Gillen bij proberen te poepen - uitslag bekend
- Persistence
- Posts in topic: 6
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Gillen bij proberen te poepen - uitslag bekend
Vannacht 4 keer met Bella naar buiten gegaan, ze was onrustig, hijgen, rillerig, steeds likken. Moest steeds meteen poepen, eerst waterdunne diarree en daarna gillen als ze verder ging persen. Door merg en been. Je ziet ook aan haar opgebolde houding dat het pijnlijk is. Er komt verder niks meer uit. Dit dus 4x zo. Ze doet daarna ook sleetje rijden en ze stink nu rond haar poeperd. Net heeft ze ook overgeven.
Ga straks uiteraard de dierenarts bellen. Vind het gek dat ze diarree heeft maar blijkbaar kan ze tegelijk ook niet poepen.
Zou er iets in haar darmen vastzitten? Het sleetje rijden doet me denken aan anaalklieren.
Verder is ze wel levendig en heeft eetlust.
Het is wel wisselvallig de laatste tijd. Nadat Vic een darmontsteking had gehad had zij soms ook slechte ontlasting, maar ook goede. Soms geen eetlust, spugen, dan weer eten als een bootwerker. Ben weer meer op kantoor gaan werken en nu 3 keer gehad dat ze ontlasting niet op had kunnen houden thuis, dat was dan ook diarree.
Ik dacht dat ze misschien niet lekker was ivm naderende loopsheid (wat nu nog niet echt doorgezet is).
Nu maar even geen eten gegeven.
Ga straks uiteraard de dierenarts bellen. Vind het gek dat ze diarree heeft maar blijkbaar kan ze tegelijk ook niet poepen.
Zou er iets in haar darmen vastzitten? Het sleetje rijden doet me denken aan anaalklieren.
Verder is ze wel levendig en heeft eetlust.
Het is wel wisselvallig de laatste tijd. Nadat Vic een darmontsteking had gehad had zij soms ook slechte ontlasting, maar ook goede. Soms geen eetlust, spugen, dan weer eten als een bootwerker. Ben weer meer op kantoor gaan werken en nu 3 keer gehad dat ze ontlasting niet op had kunnen houden thuis, dat was dan ook diarree.
Ik dacht dat ze misschien niet lekker was ivm naderende loopsheid (wat nu nog niet echt doorgezet is).
Nu maar even geen eten gegeven.
Laatst gewijzigd door Persistence op 25 jan 2022, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Gillen bij proberen te poepen
Hopelijk valt het mee. Succes
- HillieS
- Posts in topic: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Ik moet ook meteen aan overloop diaree denken, er zit dus een verstopping waarschijnlijk, en die krijgt ze niet weg.
Succes bij de dierenarts
Succes bij de dierenarts
- malinois
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Ik neig ook naar overloop diarree... heel verstandig om er naar te laten kijken. Beterschap!
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Persistence
Oké bedankt dat neem ik mee. Kende dat fenomeen niet maar het klinkt heel passend.
Kan om 10 uur bij de da terecht.
Kan om 10 uur bij de da terecht.
- runninggirl
- Posts in topic: 1
Wat naar zeg dat ze zo veel last heeft. Hopelijk is het snel beter en kan de dierenarts jullie goed helpen.
-
- Honden: 1
- Welke: Oud Duitse herder
Misschien dat er wel weer een virus rondgaat. Hier heeft Brego sinds zondag ook 1x flink gebraakt en nu steeds nog echt water diarree. Ook echt een nare lucht, maar zelf nog steeds wel vrolijk verder.
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Hopelijk valt het mee en is het snel verholpen!
Hmmmm idd ff naar da. Ik heb ze beide 3 week terug met een virusje gehad, spuit poep , kotsen de hele bombarie. Maar als ze er ook nog bij gilt.....hopelijk valt het mee.
- Kruimel
- Welke: IJslandse honden
Beterschap! Duimen dat het makkelijk op te lossen is.
Het duo Olie en Bol
- Persistence
Vanochtend bij de da geweest, 1 volle anaalklier geleegd, dat was krijsen en kronkelen. Ze heeft ook de buik bevoelt en een vinger in dr kont gestoken, ze voelde geen obstructie aan het eind, maar Bella scheet van schrik de hele tafel vol
Daar heeft ze meteen een monster van genomen om op giardia te testen en die was positief
Verbaasde me eigenlijk wel, Vic had laatst soortgelijke klachten en borrelbuik, die was giardia negatief en heeft antibiotica gehad voor darmontsteking, die knapte snel op.
Nu beiden 2x 5 daagde panacur kuur. Ik wil ook combi met AB voor Bella, maar dat vond DA niet nodig. Overleg ik nog wel met m’n eigen DA.
Daar heeft ze meteen een monster van genomen om op giardia te testen en die was positief
Verbaasde me eigenlijk wel, Vic had laatst soortgelijke klachten en borrelbuik, die was giardia negatief en heeft antibiotica gehad voor darmontsteking, die knapte snel op.
Nu beiden 2x 5 daagde panacur kuur. Ik wil ook combi met AB voor Bella, maar dat vond DA niet nodig. Overleg ik nog wel met m’n eigen DA.
Re: Gillen bij proberen te poepen - uitslag bekend
Ach alweer joh, wat stom.
Gelukkig geen obstructie ergens. Niet dat Giardia zo'n pretje is, maar toch.
- malinois
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Gelukkig geen verstopping én ze is nu leeg
Giardia is dan weer k*t...
Giardia is dan weer k*t...
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gelukkig niks heel ernstigs. Maar die giardia is wel weer rot zeg.
- Ipanema
- Welke: Peruaanse naakthond en whippet x AHT
Vervelend ! Hopelijk ben je er snel vanaf.
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
rottige giardia... maar beter dit dan een obstructie, al is het ook geen pretje.
- Zamunda
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Gelukkig niks ernstigs, wel vervelend natuurlijk. Hopelijk knapt ze snel op!
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- HillieS
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Hè bah, wat vervelend! Hopelijk knapt ze snel op
Fijn dat het geen verstopping is! En hopelijk knapt ze goed op met deze kuur.
Ik zou geen ab gebruiken. Daarmee gooi je de darmflora nog meer onderuit waarschijnlijk.
Ik zou geen ab gebruiken. Daarmee gooi je de darmflora nog meer onderuit waarschijnlijk.
- Persistence
Bedankt, het is de eerste keer dat Bella nu giardia heeft, alleen Vic heeft het al tig keer gehad. Heb inmiddels panacur + AB-kuur opgehaald.
Ze heeft vanochtend weer 'normaal' gepoept zonder gillen. Had geen idee dat een volle anaalklier blijkbaar zo'n pijn kan doen?
Alleen panacur is echt niet voldoende om eraf te geraken, is mijn eigen ervaring.
Heb nog een voorraad glutamine dus dat krijgt ze in elk geval als de ab-kuur klaar is voor een goede boost. Daarna nog een probiotica kuurtje.
En maar weer wat testen bij het Woud bestellen om zelf beide te testen over een paar weken.
Ze heeft vanochtend weer 'normaal' gepoept zonder gillen. Had geen idee dat een volle anaalklier blijkbaar zo'n pijn kan doen?
Ik weet het van de darmflora, maar ik gebruik het wel bij haar. Ze heeft verder nog nooit echt wat gehad qua gezondheid, en ik wil het risico zo klein mogelijk maken dat Vic het weer oploopt van haar, dus met andere woorden wil haar zo snel mogelijk ervanaf hebben.
Alleen panacur is echt niet voldoende om eraf te geraken, is mijn eigen ervaring.
Heb nog een voorraad glutamine dus dat krijgt ze in elk geval als de ab-kuur klaar is voor een goede boost. Daarna nog een probiotica kuurtje.
En maar weer wat testen bij het Woud bestellen om zelf beide te testen over een paar weken.