Voor welk outcross project kan jouw hond ingezet worden?
Voor welk outcross project kan jouw hond ingezet worden?
Feta kan worden ingezet voor de Rat terrier en de Tenterfield terrier. Ik vind haar wel een look-alike van deze rassen Niet dat je een look-alike nodig hebt voor outcross natuurlijk.
Rat terriër
De Tenterfield Terrier
Feta
Lanai zou voor de teckel kunnen worden ingezet. Al denk ik dat ze zelf ook teckel genen heeft, dus hoeveel nut het heeft weet ik niet.
Rat terriër
De Tenterfield Terrier
Feta
Lanai zou voor de teckel kunnen worden ingezet. Al denk ik dat ze zelf ook teckel genen heeft, dus hoeveel nut het heeft weet ik niet.
Re: Voor welk outcross project kan jouw hond ingezet worden?
Zoontje van Sjaak zou zo aangekeurd kunnen worden. Terugfokken op kortsnuit mogen ze laten. Maar het zal wel weer jaren getraineerd of met een hoerensmoes afgeketst worden. We weten allemaal dat genetische aandoeningen bij de stamboomversies veel minder vaak voor komen
Zus zou ideaal zijn voor de lundehund. Haar hoofd kan ook al zo buigen en ze heeft gigantische voeten
Zus zou ideaal zijn voor de lundehund. Haar hoofd kan ook al zo buigen en ze heeft gigantische voeten
- Frootje
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Gewoon een Jack Russell misschien? Daar lijkt ze het meest op qua bouw denk ik. Behalve de kop, die is wel heel anders. Dus misschien ook niet.
- _Tiny_
- Posts in topic: 6
- Honden: 4
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
Oscar heeft geen stamboom, want hij is sable en dan hoor je nergens bij. Maar hij zou een prima aanwinst zijn voor de middenslagpoedel en ook de Franse krulhaar. Tenminste als het gaat om aankeuren van look a likes.
- Inge O
- Posts in topic: 4
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Ik kijk minder naar het uiterlijk (hoewel ze ook op dat punt redelijk wat gemeen hebben, op die extreme baard na dan), veeleer naar karakter en bouw, en dan zou ik een Hovawart het liefste met een Riezenschnauzer combineren.
- _Tiny_
Als je een echte autocross wilt doen moet je juist in die groep gaan zitten die er het verst van af staat. Dan gaat het inderdaad niet om uiterlijk. Dan wordt de keuze dus heel breed. Poedel x Australian Shepherd zie ik wel zitten.
- _Tiny_
Ja ik vind het ook belachelijk. Waarom dat nou weer opgesplitst moest worden Maar zo hebben ze het in hun oneindige wijsheid beslistZinodo schreef: ↑28 feb 2022, 10:52 Franse krulhaar! ik kan er maar niet aan wennen sorry
Maar met outcrossen is het toch de bedoeling om zo veel mogelijk genetische diversiteit toe te voegen, niet op welke ras je hond genoeg lijkt toch. Ik heb geen flauw idee welk ras mijn honden genetisch zouden helpen, ja vast alles van meer dan 60%+ coi, maar er zijn maar weinig honden die slechter zijn dan dat. En moet je dat dan überhaupt willen redden.
Ik dacht eigenlijk dat de vraag luchtig bedoeld was? Zo van waar lijkt jou hond op.
Want een echte outcross vind ik het natuurlijk niet.
Ja, dat was een voorborduursel op het voornemen lookalikes aan te keuren. Als je echt wilt outcrossen moet je gewoon een max percentage rashond en coi vaststellen voor over een jaar of tien. Dan is iedere kruising even waardevol.Zinodo schreef: ↑28 feb 2022, 10:52 Franse krulhaar! ik kan er maar niet aan wennen sorry
Maar met outcrossen is het toch de bedoeling om zo veel mogelijk genetische diversiteit toe te voegen, niet op welke ras je hond genoeg lijkt toch. Ik heb geen flauw idee welk ras mijn honden genetisch zouden helpen, ja vast alles van meer dan 60%+ coi, maar er zijn maar weinig honden die slechter zijn dan dat. En moet je dat dan überhaupt willen redden.
- _Tiny_
Hahahahaha!Zinodo schreef: ↑28 feb 2022, 11:06Jaa ik moet er ook altijd om gniffelen, Franse krulhaar. wat dat betreft is de naam wel heel goed gelukt haha. Maar die hele splitsing op kleurtjes is idd belachelijk._Tiny_ schreef: ↑28 feb 2022, 10:59Ja ik vind het ook belachelijk. Waarom dat nou weer opgesplitst moest worden Maar zo hebben ze het in hun oneindige wijsheid beslistZinodo schreef: ↑28 feb 2022, 10:52 Franse krulhaar! ik kan er maar niet aan wennen sorry
Ik dacht eigenlijk dat de vraag luchtig bedoeld was? Zo van waar lijkt jou hond op.
Want een echte outcross vind ik het natuurlijk niet.
Ok qua looks dan zeg ik Ziva voor de ijslanders en de podenco's voor andere windhonden. Ik zou ze niet gauw voor andere honden gebruiken want laten we eerlijk zijn, hun karaktertrekken zijn niet bepaald wenselijk bij de meeste honden. na ja, misschien om de goldens van hun syndroom van pica en voernijd af te helpen?? Maar ja dan lopen ze weg en apporteren ze niet meer en gaan niet meer in modderplassen liggen en laat dat nou precies de essentie van een golden zijn haha.
- Lothian
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Waar jouw honden me aan gezellige rasta's doen denken kan ik in zo'n Bergamasco echt alleen een heroïneverslaafde junk in de catacomben van Hoog-Catharijne voor me zien. Wat is dat toch een vreselijk vieze en lelijke vacht.
- alinelaila
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Friese Stabij
- _Tiny_
Duque op de greyhound voor een wat mooier type
- Inge O
- Posts in topic: 4
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Ik ben er ook wel voor 99% zeker van dat wat hierboven op de foto staat heel erg bewerkt is met vanalles en nog wat om dat soort kleiige megaplakkaten te krijgen.
Allemaal omdat de oorspronkelijke Bergamasco waarschijnlijk gewoon een enorm klittige vacht had uit zichzelf, voeg daar dan wat honden- en schapendrollen aan toe et voilà, een prachtige exclusieve rashondenvacht is geboren .
Vrees dat ik niet mee kan doen
Zijn denk maar weinig mensen die een Duitse herder of DH lookalike voor outcross willen gebruiken
Denk ik althans..
Zijn denk maar weinig mensen die een Duitse herder of DH lookalike voor outcross willen gebruiken
Denk ik althans..
De Pyreneese herdershond zie je soms ook in de vilten, zij het alleen op de achterhand.
Maar toe maar. Evengoed een kandidaat en uit dezelfde rasgroep dus de herdereigenschappen blijven overeind.
Zou trouwens ook een leuke zijn voor de Smous. Grootte, kleur en vacht kloppen al.
Maar toe maar. Evengoed een kandidaat en uit dezelfde rasgroep dus de herdereigenschappen blijven overeind.
Zou trouwens ook een leuke zijn voor de Smous. Grootte, kleur en vacht kloppen al.
Laatst gewijzigd door Nanna op 28 feb 2022, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar dan is dat toch juist goed om te outcrossen met een gezellige Puli? Raak je meteen van dat angstige af.
Finn zou ook een aanwinst zijn voor de Tibetaanse spaniel denk ik.
Tess zou ik zo niet snel weten. Er is wel eens outcross gedaan met groenendaeler voor de Tsjech.
- Frootje
- Posts in topic: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Nu je het zegt, dat zou inderdaad een goede zijn.
- Célie
- Posts in topic: 3
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Nou ik zou echt niet weten waar Ushi geschikt voor zou kunnen zijn met haar allergieën dat wil je nergens inbrengen.
- Alfilillo
- Welke: Podenco en kruising
Omdat het toch niet gaat gebeuren, doe ik een gewaagd voorstel: Lily voor de Engelse Stafford. Ze is zacht van karakter, totaal niet agressief en heeft geen vasthoudende drive. Desondanks is ze niet sloom, kan uren lopen en is een stoer kortharig spierbonkje, wat wel past bij de Engelse Staf. Verder kan ze die rare kikkerbekken van tegenwoordig en idioot hoge stop wat afvlakken.
- Kruimel
- Welke: IJslandse honden
Inbreng van Brimi is voor elk ras goed, mits ze wel een beetje slim zijn. Wat het met een middenslag poedel zou opleveren ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
En verder moet je gewoon al die noordelijke spitsen met hun mini-populaties bij elkaar gooien.
En verder moet je gewoon al die noordelijke spitsen met hun mini-populaties bij elkaar gooien.
Het duo Olie en Bol