Nanna schreef: ↑07 sep 2023, 20:51
Of een lollige Griffon Bleu de Gascogne
die staat op het verlanglijstje van vriend. Er lopen hier in de buurt, of nouja, liepen, er hier twee. Eentje is overleden en de ander kom ik af en toe tegen. Hele kalme zoete honden. Maar het geluid wat er uit komt...
Bij mij in de buurt woont zo'n Epagneul Bleu de Picardie. Portos. Hij woont vlakbij een druk bezochte wandelstrook. Toen hij een puppy was, werd iedereen gek van dat jachtfluitje. Portos moest natuurlijk loslopen en leren wanneer hij moest komen. Niet dat Portos luisterde... Hij zou naar jachttraining gaan, maar volgens mij zijn ze niet verder gekomen dan met een balletje gooien. Nu hij volwassen is, is het niet de meest vriendelijke hond. Hij heeft vooral een hekel aan andere reuen. En zijn domein moet verdedigd worden.
Lief en zacht? Portos niet in ieder geval.
Klinkt ook niet als een geslaage opvoeding. Net als de Welsh Springer hier op de hoek, die alles op wil vreten aan de lijn en zich een gat uit de schuifpui probeert te graven als je langs loopt. 1e hond van dat gezin, reuze aardige mensen. Het enige wat ik hoop is dat ze de riem goed vasthouden. Maar goed, van Welshjes hoor je het wat vaker de laatste tijd maar die Blue's horen wel poepies te zijn.
Laatst gewijzigd door *Esther op 08 sep 2023, 08:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Zinodo schreef: ↑08 sep 2023, 17:09
Goed, uiterlijk is niet alles, als het verder de perfecte hond zou zijn....maar het is idd ook nog eens een meutehond.
Nou ik kijk wel graag tegen iets moois aan
Gelukkig verschillen smaken, al zal ik zeker niet zeggen dat ik deze hond echt mooi vind.
Mooi is maar ene vinger lang. Als jonge hond is het een slungel daarna drie jaar mooi en dan takelt het allemaal al weer af.
Ik vind zo veel honden prachtig, veel mooier dan die dweilen van mij. Maar nog in geen honderd jaar dat ik ze hoef met hun pracht.
Je bedoelt als opmerking op die hond die ik gepost had? Dat is een jämthund. Überhaupt geen wolfhond maar een spitz.
Nee, die had ik geeneens gezien
Ik vond dit gewoon puur een mooie hond. En dat met nul procent wolf.
Ik zag haar vanmorgen op facebook, outcross for life. Prachtig dier.
Zinodo schreef: ↑13 sep 2023, 20:10
Aaaargfhfg de twee teefjes zijn nog beschikbaarrrr
Gelukkig helemaal een pokkeeind weg in Frankrijk, maar ik word er hebberig van!
kan ik me indenken! Ze zien eruit als iets tussen een epagneul breton en een munsterlander, het heeft wel wat.
Ja en die ene van Nanna is een Tamaskan. Als er ergens staat we fokken duitse herders en geregistreerde franse bulldoggen dan is die herder toch ook niet ineens een bulldog?
Nanna schreef: ↑13 sep 2023, 18:59
Het wordt geen wolfdog genoemd. Het is een Tamaskan.
De BEDOELING is wel dat het op een wolf lijkt maar dan met 0% wolf content.
Oh?
Op de website staat: we focus on selectively breeding wolfdogs and registered Tamaskan Dogs
Ja en die ene van Nanna is een Tamaskan. Als er ergens staat we fokken duitse herders en geregistreerde franse bulldoggen dan is die herder toch ook niet ineens een bulldog?
Klopt.
Dan heb ik de opmerking van @Nanna verkeerd begrepen.
Nanna schreef: ↑13 sep 2023, 16:33
Nee, ik hoef geen Tamaskan.
Maar vind dit wel een serieus mooie hond. Nul procent wolf.
Ik had haar eerder deze week ook voorbij zien komen op facebook en ze is inderdaad prachtig. Ik heb het even teruggezocht, omdat ik dacht dat ik het verkeerd gelezen had, maar haar genetische opmaak bestaat voor 47 % uit grey wolf. Ze is half Tamaskan en half wolf