Potentiële nieuwe huisgenoot

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Mit
Posts in topic: 13

Potentiële nieuwe huisgenoot

Bericht door Mit »

Na een bericht op de Facebook-pagina werd ik gewezen op het bestaan van dit forum. En dat wist ik, want ik was al lid. Dus ingelogd en wel! Hierbij mijn vraag:

Wij 'staan open' voor een hond erbij. Leuk, zou je denken. Lekker zoeken! Maar ik vind het toch wel wat lastig merk ik.

Ik denk dat wij een leuk huis zijn voor een hondje. Maar we zijn ook niet het beste huis voor een hondje. Dat geef ik ook eerlijk toe. De redenen hiervoor zijn dat we een jong gezin zijn, dochter is nu 10 maanden oud. Daarnaast heb ik een chronische ziekte en kan ik soms slecht lopen. Ik werk parttime en we hebben op de 2 dagen dat dit nodig is een vriendin die Halloumi lekker uitlaat en daarna nog even met haar knuffelt. Verder zijn we heel veel thuis en ik heb ook niet de indruk dat Halloumi ergens onder lijdt. Maar voor haar zou het wel vreselijk leuk zijn om een hondje erbij te hebben en wijzelf hebben het er ook regelmatig over.

We hebben echt nul haast, want ik wil wel zeker weten dat wij, met wat we een hondje kunnen bieden, een beter alternatief zijn voor de hond in kwestie dan het leven wat hij tot dan toe leeft. En ik ben voorzichtig. Ik heb nou eenmaal ook te maken met een kind en een andere hond. Dus we gaan niet over 1 nacht ijs en ook niet over 10 nachten ijs, maar misschien zijn er hier onder de hondenkenners wel tips en adviezen die ik over het hoofd zie. Mocht dat een: doe het niet! zijn dan is dat ook een antwoord natuurlijk.

Wat hebben we wel te bieden?
Liefde. Veel liefde, aandacht, knuffels, ommetjes en wandelingen. Snacks, want Avalon is gek op honden en vindt het vooral enorm leuk om soepstengels te delen. Een grote bank, als Avalon naar bed is dan is het 100% hondenknuffeltijd. Een kind dat met de honden opgroeit, op dit moment is dat nog vooral proberen uit te leggen dat plukken haar beetpakken niet de definitie van zachtjes aaien is, maar dat gaat best goed. Bewaakte grenzen. Leuk, zo'n kind, maar de hondenmand is een 'niet aanraken zone'. Niet dat ze zich daar al veel van aantrekt, maar wij bewaken die grens dus wel.

Nou goed. Zo'n beetje wat elk gezin met jonge kind en beperkt lichaam te bieden heeft dus.
Lekker overbodig lang bericht dit, maar wie weet waar het nog toe leidt :)
Nanna

Re: Potentiële nieuwe huisgenoot

Bericht door Nanna »

Wat wil je. Rashond, fik, reu, teef, groot of klein. Ook nog haarwensen? En pup of oudere hond.
Mit

Bericht door Mit »

Ik heb het liefst een teef, maar ik denk dat een reu met Halloumi de meeste kans van slagen heeft.

Ras of kruising maakt me geen flaus aus. Maar kijken we naar rassen dan staat voor Halloumi een teckel op 1, ze is gek op teckels. Ik vind kleine jachthondjes als Spaniëls leuk, Chihuahua's houd ik een zwak voor maar ik acht de kans op een leuke herplaatsen klein, Hugo is helemaal weg van Corgi's. Maar het zegt allemaal zo weinig, er moet een klik zijn met dochter, Halloumi en ons.

Formaat maximaal een Toller, kijk ik naar Halloumi dan is de kans op liefde het grootst met een iets kleinere hond.

Pup gaat hem niet worden, voor dochter zou dat het leukst zijn denk ik, maar ik zie het niet zo zitten. Ik denk dat vanaf een jaar of 6 mooi is. Haarwensen maakt me niet zoveel uit, ik ben zelf geen fan van ruwharen en overtollig verharen (daar gaat de Corgi!) is ook niet ideaal met een kruipend kind en een moeder die slecht kan stofzuigen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk

Mit

Bericht door Mit »

Die zag ik net ja, maar er staat zo expliciet bij dat hij met kinderen vanaf 3 kan dat ik vermoed dat hij nerveus wordt van kruipers.
Maar informeren kan zeker.

ranetje
Posts in topic: 1

Bericht door ranetje »

Kijk eens bij de herplaatsingen van de teckelclub als je in een teckel geïnteresseerd bent?
Niet altijd het meest gemakkelijke type hond, maar er kunnen best leuke hondjes tussen zitten.
Afbeelding
hakunamatata
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Bericht door hakunamatata »

Oh er zijn toch zoveel hondjes die in jouw plaatje passen. Op fb zei ik het al, maar voor mijn pubertje Eevee zou het een heerlijk thuis zijn. En ik denk dat er genoeg buitenlandse hondjes ook in het plaatje kunnen passen (mits al in Nederland voor kennismaking etc).

Zit er nu eentje net paar dagen in gastgezin waar ik gelijk aan moest denken. Zo'n zachtaardig hondje ook naar de kinderen in huis toe. Maar dat is wel een teefje en nog jong.

Afbeelding
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

Oh ohhhhhhh daar ga je mit , ze vinden hier vast iets leuks. Anderzijds....waarom niet gewoon een leuk pupje ? Leuk voor t kindje en voor de pup misschien? Of denk ik te simpel ( waarom auto correct daar testikel van maakt ????? )
Groetjes Heidi

Afbeelding
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Ik denk eigenlijk helemaal niet dat jullie ‘niet het beste huis zijn voor een hondje’, er zullen echt wel honden zijn die aan jullie een fantastisch thuis hebben en die daar echt niet voor hoeven inleveren. Als ik naar Froo kijk en even buiten beschouwing laat dat zij niet dol is op kinderen, denk ik dat ze helemaal niet zou hoeven inleveren in de situatie die jullie een hond bieden. Zij is geen wandelhond. Natuurlijk heeft ze wel haar beweging nodig en ze vindt wandelen ook niet per se stom (gelukkig maar voor haar want ze moet, haha), maar er zijn wel echt dingen die ze leuker vindt dan gewoon een stuk wandelen. Zij wil graag geknuffeld worden, een keer mee naar het bejaardentehuis als ik mijn oma opzoek, thuis trucjes leren of een leuke training doen. Haar favoriete hobby is vermoedelijk gewoon op schoot liggen en geaaid worden. Je zou haar vast kunnen neerzetten bij iemand die op zoek is naar een sportieve wandelhond, maar ik denk dat zij in een situatie als die van jullie gelukkiger zou zijn want dat past gewoon beter bij haar. :ok:

Dus een soort Froo die wel van kinderen houdt en andere honden leuk vindt, zou niks tekortkomen bij jullie. En dat moet toch wel te vinden zijn. :F:

hakunamatata schreef: 13 feb 2022, 17:34
Afbeelding
Oohhh wat een leuke. :I:
Mit

Bericht door Mit »

hakunamatata schreef:Oh er zijn toch zoveel hondjes die in jouw plaatje passen. Op fb zei ik het al, maar voor mijn pubertje Eevee zou het een heerlijk thuis zijn. En ik denk dat er genoeg buitenlandse hondjes ook in het plaatje kunnen passen (mits al in Nederland voor kennismaking etc).

Zit er nu eentje net paar dagen in gastgezin waar ik gelijk aan moest denken. Zo'n zachtaardig hondje ook naar de kinderen in huis toe. Maar dat is wel een teefje en nog jong.

Afbeelding
Wat een popje! Inderdaad wel echt te jong, maar die vindt vast zo een huisje!

Mit

Bericht door Mit »

Hewi schreef:Oh ohhhhhhh daar ga je mit , ze vinden hier vast iets leuks. Anderzijds....waarom niet gewoon een leuk pupje ? Leuk voor t kindje en voor de pup misschien? Of denk ik te simpel ( waarom auto correct daar testikel van maakt ????? )
Omdat autocorrect een bitch is.

Nee een pup wil ik niet. Ik ben echt geen puppenmens en ik denk dat niemand er dan gelukkig van wordt.

Budkes
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

@Mit is dit misschien wat voor jullie?

https://www.stichtinganimalsfaith.nl/ter-adoptie/nika
Afbeelding
Gudrun
Posts in topic: 4
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Mijn sheltie Flora zou perfect zijn.
En heel eerlijk... heel soms twijfel ik over herplaatsen.
Waarom?
Omdat ze hier ranglaagst is, omdat elke andere hond op Pippa en Sherlock na regelmatig op haar kap zit, omdat ik er steeds voor moet zorgen dat ze ook "ontspannen" tijd heeft, omdat het een enorme knuffel is, kortom, omdat ze hier in de roedel ondergesneeuwd wordt.
Waar ze zich ook wel weer bij aanpast, dat weer wel, maar dat is wat zielig vind ik voor haar.
Alhoewel ze dus wel ruimte en rust heeft en grote tuin en mee wandelt, maar toch...
Voor corona ging ze regelmatig met een kind uit de buurt wandelen (en de moeder er van) en ze was dol op dat kind.
Actief herplaatsen doe ik niet, ze is ondertussen al bijna 9 en ik ben echt bang wat voor mensen er op haar af komen.
En 't is een heel makkelijk en braaf hondje, ze loopt hier gewoon tussen de rest en kan hier probleemloos oud worden.
Alleen soms denk ik dat ze meer aandacht voor haar en niet zo veel moeten opletten voor de rest van de bende leuker zou zijn voor haar.

Chi zou ik echt niet doen met een klein kind, 't kunnen echt krengetjes zijn.
Nanna

Bericht door Nanna »

Een teckel is ook niet het eerste dat bij me opkomt. Dat zijn meestal ook geen types die zich veel door kinderen laten aanleunen. Een hap in je flikker kun je krijgen.
Marc

Bericht door Marc »

Mijn tip is kijk ook heel erg naar de wensen van Halloumi. Niks is beter voor een goed leven dan een klik tussen de honden zelf. Dan is er geen spanning en dan neemt de nieuwe hond netjes alles aan en over. Bas houdt ook niet zo van teefjes en wel heel erg van teckels en kleine reutjes. Bizarre overeenkomst want als Bas een teckelreu ziet wordt ze echt enthousiast. Verder van niks eigenlijk. Dus met Tom en nu Guus was er meteen een goede klik en dat was heerlijk. Je gaat uiteindelijk zelf toch van je nieuwe hond houden. Maar spanningen tussen twee teefjes die een haat liefde verhouding krijgen geeft je hele gezin spanning. En ruzie tussen de honden met een kruipend kind en dus steeds gespannen honden is echt niks.

Dus ik zeg ga voor een leuk passend reutje met een zacht karakter. Heb ik ook gedaan en ze zijn altijd aan het spelen hier en doen alles samen. En Guus is dan wel irritant en doet alles op zijn eigen dwarse manier, wij houden toch wel van hem. En Bas kan alles van hem hebben.

Als Bas er ooit niet meer is maakt het niet meer uit wat we nemen. Guus vindt elke hond leuk en gezellig. Is beste maatjes met reuen en teven. Maar zolang Bas er is doen we haar geen teef aan en onszelf de spanningen in huis niet. Allemaal op de bank in de avond en geen gegrom en gedreig aub. Als Halloumi net zo is als Bas dan is een teefje een indringer en dan moet er steeds gestreden worden. Nooit vechten maar steeds dat gedoe. Niefijn.....
Marc

Bericht door Marc »

Goed dat Bas ruwharig is. Want die is zo bijzonder. Als ze gladharig was geweest had je haar vast nooit aan mij gegeven haha
Marc

Bericht door Marc »

Ik vind de meeste reuen dus ook fijner met kinderen. Wat meer recht toe recht aan en wat je ziet is wat je krijgt. Een teef kan prima leuk doen maar er ook ineens genoeg van hebben. Reuen zijn wat eerlijker in mijn ogen al zijn er natuurlijk zat hele lieve tolerante teefjes. Ik heb mijn reuen altijd meer kunnen vertrouwen.
Mit

Bericht door Mit »

Het wordt sowieso een reu ja. Ik heb geen zin in dat gesnib onderling. Met Tsuki kon dat prima, maar Halloumi is gewoon een zeiksnol soms.
Kinderen leuk vinden vind ik ook heel belangrijk ja, ik wil dus echt dat een hond het leuk gaat hebben bij ons en Avalon is de belangrijkste speler in ons huis. Zo is dat gewoon. Dan moet het wel een hond zijn die kinderen echt leuk vindt en niet alleen maar duldt omdat wij dat zo willen.

Een buitenlandertje die nog niet hier is durf ik niet aan omdat er teveel factoren meespelen. Maar een buitenlander vanuit een gastgezin is prima. Een rashond ook trouwens, vind ik ook leuk.

Chi overweeg ik niet serieus want dat zijn gewoon rattige krengen. Heel leuk voor mij, niet voor een baby. En teckels vind ik enorm leuk, maar zou echt op basis van Halloumi haar keuze zijn dan. Die is wild van teckels.

Ik zou zelf een Cocker echt wel leuk vinden. Of weer een Welsh. Maar dat zijn niet de 'rondschuiven in huis, bankhangen en soepstengels eten' hondjes die passen.

Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Frootje schreef: 13 feb 2022, 18:06 Ik denk eigenlijk helemaal niet dat jullie ‘niet het beste huis zijn voor een hondje’, er zullen echt wel honden zijn die aan jullie een fantastisch thuis hebben en die daar echt niet voor hoeven inleveren. Als ik naar Froo kijk en even buiten beschouwing laat dat zij niet dol is op kinderen, denk ik dat ze helemaal niet zou hoeven inleveren in de situatie die jullie een hond bieden. Zij is geen wandelhond. Natuurlijk heeft ze wel haar beweging nodig en ze vindt wandelen ook niet per se stom (gelukkig maar voor haar want ze moet, haha), maar er zijn wel echt dingen die ze leuker vindt dan gewoon een stuk wandelen. Zij wil graag geknuffeld worden, een keer mee naar het bejaardentehuis als ik mijn oma opzoek, thuis trucjes leren of een leuke training doen. Haar favoriete hobby is vermoedelijk gewoon op schoot liggen en geaaid worden. Je zou haar vast kunnen neerzetten bij iemand die op zoek is naar een sportieve wandelhond, maar ik denk dat zij in een situatie als die van jullie gelukkiger zou zijn want dat past gewoon beter bij haar. :ok:

Dus een soort Froo die wel van kinderen houdt en andere honden leuk vindt, zou niks tekortkomen bij jullie. En dat moet toch wel te vinden zijn. :F:
Mahdu zou ook prima in het plaatje passen, die vindt het vooral leuk om overal en nergens mee naartoe te gaan, lekker bij je te liggen en wat aan te rommelen in huis met een knuffel of mens, kunstjes doen voor koekies en kruimeldief spelen. :lol1:
Langere wandelingen zijn leuk, maar met vrijwel alleen blokjes om is hij ook zeer tevreden zolang hij dus in en om huis genoeg kan aanrommelen.
Ik zou alleen geen Shih Tzu aanraden ivm hun gezondheid, de zomers zijn gewoon echt niet leuk voor ze. :ugh:
Maar als ik kijk naar wat jullie te bieden hebben past een vergelijkbaar type er prima bij, niet alle honden moeten lang wandelen of aan het werk gezet worden.
En daarbij; aan het werk zetten kan ook dmv speuren, hersenwerk etc.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
mijke

Bericht door mijke »

Ik denk dat er eigenlijk voor bijna elke hond wel een baasje te vinden is dat beter past. Dat wil niet zeggen dat al die honden ongelukkig zijn natuurlijk. Dus ik zou me daar niet op blind staren en zéker niet bij voorbaat schuldig over voelen. De buurvrouw van mijn moeder is bejaard, alleen, slecht ter been, woont in een flatje, heeft weinig kaas gegeten van honden opvoeden uberhaupt, wat heeft zij een hond te bieden zou je zeggen? Nu heeft ze een hondje uit Rusland ofzoiets, een soort supergrote dikke teckel met één oog, en die vindt het helemaal heerlijk daar. Die hoeft helemaal niet zo nodig te lopen, die wil gewoon lekker vrolijk achter een balletje aan zodat vrouwtje kan blijven zitten en verder knuffels en koekjes ontvangen op schoot. Perfecte match. Ik bedoel maar te zeggen, op ieder potje past een dekseltje!
Mit

Bericht door Mit »

Budkes schreef:[mention]Mit[/mention] is dit misschien wat voor jullie?

https://www.stichtinganimalsfaith.nl/ter-adoptie/nika
Wat een leukerd! Maar ik lees hier teveel in wat bij ons potentieel niet in goede banen geleid kan worden. Sowieso een teef en ik denk niet de beste match met Halloumi. En claimen vind ik ook wat eng met een baby.

Maar wel een ontzettend mooi beestje!

Célie
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Ik zou sowieso erg goed opletten dat je geen hondje krijgt die nogal issues heeft met voer met een klein kind is dat gewoon erg moeilijk die flikkeren overal snoepstengels en spinazieklodders neer, als je dan een hond hebt die gezeik met eten heeft dan heb je een hoop herrie (of erger).

Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Oh... ik weet een cocker reutje ter herplaatsing wat kinderen gewend is... even zoeken en zien of hij er nog is.

Ik denk ook dat er best veel honden passen... alleen zeker niks met claimen of voernijd, te energiek of nerveus.
Niet te klein ivm kwetsbaar, niet te groot ivm te sterk, zo formatie sheltie/cocker?
Mit

Bericht door Mit »

Marc schreef:Goed dat Bas ruwharig is. Want die is zo bijzonder. Als ze gladharig was geweest had je haar vast nooit aan mij gegeven haha
Als ik haar nu had gehad niet nee haha. Maar destijds had ik al 3 honden dus dat was prima, een vierde erbij zagen we ook niet zitten. Ook maar goed ook, achteraf gezien.
Maar Bas is wel het liefste hondje dat ik ooit heb meegemaakt ja, naast Tsuki.

Mit

Bericht door Mit »

Gudrun schreef:Oh... ik weet een cocker reutje ter herplaatsing wat kinderen gewend is... even zoeken en zien of hij er nog is.

Ik denk ook dat er best veel honden passen... alleen zeker niks met claimen of voernijd, te energiek of nerveus.
Niet te klein ivm kwetsbaar, niet te groot ivm te sterk, zo formatie sheltie/cocker?
Qua formaat ergens tussen een teckel en inderdaad sheltie/Cocker is een mooi formaatje. Halloumi is een teckel kruising denk ik, wel een stevige. Ze weegt een kilo of 7 gok ik.

We gaan sowieso alleen voor DE klik met ons gezin inclusief Halloumi. En dat dan wederzijds.

Plaats reactie