Nieuwe welzijnsregels in Duitsland

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
malinois
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Nieuwe welzijnsregels in Duitsland

Bericht door malinois »

Miv 1-1-2022

Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ipanema
Posts in topic: 3
Honden: 2
Welke: Peruaanse naakthond en whippet x AHT

Re: Nieuwe welzijnsregels in Duitsland

Bericht door Ipanema »

Sinds wanneer is naakt zijn dierenmishandeling ? Dat ze dat onder dezelfde noemer brengen als honden met ernstige heupdysplasie of onbestaande snuiten is echt absurd.
Sirene
Posts in topic: 6

Bericht door Sirene »

Dat zit er al heel lang aan te komen. Dat je niet met sportwedstrijden mee zou mogen doen is wel nieuw voor me. Dat is kut. Ben benieuwd of het er nu echt door komt.

Ik schreef dec 2020 al dat ik me daar veel zorgen over maakte. Dier en Recht roept ook wel eens zulke dingen. En er zijn zat mensen doe roepen dat naakthonden zielig zijn. Het zal me een rotzorg zijn als mensen ze lelijk vinden maar zielig spreek ik dus wel tegen want ik wil niet dat mijn honden onder gelijke noemer met gehandicapte hondjes worden genoemd.
https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... n#p8516782
Ipanema

Bericht door Ipanema »

Waarom zou het ook zielig zijn. Omdat ze het sneller koud hebben ? Die mensen hebben zeker nog nooit een windhond om een dekentje zien bedelen :lol1:
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Je weet hoe dat gaat, alles op de grote hoop.
Ik moet met Zus de grens over omdat ik een meer gemiddelde hond wil fokken. Want dat staat opeens gelijk aan meervoudig gehandicapte bulldoggen, terwijl KI op haar welzijn en dat van de pups geen enkele negatieve invloed heeft :19:
Naakte ratten, katten en cavia's zijn zielig, dus honden ook :roll:
Afbeelding
Nicoline

Bericht door Nicoline »

Ik spreek geen Duits, maar naakthonden mogen dus niet meer? Naakte mensen zijn toch ook niet zielig? Gewoon een jasje aan net als wij. Ze zijn wel iets meer overgeleverd aan mensen, maar dat zijn honden geknipt en geborsteld moeten worden omdat hun vacht anders in de klit raakt ook.
Diana
Posts in topic: 5
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Nicoline schreef: 14 jan 2022, 05:23 Ik spreek geen Duits, maar naakthonden mogen dus niet meer? Naakte mensen zijn toch ook niet zielig? Gewoon een jasje aan net als wij. Ze zijn wel iets meer overgeleverd aan mensen, maar dat zijn honden geknipt en geborsteld moeten worden omdat hun vacht anders in de klit raakt ook.
Ja, inderdaad :ok: Als je die redenering doortrekt, zouden labradoodles met rampenvacht die meteen vervilt raakt (met alle huidproblemen van dien) als ze niet elke twee maanden naar de trimmer gaan en rassen met heel lange en/of overvloedige vacht die veel onderhoud nodig hebben, zoals de langhaar collie, ook verboden moeten worden.
Maar ik heb nog niet de hele tekst gelezen, dus ik weet niet of het ontbreken van haar dé reden is dat dit niet meer zou worden toegestaan?
Afbeelding
_Tiny_
Posts in topic: 19
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

Nicoline schreef: 14 jan 2022, 05:23 Ik spreek geen Duits, maar naakthonden mogen dus niet meer? Naakte mensen zijn toch ook niet zielig? Gewoon een jasje aan net als wij. Ze zijn wel iets meer overgeleverd aan mensen, maar dat zijn honden geknipt en geborsteld moeten worden omdat hun vacht anders in de klit raakt ook.
Oh ik zie het nog wel gebeuren dat honden met een doorgroeivacht ook aan de beurt komen hoor. Net als de honden met een vacht zo dun dat ze zichzelf niet warm kunnen houden. Dan de plukhonden en de plofhonden. Net zo lang tot alleen nog maar de originele stokhaar mag. Het zou me trouwens niks verbazen als ze erop uit zijn om alle honden als huisdier te verbieden.
Afbeelding
Diana
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

_Tiny_ schreef: 14 jan 2022, 09:56
Oh ik zie het nog wel gebeuren dat honden met een doorgroeivacht ook aan de beurt komen hoor. Net als de honden met een vacht zo dun dat ze zichzelf niet warm kunnen houden. Dan de plukhonden en de plofhonden. Net zo lang tot alleen nog maar de originele stokhaar mag. Het zou me trouwens niks verbazen als ze erop uit zijn om alle honden als huisdier te verbieden.
Dan mag je in Spanje wel een windhond of een naakthond hebben - want in dit klimaat functioneren juist honden als podenco's en galgo's met heel weinig vacht het beste - en in Noord-Europa alleen nog maar herders en poolhonden :mrgreen: :ugh:
Afbeelding
Nicoline

Bericht door Nicoline »

Toen ik als kind op Aruba woonde hadden onze buren een Sint Bernard, die moest in een kamer met airco gekoeld worden, dat vind ik veel zieliger dan een nakerd. Die nakerd kan een jas aandoen, een pool- of berghond kan z’n jas niet zomaar even uitdoen.
Johnny Jones
Honden: 6
Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen

Bericht door Johnny Jones »

Nanna schreef: 16 jan 2022, 12:27 Afbeelding
:LOL:
Waar haal jij toch altijd die hilarische foto's vandaan?
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Johnny Jones schreef: 16 jan 2022, 13:25
Nanna schreef: 16 jan 2022, 12:27 Afbeelding
:LOL:
Waar haal jij toch altijd die hilarische foto's vandaan?
Van de internets.
Marc

Bericht door Marc »

Ik zeg eigenlijk liever niks omdat ik al eerder de attack van de naakthondeneigenaren moest ondergaan omdat ik wel een mening heb over naaktgenen in knaagdieren katten en honden. Ik heb niks tegen hun baasjes maar hun baasjes na mijn mening wel tegen mij en dat vind ik nogal jammer. Ik snap dat het ontzettend rot is voor de liefhebbers van dieren met dat gen dat haargroei blokkeert en daarbij nog een paar andere zaken beïnvloed. Maar dat is het ook voor de liefhebbers van mopsen, bulldoggen en aanverwanten. Soms moet je proberen het in perspectief te zien. Als mensen naakte dieren willen fokken krab ik mezelf nu eenmaal achter de oren. Ik zie ook weinig verschil tussen een naakte hond of kat en een naakte kip of een naakte papegaai.

Ik snap dat er liefhebbers van zijn en ik heb ook helemaal geen zin in dat gezeik maar eerlijk gezegd ben ik het er dus mee eens. Haren hebben een functie en ik vind dat je die er niet selectief en bewust vanaf mag fokken omdat dat genetische defect ineens opdook. Zeker omdat naast de haren ook het gebit en de bouw anders worden. Begreep dat ze dan weinig voorborst en een half gebit hebben naast dat ze kaal zijn. Zal vast nog wat meer beïnvloed worden maar dat weet ik dan niet precies.
Sirene

Bericht door Sirene »

Marc schreef: 16 jan 2022, 18:02 Ik zeg eigenlijk liever niks omdat ik al eerder de attack van de naakthondeneigenaren moest ondergaan omdat ik wel een mening heb over naaktgenen in knaagdieren katten en honden. Ik heb niks tegen hun baasjes maar hun baasjes na mijn mening wel tegen mij en dat vind ik nogal jammer. Ik snap dat het ontzettend rot is voor de liefhebbers van dieren met dat gen dat haargroei blokkeert en daarbij nog een paar andere zaken beïnvloed. Maar dat is het ook voor de liefhebbers van mopsen, bulldoggen en aanverwanten. Soms moet je proberen het in perspectief te zien. Als mensen naakte dieren willen fokken krab ik mezelf nu eenmaal achter de oren. Ik zie ook weinig verschil tussen een naakte hond of kat en een naakte kip of een naakte papegaai.

Ik snap dat er liefhebbers van zijn en ik heb ook helemaal geen zin in dat gezeik maar eerlijk gezegd ben ik het er dus mee eens. Haren hebben een functie en ik vind dat je die er niet selectief en bewust vanaf mag fokken omdat dat genetische defect ineens opdook. Zeker omdat naast de haren ook het gebit en de bouw anders worden. Begreep dat ze dan weinig voorborst en een half gebit hebben naast dat ze kaal zijn. Zal vast nog wat meer beïnvloed worden maar dat weet ik dan niet precies.
Begin je nu weer?

De attack van naakthondeneigenaren zal wel meevallen op dit forum want dat zijn er twee geloof ik?

Ik zou niet weten waarom het ontbreken van haar ineens iets heel anders zou zijn als een doorgroeivacht of een vacht waar de klitten invallen als je er naar kijkt. Of honden die op apengapen liggen als het boven de 20 gr is. De hele wereld doet zijn hond een jas aan tegenwoordig dus daarin is al geen verschil. Als het heel koud is doe ik mijn honden een jas aan, meestal ben ik daarmee nog later dan andere mensen met een behaarde hond.
Het enige waar het naaktgen ook invloed op heeft is het gebit. Voor de zoveelste keer zal ik je zeggen dat ze daar geen enkele last van hebben. Ze kunnen gewoon eten, kluiven en spelen en ik heb nooit toestanden met die gebitten. Als het gebit een issue is kunnen we alle poedels en gezelschapshondjes ook wel gaan verbieden want die moeten om de zoveel tijd gesaneerd worden.
Die bouw kom je steeds op terug maar je hebt zelf al een paar jaar terug gezegd dat je je daarin had vergist. Het is flauwekul.

Haren hebben een functie. Ja soms wel. Denk je nou echt dat naakt zoveel verschil maakt met een gladhaar? Ik weet wel zeker van niet en ik zie dat ook. Mijn honden hebben het zelfs minder snel koud. Het enige wat ze niet kunnen is borstelen (ze doen het wel, ik zie een donkere streep op de rug), maar dat kun je met sommige vachten dus ook niet. Bovendien gaat borstelen ook nog eens samen met lichaamshouding enzo. Qua communicatie zijn mijn honden gewoon op en top hond. Staande oren en een normale staart en lijf.
Of wil je nu krulstaarten en flaporen ook gaan verbieden?

Je hebt geen zin in gezeik maar ik heb geen zin in flauwekul over mijn honden. Ik heb vandaag de hele dag agilitywedstrijd gelopen. Een manege, alles was open dus harstikke koud. Mijn honden liggen gewoon in de auto met een fleecetrui aan. Geen dure back on track jassen of 3 dubbele dekens. Ze komen er gewoon lekker warm en tevreden uit. Ren en Spring zijn megafanatiek in alles. Er is geen vezel zielig of gehandicapt. Waarom kom je daar nou steeds mee?
Sirene

Bericht door Sirene »

Attack van naakthondeneigenaren trouwens? Wanneer dan? Ik geloof niet dat ik je ooit aangevallen heb toch?
Ipanema

Bericht door Ipanema »

Ik vind je vergelijking niet opgaan, Marc. Een naakthond is een functionele hond, die pijnvrij door het leven gaat. Dat kunnen (de meeste) buldoggen en mopsen gewoon niet. Mijn halve whippet bibbert zich evengoed kapot bij lage temperaturen, dus aan dat laagje haar heeft ze duidelijk niks :19:

Edit: mijn behaarde Peruaan ook trouwens.
Marc

Bericht door Marc »

Begin je nu weer? Ik zal mijn mond dicht houden en je beamen...nu blij? Ik begin niet weer. Ik geef een mening. Jammer dat je daar issues mee hebt. Ik maak geen wetten en vorige keer was het door mensen zoals ik dat dit soort wetten er komen weet je nog? Ik heb geen zin om mijn mond te moeten houden omdat jij goed voor je honden bent en je van naakte honden houdt. Weet je waar je dit mee kan vergelijken? Dit hele forum heeft de mond vol over Stafford en co. Daar zijn ook hele verantwoordelijke liefhebbers van die dat helemaal niet prettig vinden. Dus ook de mond dichthouden? Dat doet niemand.

Ik heb dat gemis aan voorborst van jou als je er toch een punt van wil maken. Je zei dat zelf. Ik heb dat ook niet teruggenomen. Want jij zei het zelf. De naakte hebben altijd minder voorborst. Maargoed. Nu is dat niet meer zo begrijp ik?

Ik snap dat je het irritant vindt dat ik vind dat je geen naakte honden moet fokken maar ik kan weinig doen aan mijn mening. Dat een hond met de helft van de tanden en kiezen nergens last van heeft zal best al zie ik non stop foto's van naakthonden die de tong eruit hebben hangen en waar de hele kaak van verteerd is maargoed. Dat zal wel aan mij liggen.....

Een kaak zonder tanden gaat weg. Ongeacht of een hond kan kluiven. Het is niet voor niets dat heel internet vol staat met dit soort foto's....tanden missen doet wel degelijk iets want een kaakbeen bestaat alleen bij voldoende tanden en anders vergaat het en lost de hele kaak op.

Maar ik hou al op want deze mening is niet geoorloofd en door mensen zoals ik komen dit soort onzinnige wetten blijkbaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Ik zal de topic laten voor wat het is verder want ik ben niet uit op vervelend doen. Wel laat ik me helaas niet vertellen dat ik deze mening niet zou mogen hebben. Net zo min als mensen dat hier doen als het over pitbulls en aanverwanten gaat. Dat kwetst ook genoeg mensen...
Marc

Bericht door Marc »

Ik ben gewoon een purist. Je hoort de haren er niet vanaf te fokken. Punt. Haren beschermen. Tegen alles. Van takken tot regen tot zon tot wat je wil van buitenaf. Ik zeg nergens dat naakthonden zielig zijn. Laat dat duidelijk zijn. Als je ze aankleed indien nodig en niet door de struiken laat rennen en oppast met wilde spelletjes en een insmeert in de zon en God weet wat hebben ze er vast weinig last van.
Anne

Bericht door Anne »

Nicoline schreef: 14 jan 2022, 05:23 I Het zou me trouwens niks verbazen als ze erop uit zijn om alle honden als huisdier te verbieden.
Dat is het uiteindelijke doel, geen huisdieren meer.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Anne schreef: 16 jan 2022, 19:11
Nicoline schreef: 14 jan 2022, 05:23 I Het zou me trouwens niks verbazen als ze erop uit zijn om alle honden als huisdier te verbieden.
Natuurlijk niet. Een normale hond zal nooit verboden zijn. Dit is echt overtrokken. Dat ze naakthonden verboden gaan maken gaat mij ook wat ver maar er zijn natuurlijk wel meer wetten die verder gaan en hun doel voorbij schieten.
Marc

Bericht door Marc »

Als de huid daadwerkelijk dikker wordt door het naaktgen dan is er dus overduidelijk wel meer effect dan alleen haarloos zijn. Ik vind de honden van Sirene niet zielig en ik ben niet voor een verbod op naakthonden. Laat dat duidelijk zijn. Ikzelf vind wel dat je honden niet naakt moet fokken en moet zorgen dat ze gewoon wel haar hebben inclusief de voordelen. Dat is nu eenmaal de bedoeling.

Naaktkatten en naaktratten zijn overigens wel zielig. Waarom honden dat niet zijn laat ik bij de experts. Die weten het vast beter dan ik.
Anne

Bericht door Anne »

Marc schreef: 16 jan 2022, 19:16
Natuurlijk niet. Een normale hond zal nooit verboden zijn. Dit is echt overtrokken. Dat ze naakthonden verboden gaan maken gaat mij ook wat ver maar er zijn natuurlijk wel meer wetten die verder gaan en hun doel voorbij schieten.
Er zijn genoeg mensen die van honden, katten, en andere huisdieren af willen.

Van dier en recht ben ik overtuigd dat dat het einddoel is. Geen huisdieren meer.

Dat betekend niet dat je het op sommige punten niet of juist wel eens kan zijn, maar uiteindelijk is dat het doel. Dit zijn gewoon korte termijn agendapunten om dat te bereiken en om redelijk denkende mensen mee te krijgen.
Afbeelding
GoldenGizmo
Honden: 1
Welke: Golden retriever

Bericht door GoldenGizmo »

Anne schreef: 16 jan 2022, 19:28
Marc schreef: 16 jan 2022, 19:16

Er zijn genoeg mensen die van honden, katten, en andere huisdieren af willen.

Van dier en recht ben ik overtuigd dat dat het einddoel is. Geen huisdieren meer.

Dat betekend niet dat je het op sommige punten niet of juist wel eens kan zijn, maar uiteindelijk is dat het doel. Dit zijn gewoon korte termijn agendapunten om dat te bereiken en om redelijk denkende mensen mee te krijgen.
Ja, daar vrees ik ook voor. Eerst allerlei dingen gaan verbieden en beperken (het fokken met bepaalde dieren, maar je mag bijvoorbeeld ook op steeds minder plaatsen met je hond komen), met als uiteindelijke doel het houden van dieren te verbieden. Eerst beginnen met 'kleine' dingen waar je een grote groep mensen mee kunt krijgen om toe te werken naar het grote doel. Peta in de VS is uiteindelijk toch ook gewoon tegen het houden van honden en katten? En ik denk dat de PvdD dat uiteindelijk eigenlijk ook graag wil: eerst de veehouderij verbieden, en daarna ook de (huis)dierhouderij.
Plaats reactie