gezonde lekkere hondenkoekjes bakken

Plaats reactie
Gudrun
Posts in topic: 1
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

gezonde lekkere hondenkoekjes bakken

Bericht door Gudrun »

Ik heb 2 siliconen bakmatten (eentje met kleine bolletjes en eentje met grote botjes) en het regent de hele tijd, dus kom maar op met jullie favoriete recepten.

Hier 2 van de mijne, voor het siliconen bakmat tijdperk dus ik moet nog bedenken hoe ik het deeg dun genoeg maak om in die matten te gebruiken.

1) leverkoekjes: 150 gram (kippen)levertjes, 100 gram bloem, 2 eieren en wat gedroogde tijm, alles samen mixen, op bakplaat met bakpapier smeren, bakken op 180 graden gedurende een half uurtje, iets laten afkoelen, in repen snijden en die dan weer in stukjes knippen (of snijden) en verder alten afkoelen. Blijft een dag of 3 goed, ik vrees ze vaak in per portie om mee te nemen als we gaan trainen.
Waarschuwing; bij voorkeur in goed te verluchten ruimte bakken en de rest dicht, niet iedereen stelt evenveel prijs op de gebakken levergeur als de honden (vandaar de tijm, maar dan nog)

2) tonijn koekjes; klein blikje tonijn in olie, 100 gram bloem, 2 geplette teentjes look en 2 eieren, werkwijze idem andere koekjes hier boven

Zou ik gewoon het zelfde kunnen doen maar met meer water er bij voor in die matten? Of bakt het dan niet fijn?

En ik zit te denken aan zalmolie er in dan moet ik die niet op hun voer geven en vinden ze vast ook lekker.
Mizzsylver
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Re: gezonde lekkere hondenkoekjes bakken

Bericht door Mizzsylver »

Volgens mij kun je het gewoon in die matten duwen, ik heb eens viskoekjes gemaakt in siliconen ijsblokjes matten en dat ging prima.
Was dit recept:
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie