Het ochtendritueel

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Plaats reactie
BieneMaya

Re: Het ochtendritueel

Bericht door BieneMaya »

Ik moet echt eerst koffie hebben eer ik wat kan doen dus Maya doet een plas in de tuin ,staat dan 'aan' maar wacht daarmee tot ik wakker genoeg ben ❤
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik ga eerst zelf douchen. Ik weiger om stinkend naar buiten te gaan.
En daarna zijn als eerste de honden aan de beurt. Wandeling van rond drie kwartier. Thuisgekomen krijgen ze vlees en groente en moet ik koffie en ontbijt. Die ochtendwandeling kan om 0.800 maar ook om 10.00 pas. Afhankelijk van wanneer ik mn luiken openklap.
Noor
Posts in topic: 1

Bericht door Noor »

Dat wisselt, ligt eraan hoe laat we ( of iig man) weg moeten, heeft mijn man vroege dienst ( zeg rond 5 uur/ half 6 weg) dan blijf ik liggen en de honden ook in hun bench, meestal ben ik er dan rond 8.00 uur uit, de meiden plassen in de tuin en freekie slaapt verder op de bank, die kan rustig wachten tot een uur of 10 voor zijn pies en poep rondje ( hij doet dus niks in de tuin)
Ik moet eerst koffie en echt wakker worden en soms duurt dat even 🙃
Afbeelding
Tamara

Bericht door Tamara »

In de ochtend doen we een P&P; de saaiste ronde voor mij, want door de wijk. Meestal meteen als ik op sta, maar soms slapen de honden uit terwijl ik ga lezen. De honden slapen sowieso allebei graag uit. Na de P&P krijgen de honden hun brokjes en slapen ze verder tot de grote wandeling. Ik ga aan de koffie en aan het ontbijt.
In de zomer wil ik wel eens extra vroeg de grote wandeling doen om de zonsopgang aan de Waal te zien :I:
Afbeelding
Inge O
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Hier gaan ze allemaal de tuin in voor zo'n 10 minuten terwijl ik hun nachtwolletjes wegruim en 'hun huis' stofzuig. Dan allemaal terug binnen en eten. Daarna komt Relax hier naar binnen en gaat verder slapen, de rest amuseert zich verder in de tuin, heel vaak woest spelend.
Ik ga wat opruimen, computeren, aankleden en dan weer iedereen naar buiten voor de paardjes en de caven, de dames staan dan al helemaal klaar voor hun drollendessertje. Daarna nog een schoonmaakrondje door de tuin en dan kan de dag beginnen.
_Tiny_
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

Als ik opsta zet ik eerst de tuindeuren open zodat iedereen die dat wil naar buiten kan. Eerst moet ik zelf koffie en daarna gaan we wandelen. Daarna krijgen ze hun ontbijt en een kauwsnack. Vervolgens liggen ze tot in de middag te snurken.
Afbeelding
Lothian
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Mijn wekker gaat. Ik stap uit bed en Dalí begint beneden te jodelen. Ik stommel de trap af en Dalí begint te blaffen. Ik snauw dat hij zijn smoel moet houden, wacht to hij stil is en stommel verder.

Ik doe de voordeur open en Taro en Dalí racen naar buiten en blaffen naar de zwijnen achter het hek. Ik roep Lucca nog vier keer tot ze ook zuchtend haar mand uit komt en naar buiten sloft. Dalí en Taro doen een plas. Lucca wacht zonder te plassen voor de voordeur tot ik haar weer naar binnen laat. Ik zet koffie en laat de honden weer naar binnen.

Na het douchen krijgen ze eten. Lucca is dan alweer in haar mand gaan liggen maar komt overeind wanneer het voeren echt lijkt te beginnen. Dalí en Taro drentelen rond tot ze voer hebben.

Dalí en Lucca schrokken hun voer naar binnen en kijken dan toe hoe Taro miemelt.

Ik ontbijt op de bank. Lucca gaat in de mand links van me liggen. Taro gaat in mijn knieholtes liggen en Dalí staat voor me en neusfluit wanneer ik hem niet aai.

Meestal komt man dan wel beneden en mag hij het knuffelen overnemen terwijl ik naar mijn werk ga.
Afbeelding
SiennaNala

Bericht door SiennaNala »

Eerst even snel douchen, kattenbakken snel verschonen, 10 minuten wandelen en daarna eten geven. 's Middags en 's avonds een lange ronde en dan 's avonds nog een keertje uit voor het slapen gaan.
malinois
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Wekker gaat, ik ga douchen en aankleden, naar beneden, eten honden klaarmaken, honden in de auto, voerbakken klaarzetten, met de auto naar een terrein waar ik ze uitbkan laten. Wandelen, terug in de auto naar huis, honden uit de auto, die gaan gelijk eten uit de klaarstaande bakken, dat duurt 5 sec. Bakken afwassen, eigen ontbijt klaarmaken en eten. Zoiets in t kort.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tibbie

Bericht door tibbie »

Qi wil eerst eten, gaat dan naar buiten (tuin) voor een plas. Dan kan ik voor mezelf uitgebreid de tijd nemen voor koffie etc. Meestal ligt ie dan nog lekker een beetje na te soezen. Rond half twaalf gaan we dan voor een lange ronde van 1 á 1,5
uur. Tenminste als ik op het park ben. Thuis ook eerst eten, en dan een buurt rondje. Dan 's middags een uur naar het bos of langs het water hier lopen. Hij is echt makkelijk als ie zijn eten heeft gehad.
Afbeelding Afbeelding
mijke

Bericht door mijke »

Lothian schreef: 23 nov 2021, 13:27 Mijn wekker gaat. Ik stap uit bed en Dalí begint beneden te jodelen. Ik stommel de trap af en Dalí begint te blaffen. Ik snauw dat hij zijn smoel moet houden, wacht to hij stil is en stommel verder.

Ik doe de voordeur open en Taro en Dalí racen naar buiten en blaffen naar de zwijnen achter het hek. Ik roep Lucca nog vier keer tot ze ook zuchtend haar mand uit komt en naar buiten sloft. Dalí en Taro doen een plas. Lucca wacht zonder te plassen voor de voordeur tot ik haar weer naar binnen laat. Ik zet koffie en laat de honden weer naar binnen.

Na het douchen krijgen ze eten. Lucca is dan alweer in haar mand gaan liggen maar komt overeind wanneer het voeren echt lijkt te beginnen. Dalí en Taro drentelen rond tot ze voer hebben.

Dalí en Lucca schrokken hun voer naar binnen en kijken dan toe hoe Taro miemelt.

Ik ontbijt op de bank. Lucca gaat in de mand links van me liggen. Taro gaat in mijn knieholtes liggen en Dalí staat voor me en neusfluit wanneer ik hem niet aai.

Meestal komt man dan wel beneden en mag hij het knuffelen overnemen terwijl ik naar mijn werk ga.
:LOL: Wat een heerlijk typische bedoening haha!
Lothian
Posts in topic: 2
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

mijke schreef: 23 nov 2021, 13:54 :LOL: Wat een heerlijk typische bedoening haha!
Het is gestructureerde chaos :lol1:
Afbeelding
sabine
Site Admin
Honden: 1
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Bericht door sabine »

Ik ga altijd eerst aanklden, tandenpoetsen, douchen eventueel (meestal doe ik dat savonds) en dan geef ik honden&katten eten. Als ik geen eten geef voor we gaan wandelen dan vreet pom alles op wat ze tegenkomt. Daarna lopen we een rondje, niet heel ver, meestal kwartiertje / half uurtje max. En als we terugzijn gaat iedereen weer slapen
Boccoco
Honden: 2

Bericht door Boccoco »

Nadat ik mijn tanden heb gepoetst doe ik een heel korte ronde met Igor zodat hij kan plassen. Daarna krijgt hij zijn ontbijt en medicatie, en daarna pas zet ik koffie (en als ik tijd heb ontbijt ik). Hij slaapt dan de hele ochtend door totdat we rond 1 uur onze lange ronde doen. Af en toe komt hij een knuffel halen maar verder niet. Ideaal! In het weekend kan ik gerust een paar uur later opstaan.
Afbeelding
Célie
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Marco fietst 's ochtends heel vroeg en uurtje met Oes, daarna eet ze een klein snackje of een plak brood (omdat ze anders gal spuugt) en dan gaat mevrouw weer pitten en dat duurt dan eigenlijk wel de hele ochtend, tussen de middag een wandeling van een uurtje en dan voor het eten nog een keer fietsen en rond bedtijd nog klein rondje om de kerk.
Kipo

Bericht door Kipo »

Door de week:
Mijn wekker gaat, ik sta op, rammel de kinderen wakker en dril ze door de ochtendroutine (kleed je aan, nee niet dat shirt, dat moet in de was, ga je tanden poetsen, langer dan 10 seconden, laat je zus met rust, en jij ook!)
Aangekleed en wel gaan we naar beneden, Piko glipt zsm langs ons heen naar boven om daar bij meneer kipo diep onder de deken te verdwijnen en Aura lijkt lijdzaam van op de bank of ze nog een knuffel krijgt.
Uiteraard krijgt ze die en dan gaat mijn drilroutine verder. (Eet je ontbijt, pas op voor de melk, nee, geen kleurplaat/spelletje/tv/ vulmaarin, waar zijn je schoenen, en je tas. Wie heeft er gymles, wanneer moet het biebboek mee?)
Na een laatste knuffel voor Aura vertrekken wij, meneer kipo draait zich nog eens om, of niet, afhankelijk van Piko en snurkt verder.

In het weekend:
Kind 1 komt fluisterend vragen of ze naar beneden mag. (Fluisterend, anders maak je mensen wakker).
Meestal mag dat en dat zet meteen de deur open voor Piko om tussen ons in te kruipen. Soms komt Aura ook maar boven en ploft dan op bed, regelmatig ook op Piko.
Ik ben na de kinderen de eerste die beneden komt, afhankelijk van hoe vroeg/ laat dat is, gaan we eerst uit of eerst eten.
Alex
Honden: 2
Welke: русская бабушка en västgötaspets

Bericht door Alex »

Door de weeks gaat de wekker en dan gaan we direct uit, dat is om 5:15 :calimero: . We lopen meestal een klein uurtje, ook afhankelijk van het weer want met regen is ze erg vlot en trekt weer naar huis, met sneeuw moeten we heel lang. Saba verdwijnt daarna terug naar bed en ik doe de riedel van koffie, eten, douchen, naar werk. Vriend laat haar verder op de dag uit en de laatste tijd sla ik die hele vroege wandeling wel eens over en doet hij die voor hij gaat werken. Hij werkt thuis dus kan er uit als het al licht is, Saba vindt dat érg prima. In de zomer is het allemaal een stuk beter te doen.

Als ik niet hoef te werken slapen we uit en dat zijn Saba's favoriete dagen :F: Dan kan zij alvast in de tuin voor eventuele hoge nood, ga ik eerst nog voor koffie en ontbijt en rijden we dan gezellig ergens heen.
Saba 💜 23-05-24
ellen en de birmanen

Bericht door ellen en de birmanen »

op werkdagen gaat om 5.30 uur de wekker. manlief kleed zich aan en laat de honden uit, ik kleed mij aan, zet hun eten klaar, ga zelf ontbijten en om 6.15 uur verdwijnen wij naar het werk.
Als ik thuis komlopen we de grote wandeling van meestal een uur.

in het weekend slapen wij uit. ik ben dan meestal rond half 8 wakker en kleed mij aan, doe de honden in de auto en rij naar een bos en loop daar heerlijk met de honden een grote wandeling.
galga's
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Bericht door galga's »

Ik word wakker en ga ontbijten. Loba kruipt op mijn warme plek in bed. Ergens halverwege mijn ontbijt wordt Aislynn wakker. Haar naar beneden halen en de tuin in voor een plas. Dan gaat zij beneden verder slapen. Als ik aan ga kleden, wordt de rest wakker. Aglaia een uitgebreide aai over haar bol, Loba krijgt een knuffelsessie, Lily een knuffel, Kiki heeft een ochtendhumeur, dus die krijgt alleen een goedemorgen. Als we beneden zijn, trek ik mijn schoenen aan en gaan Kiki en Aislynn even worstelen. Daarna wandelen (variërend tussen een half uur en anderhalf uur) met het spul. Na de wandeling hun ontbijt en vervolgens gaan ze liggen uitbuiken.
Afbeelding
annnie
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Bericht door annnie »

Als ik opsta gaat Nelson altijd mee naar de woonkamer. Daar krijgt hij vaak alvast een snackje(niet vertellen aan Annie) Annie draait zich nog even om voor wat extra schoonheidsslaap. Ik ga ontbijten/koffie/wassen etc, sleur Annie uit bed op een gegeven moment en geef ze eten, maakt nog even wat dingetjes af en dan wandelen we naar werk.
Afbeelding
dre

Bericht door dre »

Doordeweeks gaat de wekker en zal die kleine even een kef geven om te laten weten dat ze weet dat we wakker horen te zijn :hmmm:
Vriend blijft nog even liggen, ik ga eruit en naar beneden. Honden staan achter de deur te springen en ik wordt geacht naast de deur even door mijn voegen te zakken en iedereen uitgebreid hallo te zeggen.
Daarna gooi ik mijn telefoon aan de lader en gaan we naar buiten.
Bij terugkomst heeft mijn vriend de voerbakken alvast klaar gezet, dus onder luid gepiep en gekrijs vliegen ze het huis weer in.
Na het eten kan ik op de bank ontbijten terwijl zijn verdere slaapplek uitkiest.

In het weekend gaat het eigenlijk hetzelfde, alleen dan een iets korter rondje en dan is mijn vriend altijd veel later wakker, dus kunnen ze wel stil naar binnen en wachten tot ik de bakken heb gevuld voor ze beginnen met krijsen
Afbeelding
Plaats reactie