Honden stelen voor hondengevechten, broodje aap?

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
HillieS
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Honden stelen voor hondengevechten, broodje aap?

Bericht door HillieS »

Bijzonder verhaal.
Het hondje van een vriendin was vorig jaar ergens vast geraakt met haar tuigje in een dikke rietkraag. Stond met haar kopje net boven water. Geen piep, blaf, niets.
En op roepen reageerde t hondje ook niet.
Doordat m'n vriendin had gezien waar het hondje richting het water ging kon ze haar kort daarna vinden en losmaken.
Sindsdien zijn ze voorzichtiger op die plek uiteraard.
Dus ja, niet iedere hond laat van zich horen.

Wat naar van de hond bij jou in de buurt @Diana ! :ugh:
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 19
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

ranetje schreef: 20 jan 2022, 18:34
Inge O schreef: 20 jan 2022, 18:30
ranetje schreef: 20 jan 2022, 18:26
Zouden ze, als ze ergens vast zitten, ook niet blaffen als jij ze roept, en roept, en roept?
Ik denk niet blaffen, misschien wel piepen en in het beste geval wat janken (wat ook al goed zou kunnen zijn).

Maar die JR hier hoger deed het dus ook niet, dus zo uitzonderlijk zal het wel niet zijn.
Misschien :euh:
Ik denk dat ik mijn honden dan maar ga leren om op commando te blaffen. :ok:
Een paar hier kunnen dat, maar als ze te erg onder de indruk zouden zijn door de situatie zouden ze dat vrees ik niet doen als ik dat vanop grotere afstand vraag.
Omega
Honden: 1
Welke: Nu een echte toller

Bericht door Omega »

Luna zou wel geblaft hebben als ze ergens vast zou zitten.
Balu niet, Balu wacht, want het vrouwtje komt hem tenslotte altijd redden als er iets is.
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 4
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Frootje schreef: 20 jan 2022, 16:43
Sekreetje schreef: 20 jan 2022, 16:32 Niet alle honden gaan blaffen. De Jack Russell van mijn moeder had zich ooit vastgelopen achter 2 planken. Hij was er zelf overheen gesprongen maar kon niet meer terug komen. Ze hebben anderhalf uur geroepen en gezocht. Regelmatig op minder dan 10 meter afstand van de hond. En hij gaf geen kik, nog geen piepje.
Mowin laat ook niks horen. Die blijft gewoon staan. Ik heb ‘m op die manier al meermaals ergens per ongeluk buitengesloten en kwam er dan pas achter doordat Froo het voor hem oploste door het me te laten weten. Die is wat vocaler. :schrik: Je kunt hem echt per ongeluk overal laten zitten en vergeten en meneer Doofus denkt gewoon dat het wel zo zal moeten. :nocheer:
In dat geval blaffen mijn honden ook niet snel hoor, als ík ze per ongeluk ergens opsluit/buitensluit. Ik denk dat ze dan inderdaad denken dat dat zo de bedoeling is :F:
Maar als ze zich los probeerden te worstelen, in nood verkeerden en mij ook nog eens hoorden roepen, is dat natuurlijk een heel andere situatie. Amy is wel eens achter de poort bij mijn zwembad terechtgekomen die dicht was gewaaid en die blafte ook toen ik haar riep, zodat ik haar kon bevrijden. Als ik haar daar zelf achter had gestopt, was ze daar waarschijnlijk schaapachtig staan blijven kijken.

De baasjes van die hond van mijn buren waren niet eens thuis, die zijn er alleen in het weekend. En toch blafte die hond dus non-stop :(

Al met al blijft het een vreemd verhaal van die Rottweiler.
Afbeelding
Gonnie
Posts in topic: 2

Bericht door Gonnie »

Ik denk dat mijn honden ook niet zouden blaffen, als ze nog in het halletje zitten en ik de deur dichtdoen hoor je ook niks. Ze zitten dan gewoon te wachten tot we de deur weer opendoen.
Afbeelding

Tanja en Anne
EchoMira
Posts in topic: 10
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Echo zie ik er nog wel voor aan om een shagstem op te zetten.

Ze stond gisteren ineens te schreeuwen dat ze naar binnen moest. Niet eens omdat er iets was, hoor. Je had gewoon zoiets van "kan wel". Baldadigheid.

Ze is heel erg graag buiten en vooral ook vaak. Het is echt een terrier en ze doet graag even een inspectierondje.
Dus als er onraad is dan let ze daar sowieso op en ze kan in principe best leren wat een boef is.
Célie
Posts in topic: 12
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Inge O schreef: 20 jan 2022, 18:21
Veertje schreef: 20 jan 2022, 16:20 Maar zouden alle honden gaan blaffen? Ik zie Finn er bijvoorbeeld wel voor aan om gewoon stilletjes af te wachten tot het probleem zichzelf oplost.
Ik denk dat ze dat hier ook zouden doen, ze gebruiken geblaf eigenlijk alleen als waakse waarschuwing, nooit in hun communicatie met mij.
Maar toch niet zolang dat ze uiteindelijk sterven?
Inge O

Bericht door Inge O »

Célie schreef: 21 jan 2022, 14:57
Veertje schreef: 20 jan 2022, 16:20 Maar zouden alle honden gaan blaffen? Ik zie Finn er bijvoorbeeld wel voor aan om gewoon stilletjes af te wachten tot het probleem zichzelf oplost.
Ik denk dat ze dat hier ook zouden doen, ze gebruiken geblaf eigenlijk alleen als waakse waarschuwing, nooit in hun communicatie met mij.
Tja, kan ik moeilijk uitproberen maar ik denk dat wel of niet sterven daar weinig mee te maken heeft, dat dat een optie is zijn honden niet bewust mee bezig.

Als het zo zou zijn dat alle honden reageren als die in Diana haar voorbeeld (ik vind dié hond eigenlijk een uitzondering) dan zouden alle verloren honden die daarna ergens verdronken in een gracht worden gevonden - gewoon omdat ze er niet zelf uit konden komen - allemaal gevonden hebben moeten zijn door hun geblaf om hulp, en dat is natuurlijk niet wat gebeurt.
ranetje
Posts in topic: 7

Bericht door ranetje »

Ja maar ................ in het water hebben ze al hun energie nodig om de kop boven water te houden.
En als dat niet meer lukt kunnen ze ook niet meer janken :(

Ik had die hond waar Diana over vertelde meer in gedachten.
Die zal pijn hebben gehad.
Zouden ze dan niet wat zeggen?
Afbeelding
Lothian
Posts in topic: 9
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Die van mij zouden denk ik ook stil blijven. Dalí zou mogelijk neusfluiten. En Taro zou héél misschien kefjes geven.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Vanmiddag kwam de hellofresh. Die bezorger is voor mij onzichtbaar maar Echo lag alweer te haten vanuit de mand.

Ooooorrrrrgggg!
Lothian
Posts in topic: 9
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Oh Taro is zeker waaks hoor, als ik thuiskom hoor ik drie engelen zingen. Woefwoefwoef, Loooooeeh en Ef! Ef! Ef!

Denk alleen niet dat ze zouden blaffen omdat ze vast zitten eigenlijk.
Afbeelding
Marlett
Posts in topic: 5

Bericht door Marlett »

Tosca heeft een keer vastgezeten met haar tuig in takken en riet. :ugh: Ik was haar kwijt, maar ze heeft haar tuig doorgebeten en kwam weer naar mij toe. Ze heeft niet geblaft, terwijl wij wel op gehoorafstand waren.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Inge O schreef: 21 jan 2022, 16:58
Célie schreef: 21 jan 2022, 14:57

Tja, kan ik moeilijk uitproberen maar ik denk dat wel of niet sterven daar weinig mee te maken heeft, dat dat een optie is zijn honden niet bewust mee bezig.

Als het zo zou zijn dat alle honden reageren als die in Diana haar voorbeeld (ik vind dié hond eigenlijk een uitzondering) dan zouden alle verloren honden die daarna ergens verdronken in een gracht worden gevonden - gewoon omdat ze er niet zelf uit konden komen - allemaal gevonden hebben moeten zijn door hun geblaf om hulp, en dat is natuurlijk niet wat gebeurt.
Nee maar voor ze sterven duurt het wel heel lang en ze krijgen honger enz. als een hond verzuipt is dat natuurlijk best snel gebeurt en vaak zijn ze dan zo druk met zwemmen en proberen eruit te komen dat er geen tijd en of energie is om te blaffen. Dat bedoelde ik dus meer dat als er genoeg tijd overheen gaat dat een hond dan ook niet zou gaan piepen of blaffen, mijn Cody blafte ook niet als je hem buitensloot maar als het echt te lang duurde dan hoorde je hem dus wel.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Marlett schreef: 22 jan 2022, 11:00 Tosca heeft een keer vastgezeten met haar tuig in takken en riet. :ugh: Ik was haar kwijt, maar ze heeft haar tuig doorgebeten en kwam weer naar mij toe. Ze heeft niet geblaft, terwijl wij wel op gehoorafstand waren.
Ze was te druk met haar tuig doorbijten en je mag niet praten met je mond vol :pffff:
Marlett
Posts in topic: 5

Bericht door Marlett »

Hahaha, ja, zo'n net, opgevoed hondje ís ze! :mann:
Gudrun
Posts in topic: 2
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Ik ben Pippa en Poppy al eens kwijt geweest, beiden zeer vocale honden, maar niks hoor. Roepen en zoeken, niks.
Allebei (onafhankelijk van elkaar, andere plaats en dag) zaten ze verstrikt in braamstruiken. En was ik al vlakbij voorbij gekomen al zoekende.
Ook Sherlock die nu zo vaak om niks blaft door dementie blaft niet als hij "kwijt" is.

Do en de chi's laten dan weer wel horen als ze ergens opgesloten zitten.

Vast zitten en blaffen is gevaarlijk misschien? Om aangevallen te worden? Wilde gok hoor, maar ik vond het zo raar toen...
Inge O

Bericht door Inge O »

Gudrun schreef: 22 jan 2022, 17:27
Vast zitten en blaffen is gevaarlijk misschien? Om aangevallen te worden? Wilde gok hoor, maar ik vond het zo raar toen...
Ik vind het eigenlijk raarder dat ze zouden blaffen in dat soort situaties dan dat ze dat niet zouden doen, wíj vinden roepen om hulp normaal, maar hoezo zou een hond dat moeten vinden? Daarvoor moet hij om te beginnen al beseffen dat een mens hem kan helpen, daarvoor moet je je al in een ander kunnen verplaatsen. En daarbij moet hij ook nog eens beseffen dat diegene die zoekt hem niét kan zien, maar wel hoort.
Allemaal richting hogere wiskunde voor de doorsnee hond vrees ik.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Inge O schreef: 22 jan 2022, 18:47
Gudrun schreef: 22 jan 2022, 17:27
Ik vind het eigenlijk raarder dat ze zouden blaffen in dat soort situaties dan dat ze dat niet zouden doen, wíj vinden roepen om hulp normaal, maar hoezo zou een hond dat moeten vinden? Daarvoor moet hij om te beginnen al beseffen dat een mens hem kan helpen, daarvoor moet je je al in een ander kunnen verplaatsen. En daarbij moet hij ook nog eens beseffen dat diegene die zoekt hem niét kan zien, maar wel hoort.
Allemaal richting hogere wiskunde voor de doorsnee hond vrees ik.
Hogere wiskunde is prima te leren als je het regelmatig even de tijd geeft.

Mira weet heel goed hoe ze ergens hulp bij moet vragen.
Ook om een hoekje.

Een hond kan het inderdaad denk ik niet zelf bedenken. Maar daarom kunnen ze het nog wel leren.
Dat is de hele reden waarom iedereen begint te tetteren dat je een blaffende hond bij alleen blijven moet negeren. Omdat hij dan leert dat hij invloed heeft.
Inge O

Bericht door Inge O »

Oh jawel, leren kunnen ze het wel, maar als ze dat niet hebben (hier bv.) hoef je het ook niet te verwachten als ze dan plots in een stresssituatie zitten - behalve die enkele uitzondering dan.
Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Normaal als Mahdu ergens zit waar hij niet zelf weg kan dan gaat hij zitten jengelen en vervolgens keffen.
De keer dat hij klem zat onder het traphekje deed hij dat niet, wellicht omdat hij geen ruimte had om goed door te ademen?
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Inge O schreef: 22 jan 2022, 19:07 Oh jawel, leren kunnen ze het wel, maar als ze dat niet hebben (hier bv.) hoef je het ook niet te verwachten als ze dan plots in een stresssituatie zitten - behalve die enkele uitzondering dan.
Nee, uit zichzelf zie ik het ze ook niet doen.
Maar goed, geldt dat voor mensen niet net zo? Hebben die het ook niet extern aangeleerd gekregen?

Ik heb zelf vooral geleerd de intelligentie van honden niet te onderschatten. Ze verrassen me strijk en zet aan de slimmere kant.
Inge O

Bericht door Inge O »

EchoMira schreef: 22 jan 2022, 19:33
Ik heb zelf vooral geleerd de intelligentie van honden niet te onderschatten. Ze verrassen me strijk en zet aan de slimmere kant.
Mij heel vaak ook wel, en toch kan ik dat dan weer niet rijmen met soms weer héél erg domme acties (of juist gebrek daaraan). Ik neem hun dat ook niet kwalijk, wel het tegendeel, ik heb er juist meestal schrik voor dat mensen de intelligentie van honden zouden overschatten, dat schept vaak totaal verkeerde verwachtingen.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Inge O schreef: 22 jan 2022, 20:07
Mij heel vaak ook wel, en toch kan ik dat dan weer niet rijmen met soms weer héél erg domme acties (of juist gebrek daaraan). Ik neem hun dat ook niet kwalijk, wel het tegendeel, ik heb er juist meestal schrik voor dat mensen de intelligentie van honden zouden overschatten, dat schept vaak totaal verkeerde verwachtingen.
Ja. Daar heb ik ook wel beeld bij.
Wat bedoel jij bijvoorbeeld?

Ik denk vooral aan een hond die terwijl hij alleen in de gang gepoept heeft dan bij thuiskomst een klap krijgt omdat hij weet dat hij dat niet mag.
Inge O

Bericht door Inge O »

EchoMira schreef: 22 jan 2022, 20:13
Inge O schreef: 22 jan 2022, 20:07
Ja. Daar heb ik ook wel beeld bij.
Wat bedoel jij bijvoorbeeld?

Ik denk vooral aan een hond die terwijl hij alleen in de gang gepoept heeft dan bij thuiskomst een klap krijgt omdat hij weet dat hij dat niet mag.
Nee, eerder heel simpele dingen : je legt iets in de favoriete mand van de hond wat hem verhindert om erin te gaan liggen. Iets wat niet te groot is en hij dus simpel op zou kunnen pakken en ernaast zou kunnen leggen.

Geen hond (letterlijk dan) die dat gewoon gaat oppakken, naast zijn mand gaat leggen en dan weer in de mand gaat, als ze al iets doen komen ze niet verder dan wat gaan krabben/graven in de mand in de hoop dat ze er dan naast kunnen gaan liggen.
Plaats reactie