Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)
-
- Posts in topic: 9
- Honden: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Re: Murphy ❤ Raaf en de Smurf spelen + 100 foto's
Wat doet ie het goed! Knap op de tafel hoor, ben benieuwd naar diezelfde foto over een jaartje ofzo
- Alex
- Posts in topic: 4
- Welke: русская бабушка en västgötaspets
Helemaal bijgelezen, of beter gezegd bijgekeken Heerlijk om zo te mogen mee kijken met het puppengeluk. Wat een enig kereltje!
Saba 23-05-24
Wat lekker veel foto’s leuk die streepjes samen wat doet ze het goed en Raaf is geweldig fijn dat hij al alleen kan slapen en hij is natuurlijk ook wel met zijn kontje in de boter gevallen met die heerlijke tuin. Die kat
Waren dat echt 65 foto's? Was er zo doorheen, doe maar 100 de volgende keer hoor.
- HillieS
- Posts in topic: 34
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
geweldige foto's
- Zamunda
- Posts in topic: 402
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Re: Murphy ❤ Raaf en de Smurf spelen
Weer even lekker jullie reacties bijwerken met een smurf die me heel hard nodig had om in slaap te kunnen vallen naast me .
Dat is zeker zo, alhoewel de Dot zich aardig tot Draak heeft getransformeerd hoor .
Ligt eraan welke van de twee je bedoelt .
Het gaat al heel goed, echt meedraaien is het nog niet maar dat komt wel, we zijn heel mooi op weg.
Met Murf samen of onderling? Met de smurf durven ze steeds meer maar ze vertrouwen hem (terecht) nog voor geen cent . Ze zijn supernieuwsgierig, dagen hem ook graag uit vanaf het muurtje of de andere kant van de ren en soms zelfs ín de ren maar hij wordt heel wild van ze uiteraard. Geen idee hoe lang het gaat duren voordat het allemaal los in de huiskamer kan, ben benieuwd!
Zéker, echt heel gaaf om te zien, wat een lieverd .
Ja, zo leuk om dat op film te hebben.Borderbende schreef: ↑15 okt 2021, 18:47 Wat doet Raaf dat super zoet zeg. Mooi idd die opbouw. Rondjes draaien is ook zo leuk. En grappig dat ze steeds op hetzelfde plekje het spel plaatsen.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Zamunda
Heb hem met Sirene's surfplankmethode ( ) op de weegschaal gekregen vanmorgen en hij was... 5.7 kg .
Ja, jij zei het al, als ik er ooit weer een puppie komt laat ik jou meehelpen met uitzoeken . Leuk dat het allemaal nog zo herkenbaar is met Herbert en dat aanduwen doet Raaf ook vaak. Lais deed het altijd bij Mister en dan echt net zolang tot hij haar van nijd maar van repliek diende en dat had ze wat ze wou .Budkes schreef: ↑16 okt 2021, 08:35Ik zei het toch.
Maar net al je bladzijden doorgelezen, wat en heerlijkheid. Wat doet hij het goed en alles nog zo herkenbaar, het gemurmel en gefriemel. Herbert is net 1 jaar nu dus ligt nog vers in het geheugen.
En dat "vissen" ook. Zo grappig als er 1 wil spelen, dan komen ze met dat speeltje aanrennen, ff aanduwen nog een keer en nog een keer net zo lang tot de ander zuchtend opstaat en toch maar mee gaat doen.
Murphy is echt super super leuk en Raaf een top maatje. Wat zul jij ondanks je rug de hele dag genieten.
M'n rug gaat sinds gisteren eindelijk echt beter, heel erg blij mee . Wel jammer dat als ik oefeningen probeer te doen die smurf me overal te grazen neemt, maar soit .
Uhuh . Ik begrijp niet helemaal waarom maar ik heb ineens problemen met de opslag op mijn telefoon .
Nee denk niet dat je dat al gezegd had haha. Dat gevoelige klopt zeker, alhoewel ik daar niet altijd wat van merk .
- Zamunda
. Ja, echt .
Ja ik ook, maar ben ook al benieuwd naar over een paar weken ofzo. Ik kan me nu echt nog niet voorstellen dat hij dan alweer een stuk groter zal zijn, maar dat schijnt toch echt te gaan gebeuren .Mizzsylver schreef: ↑16 okt 2021, 10:25 Wat doet ie het goed! Knap op de tafel hoor, ben benieuwd naar diezelfde foto over een jaartje ofzo
Leuk om te lezen!
Die kat is leuk hè . Dat is Muis, die hing als kitten al aan de grepen van de keukenkasten en nu doet ze het dus aan de latjes, knappen ze lekker van op .
-
- Posts in topic: 4
- Honden: 1
- Welke: Oud Duitse herder
Hij is zo leuk Kijk dat tongetje uitsteken tijdens het slapen.
- _Tiny_
- Posts in topic: 9
- Honden: 4
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
Vind het zo leuk om te zien hoe jij helemaal bent ingericht op de honden en katten. Ik hou ervan.
- Borderbende
- Posts in topic: 31
- Honden: 4
- Welke: Border Collie
Superfoto`s weer. Tof zo`n in kijkje. Hij burgert lekker in. Goed te zien ook hoe hij op Lais en Raaf reageert, dan heeft hij een aangepaste energie. Hihihihi. Gaaf toch twee van die streepjeshonden zo samen!
En dat slapen.... blijf je van smelten. Zo totaal heerlijk van de wereld kunenn zijn in dromenland!
En dat slapen.... blijf je van smelten. Zo totaal heerlijk van de wereld kunenn zijn in dromenland!
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn
- Yvette
- Posts in topic: 64
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Wow dat waren echt veel foto's ja wel leuk hoor, hij vermaakt zich wel zo te zien!
Wat ga je met al die pompoenen doen joh, zijn er echt mega veel!
Wat ga je met al die pompoenen doen joh, zijn er echt mega veel!
Groetjes Yvette
Freek (2020), Barrie (2021)
Freek (2020), Barrie (2021)
- Zamunda
Ja, toch wel hè ? Ja hij vermaakt zich heel prima en nu hij loskomt wordt hij nog veel leuker.
*kuch* Wat je daar ziet is nog niet eens de helft van de oogst *kuch* . Tja, zoveel mogelijk weggeven, zelf van eten, de honden mee laten spelen/eten en de rest gaat terug op de composthoop. Volgend jaar hetzelfde liedje als het weer een goed seizoen is (ik gebruik zaden die uit deze pompoenen komen en plant ze dan in mei in de composthoop, geef één keer water en verder moeten ze het zelf uitzoeken).
Het is momenteel wel echt heel erg: ren hier, ren daar, sluis hier, hekje zus, hekje zo, etcetera etcetara... . Ooit. Ooit! Ooit wordt het weer normaler . Zal altijd echt met de honden en katten zijn, dus VT-wonen zal het nooit worden maar hopelijk dus ook weer wat meer een mensenhuis .
Schattig hè, is pas de tweede keer dat ik het zie.
Ja mooi hè, vooral bij Lais weet hij heul goed dat ze geen spatsjes tolereert . Willem is er jaloers op want die is veel te soft dus die vlucht voor de smurf en de smurf vindt dat heeeeeel erg gezellig. Dus af en toe ontzet ik Willem maar even van de draak .Borderbende schreef: ↑16 okt 2021, 15:21 Superfoto`s weer. Tof zo`n in kijkje. Hij burgert lekker in. Goed te zien ook hoe hij op Lais en Raaf reageert, dan heeft hij een aangepaste energie. Hihihihi. Gaaf toch twee van die streepjeshonden zo samen!
Ja, ik vind die tuin echt goud. De eerste dagen had hij echt rust nodig, hij moest echt eerst thuiskomen. Pas sinds gisteren merk ik dat hij nu ook echt fysiek meer nodig heeft en dat loopt synchroon met dat hij meer durft dus dat is super. Als het een beetje lekker weer is gaan we morgen even de wei in, lijkt me heel gaaf. En vanaf na het weekend ook het bos verkennen, gezellig met Willem of alleen met mij.Natalie schreef: ↑16 okt 2021, 18:02 Het hadden best 100 foto's mogen zijn hoor, geen probleem
Wat een rijkdom zo, met die tuin kun je hem echt op zijn tempo aan zijn nieuwe plek laten wennen. Dat is wel ideaal, je hoeft niet per se met hem te wandelen om hem uit te laten. Hij kan heerlijk om huis scharrelen om zich daar eerst echt vrij en op zijn gemak te gaan voelen. Dat is toch anders dan een pup midden in een woonwijk laten opgroeien. Heerlijk, echt
- Zamunda
Willem en de achtervolgsmurf. Willem is echt wel nieuwsgierig maar durft ook slecht z'n grenzen aan te geven (loopt liever weg, maar dan kent ie de achtervolgsmurf nog niet ), uiteindelijk kan hij wel een lip optrekken. Ik ben heel erg benieuwd hoe dit de komende weken/maanden gaat ontwikkelen.
- Zamunda
Re: Murphy ❤ Willem en de smurf
Verslagje van gisteren:
Vannacht alweer een droge nacht (en dat hij ook zelf niet op de bak is gegaan), ik vind het reteknap. Ik heb hem even voor 7u maar wakker gemaakt voor een plas, hem daarna een beetje laten kauwen op zijn favoriete kauwspeeltje (nee, dat klopt niet: mijn hand is favoriet, dan mijn vest en dan het koord aan mijn vest. Nou, op vier na favoriete kauwspeeltje dus ). Beetje toegedekt en toen is hij weer lekker in slaap gevallen en kon ik nog even foto's uitzoeken en beetje schrijven. *note to self: NIET nog even iets af willen maken als hij eenmaal begint te bijten omdat ie goed wakker is en honger heeft *
Het gaat echt geweldig, we hebben een heel fijn ritme en zeker nu hij ook steeds meer alleen in de ren kan geeft dat meer ruimte om ook nog iets anders te doen. En vanuit de basis die er nu is kunnen we lekker gaan uit gaan bouwen met in andere vertrekken verblijven, meer van de tuin en wei verkennen en na het weekend ook lekker wandelen in het bos.
Samen wachten bij de deur als ik snel even iets van binnen haal
Vanmiddag had ik hem weer in de ren gelaten na een wandeling buiten, het was een uurtje voor zijn etenstijd dus hij kon eerst nog wel slapen. Dacht ik. Ik heb hem in z'n ren gezet, hij rommelde nog wat en begon toen een z'n murmelritueel om te gaan slapen. Ging best goed en hij viel ook licht in slaap...
Slapen in het mandje
...totdat de katten gingen keten . Daarna was hij over z'n slaap heen en wilde het echt niet meer, ook omdat hij inmiddels goed honger had. Dat besefte ik iets te laat, ik dacht dat hij nog wel in slaap zou vallen maar nee, meneer zette het op een krijsen en was niet meer te bedaren . Stil werd ie niet meer dus toch maar ernaar toe, gelukkig gaat ie dan wel keurig zitten voor ik de ren in kom. Eenmaal in de ren ben ik even gaan zitten en de hummel had me Heel Erg Nodig. Hij had het ook koud (want hij gaat natuurlijk niet in de warme holletjes die ik voor hem gemaakt heb liggen ) dus eerst maar even beetje actief zijn buiten, dan eten en daarna samen naar bed. Snuggle mee en onder een dekentje .
Eerst nog even eten (Lais en Raaf vonden het niet heel eerlijk dat de smuf wél eten kreeg (helemaal bovenaan op de foto) en zij niet)
Daarna opwarmen in bed
De keer erna hem ook maar mee naar bed genomen maar na het avondeten, buiten spelen en met de groterds mee-eten hem weer in de ren gedaan. Hij ging spelen, kluiven, miemelen en uiteindelijk... weer op een heel dun vetbedje liggen . Ik voelde de bui al hangen want dat is veel te koud dus dat wordt weer geen succes, maarrrrr, hèhè, na een minuut of vijf verkaste hij tóch naar de doos die ik speciaal voor hem gemaakt had die middag. Een doos met uitgesneden zijkant voor makkelijke instap, een aladinkleedje onderin, een warme snuggle daarboven, dan nog twee dekentjes en daarbovenop zijn eigen vetbed van 'thuis'. De katten waren er meteen verguld mee maar meneertje natuurlijk niet, maar nu dan toch. Yes!
Ja hoor, wij vinden hem geslaagd!
Nou okee, ik ook wel
Ik bedacht ineens dat ik toch al zeker twee dagen geen poep meer uit de bak heb hoeven halen, hij heeft dus alles buiten gedaan. Hij gaf het ook al aan herinner ik me nu, dan bleef hij na het plassen nog in de buurt van die bak staan wachten en nam ik hem mee naar buiten en ging hij poepen.
Nu het beter gaat met mijn rug kan ik wel kijken of ik er met het plassen zelf wat meer op kan letten. Niet dat ik vind dat het haast heeft en zo 's ochtends vroeg vind ik het zalig om hem op de bak te zetten en samen weer het bed in te duiken, maar overdag kan ik wel kijken of ik er meer structuur in kan aanbrengen.
Liefde is...
Vannacht alweer een droge nacht (en dat hij ook zelf niet op de bak is gegaan), ik vind het reteknap. Ik heb hem even voor 7u maar wakker gemaakt voor een plas, hem daarna een beetje laten kauwen op zijn favoriete kauwspeeltje (nee, dat klopt niet: mijn hand is favoriet, dan mijn vest en dan het koord aan mijn vest. Nou, op vier na favoriete kauwspeeltje dus ). Beetje toegedekt en toen is hij weer lekker in slaap gevallen en kon ik nog even foto's uitzoeken en beetje schrijven. *note to self: NIET nog even iets af willen maken als hij eenmaal begint te bijten omdat ie goed wakker is en honger heeft *
Het gaat echt geweldig, we hebben een heel fijn ritme en zeker nu hij ook steeds meer alleen in de ren kan geeft dat meer ruimte om ook nog iets anders te doen. En vanuit de basis die er nu is kunnen we lekker gaan uit gaan bouwen met in andere vertrekken verblijven, meer van de tuin en wei verkennen en na het weekend ook lekker wandelen in het bos.
Samen wachten bij de deur als ik snel even iets van binnen haal
Vanmiddag had ik hem weer in de ren gelaten na een wandeling buiten, het was een uurtje voor zijn etenstijd dus hij kon eerst nog wel slapen. Dacht ik. Ik heb hem in z'n ren gezet, hij rommelde nog wat en begon toen een z'n murmelritueel om te gaan slapen. Ging best goed en hij viel ook licht in slaap...
Slapen in het mandje
...totdat de katten gingen keten . Daarna was hij over z'n slaap heen en wilde het echt niet meer, ook omdat hij inmiddels goed honger had. Dat besefte ik iets te laat, ik dacht dat hij nog wel in slaap zou vallen maar nee, meneer zette het op een krijsen en was niet meer te bedaren . Stil werd ie niet meer dus toch maar ernaar toe, gelukkig gaat ie dan wel keurig zitten voor ik de ren in kom. Eenmaal in de ren ben ik even gaan zitten en de hummel had me Heel Erg Nodig. Hij had het ook koud (want hij gaat natuurlijk niet in de warme holletjes die ik voor hem gemaakt heb liggen ) dus eerst maar even beetje actief zijn buiten, dan eten en daarna samen naar bed. Snuggle mee en onder een dekentje .
Eerst nog even eten (Lais en Raaf vonden het niet heel eerlijk dat de smuf wél eten kreeg (helemaal bovenaan op de foto) en zij niet)
Daarna opwarmen in bed
De keer erna hem ook maar mee naar bed genomen maar na het avondeten, buiten spelen en met de groterds mee-eten hem weer in de ren gedaan. Hij ging spelen, kluiven, miemelen en uiteindelijk... weer op een heel dun vetbedje liggen . Ik voelde de bui al hangen want dat is veel te koud dus dat wordt weer geen succes, maarrrrr, hèhè, na een minuut of vijf verkaste hij tóch naar de doos die ik speciaal voor hem gemaakt had die middag. Een doos met uitgesneden zijkant voor makkelijke instap, een aladinkleedje onderin, een warme snuggle daarboven, dan nog twee dekentjes en daarbovenop zijn eigen vetbed van 'thuis'. De katten waren er meteen verguld mee maar meneertje natuurlijk niet, maar nu dan toch. Yes!
Ja hoor, wij vinden hem geslaagd!
Nou okee, ik ook wel
Ik bedacht ineens dat ik toch al zeker twee dagen geen poep meer uit de bak heb hoeven halen, hij heeft dus alles buiten gedaan. Hij gaf het ook al aan herinner ik me nu, dan bleef hij na het plassen nog in de buurt van die bak staan wachten en nam ik hem mee naar buiten en ging hij poepen.
Nu het beter gaat met mijn rug kan ik wel kijken of ik er met het plassen zelf wat meer op kan letten. Niet dat ik vind dat het haast heeft en zo 's ochtends vroeg vind ik het zalig om hem op de bak te zetten en samen weer het bed in te duiken, maar overdag kan ik wel kijken of ik er meer structuur in kan aanbrengen.
Liefde is...
- Inge O
- Posts in topic: 92
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Aahhh, die Willem, ik vind hem nog héééél erg geduldig !
- Zamunda
Ja hij durft zelfs tegen die pupperd heel weinig. Hij vindt het helemaal niet leuk dat die smurf zo volhardend is . Gisteren heb ik hem dus maar even geholpen want even is nog wel grappig, maar hij moet zich natuurlijk wel op z'n gemak blijven voelen.
Goed zo, lekker veel foto's. Daar heb ik ook een handje van Hoe meer foto's hoe beter, vind ik
Het was weer genieten hier van alle lieve Murphy foto's, een ook van Willem, Raaf, en Lais.
Het was weer genieten hier van alle lieve Murphy foto's, een ook van Willem, Raaf, en Lais.
- Zamunda
Re: Murphy ❤ Raaf en de Smurf spelen
Ja, das ons Muis .
Haha ja jij maakt er altijd hele (leuke) verzamelingen van . En dank je!
- Inge O
- Posts in topic: 92
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Ja, zou ik ook doen, hopelijk ontdooit hij nog wat anders zou je er nog wel eens een dagtaak kunnen aan gaan krijgen .
Wat een leuke foto's, vooral de portretfoto's vind ik erg mooi.
Het zijn er wat veel, ze verdienen haas een titel. Wat dacht je van: Een hondenleven?
Het zijn er wat veel, ze verdienen haas een titel. Wat dacht je van: Een hondenleven?
Ga door met foto’s plaatsen ze prachtig
Zit gewoon mee te genieten van jou foto’s en verhalen
Zit gewoon mee te genieten van jou foto’s en verhalen
- Anneke
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Havanezer
Zo, helemaal bij gelezen. Wat een leuke verslagen iedere keer, je bent er maar druk mee.
Wat fijn dat de introductie zo vlot gaat.
Wat fijn dat de introductie zo vlot gaat.
Anneke en Bobbie
- Zamunda
Daar is ie maar mooi klaar mee . Maar uiteindelijk zegt hij er wel wat van gelukkig, komt wel goed.
Nee komt goed. Denk ik . Nou is Lais geen Kelperuaan natuurlijk maar wel een vreselijke drammer en zij heeft Willem vaak zat gedwongen tot spel en dat was op zich ook wel goed voor hem. En als hij het echt niet meer wilde liet hij dat ook wel weten (okee, niet dat Lais zich daar heel erg iets van aantrok maar toch wel redelijk). Maar met de kelpiegenen zit ik natuurlijk wel in een heel andere hoek, misschien moet ik wel opletten dat het niet richting drijfgedrag gaat.
Nou ja, anders brei ik het wel recht als het Willem zelf niet lukt. Doen we dat.
Leuk . Het kost nog het meeste tijd om het uit te zoeken, ik heb van de eerste acht dagen al meer dan 1000 foto's en filmpjes .
Nou, het is wel intensief ja! Maar dat weet je van tevoren natuurlijk met een pup, daar stel je je op in. Maar het was wel heel erg lekker dat man hem vanmiddag geheel onder zijn hoede heeft genomen hoor, kon ik lekker even zelf rommelen zonder rekening te hoeven houden met die smurf. Moest ook wel, want volgende week zal hij niet meer de hele dag en nacht in m'n buurt kunnen zijn, dus belangrijk dat hij zich ook fijn voelt bij alleen man (op de werkkamer).
En ja, ik ben heel tevreden over de introductie.
Haha. Een dag uit een hondenleven dan .