. Dat is verplicht.
In het dagelijkse leven eigenlijk nooit. Ook op windhondenshows loopt geen enkele windhond gemuilkorfd.
Afbeelding
Diana

Bericht door Diana »

Nanna schreef: 18 sep 2024, 15:36 Ik zie alleen gemuilkorfde windhonden op de renbaan. Dat is verplicht.
In het dagelijkse leven eigenlijk nooit. Ook op windhondenshows loopt geen enkele windhond gemuilkorfd.
Nee, maar op een show lopen ze neem ik aan ook niet los in groepen?
Moet je maar eens op de windhondendag in Oss kijken bij de Geffense plas; daar lopen dus wél alle honden los en zeker een kwart tot de helft met muilkorf. Ook op omheinde terreinen ben ik vaak gemuilkorfde windhonden tegengekomen.
Afbeelding
annnie
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Bericht door annnie »

Diana schreef: 18 sep 2024, 16:04
Nanna schreef: 18 sep 2024, 15:36 Ik zie alleen gemuilkorfde windhonden op de renbaan. Dat is verplicht.
Moet je maar eens op de windhondendag in Oss kijken bij de Geffense plas; daar lopen dus wél alle honden los en zeker een kwart tot de helft met muilkorf. Ook op omheinde terreinen ben ik vaak gemuilkorfde windhonden tegengekomen.
Dat muilkorven van windhonden in zo'n groep gaat meer om het voorkomen van winkelhaken in dunne velletjes omdat ze het lollig vinden om naar elkaar te happen tijdens het spelen. Je ziet ze om die reden ook veel in shirtjes lopen
Afbeelding
Diana

Bericht door Diana »

annnie schreef: 18 sep 2024, 16:15
Diana schreef: 18 sep 2024, 16:04
Dat muilkorven van windhonden in zo'n groep gaat meer om het voorkomen van winkelhaken in dunne velletjes omdat ze het lollig vinden om naar elkaar te happen tijdens het spelen. Je ziet ze om die reden ook veel in shirtjes lopen
Ja, ook. Maar ik ken er genoeg persoonlijk om te weten dat een deel niet 100% betrouwbaar is met kleine hondjes.
Bij windhonden die ter herplaatsing zijn/ter adoptie worden aangeboden, zowel uit Spanje als uit Ierland en de UK, zie ik ook vaak staan dat ze niet bij kleine hondjes worden geplaatst. Ze worden vaak ook specifiek getest met kleine hondjes en dat is ook niet voor niets.
Afbeelding
Ineke A
Posts in topic: 1

Bericht door Ineke A »

Maar waarom moeten 5 windhonden die een klein hondje killen anders behandeld worden dan 5 herders, husky’s of terriers? Volgens mij maakt het geen fluit uit. 5 honddn zijn meermalen niet onder controle en bijten een andere hond dood. Dan maakt ras mi niet uit
Diana

Bericht door Diana »

Ineke A schreef: 18 sep 2024, 17:04 Maar waarom moeten 5 windhonden die een klein hondje killen anders behandeld worden dan 5 herders, husky’s of terriers? Volgens mij maakt het geen fluit uit. 5 honddn zijn meermalen niet onder controle en bijten een andere hond dood. Dan maakt ras mi niet uit
Nee, zo bedoel ik het ook zeker niet. Daar kun je inderdaad geen onderscheid in gaan maken.
Het kwam in mij op omdat het ras er niet bij stond en er dus automatisch van uitgegaan werd dat het 'nannydogs' waren (aangezien het in dit topic staat). Maar het kunnen ook windhonden zijn geweest of weet ik wat voor honden die aan roedelgedrag/ganging up deden. En misschien was er maar één van de vijf agressief en deden die andere vier niets; moeten daar dan ook meteen de spuit in?
Gewoon wat overdenkingen dus naar aanleiding van wat er niet in het bericht staat.
Afbeelding
Gonniepony
Posts in topic: 1

Bericht door Gonniepony »

Ik woon in veldhoven ben blij dat ik niet daar mijn hond uit laat .
Laatst gewijzigd door Gonniepony op 18 sep 2024, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
annnie
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Bericht door annnie »

Ik zou mijn chihuahua ook niet in een groep windhonden kwakken, ondanks dat die van mij ze vooral een beetje engig vindt. Maar goed, ik ben ook niet van mening dat deze vijf dood moeten, whatever het merk is. Wel dat de eigenaar enorm in gebreke is en dat er heel goed naar deze situatie gekeken moet worden, want deze persoon heeft blijkbaar niet de controle over 5 honden
Afbeelding
Diana

Bericht door Diana »

annnie schreef: 18 sep 2024, 17:33 Ik zou mijn chihuahua ook niet in een groep windhonden kwakken, ondanks dat die van mij ze vooral een beetje engig vindt. Maar goed, ik ben ook niet van mening dat deze vijf dood moeten, whatever het merk is. Wel dat de eigenaar enorm in gebreke is en dat er heel goed naar deze situatie gekeken moet worden, want deze persoon heeft blijkbaar niet de controle over 5 honden
Ik ook niet bij Arlo hoor, maar dat is vooral omdat hij verschrikkelijk lomp is. Ik denk niet dat hij een klein hondje als prooi zou zien. Maar 100% zeker weten doe ik het niet, dus hij mag niks met kleine hondjes.

Ik vond de conclusie 'hup, de spuit erin' zelf ook voorbarig, vandaar mijn opmerkingen en bedenkingen.
Duidelijk is natuurlijk wel dat deze honden nooit meer de kans moeten krijgen dit nog eens te herhalen.
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 28

Bericht door ranetje »

Nanna schreef: 18 sep 2024, 13:55 Een aangelijnde hond is woensdagochtend op het Veldhofpad in Veldhoven doodgebeten door vijf losgebroken honden. De vijf honden zijn in beslag genomen.

De politie wil niet zeggen wat het ras is van de 5 honden.
Volgens een bouwvakker die daar aan het werk was zou het om "vechthonden" gaan
klik
Afbeelding
Célie
Posts in topic: 58
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Vrienden van ons met 5 galgo's hebben er 2 die ze bij opwinding altijd muilkorf omdoen dus in het dagelijkse leven. Hoor van hen dat er bij meerdere galgo's dat nodig is, niet omdat ze elkaar opvreten maar voor sneppen uit opwinding etc. :19: maar ook naar kleine hondjes toe.
Susam
Posts in topic: 7
Welke: Podengo kruising

Bericht door Susam »

eens met @Diana mijn hond weegt 15 kilo maar we hebben eerst moeten testen met een tweetal Galgo's of de Galgo's niet op hem wilden jagen.
Plaats reactie