Timber botje in hak afgebroken
- kloesje
- Posts in topic: 14
- Honden: 3
- Welke: Australian kelpies
Timber botje in hak afgebroken
Vrijdag rende Timber samen met een duitse herder achter een balletje aan, ze gaan iets in de vertraging omdat ze bij de bal aankomen en ze lopen zijdelings tegen elkaar aan. Ineens gilt Timber het uit en loopt op 3 poten.
Hij stond er nog wel een beetje op, maar was vooral enorm geschrokken.
Het hele weekend op pijnstilling en bench/lijnrust, maar er kwam een enorme zwelling op zijn hak welke niet afnam.
Ook had hij met regelmaat wanneer hij aan het lopen was, ineens dat het leek dat er iets inschoot/prikte. Dat schoot hij naar voren, staart tussen de benen en weer 2 passen op 3 poten. Sowieso is hij angstig buiten, omdat hij het gelinkt heeft met iets wat er buiten gebeurd is.
Gisteren naar de dierenarts voor controle, toch een foto maken en nu is er een klein stukje van een botje in zijn hak af. (van het mediae melleolus)
Vandaag naar de orthopeed voor onderzoek en eventueel direct operatie
Duimen jullie mee dat het allemaal toch een beetje meevalt
Hij stond er nog wel een beetje op, maar was vooral enorm geschrokken.
Het hele weekend op pijnstilling en bench/lijnrust, maar er kwam een enorme zwelling op zijn hak welke niet afnam.
Ook had hij met regelmaat wanneer hij aan het lopen was, ineens dat het leek dat er iets inschoot/prikte. Dat schoot hij naar voren, staart tussen de benen en weer 2 passen op 3 poten. Sowieso is hij angstig buiten, omdat hij het gelinkt heeft met iets wat er buiten gebeurd is.
Gisteren naar de dierenarts voor controle, toch een foto maken en nu is er een klein stukje van een botje in zijn hak af. (van het mediae melleolus)
Vandaag naar de orthopeed voor onderzoek en eventueel direct operatie
Duimen jullie mee dat het allemaal toch een beetje meevalt
- runninggirl
- Posts in topic: 1
Re: Timber botje in hak afgebroken
Wat een pech! Maar ik neem aan dat zoiets dan na het verwijderen geen klachten meer geeft.
Snel weer rondrennen knappe vent!!
- kloesje
In de doorverwijsbrief stond stabiliseren van het gewricht. Dat botje zit er denk ik niet voor niks, ik ken de functie verder niet, wellicht moeten ze iets plaatsen om het gewricht weer stabiel te krijgen. Ik heb geen idee, ik zal het eind deze ochtend wel horenrunninggirl schreef: ↑08 feb 2022, 09:01 Wat een pech! Maar ik neem aan dat zoiets dan na het verwijderen geen klachten meer geeft.
Ja hope so... vind het zo k*t dit...
ja weer lekker rennen en gek doen
- Inge O
- Posts in topic: 3
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Auwww ! Hopelijk heeft het geen effect op zijn achillespees.
- kloesje
We gaan het zien. Tot nu toe is de beweging van het gewricht prima, hij kan er ook op staan. (zelfs bij het pissen.. achterlijke reu....)
Het gewricht is alleen instabiel naar binnen toe, maar alles is ook mega gezwollen.
Naja... dood zenuwachtig ben ik toch al
- Inge O
Dat klinkt dan al heel bemoedigend .
Klote zeg. Stabiliseren klinkt als artrodese, het vast zetten van het gewricht.kloesje schreef:In de doorverwijsbrief stond stabiliseren van het gewricht. Dat botje zit er denk ik niet voor niks, ik ken de functie verder niet, wellicht moeten ze iets plaatsen om het gewricht weer stabiel te krijgen. Ik heb geen idee, ik zal het eind deze ochtend wel horenrunninggirl schreef: ↑08 feb 2022, 09:01 Wat een pech! Maar ik neem aan dat zoiets dan na het verwijderen geen klachten meer geeft.
Ja hope so... vind het zo k*t dit...
ja weer lekker rennen en gek doen
Sterkte
- kloesje
Wat ze daadwerkelijk gaan doen kunnen ze pas zeggen wanneer ze hem zelf onderzocht hebben en onder spanning van het gewricht foto's hebben gemaakt.
In de doorverwijzing staat: instabiel tarsaalgewricht agv bandletsel met avulsiefragment mediae melleolus.
Mogelijk plan: Chirurgisch stabiliseren (Tunnels? ankerschroeven?, ?? ) maw dat kunnen ze straks pas zeggen wanneer ze hem onderzocht hebben.
Ik heb gewoon 0,0 vertrouwen in plaatwerk in een gewricht, door ervaring met Macho. Nu wel naar een andere arts waar ik wel vertrouwen in heb, maar dat maakt wel dat ik het nu wel echt lastig vind om te vertrouwen dat het goed komt.
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Wat erg, zo een stom ongeluk en dan zo veel last nadien.
Ik hoop dat het hem goed en vlot kunnen helpen.
Dat rondrennen nadien moet gewoon terug kunnen!
Ik hoop dat het hem goed en vlot kunnen helpen.
Dat rondrennen nadien moet gewoon terug kunnen!
- kloesje
Ja wat betreft mijn honden ben ik echt een weekdier
- kloesje
Het is nogal een hond van de rare sprongen maken, dat vind hij super leuk om te doen.
Het ergste scenario is dat hij altijd alleen nog maar rechtlijnig mag bewegen bij voorkeur aan een riem.. dat is niet Timber waardig.
Maar ik moet niet gaan denken in doemscenario's, daar heeft niemand wat aan.
Bah, wat naar! Hopelijk snel meer duidelijkheid en mocht plaatwerk nodig zijn dan duim ik mee dat het goed uitpakt.
Met die beschrijving denk ik overigens meer aan een breuk in het kuitbeen laag bij het enkelgewricht dan aan een breuk in het hakbot zelf.
Met die beschrijving denk ik overigens meer aan een breuk in het kuitbeen laag bij het enkelgewricht dan aan een breuk in het hakbot zelf.
- Nikki
- Honden: 1
- Welke: Kruising Jack Russell Jet
Oh joh wat naar zeg! Ik duim dat ze hem goed kunnen helpen, sterkte!
Bah, wat een zorgen om Timber. Ik duim mee dat het meevalt.
Veel sterkte voor jullie!
Veel sterkte voor jullie!
- HillieS
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Hè jakkes wat naar. Hopelijk kunnen ze hem goed helpen!
He getver , beste maar van hopen ze kunnen tegenwoordig zoveel, beterschap met hem !
O jakkes wat klote ik hoop dat het allemaal ‘mee’ gaat vallen en gewoon over een aantal maanden weer lekker gek mag doen
kloesje schreef: ↑08 feb 2022, 09:54Wat ze daadwerkelijk gaan doen kunnen ze pas zeggen wanneer ze hem zelf onderzocht hebben en onder spanning van het gewricht foto's hebben gemaakt.
In de doorverwijzing staat: instabiel tarsaalgewricht agv bandletsel met avulsiefragment mediae melleolus.
Mogelijk plan: Chirurgisch stabiliseren (Tunnels? ankerschroeven?, ?? ) maw dat kunnen ze straks pas zeggen wanneer ze hem onderzocht hebben.
Ik heb gewoon 0,0 vertrouwen in plaatwerk in een gewricht, door ervaring met Macho. Nu wel naar een andere arts waar ik wel vertrouwen in heb, maar dat maakt wel dat ik het nu wel echt lastig vind om te vertrouwen dat het goed komt.
dat snap ik, ik ben ook een zeikerd wie op dat vlak nog aan mijn honden mag zitten
Hé bah, zo'n stom ongelukje en dan zo'n gevolg. Ik duim mee voor een zo positief mogelijk scenario
- kloesje
Het is een botje in het enkelgewricht/spronggewricht, aldus locatie hak van de hond
- Kruimel
- Welke: IJslandse honden
Jakkes joh, wat een narigheid! Sterkte en beterschap voor de zielepoot!
Het duo Olie en Bol
- thom
- Honden: 1
- Welke: Farah het Portugese meisje
Oh bah wat een zorgen. Natuurlijk duim ik.
Ons Portugese meisje Farah.
-
- Posts in topic: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Oh wat balen joh. Hopelijk kunnen ze het goed verhelpen.
- Inge O
Eigenlijk is het toch ook wel weer het stomste der stomme toevallen : doe je eeuwen de gekste sprongen met je honden met frisbeeën en gaat daar nooit iets mis, en dan lopen ze eens braaf rechtlijnig en gebeurt er zoiets stoms.