Welke shampoo?
Welke shampoo?
Oké vrij duidelijke titel.
Welke shampoo, conditioner, etc gebruiken jullie?
Ik gebruikte altijd Greenfields shampoo en conditioner in 1, maar nu die kleine iets vaker gewassen gaat/moet worden ben ik op zoek naar iets wat misschien nog fijner werkt.
Dus roept u maar
Welke shampoo, conditioner, etc gebruiken jullie?
Ik gebruikte altijd Greenfields shampoo en conditioner in 1, maar nu die kleine iets vaker gewassen gaat/moet worden ben ik op zoek naar iets wat misschien nog fijner werkt.
Dus roept u maar
Re: Welke shampoo?
Ik flikker ze eens per jaar in de Noordzee.
En soms wrijf ik wat druppeltjes geurolie door de vacht.
Dat was het wel. Sorry.
En soms wrijf ik wat druppeltjes geurolie door de vacht.
Dat was het wel. Sorry.
Als ik wil dat ze me nooit meer aankijkt moet ik haar in het water gooien
Die grote 2 was ik ook nooit, maar bij die kleine is het wel fijn om eens in de zoveel tijd even een ram haren eruit te halen en alles weer beetje schoon te hebben
Zwemmen doet ze niet en de huidige fles heb ik al tig jaar, vooral omdat die grote bijna nooit gewassen worden.
Die kleine gooit nogal eens een ruiperiode erin en baggert overal doorheen. Dus soms vind ik het wel weer prettig als ze soort van schoon en fluffy is zonder dat ze naar de trimmer is geweest
Ik gebruik soms gewone babyshampoo
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond
Inmiddels breng ik ze naar de trimmer en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat ze gebruikt
Ik heb wel altijd een miniflacon zwitsal baby shampoo in huis voor het geval er een keer een zeer vieze achterkant echt in het sop MOET, maar eerlijk is eerlijk, dat is in de afgelopen 5 jaar niet meer voorgekomen. Zou ik ze nog zelf wassen ging ik voor JeanPeau.
Suzanne
Ik heb wel altijd een miniflacon zwitsal baby shampoo in huis voor het geval er een keer een zeer vieze achterkant echt in het sop MOET, maar eerlijk is eerlijk, dat is in de afgelopen 5 jaar niet meer voorgekomen. Zou ik ze nog zelf wassen ging ik voor JeanPeau.
Suzanne
- pioenroos
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Een shampoo bar speciaal voor honden. Geen idee meer welk merk want ondanks dat Mies regelmatig gewassen wordt (ze rolt graag in gorigheid) doe ik er al lang mee.
Ik vind zo'n shampoo bar met honden helemaal ideaal: hond natmaken en stuk zeep over hele vacht halen en je hebt meteen netjes over hele vacht verdeeld voldoende zeep om lekker in te soppen zonder verspilling.
Ik vind zo'n shampoo bar met honden helemaal ideaal: hond natmaken en stuk zeep over hele vacht halen en je hebt meteen netjes over hele vacht verdeeld voldoende zeep om lekker in te soppen zonder verspilling.
- Kells
- Welke: Ierse Setters
Mijn eigen honden was ik bijna nooit. Toen ik nog honden trimde gebruikte ik Jean Peau shampoo.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Ik heb veel shampoos geprobeerd (Feta gaat zeer regelmatig in bad); en uiteindelijk ben ik het meest tevreden over Oxyfresh Pet Shampoo. Het wit van Feta haar vacht wordt stralend wit na het wassen, ze is daarna lekker zacht en de geur is neutraal, niet TE sterk.
Omdat ik snel door een fles heen ben wissel ik af met mijn eigen shampoo of babyshampoo.
Omdat ik snel door een fles heen ben wissel ik af met mijn eigen shampoo of babyshampoo.
-
- Honden: 1
- Welke: Peruvian Doodle
Voor mijn poedels bleef ik terugkomen op zwitsal, dat beviel het beste. Zowel de shampoo als de conditioner.
- Saschesfloor
- Posts in topic: 2
Als het voor je Sheltie is, EZ out van Nature's Specialties. Dat is perfect voor dat soort vachten en ruikt heerlijk.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Bedankt allemaal voor de reacties hier kan ik verder mee
Het is inderdaad voornamelijk voor de sheltie, die 2 grote was ik bijna nooit.
Het is inderdaad voornamelijk voor de sheltie, die 2 grote was ik bijna nooit.
- stellamay
- Honden: 1
- Welke: een Woezeltje
Het duurde even voordat ik erop kwam, maar dan hebbie ook wat; TropiClean Oatmeal & Tea Tree
Ik heb ook nog ergens zo'n shampoo bar liggen met olijfolie, ik zit me alleen diep af te vragen waar ik dat ding in moet bewaren nadat ie nat is geworden. Als je zo'n bewaarblikje erbij koopt ben je 10 euro verder..
Ik heb ook nog ergens zo'n shampoo bar liggen met olijfolie, ik zit me alleen diep af te vragen waar ik dat ding in moet bewaren nadat ie nat is geworden. Als je zo'n bewaarblikje erbij koopt ben je 10 euro verder..
- Yvette
- Honden: 2
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Deze zweer ik ook bij, liefst nog met High Concentrate als voorwas, dan is ze echt superdepuperschoon. De Plum Silky kan ook nog, al dan niet gemengd met die EZ out, ik vind de geur van de Plum echt zó lekkerSaschesfloor schreef: ↑10 dec 2021, 19:07 Als het voor je Sheltie is, EZ out van Nature's Specialties. Dat is perfect voor dat soort vachten en ruikt heerlijk.
Groetjes Yvette
Freek (2020), Barrie (2021)
Freek (2020), Barrie (2021)
- ellen en de birmanen
de roze shampoo van trim en conditioner van andrelon.
- Saschesfloor
- Posts in topic: 2
Eigenlijk vind ik bijna alles van hun fijn. Maar die jij noemt zijn echt .Yvette schreef: ↑10 dec 2021, 21:42Deze zweer ik ook bij, liefst nog met High Concentrate als voorwas, dan is ze echt superdepuperschoon. De Plum Silky kan ook nog, al dan niet gemengd met die EZ out, ik vind de geur van de Plum echt zó lekkerSaschesfloor schreef: ↑10 dec 2021, 19:07 Als het voor je Sheltie is, EZ out van Nature's Specialties. Dat is perfect voor dat soort vachten en ruikt heerlijk.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Loraine
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Ik gebruik Cowboy Magic rosewater shampoo en conditioner voor beide honden.
Drupje of 2 van elk in een bakje water, roeren en dan met een washandje inzepen, wat over is giet je gewoon over de hond heen.
Goed uitspoelen, afdrogen en dan de waterblazer eroverheen.
Drupje of 2 van elk in een bakje water, roeren en dan met een washandje inzepen, wat over is giet je gewoon over de hond heen.
Goed uitspoelen, afdrogen en dan de waterblazer eroverheen.
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Geen idee van het merk, maar ik heb iets met haver en ontwarrend, grote bus met verdeelpompje. Maar ik gebruik voor Do al even snel mijn eigen (huidneutrale) shampoo en conditioner.
De anderen gaan maar nu en dan eens in bad, Do's haartjes houden precies klei veel meer vast dus als ze plakkerig of vies aanvoelt gaat ze mee onder de douche.
De shelties was ik tegen het idee van de rui aan en dan goed uitblazen.
Pop probeer ik naar de trimster te doen er voor, het kammen nadien is zo lastig en mijn handen werken niet meer echt mee.
Voor tussendoor gebruik ik ook graag die cowboy Magic, de detangle and shine dan. Ideaal om klitjes uit te kammen of statische vacht te temmen.
Misschien moet ik de shampoo van dat merk ook eens proberen.
De anderen gaan maar nu en dan eens in bad, Do's haartjes houden precies klei veel meer vast dus als ze plakkerig of vies aanvoelt gaat ze mee onder de douche.
De shelties was ik tegen het idee van de rui aan en dan goed uitblazen.
Pop probeer ik naar de trimster te doen er voor, het kammen nadien is zo lastig en mijn handen werken niet meer echt mee.
Voor tussendoor gebruik ik ook graag die cowboy Magic, de detangle and shine dan. Ideaal om klitjes uit te kammen of statische vacht te temmen.
Misschien moet ik de shampoo van dat merk ook eens proberen.
- kayleigh*
- Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala
Voor Minou gebruik ik double k. Nou was ik haar misschien 3 keer per jaar.
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
- galga's
- Honden: 5
- Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan
Voor Aislynn gebruik ik een goedkope hondenshampoo als eerste wasronde, dan LaserLites Lanoline shampoo als tweede en als laatste LaserLites Lanoline leave-in conditioner.
En soms gaat ze gewoon in de Pantene shampoo en conditioner.
Alle shampoos en conditioners worden eerst verdund in warm water voordat ze op de hond gespoten worden.
En soms gaat ze gewoon in de Pantene shampoo en conditioner.
Alle shampoos en conditioners worden eerst verdund in warm water voordat ze op de hond gespoten worden.
- kloesje
- Welke: Australian kelpies
Ik vind de hondenshampoo van de action echt heerlijk ruiken. Die paar keer dat ik ze was, is het prima shampoo, vacht word er ook mooi van