Een geintje maken over een mogelijke beet

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Crutz
Posts in topic: 10

Een geintje maken over een mogelijke beet

Bericht door Crutz »

Ja ik had het al elders geschreven. Alleen het laat me niet los.
Ik zou nooit een geintje maken over dat mijn hond mogelijk gebeten was door een andere hond.
Dat is wel wat me gisteren overkomen is.
De eigenaren van de andere hond vonden dat zowel ik als mijn wandel partner veel te serieus en overdreven op hun (niet serieus bedoelde) uitspraken dat er gebeten was reageerden.
Dat zeiden ze gewoon als een geintje en met een knipoog. Dat wij er op stonden dat ze de hond nakeken was echt overdreven.

Mijn reactie van elders/wat er gebeurde:

Kiara voor het eerst ooit op een drukker moment mee een losloopgebied in.
Ze gedroeg zich voorbeeldig.
Tot een grote B&T DH haar vanuit achteren (ze liep kort voor me) onderuit schoffelde. Daar had ze een mening over. Wel er uit te roepen en die meneer ging de andere kant op. Verder geen discussie.

Alle verdere honden werden genegeerd. De Beagles waar we mee liepen ook grotendeels.
Alleen later stoof ze op een afstand van 30+ meter op een zwarte labrador. Ik had m’n fluit bij en goh de recall zit er wel goed op. Was een soort “touch&go”

Zeggen die labrador eigenaren “gebeten” dus ga daar serieus op in, dat ik dacht van niet maar dat ze hem dan even na moeten kijken.
Nou ehhhhh ik moest niet zo paniekerig doen. Huh????? Zij zeggen toch gebeten, kijk je hond dan na.
Nee was cynisch en met een knipoog bedoeld. Nou daar maak ik geen geintjes over.
Alfilillo
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Podenco en kruising

Re: Een geintje maken over een mogelijke beet

Bericht door Alfilillo »

Raar grapje, maar ik zou er verder niet zo zwaar aan tillen.
Afbeelding
Doyaquba
Posts in topic: 2
Welke: Boxers

Bericht door Doyaquba »

Het op andere honden afstuiven heb ik vanochtend ook weer om zitten vloeken. Donner heeft die neiging ook. Al weet ik echt dat hij nooit zal bijten, maarja hij moet bij me blijven verdorie...
Mensen schrikken toch als er een grote hond zo snel komt aanrennen, ook als ze alleen maar hoi komen zeggen.

Het is een raar grapje dat wel, beetje alsof ze hadden willen denken "heb je weer zo'n eigenaar met een agressieve hond". Maar mensen maken wel vaker rare grapjes, niet te hard aan tillen.

Ik hoorde vanochtend (grommende jachthond los en Donner aan de lijn) "als hij vervelend doet moet je hem maar even loslaten". Eh pardon? :vaag:

Ik denk dat er gewoon heel veel mensen zijn die wel een hond hebben maar verder maar wat aanprutsen
Afbeelding
Crutz

Bericht door Crutz »

Tineke schreef:Ik zou me er totaal niet druk om maken en ervoor zorgen dat mijn hond niet tientallen meters bij me vandaan op andere honden afstuift voor een touch and go.
Dat kan haarzelf namelijk nog weleens op een hap komen te staan.
Nou geloof me. Dat is daarna ook niet meer gebeurd.
Alle honden daarvoor (muv de DH die ineens van achter kwam) benaderde ze rustig of werden genegeerd.
Deze actie kwam dus ook volledig onverwacht voor mij en tussen de inzet van haar en dat ik m’n fluit had en terug floot was ze er al.
Verderop liep een groep spelende honden. Daar zijn we (probleemloos) aangelijnd langs gelopen.
Crutz

Bericht door Crutz »

Doyaquba schreef:Het op andere honden afstuiven heb ik vanochtend ook weer om zitten vloeken. Donner heeft die neiging ook. Al weet ik echt dat hij nooit zal bijten, maarja hij moet bij me blijven verdorie...
Mensen schrikken toch als er een grote hond zo snel komt aanrennen, ook als ze alleen maar hoi komen zeggen.

Het is een raar grapje dat wel, beetje alsof ze hadden willen denken "heb je weer zo'n eigenaar met een agressieve hond". Maar mensen maken wel vaker rare grapjes, niet te hard aan tillen.

Ik hoorde vanochtend (grommende jachthond los en Donner aan de lijn) "als hij vervelend doet moet je hem maar even loslaten". Eh pardon? :vaag:

Ik denk dat er gewoon heel veel mensen zijn die wel een hond hebben maar verder maar wat aanprutsen
Smurfje weegt natuurlijk maar 23 kilo. Maar is wel een enge heddûr ;-)
Lothian
Posts in topic: 4
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Erg dom grapje. Maar ik denk dat die mensen geschrokken waren en probeerden op een niet al te aanvallende manier iets te zeggen van het gedrag van Kiara naar hun hond, want het klinkt niet alsof ze na het stuiven speels en vriendelijk begroette. Als ik jou was had ik mijn excuses aangeboden en gezegd dat ik blij was dat het een grapje was.
Afbeelding
Mellow

Bericht door Mellow »

Lothian schreef: 16 jan 2022, 11:34 Erg dom grapje. Maar ik denk dat die mensen geschrokken waren en probeerden op een niet al te aanvallende manier iets te zeggen van het gedrag van Kiara naar hun hond, want het klinkt niet alsof ze na het stuiven speels en vriendelijk begroette. Als ik jou was had ik mijn excuses aangeboden en gezegd dat ik blij was dat het een grapje was.
Dit dus.
Gewoon heel blij wezen dat het niet raak is geweest en volgende keer zorgen dat het niet weer gebeurd.
Inge O
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Ik vind voornamelijk jouw reactie raar : het is jóuw hond die op de ander afvliegt, dan tref je nog een eigenaar die zo goedwillend is dat hij de spons erover wil vegen met een grapje en dan ben jíj degene die zich een soort van aangevallen voelt :scratch: ?
Nanna

Bericht door Nanna »

Als mijn hond die andere niet eens aangeraakt zou hebben dan zou ik zeggen ‘veel succes daarmee’.
Kwam het wel tot een klein handgemeen dan zou ik het denk ik ook serieus nemen.
Crutz

Bericht door Crutz »

Inge O schreef:Ik vind voornamelijk jouw reactie raar : het is jóuw hond die op de ander afvliegt, dan tref je nog een eigenaar die zo goedwillend is dat hij de spons erover wil vegen met een grapje en dan ben jíj degene die zich een soort van aangevallen voelt :scratch: ?
Nou ik (en mijn mede wandelaar) vroegen of ze inderdaad de hond na wilden kijken op schade en zij wilden dat niet, maar zeiden wel dat er gebeten was.

Die uitspraak hadden wij als grapje op moeten pakken. Hoezo dan.
Daar maak ik geen grapjes over.
Ons verzoek om na te kijken was serieus bedoeld.
Dus ja. Ik voel me soort van aangevallen dat als je je verantwoording wil nemen en vraagt of mensen hun hond nakijken je dan weggezet wordt als idioot.
Daar staan genoeg situaties tegenover dat mensen bij daadwerkelijke schade gewoon doorlopen. Daar kan ik niet bij.
Crutz

Bericht door Crutz »

Lothian schreef:Erg dom grapje. Maar ik denk dat die mensen geschrokken waren en probeerden op een niet al te aanvallende manier iets te zeggen van het gedrag van Kiara naar hun hond, want het klinkt niet alsof ze na het stuiven speels en vriendelijk begroette. Als ik jou was had ik mijn excuses aangeboden en gezegd dat ik blij was dat het een grapje was.
Nee na het stuiven begroette ze niet vriendelijk omdat ze op de fluit direct omdraaide en terug kwam en ik haar aanlijnde. En aangelijnd negeert ze alle honden, zelfs die tegen haar opspringen bleek gisteren
Nicoline

Bericht door Nicoline »

Dom grapje inderdaad, maar misschien ook vanuit een soort schrik of onzekerheid. Ik zou er niet teveel meer over nadenken, er is niks gebeurt en je ziet die mensen waarschijnlijk toch niet meer.
Marielle
Honden: 1
Welke: Labrador

Bericht door Marielle »

Zeker een dom grapje. Maar ik zou er ook op staan dat ze dan hun hond direct even goed nakijken. Voor hetzelfde geld is er wél schade en dan staat er de volgende dag een boos verontwaardigd bericht ergens op feesboek dat hun hond is gebeten, ze het ook nog gezegd hebben, en dat de asociale eigenaar zomaar is doorgelopen... en zie het dan nog maar eens recht te zetten..
Afbeelding
Maple
Crutz

Bericht door Crutz »

Marielle schreef:Zeker een dom grapje. Maar ik zou er ook op staan dat ze dan hun hond direct even goed nakijken. Voor hetzelfde geld is er wél schade en dan staat er de volgende dag een boos verontwaardigd bericht ergens op feesboek dat hun hond is gebeten, ze het ook nog gezegd hebben, en dat de asociale eigenaar zomaar is doorgelopen... en zie het dan nog maar eens recht te zetten..
Nou ja er is dus niks nagekeken. Baal daar van
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Ik denk dat ze bedoelden dat ze gesnept heeft en dat er dus niet echt schade was. Niet iedereen weet welke termen er allemaal zijn voor hondenbeten.
Neem dat dan ook maar van ze aan, want jij was kennelijk te ver weg om zelf te zien wat er precies gebeurde.
Afbeelding
Crutz

Bericht door Crutz »

Lothian schreef:Ik denk dat ze bedoelden dat ze gesnept heeft en dat er dus niet echt schade was. Niet iedereen weet welke termen er allemaal zijn voor hondenbeten.
Neem dat dan ook maar van ze aan, want jij was kennelijk te ver weg om zelf te zien wat er precies gebeurde.
Nou ze hebben dus helemaal niet naar hun hond gekeken. En dat was alleen wat ik vroeg, zodat ik m’n gegevens kon geven indien nodig.
Blijkbaar is dat dus heel vreemd als mensen dat doen.
En er was verder geen drukte of stress. Kiara heb ik bij terugkomst aangelijnd en die stond uiterst rustig naast me. Dus een gesprek was gewoon mogelijk
Hewi

Bericht door Hewi »

Sommige mensen hebben rare humor.
Of ze waren ook beetje geschrokken.
Nah raar maar niks aan hand en ze deed het verder prima toch? Ko zal nooit iets doen ( nou ja voor zover je dat kan zeggen) maar onderuit schoffelen mag je best snep voor geven . Zonder gaten uiteraard
Groetjes Heidi

Afbeelding
Crutz

Bericht door Crutz »

Hylos schreef:Ik zeg in zulke situaties ook wel eens rare dingen.
Tijdje geleden me nog de pest geschrokken van een gigantische herder die op Voske af kwam.
Ze krijste de hele boel bij elkaar en ik kon haar niet zo snel te pakken krijgen want die herder zat er tussen.
Later kwamen we ze weer tegen en had ik haar gelukkig in een fractie van een seconde in mn armen gehengeld.

Ik zeg dan ook wel eens iets wat ik anders bedoel, gewoon van de schrik.
Dat is echt niet leuk hoor, als zo'n beest op je af komt denderen. Een ander weet namelijk helemaal niet wat zo'n hond komt doen.
Net zoals Sandra en Shibby op hun wandeling (ergernissen topic).
Ik zou van dat grapje niks vinden, wel van het feit dat je hond op iemand afvliegt. Daarmee krijg je echt zulke situaties.
Maar de situatie met Voske daar moest jij ook nog ingrijpen. Deze mensen hoefden niks. Ik heb haar direct teruggeroepen en aangelijnd. En het was onverwacht want bij de 10+ andere honden die we tegen kwamen was deze actie niet.
En inderdaad moet ik het er op af stuiven voorkomen. Nu gaat ze dus gewoon eerder aan de lijn. Blijkbaar zeker bij donkere honden.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Crutz schreef: 17 jan 2022, 15:29
Tijdje geleden me nog de pest geschrokken van een gigantische herder die op Voske af kwam.
Ze krijste de hele boel bij elkaar en ik kon haar niet zo snel te pakken krijgen want die herder zat er tussen.
Later kwamen we ze weer tegen en had ik haar gelukkig in een fractie van een seconde in mn armen gehengeld.

Dat is echt niet leuk hoor, als zo'n beest op je af komt denderen. Een ander weet namelijk helemaal niet wat zo'n hond komt doen.
Ik zou van dat grapje niks vinden, wel van het feit dat je hond op iemand afvliegt. Daarmee krijg je echt zulke situaties.
Maar de situatie met Voske daar moest jij ook nog ingrijpen. Deze mensen hoefden niks. Ik heb haar direct teruggeroepen en aangelijnd. En het was onverwacht want bij de 10+ andere honden die we tegen kwamen was deze actie niet.
En inderdaad moet ik het er op af stuiven voorkomen. Nu gaat ze dus gewoon eerder aan de lijn. Blijkbaar zeker bij donkere honden.
Je wil niet weten wat ik roep als er een herder op me afkomt gestormd :engel: en zeker als ik Heavy naast me heb staan
Draai het eens om, wat doe jij als er een herder van 30 meter met snelheid op jouw herder af komt die gewoon bij je in de buurt staat te snuffelen
Afbeelding
Crutz

Bericht door Crutz »

Hylos schreef:
Crutz schreef: 17 jan 2022, 15:29

Die hond deed ook niks hoor. Maar ik vind het gewoon erg onnodig en eng als zo'n bakbeest op je kruimel af komt lopen want ik weet de intentie niet.
Tsja, Xavi heeft het één keer gedaan. Ook totaal onverwacht want er liepen allemaal andere honden los maar net deze moest het "ontgelden". Gebeurde niks, maar hij heeft daarna nooit weer losgelopen.
Met Stafford of Herder sta je gewoon 10 punten achter, ookal gebeurt er helemaal niks.
En ik snap de schrik van de andere partij helemaal en ook het feit dat men dan onzin uit gaat kramen. :mrgreen:
Ehhh met een kruimel snap ik het. De labrador was eens zo groot en ze liepen ons tegemoet. Ik zag ze dus wel op tijd alleen omdat ze eerder andere honden genegeerd had was ik nu inderdaad niet scherp genoeg.
De ook 2x zo grote DH waar ze in het begin op reageerde kwam voor haar onverwacht van achteren. Die reactie snapte ik dus en die eigenaar was ook relaxt
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Nee. Ook met een grote hond is dit kutgedrag.
Afbeelding
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

En het is ook helemaal geen ramp dat dit gebeurde, mijn honden doen ook echt wel eens dingen die niet de bedoeling waren in een losloopgebied :mrgreen: en met Dalí heb ik hetzelfde meegemaakt; die gaat nu niet meer los bij vreemde andere honden. Maar ik ging dan niet verbolgen lopen doen over de eigenaar van de andere hond die nota bene een grapje er over maakt...
Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

Lothian schreef: 17 jan 2022, 16:47 Nee. Ook met een grote hond is dit kutgedrag.
Daar gaat het niet om dat weet ze zelf ook wel het gaat erom of dat geintje nou vreemd is of niet.
Tis gebeurd en ja kut en ja ff fiks weer opletten en verder......ik zou me er echt niet zo druk om maken.
Groetjes Heidi

Afbeelding
pioenroos
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Je zal het ongetwijfeld niet zo bedoelen Crutz maar het lijkt nu net alsof je de rare opmerking van de eigenaren gebruikt om je minder lullig te voelen over het feit dat je eigen hond een misstap beging :scratch:

Hoe iemand reageert op mijn excuses nadat ik of mijn honden een misstap heb gemaakt is in mijn ogen volstrekt oninteressant. Het kunnen simpelweg rare mensen zijn of raar reageren van schrik. Dat maakt voor jou toch geen drol uit? Beter opletten volgende keer, meer hoef je nu niet :19:
Ik zou me niet zo herderig vastbijten ( :mrgreen: ) in mensen die (in jouw ogen) zich buiten het normale gedragen. Kijk er met verwondering naar en loop schouderophalend door.
Afbeelding
Doyaquba
Welke: Boxers

Bericht door Doyaquba »

Ik snap de frustratie wel hoor. Als mensen schreeuwen over "pas op agressieve hond" als Donner lekker naast me wandelt aan de lijn door het park en iedereen negeert vind ik daar ook wat van 😅
Dus ja het is logisch als je verontwaardigd bent over een beschuldiging over bijten maar gelukkig is het niet gebeurt.
Jij kent je hond en je weet nu dat ze dat blijkbaar soms doet dus kun je het voorkomen. Afsluiten voor jezelf en door, je komt die mensen toch nooit meer tegen.
Afbeelding
Plaats reactie