Fokken of Fukken

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Tineke
Posts in topic: 3

Re: Fokken of Fukken

Bericht door Tineke »

Ineke A schreef: 22 mei 2023, 06:30
Josefien schreef: 21 mei 2023, 23:58 Hein heeft zelf zijn keuze gemaakt. Dat is heel wat anders dan dat je daadwerkelijk actie onderneemt om je (uitgefokte) teef of onwelgevallige hond ter herplaatsing aanbiedt. Geen vergelijk.
Ik adverteer nooit met oudere honden. Normaal gesproken blijven die gewoon bij mij. Alleen zijn er regelmatig mensen die een oudere hond zoeken en je benaderen. En het is nu 2x gebeurd dat ik daadwerkelijk daar op in gegaan ben, en beide keren heeft de hond een gouden mandje gekregen.
Maar wat is dan de reden dat zo'n hond weg mag, omdat ermee gefokt is ?
Als iemand Abra zou willen hebben, ook een oudere hond aan het worden ,zou dat gewoonweg geen optie zijn.
Onze honden zijn na de familie het belangrijkst , die gaan we toch niet weggeven omdat iemand een oudere hond wil ,al zouden ze er prima voor zorgen.
En uiteraard heeft Abra het naar ons idee wel fijn bij ons , ze blijft weleens een uurtje of wat bij een vriendin van ons als we een langer uitje hebben gepland met Luus waar Abra te oud voor is ,en dan krijst ze de boel van blijdschap aan elkaar als we haar komen halen.
En ze stampt direct met ons mee zonder om te kijken.
Naar ons idee is ze net zo graag bij ons als wij bij haar.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Ineke A

Bericht door Ineke A »

Maggie woonde al een ruime maand bij haar nieuwe baas toen ik de stamboom ging brengen. Toen ging ze naast hem liggen na mij uitbundig begroet te hebben.
malinois
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Xavi wordt 13 maar toch geen haar op mn hoofd dat ik die wegdoe omdat anderen een oudere hond zoeken.... dan gaan ze maar naar t asiel zitten er zat.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Maart
Posts in topic: 2
Honden: 3
Contacteer:

Bericht door Maart »

Ik kon al mijn honden ook al weggedaan hebben omdat anderen ze wouden, maar dat gebeurt toch inderdaad echt niet :lol1:
Binnen eigen kring zou het inderdaad wel nog te overwegen zijn, Piiri heeft zo een goeie maand bij mijn ouders gewoond omdat ze na Ds een hond misten, maar uiteindelijk was het toch te veel werk voor ze om ermee om te gaan en Piiri vindt mij stiekem gelukkig ook gewoon leuker :lol1:
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
Plaats reactie