Dagboek van een gastgezin

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Zamunda
Posts in topic: 14
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Dagboek van een gastgezin

Bericht door Zamunda »

Niika schreef: 14 okt 2021, 11:29in huis ook, ja. verstopt zich meestal achterin de bench. hoewel ik haar de laatste dagen wat meer languit zie liggen ipv opgerold achterin. dus dat is positief. dat eten... durf ik niet goed te zeggen. ze kreeg bij het vorige baasje vlees en er stond altijd brok. als ik het vlees de hele dag laat staan is het uiteindelijk wel op. dus het is misschien ook wel deels gewenning/gedrag om steeds een hapje te nemen en niet alles op te eten. ze probeert het ook te begraven zag ik vanochtend, dat is ook nieuw.
:(

Ik duim dat ze nog veel verbetert.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Niika
Posts in topic: 35

Bericht door Niika »

Nou, daar issie dan. Duke, bijna 2 jaar.

Afbeelding

Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Benieuwd naar zijn verhaal/achtergrond en wat het gaat worden :ok: .
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Niika

Bericht door Niika »

tja. eigenlijk wel een sneue achtergrond. wordt nu voor de 2e keer herplaatst. eerste keer is al een tijd terug, zijn baasje kreeg een hersenbloeding. wilde hem heel graag houden, maar had 3x per dag thuiszorg nodig en hij wilde zijn baasje beschermen, dus viel de thuiszorg aan. dat was helaas niet houdbaar.

moet nu weg omdat hij soms uit schrik uitvalt, en de kinderen heel bang voor hem zijn. ze kunnen in principe alles met hem doen, maar als hij bijvoorbeeld wakker schrikt hapt hij eerst, en kijkt dan pas wie/wat/waarom.

verder is het een wat vreemde hond. beetje autistisch. rust, regelmaat en duidelijke regels, daar vaart hij het beste bij. dus bijvoorbeeld ook steeds hetzelfde rondje lopen. lijkt ook weinig binding te maken. bij de eerste herplaatsing heb ik hem opgehaald en hoewel zn baasjes vreselijk overstuur waren, liep hij zo met me mee en ging zo de auto in. ook deze keer, hij is hier al 2x geweest voor vakantieopvang bij dit baasje, en nu dan om te blijven. maar alle keren, ik neem hem over, hij loopt met me mee. kijkt geen enkele keer meer achterom, gewoon klaar weg vergeten of zo.
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Apart wel, maar dan heeft hij er hopelijk ook niet zo'n last van dat hij weer herplaatst wordt. Maar nu maar weer een nieuw baasje voor hem vinden. Wel fijn dat jij hem al kent.
Afbeelding
Niika

Bericht door Niika »

vandaag met het halve gekkenhuis een dagje stichting. duke en benji deden het verrassend goed, ondanks de stress én de aanwezige kinderen. duke moest alleen even de auto bewaken toen een collega noah kwam pakken, maargoed dat was verwacht, en geen schade.

grappig genoeg deed noah het ook echt goed. heeft ze zich groot gehouden of zit er echt vooruitgang in. we zullen het zien. er is in ieder geval interesse in haar, dus dat is alvast fijn.
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Druk dagje dus voor allemaal. Spannend, die interesse in Noah.
Afbeelding
Niika

Bericht door Niika »

ja. ze zijn ook allemaal gesloopt. is ook wel eens goed voor ze. benji deed het erg goed, bij de eerste ronde zaten er ook 2 kinderen op het veld, 2 bange meisjes. heb m eerst ff vastgehouden maar hij had 0 interesse, dus toch maar los laten lopen (met lijn er aan), en hij zocht ze ook totaal niet op. dus dat is alvast positief. toen hij net hier was deed hij dat namelijk wel, uitvallen naar elk kind wat voorbij kwam. dus dit is flinke vooruitgang.
en de heren hebben beide heerlijk gespeeld, lekker rennen met een paar leuke teven, ook altijd fijn. en geen gedoe, ondanks dat ze niet de enige reuen in de groep waren. de rest waren wel pups, maar de heren zijn beide natuurlijk wel volwassen. maar dat was ook prima.
Niika

Bericht door Niika »

Zouden die bulgaren ooit nog weer eens hun tasje pakken? Het is soms best pittig, 3 extra honden in huis.
Benji is op zich simpel, die is er inmiddels al zo lang dat hij gewoon makkelijk meedraait. Maar met eten en snacks altijd wel opletten. zorgen dat hij niet iets van een ander te pakken krijgt etc, want dan zit hij gelijk weer onder de plekken.
Noah dr gebruiksaanwijzing is inmiddels redelijk geschreven. zowel 's ochtends als savonds in het donker lopen we een aardig rondje, en ze krijgt hier ook steeds meer lol in. het is dan rustig op straat en ze kan op haar gemakje overal snuffelen en een beetje aanrommelen. overdag vind ze het nog stom, maar ook dat gaat stapje voor stapje wat beter
en Duke.. tja... de autist doet 't het beste op structuur en regelmaat. de ochtendwandeling om half 6 daar steekt ie zn middelvinger voor op, dus zijn dagprogramma is een beetje aangepast. hij gaat pas na het ontbijt voor het eerst uit, vind ie helemaal prima. Voor de andere honden even wennen want hee, hij gaat wandelen dus wij ook. eh nee, niet dus. Maar ook dat is redelijk gladgestreken. Nu nog een baas.
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Niika schreef: 17 okt 2021, 20:45 ja. ze zijn ook allemaal gesloopt. is ook wel eens goed voor ze. benji deed het erg goed, bij de eerste ronde zaten er ook 2 kinderen op het veld, 2 bange meisjes. heb m eerst ff vastgehouden maar hij had 0 interesse, dus toch maar los laten lopen (met lijn er aan), en hij zocht ze ook totaal niet op. dus dat is alvast positief. toen hij net hier was deed hij dat namelijk wel, uitvallen naar elk kind wat voorbij kwam. dus dit is flinke vooruitgang.
en de heren hebben beide heerlijk gespeeld, lekker rennen met een paar leuke teven, ook altijd fijn. en geen gedoe, ondanks dat ze niet de enige reuen in de groep waren. de rest waren wel pups, maar de heren zijn beide natuurlijk wel volwassen. maar dat was ook prima.
Dat is zeker fijn!

Niika schreef: 07 nov 2021, 19:54 Zouden die bulgaren ooit nog weer eens hun tasje pakken? Het is soms best pittig, 3 extra honden in huis.
Nou dat kan ik me voorstellen. Ik vond twee extra honden met elk hun eigen gebruiksaanwijzing al veel en dat was geloof ik nog niet eens zes weken geloof ik. En dan heb ik mijn eigen erf nog waardoor ik niet voor elk rondje met aangelijnde honden de straat op hoef. Voor mij was het in elk geval wel een reden om er voorlopig even mee te stoppen destijds (het kwam eigenlijk meer doordat er toen maandenlang het ene na het andere nare medische gedoe speelde met onze eigen dieren, maar twee extra honden waarvan één in huis markerende reu hielp de 'opvangzaak' niet). Sinds eind vorig jaar zit ik met een sluis midden in m'n huis dus ik vind het qua 'managen' wel genoeg. En nu ook nog eens een eigen jonge hond dus de komende twee jaar zie ik het ook niet meer gebeuren want die aandacht wil ik lekker in zijn opvoeding stoppen.

Maar ik hoop dat er snel voor in elk geval eentje een baas komt, dat kan alweer veel schelen. Het is een heel gedoe al die verschillende behoeften. Het gaat onderling wel helemaal goed?
Afbeelding
Niika

Bericht door Niika »

Zamunda schreef: 07 nov 2021, 20:31

Maar ik hoop dat er snel voor in elk geval eentje een baas komt, dat kan alweer veel schelen. Het is een heel gedoe al die verschillende behoeften. Het gaat onderling wel helemaal goed?
ze kunnen op zich redelijk samen, maar wel alleen met toezicht. of nouja benji loopt gewoon in de groep dat gaat prima, maar duke en noah zijn alleen los als ik er bij ben. duke is.. vreemd, en dat vinden mijn honden ook, en noah is natuurlijk bang. niet voor de honden trouwens, die vind ze wel tof. maar heb liever niet dat ze dr gaan pesten of zo.
Jetski
Posts in topic: 2
Welke: Portugese waterhond

Bericht door Jetski »

Ik lees je dagboek en denk: wat een hoop werk en zorgen heb je als opvanggezin!
Met als doel een geweldige plek voor elk te vinden..
Mooi om te lezen hoe je ze begeleid en voor ze zorgt tot die tijd!
Een hond met een hoog 'ohh en ahh' gehalte zal waarschijnlijk sneller gekozen worden dan 1 met meer problemen of minder hoge 'aaibaarheidsfactor'
Ik hoop dat ze een heel fijn mandje gaan krijgen!
Afbeelding
Niika

Bericht door Niika »

Jetski schreef: 07 nov 2021, 21:45
Een hond met een hoog 'ohh en ahh' gehalte zal waarschijnlijk sneller gekozen worden dan 1 met meer problemen of minder hoge 'aaibaarheidsfactor'
uiteraard. daarnaast ook pups natuurlijk, die zijn meestal vlot weg. oude honden ook. alles van zegmaar 0 tot ongeveer 1.5 gaat snel, en dan vanaf een jaar of.. 8, 9, want die zijn aggossie sielug oud.. dat wat er tussen in zit is vaak verdomd moeilijk te plaatsen, zéker als ze ook nog een of ander werkpuntje of medisch aandachtspuntje hebben.
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Niika schreef: 07 nov 2021, 21:16
Zamunda schreef: 07 nov 2021, 20:31Maar ik hoop dat er snel voor in elk geval eentje een baas komt, dat kan alweer veel schelen. Het is een heel gedoe al die verschillende behoeften. Het gaat onderling wel helemaal goed?
ze kunnen op zich redelijk samen, maar wel alleen met toezicht. of nouja benji loopt gewoon in de groep dat gaat prima, maar duke en noah zijn alleen los als ik er bij ben. duke is.. vreemd, en dat vinden mijn honden ook, en noah is natuurlijk bang. niet voor de honden trouwens, die vind ze wel tof. maar heb liever niet dat ze dr gaan pesten of zo.
Fijn dat Benji wel gewoon altijd erbij kan, dat scheelt toch weer iets.
Afbeelding
Niika

Bericht door Niika »

Zamunda schreef: 08 nov 2021, 18:20
Niika schreef: 07 nov 2021, 21:16
Zamunda schreef: 07 nov 2021, 20:31Maar ik hoop dat er snel voor in elk geval eentje een baas komt, dat kan alweer veel schelen. Het is een heel gedoe al die verschillende behoeften. Het gaat onderling wel helemaal goed?
Fijn dat Benji wel gewoon altijd erbij kan, dat scheelt toch weer iets.
nou, die andere 2 zijn gelukkig erg gehecht aan hun bench, die hoeven er wat hun betreft ook niet zo veel/lang uit. dat scheelt ook enorm. ze zitten wel gewoon allemaal in dezelfde kamer.

benji is trouwens sowieso een braafje hoor. kan overal mee naar toe, is rustig in de auto, kan ook gewoon voorin, je kan zelfs met m door de mcdrive zonder datie probeert je eten te jatten of te bedelen of lastig te doen. hij gaat gewoon slapen.
Niika

Bericht door Niika »

poeh. ik ben niet goed in topics bijhouden merk ik.
Even een update. Benji en Duke zijn nog hier. Voor Duke was er wel een kennismaking, ging heel, goed, maar aan de kant van de geïnteresseerde kwam er helaas wat tussen.
Noah is echter geplaatst! alweer ruim 2 weken geleden inmiddels, en zij doet het boven verwachting goed.
Niika

Bericht door Niika »

Ehh..tja..ehh.. wat zal ik er eens over zeggen...

Afbeelding
Niika

Bericht door Niika »

Sam en zn mini-me

Afbeelding
Niika

Bericht door Niika »

Afbeelding

De laatste foto van Duke. Duke is vandaag ingeslapen. Hij had een darmafsluiting en ernstige schade aan de darmen.
01-11-2019 - 02-02-2022 :roos:
Jetski
Posts in topic: 2
Welke: Portugese waterhond

Bericht door Jetski »

Och wat jong nog. :ugh:
Hij heeft bij jou nog een tijdje een warm mandje mogen meemaken ..
Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 3
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Wat vreselijk naar :J: :roos:
Afbeelding
Vicky
Posts in topic: 1
Honden: 4