Het Bloed

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Plaats reactie
EchoMira
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Het Bloed

Bericht door EchoMira »

Echo's pa is een naakterrier die weer afstamt van de rat terrier.

En wie zit er op een hooibaal te loeren of ze al een staartbeest ziet?

Hoe doen jullie honden hun voorouders eer aan?

Afbeelding

Afbeelding
Nanna

Re: Het Bloed

Bericht door Nanna »

Ze keffen en cirkelen😎
Lothian
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Ze is zo mooi!

In Dalí zit herder dus hij denkt ook altijd dat hij moet helpen als ik een paard ergens heen stuur. Dat doet hij met zijn gebruikelijke hysterie en onhandigheid dus hij is totaal ongeschikt maar dat drijfinstinct is er wel.

Lucca is denk ik zo'n Bulgaarse erfhond die met zo min mogelijk energieverbruik deurbel speelt en niet van vreemden houdt, en dat doet ze perfect. Zo'n hond die urenlang bij me in de tuin kan zijn en kalm de omgeving in de gaten houdt.

Taro graaft een groot deel van zijn wakkere tijd naar muizen en mollen, en een konijn of haas zal hij ook niet negeren. En hij is ster in contactliggen.
Afbeelding
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Ik moet nog steeds ooit eens testen wat Froo haar voorouders waren want voor die tijd weet ik het toch niet zeker. Maar ik denk nog steeds dat er best wat hussel en chihuahua achter zit, zowel qua uiterlijk als karakter wel. Ze heeft dat iets scherpere randje van een terriër (vroeger waren muizen ook echt niet veilig, ze ving ze en schudde ze in een keer dood :schrik: ) en het graag bij de baas zijn van een gezelschapshondje, het aanstelleritusgehalte dat je soms bij de chihuahua ziet heeft ze trouwens ook wel dus als dat inderdaad haar voorouders waren, doet ze het goed. :F: Maar goed, ze is een kopie van haar moeder en die leek precies op haar, maar met een compleet platgeslagen neus. Misschien stamt ze wel af van een mops. :LOL:
Jetski
Welke: Portugese waterhond

Bericht door Jetski »

Ollie duikt onverschrokken in het water . Zelfs hoge golven knalt ie doorheen..
Een Portugese waterhond werkte vroeger op vissersboten in Portugal.
Toen onze kinderen klein waren sprong hij in het water als ze een beetje aan het spartelen waren.
Dan pakte hij een hand in de bek en zwom met het kind naar de kant. :I:

.

Afbeelding
Afbeelding
Kruimel
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

Logi was goed met de schapen. Ophalen, bij je brengen, zorgen dat ze niet aan de wandel gaan. Mooie outrun over flinke afstand.
Dat deed hij uit zichzelf, aan gefluit of gecommandeer had hij schijt.

Brimi heeft dat niet geërfd.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Dívka geeft heel duidelijk aan wanneer er volk op háár terrein komt, dat een deel van dat terrein de openbare stoep is maakt niet uit. :mann:
Ze is wel vriendelijk (of zeg maar eerder overenthousiast :F:) naar iedereen, de meeste boerderij/erfkezen die ik meegemaakt heb waren dat niet zo.
Inmiddels heeft ze aangeleerd dat ze niet hoeft te tetteren bij passanten, dwarrelende blaadjes etc maar ik moet haar er af en toe even aan helpen herinneren.

Mahdu is een heuse echte schootwarmer, precies waar de Shih Tzu voor gefokt is. :E:
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Inge O
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Door huis en goed te bewaken alsof hun leven er vanaf hangt. Gelukkig wil dat niet zeggen dat ze de godganse dag blaffen (mogen ze niet), maar ze nemen elke 'indringer' bloedserieus en hoe sterk dat in de genen zit is Karma een goed bewijs voor : ze is mijn eerste allemansvriendwart maar toch waakt ze net zo overtuigd als de rest, soms zelfs nog erger.

Eén keer heb ik genetica van voorouders zien opduiken op een zeer frappante en bijna ontroerende manier : toen Vlammetje er nog was nam ik op een gegeven moment een aantal schapen en bracht die thuis met de aanhanger. Nu was Vlam een overmatig wantrouwende hond, maar toen ze die schapen zag kreeg ze overduidelijk een aha-moment en reageerde echt alsof ze daar nu echt haar hele leven al op had zitten wachten, en bleef er zolang ze er waren smoorverliefd op.
malinois
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Waken... altijd en overal

Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Inge O schreef: 16 feb 2022, 18:54 Door huis en goed te bewaken alsof hun leven er vanaf hangt. Gelukkig wil dat niet zeggen dat ze de godganse dag blaffen (mogen ze niet), maar ze nemen elke 'indringer' bloedserieus en hoe sterk dat in de genen zit is Karma een goed bewijs voor : ze is mijn eerste allemansvriendwart maar toch waakt ze net zo overtuigd als de rest, soms zelfs nog erger.

Eén keer heb ik genetica van voorouders zien opduiken op een zeer frappante en bijna ontroerende manier : toen Vlammetje er nog was nam ik op een gegeven moment een aantal schapen en bracht die thuis met de aanhanger. Nu was Vlam een overmatig wantrouwende hond, maar toen ze die schapen zag kreeg ze overduidelijk een aha-moment en reageerde echt alsof ze daar nu echt haar hele leven al op had zitten wachten, en bleef er zolang ze er waren smoorverliefd op.
Ach, wat schattig :hartjes:

Mila geeft niets om vee, ze kijkt bijvoorbeeld totaal niet naar paarden, koeien of kippen, maar schapen vindt ze wel reuze interessant. Ik heb ooit een proeflesje schapenhoeden met haar gedaan en ze deed gewoon wat ze moest doen, terwijl ik niet eens wist wat ze moest doen :mrgreen: Heel leuk om te zien dat het voor een hond dan compleet duidelijk en natuurlijk is wat er moet gebeuren.

Amy heeft nogal een gemixt voorouderpakket, maar het is wel duidelijk dat er windhond, podenco en terriër inzit :engel: Kortom: een zowel op zicht, neus als gehoor jagende, snelle, daadkrachtige killer.

Bij Arlo zie je de windhond ook goed terug in het zichtjagen, maar hij heeft niet de kwaliteit om het af te maken, zoals Amy dat wel heeft. Ook is hij veel 'dommer': hij rent als een speer ergens achteraan en dat is het. Amy is veel sluwer en gewiekster, die kijkt bijvoorbeeld meteen waar ze een prooi kan afsnijden of vastlopen, echt een opportunist.

Amoz is heel gematigd en heeft niet zulk uitgesproken rasgebonden gedrag. Alleen de loeiende sirene voor en tijdens het fietsen verraadt iets over zijn afkomst.
Afbeelding
blondie

Bericht door blondie »

Bij Aak zit het waken en reageren erin als onverwachts iets gebeurd.
Visite is leuk, mensen zijn leuk en iedereen is welkom.
Maar kom je ineens binnen terwijl wij als baasjes er ook door overvallen worden, dan is hij anders en scherper dat merk je aan reactie, houding en manier van blaf en het blokken van die personen op dat moment.
Ook een keer poging tot telefoon rollen bij mijn vriend, en dan reageert hij als een duvel uit een doosje.

En zijn neus, paar lessen detectie gedaan en hij gaat gewoon alsof hij het zijn leven al gedaan heeft.
Zo ontzettend mooi om te zien, hoe zijn hele lichaam ook reageert als hij de geur ineens in de neus heeft.
En de drive dan ook, hij ging verkeerd pad in, liep daardoor langs alle andere deelnemende honden los, maar hij had maar 1 missie en dat was het vinden van die geur niets anders was belangrijk. Die focus is dan zo mooi, en zit gewoon in hem.

Chara is weer van de muisjes en muizenholen buiten, en visueel tassen of doosjes.. honger of zwerfouders.. zij heeft in haar kop dat in een mand, fietstassen etc.. eten kan zitten.. :engel:
En hoe zij los gaat met rennen, gewoon rennen om het rennen (dus niet dat we een bal gooien), denk dat dat wel iets is wat ook in haar bloed zit.
Soof
Welke: Zwitserse herder

Bericht door Soof »

Als Rex het voor het zeggen had nam ie een tattoo op zn bovenarm: Ordnung muß sein!!

Mislukte duitser is het. :mrgreen:
sabine
Site Admin
Honden: 1
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Bericht door sabine »

mijn honden apporteren met liefde alles uit het water :)
DomorVerbeuk
Honden: 1
Welke: Peruvian Doodle

Bericht door DomorVerbeuk »

Noa had het niet helemaal begrepen. Ze hield niet van water, al was door plassen wandelen geen probleem, deed niet aan apporteren en was vriendelijk maar onverschillig naar kleinvee.
Ninthe kon prima apporteren, al was het niet haar grote liefde. Water deed ze ook niet aan, wel was ze een echte ongediertebestrijder. Ik had een redelijk fort knox staan om de cavia's veilig te houden en ze heeft menig muis gemold. In de dwergpoedeltjes zie je bij veel flink terrier-gedrag terug. Officieel zit het er niet in, maar ik verwacht het eigenlijk wel.
Tamara

Bericht door Tamara »

Wat een leuke foto's van Echo :I:

Mijn honden zitten graag met hun neuzen in holletjes en ze zijn fan van muizen en konijnen en hazen. Graven vinden ze beiden een mooie bezigheid,en Lanai kruipt ook nog wel eens konijnenholen in :schrik:
Afbeelding
Kells
Posts in topic: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Die drie van ons doen precies datgene waar ze voor geboren zijn. Ze staan voor, net als de generaties voor hen.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
EchoMira
Posts in topic: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Tamara schreef: 16 feb 2022, 19:54 Wat een leuke foto's van Echo :I:
Echo is leuk. Ik heb 30 jaar gefantaseerd over lurcherterrierhondjesdingen. Ik vond dat echt altijd al de leukste hondjes. En nu heb ik er zelf een gemaakt. Dat vind ik heel erg gaaf.
Anne

Bericht door Anne »

Timonjaagt graag achter knaagdieren aan. Toen hij een pup was verdween hij wel eens in een konijnenhol n een paar keer begreep hij wel dat dat niet handig was en hij was er gelukkig snel te groot voor. Toen we een paar jaar cavia's hebben gehad was dat een verschrikkelijke uitdaging voor hem.
Afbeelding
Gretha
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Bronco: 200% focus op één ding en niets of niemand haalt hem daar uit.

Tux: jagen/stropen en verschrikkelijk waaks zijn.
Afbeelding
Heleboelie

Bericht door Heleboelie »

EchoMira schreef: Afbeelding

Afbeelding
Dat koppie ook Afbeelding
Echt een aardje naar haar vaardje.
Kells

Bericht door Kells »

Bij deze nog even een oud filmpje van omroep Flevoland waar Gerard Mirck uitlegt hoe setters werken aan Martin Gaus en die mijnheer van Ommen. Gina is de moeder van onze PG Kells en kwam later bij ons wonen om te genieten van haar pensioen. Gina overleed op 14 jarige leeftijd en dochter Kells is inmiddels 12. Gina kreeg 26 nazaten en Kells kreeg er 11, waarvan er twee bij ons zijn gebleven.

Setters aan het werk
Dirkje
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Inge O schreef: 16 feb 2022, 18:54 Eén keer heb ik genetica van voorouders zien opduiken op een zeer frappante en bijna ontroerende manier : toen Vlammetje er nog was nam ik op een gegeven moment een aantal schapen en bracht die thuis met de aanhanger. Nu was Vlam een overmatig wantrouwende hond, maar toen ze die schapen zag kreeg ze overduidelijk een aha-moment en reageerde echt alsof ze daar nu echt haar hele leven al op had zitten wachten, en bleef er zolang ze er waren smoorverliefd op.
Wat ontzettend leuk. :I:
Afbeelding
Kells

Bericht door Kells »

Kells schreef: 16 feb 2022, 23:02 Bij deze nog even een oud filmpje van omroep Flevoland waar Gerard Mirck uitlegt hoe setters werken aan Martin Gaus en Gerard van Ommen. Gina is de moeder van onze PG Kells en kwam later bij ons wonen om te genieten van haar pensioen. Gina overleed op 14 jarige leeftijd en dochter Kells is inmiddels 12. Gina kreeg 26 nazaten en Kells kreeg er 11, waarvan er twee bij ons zijn gebleven.

Setters aan het werk
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Pinschers zijn gefokt om schadelijk wild een kopje kleiner te maken, onze vorige vier waren echt gek op jagen. Die hebben ook wel een paar hazen en konijnen gedood.
De twee die ik nu heb gaan ook wel achter hazen en konijnen aan, maar pas als ze er een zien.
Gelukkig zijn ze niet zo erg gek op water. Al is Anne weleens de sloot over gesprongen om achter een haas aan te gaan, maar er liep al een Spaniël achter die haas aan al gillend, dat was schijnbaar voor Anne de trigger om over de sloot te springen, Tanja liep over het pad mee en raakte helemaal van slag dat Anne aan de overkant van de sloot liep.

Anne terug krijgen was wat moeilijker want ze wilde eigenlijk niet terug door de sloot, maar ik ben gewoon doorgelopen toen is ze toch de sloot maar in gesprongen.

Toch wel een voordeel als honden niet zo graag zwemmen. Ze gaan weleens het water in maar alleen om wat te drinken. Ze zorgen ervoor dat ze niet helemaal nat worden. Alleen hun pootjes mogen schijnbaar nat worden.

Vind het alleen niet leuk dat ze vogels ook leuk vinden, ik kan Tanja echt niet loslaten op een honden losloop pad in de wijk, Tanja gaat namelijk ook achter vogels aan, en de losloop paden liggen hier in de wijk allemaal langs wegen, fietspaden en parkeerplaatsen.
Vind ik wel jammer, Anne was loops dus we hebben nu door de wijk gelopen, maar ja, dan moet Tanja dus ook aan de lijn lopen. Ik wil niet dat iemand zich dood rijdt omdat Tanja achter een vogel aangaat de weg over.
Afbeelding

Tanja en Anne
Manuma

Bericht door Manuma »

Manu is een sledehond die niet trekt. Hij is wel een heel goede jager. Kalm en ongevaarlijk overkomend ligt hij te loeren en zodra hij kans kan maken is het een vliegensvlugge atleet die niet stopt met zijn achtervolging tot hij het in zijn bek heeft en dood schudt.

Uma was een heel slechte jager. De duinen hier zitten vol met konijnen en jullie weten nog wel hoe ze na twee weken terugkwam. Ze stond gewoon hysterisch te gillen maar leek niet te weten wat te doen. Zij was ook wat lui, los een beetje rennen maar het liefst gewoon met de neus aan de grond bij de baas huppelen.

Beide niet heel rastypisch dus.

Meeko drijft. Hij kan echt sluipen, eyen, en zich als een raket afschieten. Hij oefent heel veel op Manu :goeie: Geen idee hoe hij straks bij de schapen is maar het zit er zeker in.
Plaats reactie