Dag Diem
- pioenroos
- Posts in topic: 11
- Honden: 3
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Re: Dag Diem
Dank voor al jullie lieve berichtjes.
Vanmorgen gebeld naar de kliniek. Zijn vaste dierenarts, waar hij het meest op z'n gemak bij is, bleek vanmiddag vrij. De assistente ging met hem overleggen en al met een paar minuten werd ik teruggebeld dat hij alsnog, uiteraard, op z'n vrije middag zou langskomen.
In de loop van de ochtend besloot de eigenwijze rotzak die hij is, toch weer wat te willen drinken en snoepen. En ook een blokje om deed hem goed.
De twijfel sloeg toe natuurlijk maar tegelijkertijd was het ook fijn dat hij fijne laatste uren had. We zijn samen een kaasplankje en pot slagroom gaan halen. Hij kreeg het nog bijna voor elkaar om de statafel met kaasje om te proeven om te gooien.
Nog even overlegd met de dierenarts toen hij kwam en het voelde toch echt voor allemaal het beste hem vandaag in te slapen. Het was nu al een maand dat hij telkens stopt met eten en blijvend ongemak aangeeft. Ondanks dat zijn darmen nu al een paar weken goed zijn en de prednison is afgebouwd. Het was goed zo, geen verdere onderzoeken, aftakeling en dagen met heel veel pijn meer voor hem.
Hij heeft met veel smaak het kaasplankje leeggegeten voordat hij de eerste injectie kreeg. Toen mocht hij de pot slagroom. Bijna 2/3 heeft hij nog weggewerkt voordat hij in slaap viel, met de slagroom nog op z'n lippen en neus.
En nu doet het zo verdomde zeer dat hij er niet meer is. Ik had ergens het idee dat een goed einde rust zou brengen. Wellicht is dat zo op den duur. Maar ik wil hem nu alleen maar terug. Ik wil mijn nek breken omdat hij weer eens in de doorgang ligt en weigert aan de kant te gaan. Ik wil mopperen dat hij de boel weer loopt op te fokken. Ik wil weer lachen om zijn streken en oneindige nieuwsgierigheid en levensvreugde. Tot rust komen van zijn diepe kalme ademhaling en tevreden gezucht naast de bank of mijn bed. Ik wil mijn tranen kunnen drogen in zijn vacht.
Vanmorgen gebeld naar de kliniek. Zijn vaste dierenarts, waar hij het meest op z'n gemak bij is, bleek vanmiddag vrij. De assistente ging met hem overleggen en al met een paar minuten werd ik teruggebeld dat hij alsnog, uiteraard, op z'n vrije middag zou langskomen.
In de loop van de ochtend besloot de eigenwijze rotzak die hij is, toch weer wat te willen drinken en snoepen. En ook een blokje om deed hem goed.
De twijfel sloeg toe natuurlijk maar tegelijkertijd was het ook fijn dat hij fijne laatste uren had. We zijn samen een kaasplankje en pot slagroom gaan halen. Hij kreeg het nog bijna voor elkaar om de statafel met kaasje om te proeven om te gooien.
Nog even overlegd met de dierenarts toen hij kwam en het voelde toch echt voor allemaal het beste hem vandaag in te slapen. Het was nu al een maand dat hij telkens stopt met eten en blijvend ongemak aangeeft. Ondanks dat zijn darmen nu al een paar weken goed zijn en de prednison is afgebouwd. Het was goed zo, geen verdere onderzoeken, aftakeling en dagen met heel veel pijn meer voor hem.
Hij heeft met veel smaak het kaasplankje leeggegeten voordat hij de eerste injectie kreeg. Toen mocht hij de pot slagroom. Bijna 2/3 heeft hij nog weggewerkt voordat hij in slaap viel, met de slagroom nog op z'n lippen en neus.
En nu doet het zo verdomde zeer dat hij er niet meer is. Ik had ergens het idee dat een goed einde rust zou brengen. Wellicht is dat zo op den duur. Maar ik wil hem nu alleen maar terug. Ik wil mijn nek breken omdat hij weer eens in de doorgang ligt en weigert aan de kant te gaan. Ik wil mopperen dat hij de boel weer loopt op te fokken. Ik wil weer lachen om zijn streken en oneindige nieuwsgierigheid en levensvreugde. Tot rust komen van zijn diepe kalme ademhaling en tevreden gezucht naast de bank of mijn bed. Ik wil mijn tranen kunnen drogen in zijn vacht.
Kaas en slagroom. Een mooi einde
En tulijk doet het nu hartstikke zeer maar al gauw komt de dag dat je met een glimlach aan hem terugdenkt.
En tulijk doet het nu hartstikke zeer maar al gauw komt de dag dat je met een glimlach aan hem terugdenkt.
Ik begrijp zo goed wat je voelt, helaas. Wat zou je graag nog eens op ze schelden omdat ze in de weg staan. En nu, nooit meer. Dikke knuffel
- Kells
- Posts in topic: 1
- Welke: Ierse Setters
Wennen doet het nooit. Een schrale troost dat hij rustig is weggegaan. Heel veel sterkte met het gemis.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Tiny
- Honden: 1
- Welke: Siberian Husky
Sterkte met het verlies van je lieve Diem.
De stilte zal oorverdovend zijn.....
De stilte zal oorverdovend zijn.....
- HillieS
- Posts in topic: 11
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Heel veel sterkte
- Kruimel
- Posts in topic: 4
- Welke: IJslandse honden
Ach Diem toch ... Hij laat een enorme leegte achter. Dat doet pijn en zo hoort het ook. Je maatje verliezen steek je niet zomaar weg.
Heel veel sterkte.
Heel veel sterkte.
Het duo Olie en Bol
-
- Welke: Havanezer
Sterkte met het verlies van Diem
- Fenneke
- Welke: Witte herder en nu een hún
Heel veel sterkte met het verlies van je mooie Diem
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
Sterkte.
- Persistence
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Veel sterkte Toch nog wel fijn dat hij nog iets opkrabbelde en hij nog van het lekkers kon genieten.
Dag knappe Diem.
Dag knappe Diem.
- Ipanema
- Welke: Peruaanse naakthond en whippet x AHT
Heel veel sterkte met het verlies van je knappe Diem
- Gudrun
- Posts in topic: 3
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Met kaas en slagroom en jij er bij recht naar de hondenhemel, veel beter kan je het afscheid niet maken.
Heel veel sterkte met het gemis.
Heel veel sterkte met het gemis.
Een mooi afscheid. En nu alleen maar janken
Heel veel sterkte.
Heel veel sterkte.
Een mooi afscheid, maar ik voel je pijn heel veel sterkte
Voor hem een goede manier om te gaan maar wat zal jou het pijn doen.. heel veel sterkte
Heel veel sterkte!
- runninggirl
- Hondenpoot
Wat een mooi afscheid. Heel veel sterkte met dit grote gemis.
- Borderbende
- Honden: 4
- Welke: Border Collie
Heel veel sterkte