kaal worden hond

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Célie
Posts in topic: 12
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

kaal worden hond

Bericht door Célie »

Hondenneef Benji is ondertussen 4 jaar oud maar lijkt wel al minder haar te krijgen, wat voor oorzaken kunnen er dan voor zijn het is niet alleen op z'n flanken maar echt bijna z'n gehele lijf behalve z'n koppie dat zo dun wordt, is er bij honden net als bij mannen dat ze naarmate ze ouder worden ze kaler worden?

z'n baasjes willen er naar laten kijken maar geen benul wat de oorzaak zou kunnen zijn of dat het misschien iets normaals is, ik ken het eigenlijk helemaal niet 1 van mijn bullen had wel van die kale plekken op z'n flanken alleen maar dit was alleen in bepaalde tijden en ging dan ook weer weg.

Afbeelding

Even foto van Benji hij is een (gecastreerde) maltezer kruising. (75%maltezer en 25% shi tzu volgens de fokkers)
alinelaila
Posts in topic: 2
Welke: Friese Stabij

Re: kaal worden hond

Bericht door alinelaila »

Nou, dat ziet er niet fraai uit nee. Ik moet denken aan Cushing, maar dat is bij zo'n jonge hond volgens mij niet logisch.
Hij krabt verder niet overmatig veel? Geen vlooien? Geen roodheid?
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

alinelaila schreef: 23 feb 2022, 15:08 Nou, dat ziet er niet fraai uit nee. Ik moet denken aan Cushing, maar dat is bij zo'n jonge hond volgens mij niet logisch.
Hij krabt verder niet overmatig veel? Geen vlooien? Geen roodheid?
Nee helemaal niks, hij is wel altijd ietwat slomig maar dat heeft hij altijd al gehad hij is zo'n hond die niet altijd wil wandelen zeg maar.
alinelaila
Welke: Friese Stabij

Bericht door alinelaila »

Dan zou ik ook zeker schildklier laten onderzoeken. Wat sloom en slechte vacht kunnen daar ook op duiden (al heb ik ook bij schildklierproblemen nog nooit zo'n extreme vacht gezien, je weet maar nooit).
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

alinelaila schreef: 23 feb 2022, 16:08 Dan zou ik ook zeker schildklier laten onderzoeken. Wat sloom en slechte vacht kunnen daar ook op duiden (al heb ik ook bij schildklierproblemen nog nooit zo'n extreme vacht gezien, je weet maar nooit).
Zeg ik dat er ook even bij.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Zinodo schreef: 23 feb 2022, 16:14 Nee, dit is niet normaal. Even bloed laten prikken lijkt me geen verkeerde begin, met schildklier erbij. Is dit recent ontstaan? Raar hoor. Stel er niks uit de bloedbeeld te zien zou zijn kunnen ze daarna naar een dermatoloog.
Nou hij had nooit echt hele dikke vacht maar je zag nooit zo z'n huid er door schijnen maar eigenlijk is het laatste jaar langzamerhand erger geworden, de DA heeft wel gekeken naar mijt en schimmel maar dat was het allemaal niet. Maar we mogen als Ben erbij is er niet over praten en ook niet dat hij te dik is want dat kwetst 'm :roll: maar dan stelt die DA dus niet voor om verder te kijken maar denkt dan dat het die hormonale kaalheid zal zijn ;)
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Zinodo schreef: 23 feb 2022, 17:42
Célie schreef: 23 feb 2022, 17:35
Zinodo schreef: 23 feb 2022, 16:14 Nee, dit is niet normaal. Even bloed laten prikken lijkt me geen verkeerde begin, met schildklier erbij. Is dit recent ontstaan? Raar hoor. Stel er niks uit de bloedbeeld te zien zou zijn kunnen ze daarna naar een dermatoloog.
Nou hij had nooit echt hele dikke vacht maar je zag nooit zo z'n huid er door schijnen maar eigenlijk is het laatste jaar langzamerhand erger geworden, de DA heeft wel gekeken naar mijt en schimmel maar dat was het allemaal niet. Maar we mogen als Ben erbij is er niet over praten en ook niet dat hij te dik is want dat kwetst 'm :roll: maar dan stelt die DA dus niet voor om verder te kijken maar denkt dan dat het die hormonale kaalheid zal zijn ;)
Oh wauw. Oke. Succes.😅hormonale kaalheid kan van alles betekenen, schildklier, bijnieren, of gezien de stijl van dit gesprek worden er gewoon zijn ballen bedoeld, knip, knip. Mag je vast ook niet te luid zeggen, anders valt Ben misschien wel flauw :lol:
Ja zoiets haha, maar ik denk dan straks is het wel iets ergs, ik heb nog nooit een hond gezien die zomaar zo kaal was (behalve dan nakerds natuurlijk) en denk dat moet toch ergens doorkomen straks heeft hij wel iets wat als je er op tijd bij bent gewoon goed te behandelen is dat kwetst meer dan een gesprek over kaal en dik :mann:
~Suzanne~
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond

Bericht door ~Suzanne~ »

Mijn eerste idee is: bezoek een goede DA en laat onderzoeken doen. Als het erop lijkt dat het iets is met de huid, dan is een dermatoloog een goed idee.

Suzanne
Yvette
Honden: 2
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Célie schreef: 23 feb 2022, 17:50 Ja zoiets haha, maar ik denk dan straks is het wel iets ergs, ik heb nog nooit een hond gezien die zomaar zo kaal was (behalve dan nakerds natuurlijk) en denk dat moet toch ergens doorkomen straks heeft hij wel iets wat als je er op tijd bij bent gewoon goed te behandelen is dat kwetst meer dan een gesprek over kaal en dik :mann:
Ik heb die wel al vaker gezien, allemaal Maltezerkruisingen opvallend genoeg. Kun je daar niks over vinden als je er naar zoekt? Rasgebonden kwaaltje?
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

~Suzanne~ schreef: 23 feb 2022, 19:15 Mijn eerste idee is: bezoek een goede DA en laat onderzoeken doen. Als het erop lijkt dat het iets is met de huid, dan is een dermatoloog een goed idee.

Suzanne
Tja, volgens schoonzus is hun DA een goede da :dunno: en ze is ook al niet zo van doorpakken of doorvragen dus daarom vraag ik hier suggesties zodat ze zelf wat kan aangeven. ;-)
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Yvette schreef: 23 feb 2022, 22:15
Célie schreef: 23 feb 2022, 17:50 Ja zoiets haha, maar ik denk dan straks is het wel iets ergs, ik heb nog nooit een hond gezien die zomaar zo kaal was (behalve dan nakerds natuurlijk) en denk dat moet toch ergens doorkomen straks heeft hij wel iets wat als je er op tijd bij bent gewoon goed te behandelen is dat kwetst meer dan een gesprek over kaal en dik :mann:
Ik heb die wel al vaker gezien, allemaal Maltezerkruisingen opvallend genoeg. Kun je daar niks over vinden als je er naar zoekt? Rasgebonden kwaaltje?
O, ja dat is nog wel een idee. Ik ga daar even op zoeken. Deze foto's zijn ook genomen door de trimster en die vind wel dat zijn huid er gewoon goed uitziet dus niet droog, schilferig rood ofzo.

Kijk als z'n bloedwaardes gewoon verder allemaal goed zijn dan is het nu eenmaal zo dat hij een "haarprobleem" :mann: heeft als hij er zelf verder geen hinder ondervind is het verder ook niet erg.
Nanna

Bericht door Nanna »

Misschien zit er wel chinees naakthondje achter. Die hebben ongeschoren en onbehandeld met Veet ook van die lillijke vachten.

Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Nanna schreef: 24 feb 2022, 12:46 Misschien zit er wel chinees naakthondje achter. Die hebben ongeschoren en onbehandeld met Veet ook van die lillijke vachten.

Afbeelding
Ja dat had ik ook al gezegd (meer als gein) maar dan moet dat toch al meteen in het eerste jaar zo'n hairy hairless zijn geweest of zou dat pas later kunnen komen? Als pup had hij gewoon haar

Afbeelding
blondie

Bericht door blondie »

Ik heb het ook eens gezien bij een hond uit de buurt.
Dacht toen ook dat ze een naakthond had, maar dat bleek ook een kleine kruising van iets die dus een aandoening had waardoor hij kaal was geworden.
Dus als pup en met opgroeien ook haar, maar naarmate de hond ouder werd, werd hij dus kaal, met op koppie wel nog haar.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

blondie schreef: 24 feb 2022, 15:46 Ik heb het ook eens gezien bij een hond uit de buurt.
Dacht toen ook dat ze een naakthond had, maar dat bleek ook een kleine kruising van iets die dus een aandoening had waardoor hij kaal was geworden.
Dus als pup en met opgroeien ook haar, maar naarmate de hond ouder werd, werd hij dus kaal, met op koppie wel nog haar.
Er is toch ook een ras dat met haar wordt geboren en dan pas later kaal wordt (of heb ik dat nou weer uit een film haha)?
blondie

Bericht door blondie »

Sommige mannen.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

blondie schreef: 24 feb 2022, 16:02Sommige mannen.
:proest:
EchoMira
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Als de huid verder gewoon rustig is en er geen andere opvallende symptomen zijn zal het een genetische aandoening zijn waar je niets tegen kunt doen.
Heleboelie

Bericht door Heleboelie »

Sloom, dikker en kale flanken zijn toch echt hoofdsymptomen van te trage schildklier hoor.
Heleboelie

Bericht door Heleboelie »

Sloom, dikker en kale flanken zijn toch echt hoofdsymptomen van te trage schildklier hoor.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Heleboelie schreef: 24 feb 2022, 17:36 Sloom, dikker en kale flanken zijn toch echt hoofdsymptomen van te trage schildklier hoor.
Maar dat slome heeft hij altijd al en dat dikker na de castratie, maar ze gaan z'n bloed laten controleren en kijken naar Cushing
EchoMira schreef: 24 feb 2022, 17:22 Als de huid verder gewoon rustig is en er geen andere opvallende symptomen zijn zal het een genetische aandoening zijn waar je niets tegen kunt doen.
Ja verder niks opvallends maar dat kale is natuurlijk wel raar maar als schildklier goed is en die cushing test is dat in ieder geval uitgesloten dan kopen ze maar jasjes voor hem :mrgreen:
Lothian
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Heleboelie schreef: 24 feb 2022, 17:36 Sloom, dikker en kale flanken zijn toch echt hoofdsymptomen van te trage schildklier hoor.
Ja, zeker laten checken. Lucca's vacht en huid beginnen zich nu pas te herstellen.
Afbeelding
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Ik ken een sheltie die dit had, zonder verdere last overigens. Geen jeuk, niet ziek of zo. Maar wel half kaal, heel dun haar en met grote kale plekken er tussen. Was iets auto-immuun dacht ik, maar ben vergeten wat.
Als ik dat baasje zie op wedstrijd vraag ik het wel even na.
Nicoline

Bericht door Nicoline »

Ik denk ook Cushing of iets vergelijkbaars. Gelukkig is dat vaak goed te behandelen, mijn vorige hond is er 14 mee geworden.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Nicoline schreef: 25 feb 2022, 02:15 Ik denk ook Cushing of iets vergelijkbaars. Gelukkig is dat vaak goed te behandelen, mijn vorige hond is er 14 mee geworden.
Ja ik ken ook meerdere bulletjes met Cushing en die hebben (voor bullen) een normale leeftijd bereikt.
Lothian schreef: 24 feb 2022, 21:04
Ja, zeker laten checken. Lucca's vacht en huid beginnen zich nu pas te herstellen.
Ja ze laten er naar kijken

Zag je bij Lucca dan verder ook niks raars aan z'n huid?
Gudrun schreef: 24 feb 2022, 22:58 Ik ken een sheltie die dit had, zonder verdere last overigens. Geen jeuk, niet ziek of zo. Maar wel half kaal, heel dun haar en met grote kale plekken er tussen. Was iets auto-immuun dacht ik, maar ben vergeten wat.
Als ik dat baasje zie op wedstrijd vraag ik het wel even na.
ja als er niks uit bloed en cushing komt kan ik dat ook nog even noemen , maar moet het beetje poezelig brengen want anders gaan ze alvast een kist uitzoeken haha beetje dramamutserig
Plaats reactie