Stoeien met je hond
Stoeien met je hond
N.a.v. het topic van @EchoMira zat ik me af te vragen: heb je regels voor het stoeien met je hond?
Tosca heeft soms een speelsnep naar mijn gezicht. Niet zozeer met haar tanden, maar alsof ze een hap van mijn adem wil nemen. Je hoort ook een zuchtje naar binnen.
Ik sta het niet toe, dwz. ik stop met spelen of kroelen als ze het doet, maar ik snap bij haar waar het vandaan komt. Ze is echt een bekspeler en is het wat EchoMira ook zegt, niet uit ergernis, maar uit vrolijke opwinding. Geen spanning, maar gewoon spelen zoals ze bij Charlie ook doet; die hapt ze in zijn snuit en oren, dus bij mij wil ze dat ook doen. De eerste keer dat ze dat deed, schrok ik, ik snapte er niks van, want het was toch leuk en gezellig? Maar goed, ze deed het dus juist omdat het leuk en gezellig was.
Ze doet het nu niet meer zo vaak, omdat ze weet dat ik er niet van hou, maar een heel enkele keer als we op haar 'tatami' liggen, kan ze het niet laten.
(We hebben een oud vloerkleedje dat ze onder de bank vandaan trekt als ze vindt dat het tijd is voor een robbertje hondenjudo, echt heel grappig. )
Ik heb weleens gelezen dat de bijtgrens vervaagt als je je hond in bijvoorbeeld je handen laat bijten, maar als we stoeien, kan ik mijn hond in Tosca's bek leggen zonder dat ze dan kracht op haar kaken zet. In het begin was ik er heel voorzichtig mee, maar omdat ik haar nu vertrouw, sta ik wel meer toe. Ik heb namelijk ook weleens gelezen (god, ik lees te veel ) dat een hond jouw handen ziet als twee extra bekken. Dus als ik met mijn handen naar haar poten grijp, gebruik ik ook een soort bek. Dat vindt ze trouwens een geweldig spelletje. Ze staat te joelen naar me als ze dat wil doen. Ze mag dit trouwens niet met de kinderen doen, het is dus echt voorbehouden aan mij of mijn man.
Charlie is meer een karatehondje, altijd met die pootjes in de weer. Je snapt het niet, want die zijn superkort, wat dus heel koddig is als hij er mee gaat staan zwaaien.
Hoe zijn jullie hierin? Mag je hond met zijn bek spelen, in je handen 'bijten'? Heb je regels die bij het stoeien niet gelden, maar verder wel?
Tosca heeft soms een speelsnep naar mijn gezicht. Niet zozeer met haar tanden, maar alsof ze een hap van mijn adem wil nemen. Je hoort ook een zuchtje naar binnen.
Ik sta het niet toe, dwz. ik stop met spelen of kroelen als ze het doet, maar ik snap bij haar waar het vandaan komt. Ze is echt een bekspeler en is het wat EchoMira ook zegt, niet uit ergernis, maar uit vrolijke opwinding. Geen spanning, maar gewoon spelen zoals ze bij Charlie ook doet; die hapt ze in zijn snuit en oren, dus bij mij wil ze dat ook doen. De eerste keer dat ze dat deed, schrok ik, ik snapte er niks van, want het was toch leuk en gezellig? Maar goed, ze deed het dus juist omdat het leuk en gezellig was.
Ze doet het nu niet meer zo vaak, omdat ze weet dat ik er niet van hou, maar een heel enkele keer als we op haar 'tatami' liggen, kan ze het niet laten.
(We hebben een oud vloerkleedje dat ze onder de bank vandaan trekt als ze vindt dat het tijd is voor een robbertje hondenjudo, echt heel grappig. )
Ik heb weleens gelezen dat de bijtgrens vervaagt als je je hond in bijvoorbeeld je handen laat bijten, maar als we stoeien, kan ik mijn hond in Tosca's bek leggen zonder dat ze dan kracht op haar kaken zet. In het begin was ik er heel voorzichtig mee, maar omdat ik haar nu vertrouw, sta ik wel meer toe. Ik heb namelijk ook weleens gelezen (god, ik lees te veel ) dat een hond jouw handen ziet als twee extra bekken. Dus als ik met mijn handen naar haar poten grijp, gebruik ik ook een soort bek. Dat vindt ze trouwens een geweldig spelletje. Ze staat te joelen naar me als ze dat wil doen. Ze mag dit trouwens niet met de kinderen doen, het is dus echt voorbehouden aan mij of mijn man.
Charlie is meer een karatehondje, altijd met die pootjes in de weer. Je snapt het niet, want die zijn superkort, wat dus heel koddig is als hij er mee gaat staan zwaaien.
Hoe zijn jullie hierin? Mag je hond met zijn bek spelen, in je handen 'bijten'? Heb je regels die bij het stoeien niet gelden, maar verder wel?
Re: Stoeien met je hond
Ik stoei nooit met de honden. Dan kijken ze me aan of ik niet wel ben.
Ze stoeien altijd alleen maar met elkaar. Ook nooit met andere honden.
Ze stoeien altijd alleen maar met elkaar. Ook nooit met andere honden.
Bij mij stoeien ze soms, maar ze spelen zó anders dat het al snel voor één van de twee niet zo leuk meer is. Bij de hondenopvang vinden ze vaak wel een match en dan stoeien ze naar hartenlust op hun eigen manier.
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Ik stoei wel met Dali, ze vind het geweldig. Vooral als ik in dr bil “bijt” met m’n hand wordt ze helemaal dol en rent met een pretbek de kamer rond. Zijzelf hapt ook wel heel voorzichtig in m’n handen, doet spelbuigingen en slaat met dr voorpoten
- Anneke
- Honden: 1
- Welke: Havanezer
Met Bobbie is prima te stoeien. En met bek inderdaad. Soms wordt hij iets te fanatiek, dan leggen we het even stil. Hij hapt graag naar handen, maar ook naar tenen.
Soms, meestal als het geregend heeft, komt hij na een rondje binnen en gaat dan al grommend rondjes rennen door de kamer. Zo grappig.
Soms, meestal als het geregend heeft, komt hij na een rondje binnen en gaat dan al grommend rondjes rennen door de kamer. Zo grappig.
Anneke en Bobbie
- Diana
- Posts in topic: 2
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Amy speelt ook veel met de bek. Toen ik haar net had, speelde ze met mij alsof ik een andere hond was en beet me dan ook veel te hard Ik heb haar geleerd zachter te bijten door hoog te piepen als ze me pijn deed en nu doet ze het heel zachtjes Ze vindt stoeien ontzettend leuk, ik duw of knijp haar dan zacht op haar voorpoten, op de borst en op de flanken en zij probeert dan mijn handen te 'bijten'. Zo rennen we dan een beetje om elkaar heen en achter elkaar aan.
Mijn andere honden spelen helemaal niet met de bek. Ze houden wel van een beetje stoeien in de vorm van zachtjes aanduwen en dan wegrennen. Arlo is ook echt zo'n potenzwieper, dus altijd oppassen dat je niet ineens zo'n poot in je gezicht hebt. Ze zijn alle drie heel voorzichtig met hun bek, ook met trekspelletjes of vastpakken van speeltjes.
Mijn andere honden spelen helemaal niet met de bek. Ze houden wel van een beetje stoeien in de vorm van zachtjes aanduwen en dan wegrennen. Arlo is ook echt zo'n potenzwieper, dus altijd oppassen dat je niet ineens zo'n poot in je gezicht hebt. Ze zijn alle drie heel voorzichtig met hun bek, ook met trekspelletjes of vastpakken van speeltjes.
Ik heb grote Maya juist gekozen om te kunnen ravotten. En ja, zij mag ook haar bek gebruiken mits ze zachtjes doet.
Puck houd niet van stoeien.
Hij wordt direct onzeker en pakt dan een flostouw in zijn bek.
Daar mee spelen, als in alleen maar weggooien, vindt hij super leuk maar fysiek stoeien niet.
Aaien en knuffelen wel en soms even een 'roffeltje' op zijn rug ook maar ook dan springt hij weg en pakt een flostouw.
Spelen met zijn bek met mijn handen is Not Done.
Het idee dat hij mijn handen zou raken met zijn bek vervult hem met afschuw
Daisy vindt het stoeien soms leuk maar liefst s'morgens bij ons in bed.
Dan heeft ze het rijk alleen en dan gaat ze los.
Soms gebruikt ze haar bek maar dan zeg ik wel gelijk zachtjes want anders gaat het steeds harder en dan kan ze wel eens een velletje pakken.
Beneden wil ze het soms ook wel maar dan racet ze liever rondjes.
Haar favoriete hobby is op schoot zitten.
Semmy houd wel van stoeien, ook met zijn bek en dat mag ook maar wel met een zachtjes want anders zet hij teveel kracht.
Maar hij houd meer van het 'schop hem aan de kant' spel.
Dan 'bijt' hij in de tenen (punt van de schoen) van meneer Mellow en die 'schopt' Sem dan aan de kant.
Hij geeft hem dus een schuiver met zijn voet zodat hij door de kamer zeilt.
Sem komt dan terug racen, trappelt met zijn voorpoten op de schoenen en als je te traag bent dan hapt hij er weer in en dan 'trapt' meneer Mellow en hem weer weg.
Hij vindt het een super leuk spel en doet het dus ook alleen bij hem.
Nikki houd wel van stoeien, die speelt ook met mijn handen met haar bek en ook bij haar zeg ik 'zachtjes' want anders dan heb ik de putten in mij vel staan.
Nikki kan je dus ook heel fysiek vastpakken en zelfs geheel scheef optillen.
Ze wordt dan helemaal dol en vliegt rondjes rond de tafel.
Ze pakt dan ook een flostouw want na 1x 'zachtjes' speelt ze niet meer met haar bek met je handen.
Dan vindt ze trekspelletje leuker maar wel opletten op haar poten want ze maait graag.
Hij wordt direct onzeker en pakt dan een flostouw in zijn bek.
Daar mee spelen, als in alleen maar weggooien, vindt hij super leuk maar fysiek stoeien niet.
Aaien en knuffelen wel en soms even een 'roffeltje' op zijn rug ook maar ook dan springt hij weg en pakt een flostouw.
Spelen met zijn bek met mijn handen is Not Done.
Het idee dat hij mijn handen zou raken met zijn bek vervult hem met afschuw
Daisy vindt het stoeien soms leuk maar liefst s'morgens bij ons in bed.
Dan heeft ze het rijk alleen en dan gaat ze los.
Soms gebruikt ze haar bek maar dan zeg ik wel gelijk zachtjes want anders gaat het steeds harder en dan kan ze wel eens een velletje pakken.
Beneden wil ze het soms ook wel maar dan racet ze liever rondjes.
Haar favoriete hobby is op schoot zitten.
Semmy houd wel van stoeien, ook met zijn bek en dat mag ook maar wel met een zachtjes want anders zet hij teveel kracht.
Maar hij houd meer van het 'schop hem aan de kant' spel.
Dan 'bijt' hij in de tenen (punt van de schoen) van meneer Mellow en die 'schopt' Sem dan aan de kant.
Hij geeft hem dus een schuiver met zijn voet zodat hij door de kamer zeilt.
Sem komt dan terug racen, trappelt met zijn voorpoten op de schoenen en als je te traag bent dan hapt hij er weer in en dan 'trapt' meneer Mellow en hem weer weg.
Hij vindt het een super leuk spel en doet het dus ook alleen bij hem.
Nikki houd wel van stoeien, die speelt ook met mijn handen met haar bek en ook bij haar zeg ik 'zachtjes' want anders dan heb ik de putten in mij vel staan.
Nikki kan je dus ook heel fysiek vastpakken en zelfs geheel scheef optillen.
Ze wordt dan helemaal dol en vliegt rondjes rond de tafel.
Ze pakt dan ook een flostouw want na 1x 'zachtjes' speelt ze niet meer met haar bek met je handen.
Dan vindt ze trekspelletje leuker maar wel opletten op haar poten want ze maait graag.
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Er zijn natuurlijk wel regels, je mag de baas geen pijn doen. Maar daar hoef ik eigenlijk niets mee en voor Froo zijn die regels ook helemaal niet nodig want het is voor haar gewoon heel vanzelfsprekend. Natuurlijk doe je de baas geen pijn, duh. Ik vind dat zo heerlijk aan haar. Ze is natuurlijk maar heel klein, maar met die tanden zou ze best putjes in mijn handen kunnen maken als ze met mijn handen speelt. Doet ze niet. Ze is zo zacht in de bek als ze met mij speelt, heel voorzichtig en lief, en toch heel fanatiek. Ze vindt het fantastisch als ik mijn wijsvinger achter haar hoektandjes haak zodat ze eraan kan sjorren, dan gaat ze ook echt grommen en trekken, maar in de bijna vier jaar dat ik haar heb, heb ik nog nooit ook maar een krasje op mijn hand gehad. Ze vindt het ook fantastisch als ik fanatiek meedoe en naar haar blaas en brom, dan gaat ze echt vrolijk springen en naar mijn neus happen, maar ze zou echt nooit raak happen, ze kijkt gewoon heel goed uit.
Dus eigenlijk zijn er geen regels, want die heeft ze eigenlijk helemaal niet nodig. Bij anderen trouwens wel, want dan heeft ze die rem dus niet en zou ze best harder kunnen bijten met die fanatieke kop van haar. Maar die regels zijn voor de mensen. Ik waarschuw ze gewoon van tevoren dat ze met handen speelt en dat ze wel eens wat harder zou kunnen happen, als mensen het dan nog steeds willen moeten ze het zelf maar weten. Het is nu ook weer niet alsof ze met een alligator te maken hebben.
Het zal dus ook wel van de hond afhangen of die grens vervaagt, bij Froo blijkbaar niet. Hoewel ze dus niet dezelfde voorzichtigheid heeft met andere mensen, maar dat zal wel gewoon zijn omdat zij de baas niet zijn, en niet omdat er een grens vervaagd is.
Dus eigenlijk zijn er geen regels, want die heeft ze eigenlijk helemaal niet nodig. Bij anderen trouwens wel, want dan heeft ze die rem dus niet en zou ze best harder kunnen bijten met die fanatieke kop van haar. Maar die regels zijn voor de mensen. Ik waarschuw ze gewoon van tevoren dat ze met handen speelt en dat ze wel eens wat harder zou kunnen happen, als mensen het dan nog steeds willen moeten ze het zelf maar weten. Het is nu ook weer niet alsof ze met een alligator te maken hebben.
Het zal dus ook wel van de hond afhangen of die grens vervaagt, bij Froo blijkbaar niet. Hoewel ze dus niet dezelfde voorzichtigheid heeft met andere mensen, maar dat zal wel gewoon zijn omdat zij de baas niet zijn, en niet omdat er een grens vervaagd is.
- Alex
- Welke: русская бабушка en västgötaspets
Ja we stoeien wel Saba is er dol op, pakt je arm in haar bek en zo. Handen laat ze met rust, ze gaat echt voor de arm Ze weet precies hoeveel druk ze dan uit kan oefenen dus het mag. Ik pak dan die lappen vel in haar nek of mep op d'r kont en dan komt ze weer terugkronkelen voor meer.
Op een of andere manier moet ze dit ook altijd even als we in zand lopen. Dan komt ze ineens aanstieren en springt om me heen en dan moet er gestoeid worden mét mijn arm in haar bek. Ze is gruwelijk lomp maar ze doet met haar bek echt wel haar best, zit genoeg kracht op om het te voelen maar ze maakt geen plekken. En dan met een grijns snel wegrennen en weer terug komen voor meer, heerlijk.
Op een of andere manier moet ze dit ook altijd even als we in zand lopen. Dan komt ze ineens aanstieren en springt om me heen en dan moet er gestoeid worden mét mijn arm in haar bek. Ze is gruwelijk lomp maar ze doet met haar bek echt wel haar best, zit genoeg kracht op om het te voelen maar ze maakt geen plekken. En dan met een grijns snel wegrennen en weer terug komen voor meer, heerlijk.
Saba 23-05-24
- Loraine
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Ja, met Mahdu stoei ik vrij ruw; zogenaamde klappen, *ka-poow* vuist net niet tegen zijn kop, duw/til tegen zijn billen etc en hij reageert daarop door te gaan maaien met zijn voorpoot, te brommen en te happen.
Als hij te hard hapt roep ik 'auw!' of 'zachies' en dan gaat hij heel voorzichtig verder.
Bij Dívka is het hand om d'r snuit leggen, beetje duwen en tik tegen d'r billen geven, dan gaat ze maaien met die spinnen poten aanstoten met de snuit, happen en een soort èf-èf achtige geluiden maken.
Als hij te hard hapt roep ik 'auw!' of 'zachies' en dan gaat hij heel voorzichtig verder.
Bij Dívka is het hand om d'r snuit leggen, beetje duwen en tik tegen d'r billen geven, dan gaat ze maaien met die spinnen poten aanstoten met de snuit, happen en een soort èf-èf achtige geluiden maken.
- Inge O
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Ja, ik heb al altijd met al mijn honden gestoeid en vooral in hun jonge jaren vinden ze dat super - hoe wilder, hoe leuker. Tijdens het stoeien met mezelf doen ze me eigenlijk nooit pijn, maar Karma heeft er wel een handje van om, als we wild met een speeltje spelen, 'per ongeluk' ietsje te ver richting mijn hand te bijten, en heel af en toe is het een keer een beetje raak. Ze weet dat ik daar Heel Boos om word en doet daarna ook meteen supervoorzichtig, maar toch kan ze het een paar dagen later weer niet laten om nét weer even die grens op te zoeken.
Ontlees dat dan maar weer , want zoals je zelf ook merkt slaat dat nergens op. Ik vind zelfs eerder het tegenovergestelde, juist door ze (al van pup af aan) in mijn handen te laten bijten weten ze dat ik de regie hou over hoe hard dat mag, en dat hebben ze heel snel door.
Zo heb ik er ook een paar gehad, kon hen zelfs een stukje rondzwieren aan hun hoektanden .
- Tiny
- Welke: Siberian Husky
Hoe wilder hoe leuker
Akira ging al helemaal klaar staan als ik vanaf de bank zei dat ik zin had om iemand op de bek te slaan
Shadow was spelen niet gewend en dat was wel even wennen.
Heel goed opletten dat ik niet tever ging maar ondertussen weet ook hij hoe er gespeeld moet worden.
Vind het zo'n leuk moment van de dag,
Akira ging al helemaal klaar staan als ik vanaf de bank zei dat ik zin had om iemand op de bek te slaan
Shadow was spelen niet gewend en dat was wel even wennen.
Heel goed opletten dat ik niet tever ging maar ondertussen weet ook hij hoe er gespeeld moet worden.
Vind het zo'n leuk moment van de dag,
- sabine
- Site Admin
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
Pom vond dat ook altijd leuk en ik heb nooit gemerkt dat haar bijtgrens daarbij vervaagde hoor, dat lijkt me ook grote onzin. Karel is veel te voorzichtig voor zulke spelletjes
- Lothian
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Zorro vond en Taro vindt dat ook leuk
- Gretha
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Met Bronco stoei ik niet. Gaat ook niet, want daar begrijpt hij niets van.
Dat kan en mag toch niet.... Hij zal ook niet tegen mij opspringen (wel voor me, maar me niet raken).
Naar mij toe heeft hij daar een flinke rem op staan en dat vind ik helemaal prima met een klapkaak.
Met de rest van het gezin is het een ander verhaal. Daar heeft volkomen schijt aan als het op aan komt. Hun eigen schuld, want ze zijn zo consequent als een draaideur.
Niet dat het gevaarlijk wordt hoor. Maar mijn man en zoons kegelt hij zonder pardon als een stormram ondersteboven.
En als ze met hem stoeien, levert het dat zeker blauwe plekken op. Hij bijt niet, maar een stoot van zijn kop of tanden komt wel aan zeg maar.
Tux stoeit net als Sofie. Met een hoop kabaal en flikkerende tandjes, maar absoluut niet bijten.
Dat kan en mag toch niet.... Hij zal ook niet tegen mij opspringen (wel voor me, maar me niet raken).
Naar mij toe heeft hij daar een flinke rem op staan en dat vind ik helemaal prima met een klapkaak.
Met de rest van het gezin is het een ander verhaal. Daar heeft volkomen schijt aan als het op aan komt. Hun eigen schuld, want ze zijn zo consequent als een draaideur.
Niet dat het gevaarlijk wordt hoor. Maar mijn man en zoons kegelt hij zonder pardon als een stormram ondersteboven.
En als ze met hem stoeien, levert het dat zeker blauwe plekken op. Hij bijt niet, maar een stoot van zijn kop of tanden komt wel aan zeg maar.
Tux stoeit net als Sofie. Met een hoop kabaal en flikkerende tandjes, maar absoluut niet bijten.
- Diana
- Posts in topic: 2
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Inderdaad. Amy had nooit geleerd hoe zacht ze wél mag 'bijten' als ik niet met haar had meegespeeld en dat had laten weten. Ik hoef haar daar nu echt nooit meer aan te herinneren hoor, ze weet nu precies hoe kleinzerig ik benInge O schreef: ↑23 jan 2022, 19:12Ontlees dat dan maar weer , want zoals je zelf ook merkt slaat dat nergens op. Ik vind zelfs eerder het tegenovergestelde, juist door ze (al van pup af aan) in mijn handen te laten bijten weten ze dat ik de regie hou over hoe hard dat mag, en dat hebben ze heel snel door.
Sommige honden spelen gewoon graag met de bek en zolang ze dat maar zachtjes doen, gebruiken ze júist hun bijtrem.
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Ja, ik stoei wel met ze. Gewoon even contact maken en spelen.
Zoals ik zei, op bed is het altijd supergezellig. Daar mag je even op en dat is dan heel erg fijn! Gniffelgniffelgniffel.
Mira gaat dan heel dom heen en weer rennen en er op springen met extra hoge spreipoten. Echt een kleuter.
Echo duikt met haar kop onder de deken en doet dan alsof ik haar niet kan vinden. Peuter.
Ik doe ze dan "proberen te pakken".
Buiten doen we ook een soort van tikkertje. Voor zover dat lukt met twee whippets.
Zoals ik zei, op bed is het altijd supergezellig. Daar mag je even op en dat is dan heel erg fijn! Gniffelgniffelgniffel.
Mira gaat dan heel dom heen en weer rennen en er op springen met extra hoge spreipoten. Echt een kleuter.
Echo duikt met haar kop onder de deken en doet dan alsof ik haar niet kan vinden. Peuter.
Ik doe ze dan "proberen te pakken".
Buiten doen we ook een soort van tikkertje. Voor zover dat lukt met twee whippets.
- galga's
- Honden: 5
- Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan
We stoeien wat af hier. Met alle 5 eigenlijk. Met de ene wat voorzichtiger dan met de ander, maar ze hebben allemaal een grote smile op hun gezicht dan en grijpen allemaal mijn handen. En ja, het is wel uitkijken met die lange stelten van ze. Ik heb regelmatig een poot in mijn gezicht. Als we stoeien gaat Kiki zo leuk gillen/praten
- Vicky
- Welke: BC Markiesje Wocker
Hier stoeien we ook. Dolfje, Abeltje en Mable zijn wel in voor een robbertje stoeien. Mable en Abeltje zijn heel voorzichtig met hun bek, hoewel Mable ook wel een beetje lomp is soms. Dolfje kan erg fanatiek worden en moet soms afgeremd worden. Dolfje vindt pakkertje spelen buiten ook erg grappig, met een stokje in zijn bek.
Vicky vindt stoeien te spannend. Ze houdt wel van trekspelletjes met een speeltje.
Vicky vindt stoeien te spannend. Ze houdt wel van trekspelletjes met een speeltje.
Bo en de honden
- Doyaquba
- Welke: Boxers
Ik stoei wel met ze maar ze stoeien ook graag met elkaar.
Het zijn wel boxers dus het is vooral meppen met poten of met een speeltje sjorren. Cato wil nog wel in mijn polsen happen maar dat gaat me snel iets te hard. Dus echt in me bijten nee, wel doen alsof want dat is heel leuk
Verder vinden ze het vooral leuk als ik ze steeds wegduw...ze zijn makkelijk tevreden
Het zijn wel boxers dus het is vooral meppen met poten of met een speeltje sjorren. Cato wil nog wel in mijn polsen happen maar dat gaat me snel iets te hard. Dus echt in me bijten nee, wel doen alsof want dat is heel leuk
Verder vinden ze het vooral leuk als ik ze steeds wegduw...ze zijn makkelijk tevreden
- Mo-yi
- Welke: Malamute-husky
Dagelijks
Ik heb wel een super makkelijke hond, ook wat dat betreft. Ze is altijd vrolijk en altijd te porren voor zoiets, en van pup af aan is ze uit zichzelf heel voorzichtig met dr bek. Lomp was ze dan wel, met dr poten maaien bv, in your face maar zodra mn hand in dr bek kwam schrok ze daar een beetje van
Als ik op de grond ga zitten weet ze genoeg, dan gaan we "iets"doen, of ik ga roepen waar dr Fant nou weer gebleven is en gaat ze zoeken, of ik houdt mn handen voor me als uitnodiging voor zo te spelen. Dan maakt ze speelbogen en loopt ze tegen mn handen aan en als ze dr bek wat open doet en speels gaat grommen dan is the game on! dan "hap"ik in dr vacht en op dr kont en hapt zij zijdelings soortvan in mn handen ( je voelt t niet eens ). Als ze zelf ook ruw wilt gaan doen zoekt ze uit zichzelf al een touwbot of dr Fant om daar eerst heftig mee te gaan schudden en het dan in mn handen te leggen om samen eraan te trekken, ik moet haar echt aansporen dat ze best kangrommen, zit ik daar als een debiel dat voor te doen, soms doet ze vrolijk mee en durft ze steeds wat harder, vaker lacht ze me volgens mij gewoon uit
Ik heb wel een super makkelijke hond, ook wat dat betreft. Ze is altijd vrolijk en altijd te porren voor zoiets, en van pup af aan is ze uit zichzelf heel voorzichtig met dr bek. Lomp was ze dan wel, met dr poten maaien bv, in your face maar zodra mn hand in dr bek kwam schrok ze daar een beetje van
Als ik op de grond ga zitten weet ze genoeg, dan gaan we "iets"doen, of ik ga roepen waar dr Fant nou weer gebleven is en gaat ze zoeken, of ik houdt mn handen voor me als uitnodiging voor zo te spelen. Dan maakt ze speelbogen en loopt ze tegen mn handen aan en als ze dr bek wat open doet en speels gaat grommen dan is the game on! dan "hap"ik in dr vacht en op dr kont en hapt zij zijdelings soortvan in mn handen ( je voelt t niet eens ). Als ze zelf ook ruw wilt gaan doen zoekt ze uit zichzelf al een touwbot of dr Fant om daar eerst heftig mee te gaan schudden en het dan in mn handen te leggen om samen eraan te trekken, ik moet haar echt aansporen dat ze best kangrommen, zit ik daar als een debiel dat voor te doen, soms doet ze vrolijk mee en durft ze steeds wat harder, vaker lacht ze me volgens mij gewoon uit
Op de grond zitten is hier ook een uitnodiging. Dan mag er gebeukt worden
- Boccoco
Igor stoeit alleen liggend op zijn kussen, inderdaad veel met zijn bek en hij ziet mijn hand dan ook als een bek. In het begin snapte hij totaal niet hoe hij met mij moest spelen, maar langzaamaan komt hij wat los. Hij is heel voorzichtig dus ik hoef hem nooit af te remmen. Ik heb ontdekt dat wanneer ik bij zijn heup kriebel, hij zijn hele lijf helemaal uitrekt omdat hij het zo fijn vindt. Zijn achterpoten lijken dan op kippenpoten, dus dan krijs ik "kippenpootje!!" en dan wordt hij helemaal leip en wil hij stoeien
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Met sommigen wel, anderen niet.
Do vindt het leuk maar niet te lang. Liever gewoon ergens op of desnoods als dat niet lukt tegen me liggen.
Met Pippa altijd veel gedaan, ook met mijn handen, heel vaak met de (fleece) mouwen van mijn trui op wedstrijd en nooit zat er een velletje tussen alhoewel ze wel gaatjes in de trui maakte. Nu nog vindt ze het helemaal geweldig. Pippa'tje vindt stoeien het leukste van al mijn honden. Niet sheltie-typisch maar zo is ze.
Poppy doet dat niet, die is te voorzichtig met me. Stoeit alleen met andere grote honden, en dan nog.
Kika als pup wel, ook om wat Inge O zei, bijtrem verder oefenen en zo. Nu nog maar dan met een speeltje en niet zo wild als met Papa, ze gaat me veel te snel veel te hoog in opwinding en dan doet ze me echt wel pijn. Deze middag nog tijdens agility even in mijn knie gehapt (wees sneller en vooral duidelijker, traag mens!). Als ik dan aub roep is ze wel direct gestopt en komt ze sorry zeggen, maar bij nieuwe opwinding... ze heeft nog wat zelfbeheersingsprobleempjes .
Do vindt het leuk maar niet te lang. Liever gewoon ergens op of desnoods als dat niet lukt tegen me liggen.
Met Pippa altijd veel gedaan, ook met mijn handen, heel vaak met de (fleece) mouwen van mijn trui op wedstrijd en nooit zat er een velletje tussen alhoewel ze wel gaatjes in de trui maakte. Nu nog vindt ze het helemaal geweldig. Pippa'tje vindt stoeien het leukste van al mijn honden. Niet sheltie-typisch maar zo is ze.
Poppy doet dat niet, die is te voorzichtig met me. Stoeit alleen met andere grote honden, en dan nog.
Kika als pup wel, ook om wat Inge O zei, bijtrem verder oefenen en zo. Nu nog maar dan met een speeltje en niet zo wild als met Papa, ze gaat me veel te snel veel te hoog in opwinding en dan doet ze me echt wel pijn. Deze middag nog tijdens agility even in mijn knie gehapt (wees sneller en vooral duidelijker, traag mens!). Als ik dan aub roep is ze wel direct gestopt en komt ze sorry zeggen, maar bij nieuwe opwinding... ze heeft nog wat zelfbeheersingsprobleempjes .