Honden stelen voor hondengevechten, broodje aap?

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
malinois
Posts in topic: 5
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Honden stelen voor hondengevechten, broodje aap?

Bericht door malinois »

Célie schreef:
malinois schreef: 03 okt 2021, 19:07
Célie schreef: Nou ik herken die Polen en Russen ook vaak meteen hoor die hebben van die vierkante koppen.
Ja inderdaad, je kunt ze er zo tussenuit halen. Hier stikt t ervan
Ja hier ook. Maar heb ze nog nooit een hond zien jatten :Q:
Ik ook niet, ze zijn vaak niet bang voor honden dat is wel zo.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lothian
Posts in topic: 9
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

https://www.gelderlander.nl/maasland/ge ... ~a6325c71/
Geschrokken Boxmeerse ontsnapt op nippertje aan brutale hondendieven: ‘Ik dacht maar één ding, wegwezen hier!’

Ze dacht vorige week aan het begin van de avond, het was nog net licht, in alle rust haar honden uit te laten in de wijk Luneven in Boxmeer. Ineens sprong er in de straat waar ze liep een man uit een wit busje. Die kwam direct op haar af. Annemiek dacht nog maar één ding: ‘Wegwezen hier!’ Ze rende met haar hondjes naar het dichtstbijzijnde huis waarvan ze zeker wist dat er iemand thuis was. ,,Daar kon ik gelukkig snel naar binnen.’’  
Goed verhaal.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Lothian schreef: 24 okt 2021, 10:06 https://www.gelderlander.nl/maasland/ge ... ~a6325c71/
Geschrokken Boxmeerse ontsnapt op nippertje aan brutale hondendieven: ‘Ik dacht maar één ding, wegwezen hier!’

Ze dacht vorige week aan het begin van de avond, het was nog net licht, in alle rust haar honden uit te laten in de wijk Luneven in Boxmeer. Ineens sprong er in de straat waar ze liep een man uit een wit busje. Die kwam direct op haar af. Annemiek dacht nog maar één ding: ‘Wegwezen hier!’ Ze rende met haar hondjes naar het dichtstbijzijnde huis waarvan ze zeker wist dat er iemand thuis was. ,,Daar kon ik gelukkig snel naar binnen.’’  
Goed verhaal.
Helemaal para geworden natuurlijk van al die enge verhalen op feestboek. Die slaan al op tilt bij een wit busje “muh hondjuh wordt gejat!”
Neem even wat lithium lieverd en kalmeer.
sabine
Site Admin
Posts in topic: 4
Honden: 1
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Bericht door sabine »

ze zullen de hondenriemen toch niet uit je handen rukken hoop ik :D
L0bbes
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: wetterhoun

Bericht door L0bbes »

Ik geloof het wel, al is het voor mij een heel ver van mijn bed show. Er lopen genoeg debielen op straat en de mens is tot de meest vreselijke dingen in staat. Dat heeft het verleden wel bewezen. Wat je zelf niet bedenkt, bedenkt een ander wel. De pakkans is zo'n beetje 0,0, dus zoiets loont ook.
Random

Bericht door Random »

Mijn oudste zus woont in Emmercompascuum in Drenthe. Daar verwacht je dit echt niet.
toch, ze liep langs een landweggetje met haar ACD. En daar werd ze gepasseerd door een auto met 4 mannen erin. Die remden af en kwamen terug gereden. Bleven een tijdje in haar buurt te observeren. Wat hun motieven waren weten we natuurlijk niet, maar het was nogal bedreigend.

Uiteindelijk reden ze weg. Een cattledog is misschien niet zo groot, maar het strekt niet echt tot aanbeveling om er eentje van de baas af te nemen.
Een compacte massa power, dat is Saphra. :lol1:
alinelaila
Welke: Friese Stabij

Bericht door alinelaila »

Random schreef: 24 okt 2021, 13:25 Mijn oudste zus woont in Emmercompascuum in Drenthe. Daar verwacht je dit echt niet.
Nee? Van alle plekken in Drenthe waar je zoiets kunt verwachten staat Emmer-compas toch redelijk hoog op m'n lijstje :')
sabine
Site Admin
Contacteer:

Bericht door sabine »

alinelaila schreef: 24 okt 2021, 13:30
Random schreef: 24 okt 2021, 13:25 Mijn oudste zus woont in Emmercompascuum in Drenthe. Daar verwacht je dit echt niet.
Nee? Van alle plekken in Drenthe waar je zoiets kunt verwachten staat Emmer-compas toch redelijk hoog op m'n lijstje :')
:LOL: :LOL:
Veertje
Posts in topic: 3

Bericht door Veertje »

Hier de afloop van één van die verhalen van een gestolen hond. Vaag verhaal :scratch:

Vermiste rottweiler Noor na zeven maanden dood teruggevonden op eigen erf: ‘Heel treurig’
Rottweiler Noor, die sinds vorig jaar juni werd vermist uit Wijk en Aalburg, is eerder vandaag dood teruggevonden. Dat laat dierenspeurgroep Waar is mijn Angel weten. Lang werd vermoed dat de 2-jarige teef werd gestolen, maar dat blijkt niet te kloppen.

Noor werd uiteindelijk na zeven maanden vermissing op het terrein van de eigenaar zelf aangetroffen.

Waar is mijn Angel sloeg begin juni 2021 groot alarm over de verdwijning van de toen 2-jarige hond vanaf het erf van een boerderij in Wijk en Aalburg. Myrthe Schilstra, vrijwilliger bij de stichting, zag toentertijd gelijkenis met de verdwijning van de honden Lola en Pleun eerder dat jaar in Netersel, een dorpje in de gemeente Bladel.

Eerst dachten ze dat de honden ‘gewoon’ waren weggelopen, maar toen er verhalen de ronde gingen over een wit busje, dat in de buurt was gesignaleerd, werden de vermoedens over ontvoering steeds sterker.

In Wijk en Aalburg werd hetzelfde vermoed. Volgens Schilstra werd Noor in een auto geladen en meegenomen door - wat zij noemde - de broodfokkermaffia: fokkers die snel geld willen verdienen door honden te stelen, ze in kleine hokken te stoppen, ze snel te laten dekken om daarna de pasgeboren pups snel te verkopen. Vooral in België zijn die actief, maar ook in Noord-Brabant.

Klem gelopen
Maar hoe goed er ook werd gezocht, teefje Noor bleef spoorloos. Tot woensdagochtend. Een woordvoerder van de stichting laat weten dat de baasjes hun hond zelf hebben gevonden. ,,Blijkbaar heeft zij zich klem gelopen en kon ze zichzelf op eigen kracht niet bevrijden. Per toeval werd ze vandaag ontdekt. Heel treurig.”

Op de Facebookpagina van Waar is mijn Angel stromen de reacties op het bericht binnen. ‘Aan onzekerheid is een eind gekomen. Run Free lieve Noor...sterkte voor je baasjes’, schreef iemand. Over de doodsoorzaak is niets bekendgemaakt. Ook is niet bekend gemaakt waar Noor is gevonden.

https://www.ed.nl/brabant/vermiste-rott ... ~a8988e2b/
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
sabine
Site Admin
Contacteer:

Bericht door sabine »

Ik las t ook ja, maar nee, witte busjes gezien hoor. Koekoek
Doyaquba
Welke: Boxers

Bericht door Doyaquba »

Van een fb-vriend, boxerreu heeft ie...

Afbeelding
Afbeelding
Célie
Posts in topic: 12
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Veertje schreef: 19 jan 2022, 17:54 Hier de afloop van één van die verhalen van een gestolen hond. Vaag verhaal :scratch:

Vermiste rottweiler Noor na zeven maanden dood teruggevonden op eigen erf: ‘Heel treurig’
Rottweiler Noor, die sinds vorig jaar juni werd vermist uit Wijk en Aalburg, is eerder vandaag dood teruggevonden. Dat laat dierenspeurgroep Waar is mijn Angel weten. Lang werd vermoed dat de 2-jarige teef werd gestolen, maar dat blijkt niet te kloppen.

Noor werd uiteindelijk na zeven maanden vermissing op het terrein van de eigenaar zelf aangetroffen.

Waar is mijn Angel sloeg begin juni 2021 groot alarm over de verdwijning van de toen 2-jarige hond vanaf het erf van een boerderij in Wijk en Aalburg. Myrthe Schilstra, vrijwilliger bij de stichting, zag toentertijd gelijkenis met de verdwijning van de honden Lola en Pleun eerder dat jaar in Netersel, een dorpje in de gemeente Bladel.

Eerst dachten ze dat de honden ‘gewoon’ waren weggelopen, maar toen er verhalen de ronde gingen over een wit busje, dat in de buurt was gesignaleerd, werden de vermoedens over ontvoering steeds sterker.

In Wijk en Aalburg werd hetzelfde vermoed. Volgens Schilstra werd Noor in een auto geladen en meegenomen door - wat zij noemde - de broodfokkermaffia: fokkers die snel geld willen verdienen door honden te stelen, ze in kleine hokken te stoppen, ze snel te laten dekken om daarna de pasgeboren pups snel te verkopen. Vooral in België zijn die actief, maar ook in Noord-Brabant.

Klem gelopen
Maar hoe goed er ook werd gezocht, teefje Noor bleef spoorloos. Tot woensdagochtend. Een woordvoerder van de stichting laat weten dat de baasjes hun hond zelf hebben gevonden. ,,Blijkbaar heeft zij zich klem gelopen en kon ze zichzelf op eigen kracht niet bevrijden. Per toeval werd ze vandaag ontdekt. Heel treurig.”

Op de Facebookpagina van Waar is mijn Angel stromen de reacties op het bericht binnen. ‘Aan onzekerheid is een eind gekomen. Run Free lieve Noor...sterkte voor je baasjes’, schreef iemand. Over de doodsoorzaak is niets bekendgemaakt. Ook is niet bekend gemaakt waar Noor is gevonden.

https://www.ed.nl/brabant/vermiste-rott ... ~a8988e2b/
Ze hadden toch ook gezocht met speurhonden, raar dat die dat niet wisten aan te wijzen.
ranetje
Posts in topic: 7

Bericht door ranetje »

Célie schreef: 20 jan 2022, 11:41 Ze hadden toch ook gezocht met speurhonden, raar dat die dat niet wisten aan te wijzen.
Nogal vreemd ja.

Ook raar dat die hond daar doodstil is blijven worstelen om los te komen.
Ze zullen toch heus wel geroepen hebben?
Dan gaat zo'n hond toch geluid geven? :scratch:
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

ranetje schreef: 20 jan 2022, 14:48
Célie schreef: 20 jan 2022, 11:41 Ze hadden toch ook gezocht met speurhonden, raar dat die dat niet wisten aan te wijzen.
Nogal vreemd ja.

Ja, dat was hier onlangs aan de hand met de hond van een huis verderop in de straat. Ik hoorde 's nachts constant geblaf en al hoor je hier wel vaak ergens in de verte een hond blaffen, dit was echt anders. Dus ik ben om vijf uur 's nachts met mijn zaklampje gaan kijken, maar het licht was te zwak om veel te kunnen zien en ik kon niet vinden waar het geblaf vandaan kwam. Toen het licht was, ben ik teruggegaan (het geblaf hoorde ik nog steeds) en zag ik twee huizen verderop een hond in de uiterste hoek van de tuin liggen. Er was duidelijk iets niet in orde met de hond, maar het was te ver weg om te zien wat er aan de hand was. De mensen van het huis waar de hond bij hoorde, waren er niet.
Ik heb mijn buren wakker gemaakt en mijn buurjongen is over het hek geklommen om te kijken wat er met de hond was. Die zat helemaal verstrikt in een stuk ijzerdraad - met dat ze zich heeft proberen los te trekken, is het waarschijnlijk alleen strakker komen te zitten. Hij heeft het ijzerdraad er voorzichtig afgehaald, maar de hond kon niet meer opstaan en wilde ook niet eten of drinken. Hij heeft ook de eigenaren gebeld en die arriveerden iets later ook. Helaas is de hond bij de dierenarts ingeslapen, omdat er inwendig te veel schade was :cry: :ugh:

Om een lang verhaal kort te maken: ik heb die hond dus urenlang horen blaffen honderden meters verderop (en mijn oren zijn niet al te best).
Ik weet niet hoe groot dat erf is, maar het lijkt me dat je eerst op je hele erf gaat zoeken en dan die hond dus wel zou horen? :scratch:
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Diana schreef: 20 jan 2022, 15:58
Om een lang verhaal kort te maken: ik heb die hond dus urenlang horen blaffen honderden meters verderop (en mijn oren zijn niet al te best).
Ik weet niet hoe groot dat erf is, maar het lijkt me dat je eerst op je hele erf gaat zoeken en dan die hond dus wel zou horen? :scratch:
Precies.
Ik vind het een raar verhaal.

Wat een vreselijk verhaal over die hond van je buren trouwens Diana :jank:
Afbeelding
Veertje
Posts in topic: 3

Bericht door Veertje »

Nogal vreemd ja.

Ja, dat was hier onlangs aan de hand met de hond van een huis verderop in de straat. Ik hoorde 's nachts constant geblaf en al hoor je hier wel vaak ergens in de verte een hond blaffen, dit was echt anders. Dus ik ben om vijf uur 's nachts met mijn zaklampje gaan kijken, maar het licht was te zwak om veel te kunnen zien en ik kon niet vinden waar het geblaf vandaan kwam. Toen het licht was, ben ik teruggegaan (het geblaf hoorde ik nog steeds) en zag ik twee huizen verderop een hond in de uiterste hoek van de tuin liggen. Er was duidelijk iets niet in orde met de hond, maar het was te ver weg om te zien wat er aan de hand was. De mensen van het huis waar de hond bij hoorde, waren er niet.
Ik heb mijn buren wakker gemaakt en mijn buurjongen is over het hek geklommen om te kijken wat er met de hond was. Die zat helemaal verstrikt in een stuk ijzerdraad - met dat ze zich heeft proberen los te trekken, is het waarschijnlijk alleen strakker komen te zitten. Hij heeft het ijzerdraad er voorzichtig afgehaald, maar de hond kon niet meer opstaan en wilde ook niet eten of drinken. Hij heeft ook de eigenaren gebeld en die arriveerden iets later ook. Helaas is de hond bij de dierenarts ingeslapen, omdat er inwendig te veel schade was :cry: :ugh:

Jee wat een vreselijk verhaal! Toch wel fijn dat jij zo oplettend gehandeld hebt, heeft het hondje toch nog veel leed bespaard.

Maar zouden alle honden gaan blaffen? Ik zie Finn er bijvoorbeeld wel voor aan om gewoon stilletjes af te wachten tot het probleem zichzelf oplost. Mits niks hem pijn doet dan. Nu kan ik me ergens bij een rottweiler dan weer niet voorstellen dat die stilletjes zijn als er iets aan de hand is.

Maar dat je niet je hele erf afzoekt, snap ik ook niet. Je gaat toch vanzelf uit wanhoop in alle onmogelijke hoekjes kijken na een paar dagen denk ik?
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Sekreetje

Bericht door Sekreetje »

Niet alle honden gaan blaffen. De Jack Russell van mijn moeder had zich ooit vastgelopen achter 2 planken. Hij was er zelf overheen gesprongen maar kon niet meer terug komen. Ze hebben anderhalf uur geroepen en gezocht. Regelmatig op minder dan 10 meter afstand van de hond. En hij gaf geen kik, nog geen piepje.
Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Nogal vreemd ja.

Lijkt mij ook, las nou net weer op zo'n zoekgroep dat hij ergens in een achteraf schuur zat :19: :scratch:
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Nogal vreemd ja.

Och wat verschrikkelijk :cry:

maar als je je hond al mist dan kijk en luister je toch overal vooral als er een zoekteam opzit normaal zoeken die bij grote erven eerst het hele erf en bijgebouwen af.
Frootje
Posts in topic: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Sekreetje schreef: 20 jan 2022, 16:32 Niet alle honden gaan blaffen. De Jack Russell van mijn moeder had zich ooit vastgelopen achter 2 planken. Hij was er zelf overheen gesprongen maar kon niet meer terug komen. Ze hebben anderhalf uur geroepen en gezocht. Regelmatig op minder dan 10 meter afstand van de hond. En hij gaf geen kik, nog geen piepje.
Mowin laat ook niks horen. Die blijft gewoon staan. Ik heb ‘m op die manier al meermaals ergens per ongeluk buitengesloten en kwam er dan pas achter doordat Froo het voor hem oploste door het me te laten weten. Die is wat vocaler. :schrik: Je kunt hem echt per ongeluk overal laten zitten en vergeten en meneer Doofus denkt gewoon dat het wel zo zal moeten. :nocheer:

Dat het dan zeven maanden duurt voordat je je hond vindt vind ik hoe dan ook wel apart hoor. Is je erf een oerwoud of zo? Nou ja. Dat kan op zich, natuurlijk. In elk geval doodsneu voor die hond.
Inge O
Posts in topic: 19
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Veertje schreef: 20 jan 2022, 16:20 Maar zouden alle honden gaan blaffen? Ik zie Finn er bijvoorbeeld wel voor aan om gewoon stilletjes af te wachten tot het probleem zichzelf oplost.
Ik denk dat ze dat hier ook zouden doen, ze gebruiken geblaf eigenlijk alleen als waakse waarschuwing, nooit in hun communicatie met mij.
ranetje

Bericht door ranetje »

Inge O schreef: 20 jan 2022, 18:21
Veertje schreef: 20 jan 2022, 16:20 Maar zouden alle honden gaan blaffen? Ik zie Finn er bijvoorbeeld wel voor aan om gewoon stilletjes af te wachten tot het probleem zichzelf oplost.
Ik denk dat ze dat hier ook zouden doen, ze gebruiken geblaf eigenlijk alleen als waakse waarschuwing, nooit in hun communicatie met mij.
Zouden ze, als ze ergens vast zitten, ook niet blaffen als jij ze roept, en roept, en roept?
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 19
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

ranetje schreef: 20 jan 2022, 18:26
Zouden ze, als ze ergens vast zitten, ook niet blaffen als jij ze roept, en roept, en roept?
Ik denk niet blaffen, misschien wel piepen en in het beste geval wat janken (wat ook al goed zou kunnen zijn).

Maar die JR hier hoger deed het dus ook niet, dus zo uitzonderlijk zal het wel niet zijn.
sabine
Site Admin
Contacteer:

Bericht door sabine »

Mijn honden zouden ook niet blaffen denk ik nee. Hoe dan ook vind ik het een beetje een vreemd verhaal
ranetje

Bericht door ranetje »

Inge O schreef: 20 jan 2022, 18:30
ranetje schreef: 20 jan 2022, 18:26

Ik denk niet blaffen, misschien wel piepen en in het beste geval wat janken (wat ook al goed zou kunnen zijn).

Maar die JR hier hoger deed het dus ook niet, dus zo uitzonderlijk zal het wel niet zijn.
Misschien :euh:
Ik denk dat ik mijn honden dan maar ga leren om op commando te blaffen. :ok:
Afbeelding
Plaats reactie