de avonturen van Waro - 1 jaar!

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
jenn90
Posts in topic: 3

Re: de avonturen van Waro - 2e week

Bericht door jenn90 »

Sirene schreef: 20 mei 2022, 20:09
pioenroos schreef: 20 mei 2022, 19:52
Sirene schreef: 20 mei 2022, 18:23 Ik noem dat ook vliegtuigoren :mrgreen:
Hoe erg vind je het dat een nakomeling van een door jouw zorgvuldig gefokte hond met staande oren vliegtuigoren heeft? :engel:
Heel erg! :engel: Maar ik heb me er al bij neergelegd. Er zijn er al meer.

Afbeelding

Gelukkig ook een heel aantal met prikkers :LOL: een van mojos kinderen denk ik?
Afbeelding
K@ren
Posts in topic: 6
Honden: 1

Bericht door K@ren »

Wat een leuk ventje is het toch :I: Fijn dat hij het zo goed doet en dat je hier verslag doet van zijn opgroeien.
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Oh ik hou van rare oren 😍 fijn dat het allemaal zo goed gaat
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 17
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Wat een leuke updates en fijn dat de buurvrouw zoveel aan haar puppycursus gehad heeft :F: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Sirene
Posts in topic: 10

Bericht door Sirene »

Inge O schreef: 20 mei 2022, 21:03
Huhh, wiesda? Da's toch geen pup :scratch: ? (en iekkkkks, die lange gordijnen aan die oren :help1: ...)
Nee, da's geen pup. Da's een kelpedoodle :Q: van Mojo.
Inge O
Posts in topic: 13
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Sirene schreef: 24 mei 2022, 19:23
Huhh, wiesda? Da's toch geen pup :scratch: ? (en iekkkkks, die lange gordijnen aan die oren :help1: ...)
Ik vind hem prachtig :I: - nu nog die oren :F: .
Sirene

Bericht door Sirene »

Inge O schreef: 24 mei 2022, 19:24
Sirene schreef: 24 mei 2022, 19:23
Ik vind hem prachtig :I: - nu nog die oren :F: .
ZE is later geplukt en kreeg daarna een prachtige vacht. Ik weet eigenlijk niet hoe haar oren nu zijn. Ik denk zoals hier want de meeste mensen vinden het leuk die eekhoornpluisjes :D
Inge O

Bericht door Inge O »

Sirene schreef: 24 mei 2022, 19:28 want de meeste mensen vinden het leuk die eekhoornpluisjes :D
Dat valt voor mij niet meer onder eekhoornpluisjes, eerder onder een 'mammoetpruik' :engel: .
Sirene

Bericht door Sirene »

Inge O schreef: 24 mei 2022, 19:37
Sirene schreef: 24 mei 2022, 19:28 want de meeste mensen vinden het leuk die eekhoornpluisjes :D
Dat valt voor mij niet meer onder eekhoornpluisjes, eerder onder een 'mammoetpruik' :engel: .
:proest:

Afbeelding
Yvette
Honden: 2
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Oooohh Waro is een leuk manneke zeg! Op de foto's én in je verhaal! :I:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Sirene schreef: 24 mei 2022, 19:56

Afbeelding
Dat is precies Klets :LOL: .
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Sirene

Bericht door Sirene »

Zamunda schreef: 26 mei 2022, 08:19

Afbeelding
Nietus, dit is Klets:
Afbeelding
Sirene

Bericht door Sirene »

Sorry Pallas :Q:
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Sirene schreef: 26 mei 2022, 08:45
Zamunda schreef: 26 mei 2022, 08:19

Afbeelding
Nietus, dit is Klets:
Afbeelding
Nah, ik vind haar ondanks het extra haar toch veel van die mammoet weghebben. Maar ik moet haar gewoon nog een keer zien denk ik om het goed in te kunnen schatten :mrgreen: .
Afbeelding
Pallas
Posts in topic: 44

Bericht door Pallas »

Sirene schreef: 26 mei 2022, 08:46 Sorry Pallas :Q:
Heerlijk die discussie. Was gewoon on topic toch, ik begon zelf over zijn oren :mann:

Waro is hier inmiddels 3 weken en minimaal 10 cm gegroeid... voor mijn gevoel dan. Het is meer poot dan pup. Zijn oren stabiliseren in de guitige flapper-look. Een mooi slank atletisch mannetje. Ben maar iets meer gaan voeren toen ik zijn ribben voelde laatst, oeps. Gaat nu weer beter maar hij verbrandt zijn voer waar je bij staat.

Gelukkig kan hij ook nog heel goed zijn rust pakken, ook als de huiskamer vol verjaardagsbezoek of spelende kinderen zit. Fijn voor ons maar vooral ook voor hem.

De nachten gaan steeds beter, afgelopen nacht hebben we voor het eerst weer allebei boven geslapen en maakte meneer een nacht van 23:30 tot 7:10! Dat mag hij wel vaker doen :bloos:

Puppycursus ging ehm, anders dan verwacht. Hoge verwachtingen (want slimme pup, juiste beloning en thuis alvast met voorkennis begonnen) maar meneer besloot dat de andere pups en begeleiders véél leuker waren en lapte de hele les aan zijn laars. Morgen beter :help1:

Buiten lopen vindt hij nog steeds best spannend. Plassen lukt al wel op twee bekende plekken, maar het liefst raced hij naar huis om het hier thuis in de achtertuin of de "kattenbak" te doen (dienblad met houtkorrels, speciaal voor dit doel). We geven het de tijd, komt vast goed.

Zoontje komt sinds deze week ook los nu hij snapt dat Waro minder hapt en de gezamenlijke hobby "rennen door de tuin" heeft. Dochter is nog altijd mega fan en begint 's ochtends al te zingen: "Waro, daaro, nee hiero!".

Afbeelding

Afbeelding
Frootje
Posts in topic: 14
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: de avonturen van Waro - 3e week (11 weken oud)

Bericht door Frootje »

Het is een leukerd. :I: Klinkt alsof hij het super goed doet!
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Wat gaat het lekker met het knappe mannetje :I: . Die pupcursus haha, ik vond het onwijs leuk om te doen maar af en toe flink pittig hoor, ik had al heel vaak pupcursus gedaan maar nooit met een pup en ik heb gemerkt dat dat héél anders is :F: .
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Wat een heerlijk guitig koppie heeft hij. Knap dat hij zelf zijn rust al neemt. En ohja puppycursus 😄 veel afleiding is moeilijk mogen ze ook los spelen?
Afbeelding
Pallas

Bericht door Pallas »

Zamunda schreef: 28 mei 2022, 07:03 Wat gaat het lekker met het knappe mannetje :I: . Die pupcursus haha, ik vond het onwijs leuk om te doen maar af en toe flink pittig hoor, ik had al heel vaak pupcursus gedaan maar nooit met een pup en ik heb gemerkt dat dat héél anders is :F: .
Haha ja, ik heb nota bene puppycursus gegeven dus dit was even mijn beeld aanpassen. Heb gisteren een halve dag zitten malen hoe ik hem buiten beter kan bereiken totdat de realiteit weer even landde: het is een pup van elf weken. De juf in mij zei tegen mezelf: "geef het tijd en ga eerst weer even een stapje terug."

In de tuin oefenen dus! Ondertussen heeft hij gisteren mijn hele familie ingepakt door zoet te gaan slapen tijdens de verjaardagsvisite.
Smoushond schreef: 28 mei 2022, 07:06 Wat een heerlijk guitig koppie heeft hij. Knap dat hij zelf zijn rust al neemt. En ohja puppycursus 😄 veel afleiding is moeilijk mogen ze ook los spelen?
nee, alles is aan de lijn en in principe geen contact tussen de pups. Hij zou het wel graag willen hoor!

Het bijten gaat echt ook supergoed, als hij te hard bijt kijkt hij je aan en probeert het gelijk nog iets zachter. Steeds met die blik peilend of het zo dan wel mag :I: knappe piranha!
Diana
Posts in topic: 7
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Wat doet hij het goed, knap kereltje! :I:

Wij beginnen volgende week met de puppycursus. Die starten hier later omdat pups volledig gevaccineerd moeten zijn voordat ze kunnen deelnemen. Ik ben heel benieuwd hoe Fayah het gaat doen in een groepje honden en mensen, want zij vindt ook álles leukleukleuk en interessant. Maar ze is wel net wat ouder, waardoor ik merk met spelenderwijs trainen in de tuin dat haar aandachtsspanne al wat langer begint te worden.
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Pallas schreef: 29 mei 2022, 08:37
Zamunda schreef: 28 mei 2022, 07:03 Wat gaat het lekker met het knappe mannetje :I: . Die pupcursus haha, ik vond het onwijs leuk om te doen maar af en toe flink pittig hoor, ik had al heel vaak pupcursus gedaan maar nooit met een pup en ik heb gemerkt dat dat héél anders is :F: .
Haha ja, ik heb nota bene puppycursus gegeven dus dit was even mijn beeld aanpassen. Heb gisteren een halve dag zitten malen hoe ik hem buiten beter kan bereiken totdat de realiteit weer even landde: het is een pup van elf weken. De juf in mij zei tegen mezelf: "geef het tijd en ga eerst weer even een stapje terug."

In de tuin oefenen dus! Ondertussen heeft hij gisteren mijn hele familie ingepakt door zoet te gaan slapen tijdens de verjaardagsvisite.
Grappig hoe je het bij een ander precies weet te duiden en als je er zelf in zit even geen idee meer kunt hebben. Maar inderdaad, lekker een stap terug en genieten van hoe die kleine druktemaker zijn rust pakte midden in de verjaardagsvisite :I: .
Afbeelding
Frootje
Posts in topic: 14
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Het is ook gewoon anders op puppytraining dan thuis, vind ik. Aloy is ook meer afgeleid op training, maar er is dan ook gewoon wel meer te zien natuurlijk. En die andere hondjes blijven toch wel erg leuk. :F: Ik snap Waro wel! Maar dat komt vast wel goed, ze zijn inderdaad nog maar jong. Moet ik mezelf ook wel eens voorhouden dus ik snap jou ook wel. :engel:
Mo-yi
Posts in topic: 4
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Wat een leukerd!
Ik heb vast en zeker een topic ergens gemist, maar wat is het voor hondje, of wat zit er in?
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Mo-yi schreef: 29 mei 2022, 16:34 Wat een leukerd!
Ik heb vast en zeker een topic ergens gemist, maar wat is het voor hondje, of wat zit er in?

Waro is een Pioenroospup :I: .
Pallas

Bericht door Pallas »

Jah, een kruising waarbij @pioenroos de hippe marketingnaam is vergeten 😖

Peruaanse Kelpendoes? Naakt Schaapie?

Waro is broertje van Danu en Aloy hier op het forum (en Bram en Peteris die hier niet actief zijn): kruising schapendoes (Flora) en Kelpiemix (Dakar)
Plaats reactie