Logi heeft uitgezaaide prostaatkanker
- Kruimel
- Posts in topic: 9
- Honden: 2
- Welke: IJslandse honden
Logi heeft uitgezaaide prostaatkanker
Het staat een beetje raar in het Wat ga je morgen doen-topic dus beter hier.
Heeft hier iemand ervaring met Ypozane? Hoe snel gaat het werken, welke bijwerkingen heb je gezien? Ik vind wel eea op internet en in de bijsluiter maar meer info is welkom.
Ik merk na 3 doses dat hij slomer, matter is. Hij hoest een stuk minder, dat is fijn, en daardoor slaapt hij ook langer en dieper denk ik. Op zich niet erg. Vanochtend heeft hij zijn eten van gisteravond uitgekotst en dat is niet gebruikelijk voor hem. Wel deels verteerd maar hij is geen kotser en dan meestal een beetje gal.
Zo maar even wandelen en kijken hoe hij is.
Heeft hier iemand ervaring met Ypozane? Hoe snel gaat het werken, welke bijwerkingen heb je gezien? Ik vind wel eea op internet en in de bijsluiter maar meer info is welkom.
Ik merk na 3 doses dat hij slomer, matter is. Hij hoest een stuk minder, dat is fijn, en daardoor slaapt hij ook langer en dieper denk ik. Op zich niet erg. Vanochtend heeft hij zijn eten van gisteravond uitgekotst en dat is niet gebruikelijk voor hem. Wel deels verteerd maar hij is geen kotser en dan meestal een beetje gal.
Zo maar even wandelen en kijken hoe hij is.
Het duo Olie en Bol
- Omega
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Nu een echte toller
Re: Logi heeft uitgezaaide prostaatkanker
Balu werd ook sloom van Ypozane, leek wel of niks hem meer kon schelen. Hij werd er ook vreterig van, hij vrat alles wat los en vast zat.
Dat was gelukkig ook snel weer over toen de kuur klaar was.
Dat was gelukkig ook snel weer over toen de kuur klaar was.
Na de eerste kuur werd Manu heel veel toleranter naar andere reuen. Dat is ook gebleven, hij patst eigenlijk nooit meer. Hij is ook wat speelser geworden.
Nu heeft hij laatst weer een kuur gehad maar hij rijdt nou meer op andere honden. Waar het eerder 2x per jaar voorkwam doet hij het nu 2x per dag De intentie dan hè, ben het vaak wel voor.
Eten doet hij nog steeds slecht, daar is niks aan veranderd. Ik merk vooral bovenstaande aan hem.
Beterschap voor Logi.
Nu heeft hij laatst weer een kuur gehad maar hij rijdt nou meer op andere honden. Waar het eerder 2x per jaar voorkwam doet hij het nu 2x per dag De intentie dan hè, ben het vaak wel voor.
Eten doet hij nog steeds slecht, daar is niks aan veranderd. Ik merk vooral bovenstaande aan hem.
Beterschap voor Logi.
-
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Oh bah vreselijk voor Logi en jullie
Geen ervaring met ypozane. Maar als het uitgezaaid is heeft hij dan ergens anders ook kanker? Misschien dat hij daar meer last van heeft aangezien de ypozane daar niet op werkt?
Geen ervaring met ypozane. Maar als het uitgezaaid is heeft hij dan ergens anders ook kanker? Misschien dat hij daar meer last van heeft aangezien de ypozane daar niet op werkt?
Hè bah wat een klote nieuws
ypozane bij 2 van mijn reuen gebruikt en eigenlijk niet echt bijwerkingen ervan gemerkt, alleen dat de reden dat ik het gaf (oa niet of moeilijk kunnen poepen) verbeterde en ze zich daardoor best wat beter gingen voelen
maar las ik niet dat het oa ook in zijn longen zat?
spugen, slomer, matter, eten uitspugen en niet eten deed wel mijn reu die ik uiteindelijk om uitzaaiingen in de longen heb laten inslapen
maar las ik niet dat het oa ook in zijn longen zat?
spugen, slomer, matter, eten uitspugen en niet eten deed wel mijn reu die ik uiteindelijk om uitzaaiingen in de longen heb laten inslapen
-
- Honden: 3
- Welke: Duitse herder
Geen ervaring ermee , maar wil je wel sterkte wensen
- Mir
- Welke: Hollandse herder
Wat erg, veel sterkte
Ik heb er geen ervaring mee, maar wil je ook veel sterkte wensen!
Bah, wat naar. Sterkte
- Kruimel
Bedankt allemaal. Het is heel erg rot maar het is niet anders helaas.
De primaire tumor zit in z'n prostaat en het is uitgezaaid naar lever en longen. Zijn milt is ook vergroot. De behandeling is dus palliatief, kijken of hij nog een fijne periode kan leven zonder pijnen en ongemakken. Hij heeft last van de prostaat en hopelijk zal die slinken van de Ypozane. Hij krijgt ook prednison om de symptomen te onderdrukken. Zijn leverwaardes waren hoog dus die doet het niet goed meer maar nog niet zodanig dat het aan hem te merken is. Hoesten doet hij door een trachea collaps, dat staat los van de uitzaaiingen. Die zijn er wel maar klein en nog niet heel veel. In de lever zit veel meer.
Hij eet als altijd prima, dat deed hij ook al voor de medicatie. Hij is ook nog goed te pas alleen sneller moe, dat merk ik wel.
De primaire tumor zit in z'n prostaat en het is uitgezaaid naar lever en longen. Zijn milt is ook vergroot. De behandeling is dus palliatief, kijken of hij nog een fijne periode kan leven zonder pijnen en ongemakken. Hij heeft last van de prostaat en hopelijk zal die slinken van de Ypozane. Hij krijgt ook prednison om de symptomen te onderdrukken. Zijn leverwaardes waren hoog dus die doet het niet goed meer maar nog niet zodanig dat het aan hem te merken is. Hoesten doet hij door een trachea collaps, dat staat los van de uitzaaiingen. Die zijn er wel maar klein en nog niet heel veel. In de lever zit veel meer.
Hij eet als altijd prima, dat deed hij ook al voor de medicatie. Hij is ook nog goed te pas alleen sneller moe, dat merk ik wel.
Het duo Olie en Bol
Kruimel schreef: ↑18 feb 2022, 10:38 Bedankt allemaal. Het is heel erg rot maar het is niet anders helaas.
het hoesten en de benauwdheid zal dan door de prednison verbeterd zijn
- thom
- Welke: Farah het Portugese meisje
Wat een afschuwelijk nieuws. Heel veel sterkte.
Ons Portugese meisje Farah.
- Gretha
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Oh bah, wat naar.
Heel veel sterkte en een knuffel voor Logi.
Het lijkt erop dat we er bij Bronco op tijd bij geweest zijn. Maar de angst blijft altijd dat er toch nog ergens wat zit.
Heel veel sterkte en een knuffel voor Logi.
Het lijkt erop dat we er bij Bronco op tijd bij geweest zijn. Maar de angst blijft altijd dat er toch nog ergens wat zit.
- Kruimel
Ja daar ging ik oorspronkelijk voor maar ik had zo'n zeurend gevoel ergens dat het niet helemaal naar mijn zin was met meneer. Niks dramatisch, gewoon 'kijk maar ff helemaal na inclusief bloed'. Toen de slechte leverwaardes en de echo.Crutz schreef: ↑18 feb 2022, 10:54Kruimel schreef: ↑18 feb 2022, 10:38 Bedankt allemaal. Het is heel erg rot maar het is niet anders helaas.
het hoesten en de benauwdheid zal dan door de prednison verbeterd zijn
Het duo Olie en Bol
Wat erg,sterkte
Dat braken kan met de Ypozane te maken hebben.
“ Bijwerkingen: tijdelijke toename van de eetlust. Een tijdelijke verandering van het gedrag, zoals een activiteitstoename of -afname, of socialer gedrag komt veel voor. Andere negatieve reacties zoals tijdelijk braken en/of diarree, flinke dorst, lusteloosheid of groei van de melkklieren treden niet vaak op.”
Niet vaak, maar soms dus wel.
Charles heeft ook Ypozane gekregen en bij hem merkte ik er niks van. Maar goed, zijn probleem bleek ook helemaal die prostaat niet te zijn maar zijn urineleider.
“ Bijwerkingen: tijdelijke toename van de eetlust. Een tijdelijke verandering van het gedrag, zoals een activiteitstoename of -afname, of socialer gedrag komt veel voor. Andere negatieve reacties zoals tijdelijk braken en/of diarree, flinke dorst, lusteloosheid of groei van de melkklieren treden niet vaak op.”
Charles heeft ook Ypozane gekregen en bij hem merkte ik er niks van. Maar goed, zijn probleem bleek ook helemaal die prostaat niet te zijn maar zijn urineleider.
- Kruimel
Ja dat had ik ook gelezen dus dat zou kunnen, dat het kotsen daarvan kwam. Verder merk ik, behalve wat minder energie, niks bijzonders aan hem. Hij was opgewekt aan het snuffelen tijdens de wandeling en wilde zoals gebruikelijk eigenlijk niet naar huis. Hij is wel wat rielekster naar andere honden, ik vond hem de laatste tijd voor zijn doen wat kortaangebonden naar andere reuen, vooral de mouwenopstropers en lompe pubers. Dat lijkt minder nu, niet verkeerd.Nanna schreef: ↑18 feb 2022, 11:32 Dat braken kan met de Ypozane te maken hebben.
De combi met prednison zou haast moeten leiden tot vraat- en drankzucht maar daar merk ik niks van.
Het duo Olie en Bol
-
- Welke: Oud Duitse herder
Jeetje wat pittig Hopelijk is jullie toch nog een mooie tijd samen gegund.
Dat je niets merkt van vraat en drinkzucht kan te maken hebben met het feit dat hij op dit moment wat braakt?
Als dat braken voorbij gaat kan de vraatzucht toenemen.
Als dat braken voorbij gaat kan de vraatzucht toenemen.
- Kruimel
Dat was alleen vanochtend en hij wilde het eigenlijk wel zelf opruimen. Hebben we maar niet gedaan. Hij wilde ook best een half boterhammetje daarna. Het kan natuurlijk nog komen maar ik verwacht het niet direct. Nog 3 pillen en dan is de kuur Ypozane klaar, dan alleen de prednison. Daarvan kan hij idd alsnog meer gaan drinken en eten, dat werkt langzamer.
Het duo Olie en Bol
- Diana
- Posts in topic: 2
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Wat ontzettend rot Hopelijk kunnen jullie desondanks nog een mooie tijd samen hebben.
Ben maar blij dat je niets merkt van de drink- en vraatzucht vanwege de prednison. Amoz heeft twee keer kort prednison gehad na een operatie en hij had daar wel enorm veel last van. Hij moest er ongeveer twee keer per nacht uit om te plassen en was overdag alleen maar bezig met eten, eten, eten, is er ergens eten? Dat was echt niet leuk meer, ik was blij dat het snel normaliseerde toen we konden stoppen met de pred.
Ben maar blij dat je niets merkt van de drink- en vraatzucht vanwege de prednison. Amoz heeft twee keer kort prednison gehad na een operatie en hij had daar wel enorm veel last van. Hij moest er ongeveer twee keer per nacht uit om te plassen en was overdag alleen maar bezig met eten, eten, eten, is er ergens eten? Dat was echt niet leuk meer, ik was blij dat het snel normaliseerde toen we konden stoppen met de pred.