Dat dacht ik ook bij sommige foto's! Maar op andere foto's is ze weer een stuk minder intens.
Net even een geoefend met zit. Zo is het al veel minder. Die oren gaan wel echt alle kanten op, maar dat is alleen maar leuk.
Dat dacht ik ook bij sommige foto's! Maar op andere foto's is ze weer een stuk minder intens.
In het algemeen zie je dat ondanks dat de renlijnhonden een ‘bollere’ bespiering hebben, ze daarentegen weer veel minder substantie en bone hebben dan de showlijnen. De allersnelste renbaangreyhounds zijn een gevalletje Mr. Universe op satéprikkers (en daardoor erg blessuregevoelig).Inge O schreef: ↑05 mei 2022, 08:53 Wat een leuke springkip !
Ze lijkt me wel erg fors voor een whippetteefje (en dat bedoel ik zeker niet als kritiek want vind ik alleen maar een voordeel), het 'breekbaar-poppetjes-gehalte' is ongekend laag. Zou dat liggen aan de invloed van een racelijn?
Veel plezier hoef ik jullie niet eens te wensen, dat komt wel goed
Amarillo schreef: ↑05 mei 2022, 11:42 n het algemeen zie je dat ondanks dat de renlijnhonden een ‘bollere’ bespiering hebben, ze daarentegen weer veel minder substantie en bone hebben dan de showlijnen. De allersnelste renbaangreyhounds zijn een gevalletje Mr. Universe op satéprikkers (en daardoor erg blessuregevoelig).
Los van de leeftijd en wat oren dan soms doen zie ik hier nooit een typisch Whippet- of Greyhoundoor van komen.
Misschien iets van herder (Mechel, Hollander), maar dat is maar een gok uiteraard.
Die staart is wel een beetje schijn hoor. Want tijdens volledige rust hangt die een stuk lager als ze gewoon ff wat gaat drinken of eten bijvoorbeeld.Inge O schreef: ↑05 mei 2022, 12:29Los van de leeftijd en wat oren dan soms doen zie ik hier nooit een typisch Whippet- of Greyhoundoor van komen.
En de rechte rug en normale staartdracht (ook in rust) kunnen ook onmogelijk van één van beiden komen.
Nogmaals, niet als kritiek want ik vind het een heel leuke hond , maar een Whippet of Grey? Nee, geloof ik niks van, zelfs de F1's van EM hebben een bollere kont.
Maar er zit zeker weten een behoorlijk deel windhond in, dat zondermeer.
Ik voer op inschatting momenteel. Ik zie het snel genoeg als ze straks gerold kan worden of de mager wordt.blondie schreef: ↑05 mei 2022, 12:56 Als je niet weet wat voor kruising het precies is zou ik dat even laten voor wat het is, laat maar uitgroeien nu en probeer in te schatten wat streefgewicht zou moeten zijn en hou dat aan voer voeren als je voert op gewicht.
Zou zeker niet laten afvallen omdat men denkt dat het ras ranker moet zijn.
Chara gokte ik op basis van windhond(Saluki) x die er mogelijk in zit op max 20 kg.
Gisteren gewogen en ze zit nu op 25,4 kg en je voelt de ribben nog maar goed op gewicht en zit goed in de spieren nu.
Ik zag er ook een zweem van in de eerste foto.
Misschien wel. Zie er zelf niet direct de meerwaarde van in omdat ik haar neem zoals ze is en geen fokplannen heb maar anderzijds is het ook wel weer leuk om te weten.
Zul je zien dat ze verwant zijn.