Nagels knippen

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Plaats reactie
Hamilton
Posts in topic: 1

Nagels knippen

Bericht door Hamilton »

Door de ziekte van Cushing, had Nisvan een hele dunne vacht gekregen, ondervacht weg en je zag letterlijk z'n huid tussen de haren door. Nu ruim 3/4 jaar bezig met Biotine en paardevet en hij zit weer prachtig in z'n vacht :ok: Maar nu zijn z'n nagels zo hard geworden dat ze amper te knippen zijn + daarbij dat Nisvan panisch wordt als je aan z'n poten komt.
Heeft iemand tips?
Afbeelding
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Re: Nagels knippen

Bericht door Gudrun »

Dremel?
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Charlie was panisch voor de druk die ze voelde met knippen.
Met een houtvijl ging het wel goed, maar misschien is een hoefrasp handiger. Je zou kunnen beginnen met alleen maar aanraken of er zelf op staan voor een toef slagroom.

Hier werkt de combinatie van paardenvet en Biozin (o.a. zink en biotine) trouwens ook geweldig goed!
Afbeelding
Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Hamilton schreef: 11 nov 2021, 16:51daarbij dat Nisvan panisch wordt als je aan z'n poten komt.
Heeft iemand tips?
Sirene heeft eens een tip gegeven voor een bepaalde trainer, weet niet meer welke maar het gaat om het leren zelf mee te werken aan verzorging (als ik het zo goed verwoord). Je zou op youtube kunnen zoeken naar husbandry training.

Die harde nagels. Een dremel lijkt me dan het fijnst, anders kleine stukjes knippen (en dan niet alleen recht maar juist ook schuin, maar dan moet je wel weten hoe).
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Mellow

Bericht door Mellow »

Nikki vond het ook spannend als ik aan haar voeten zat.
Dus heb haar eerst aangeleerd dat dat een super leuk spelletje is dmv een flostouw.
Zij trekt aan dat touw en terwijl ik haar aanmoedig aai ik over haar poten en voeten.
Zo heb ik het uitgebreid naar poten en voeten vastpakken.
Daarna zonder flostouw spelen en poten/voeten aaien en later vastpakken etc.
Nu kan ik gewoon haar voet vasthouden en met de nagelknipper en/of vijl bezig, ze blijft gewoon staan.
Mizzsylver
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Met een dremel lijkt me het handigst.
Dat kun je oefenen met bvb een electrische tandenborstel, dan went hij aan het getril zonder dat er wat gebeurd.
Afbeelding
Yvette
Honden: 2
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Een dremel is leuk maar alleen als je een hond hebt die niet al te panisch is over z'n voeten. Sommige honden zijn echt niet te doen daarmee, trekken steeds terug want als je een stukje moet doen dan wordt het wel warm en die trilling vinden ze dan ook niet fijn.
Dat wordt dan of echt een hoop oefenen of gewoon even in de houdgreep en snel knippen zou ik zeggen.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Plaats reactie