Liefde voor je hond
-
- Posts in topic: 11
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Re: Liefde voor je hond
Ik had mira al op mijn schouder bij die dodenmars bij jou thuis.
Natuurlijk laat je je honden niet achter.
Natuurlijk laat je je honden niet achter.
- Frootje
- Posts in topic: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Vreselijke situatie, wel altijd mooi om te zien hoeveel mensen om hun dieren geven.
Ik kan me niet voorstellen hoe het voelt om in een oorlogssituatie te zitten natuurlijk, maar ik kan me ook niet voorstellen dat ik ooit mijn hond(en) aan hun lot zou overlaten. Ik zou ook tillen.
Ik kan me niet voorstellen hoe het voelt om in een oorlogssituatie te zitten natuurlijk, maar ik kan me ook niet voorstellen dat ik ooit mijn hond(en) aan hun lot zou overlaten. Ik zou ook tillen.
- Kells
- Posts in topic: 6
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Waar wij zijn, daar zijn onze honden. Ander huisdieren meenemen in een oorlog zal minder makkelijk zijn. Ik moet er niet aan denken.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Ik zou de vogels vrij moeten laten. Gelukkig wordt het komende week 17 graden. Hele voerton omdraaien en God zegene de greep.
Maar mn honden gaan mee.
Ik kan zo’n bericht trouwens niet zonder vochtige ogen lezen maar ik begrijp dat dat geheel mijn gebrek is.
Maar mn honden gaan mee.
Ik kan zo’n bericht trouwens niet zonder vochtige ogen lezen maar ik begrijp dat dat geheel mijn gebrek is.
- Kells
Ik ook niet. Vogels en andere kleine huisdieren vrijlaten zou ik ook doen al weet ik dat ze in het wild niet lang leven.
Ik zou mijn huisdieren niet vrijlaten hoor. De kans dat mijn kat voor een tank loopt lijkt me vele malen groter dan dat mijn huis gebombardeerd word. Wel achterlaten met enorm veel water en voedsel natuurlijk.
Ja. En dan met wat pech duurt die oorlog vier jaar. Nee hoor. Ik hoorde dat russische soldaten op huisdieren schoten dus dan doen we dat.
Ik heb het boek ‘haar naam was Sara’ gelezen en dat was afdoende.
- malinois
- Posts in topic: 7
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
En dan in NL aangekomen moet je je hond in t asiel droppen
https://www.ad.nl/ede/vluchtelingen-moe ... ~ac6f944e/
Maar hier gingen de honden ook mee hoor, absoluut. Die liet ik never alleen achter.
Maar hier gingen de honden ook mee hoor, absoluut. Die liet ik never alleen achter.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Kells
Wat is dat nou weer voor idioterie? Die honden mogen in veel landen de grens over zonder de stempels in het paspoort en dan krijg je dit soort toestanden? Tis niet te geloven!malinois schreef: ↑08 mar 2022, 23:37 En dan in NL aangekomen moet je je hond in t asiel droppen
Neeee rot op zeg laat ze die dieren houden potdomme! Dan stop je de mensen met allergie toch bij elkaar op een diervrije kamer? Sjongejonge.
- malinois
- Posts in topic: 7
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Dat is echt iets Nederlands... een onbenullig regeltje belangrijk maken. Want t staat in de regels....
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ze laten me in elk geval nooit vergeten waarom ik zo’n hekel heb aan Nederland. Elke keer als ik denk dat ik alles gezien heb komt er nog een schepje bovenop.
- Floortje
- Posts in topic: 1
- Welke: Hussel en Hollandse Herder
Ik vind het hartverscheurend, begrijp me niet verkeerd. Maar ergens is het wel logisch toch?
Of zouden jullie zonder blikken of blozen de kamer delen met Andrej en z’n drie pitbulls?
Edit: er zijn trouwens organisaties die bemiddelen tussen mensen met een opvangplek en vluchtelingen met huisdieren. Je kunt je ook aanmelden om alleen huisdieren op te vangen
Of zouden jullie zonder blikken of blozen de kamer delen met Andrej en z’n drie pitbulls?
Edit: er zijn trouwens organisaties die bemiddelen tussen mensen met een opvangplek en vluchtelingen met huisdieren. Je kunt je ook aanmelden om alleen huisdieren op te vangen
Nou, ik zag mezelf al zitten in een metrostation of schuilkelder met Feta en Lanai. Vreselijk. En je hond zal maar angstig aangelegd zijn, dat lijkt me vreselijk om aan te zien.
Dat de vluchtelingen de honden hier naar het asiel moeten brengen vind ik krom. Natuurlijk veroorzaken ze overlast voor anderen die niet van honden gediend zijn, maar die kunnen dan naar een andere kamer toch?
Ach, ik weet het ook niet. Ik zou hondenbenches regelen en een slaapplek inrichten voor mensen met huisdieren, maar ik ben niet aan het organiseren.
- Yvette
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Vreselijk ik zit er ook wel af en toe aan te denken wat ik zou doen als we zouden moeten vluchten, ik denk dat ik Chup gelijk naar de DA breng om in te laten slapen, zo'n oude hond zoiets nog aandoen als zo'n hele vlucht, voor beide partijen, het lijkt mij niet te doen... Wat een rotsituatie, zo hopeloos
Groetjes Yvette
Freek (2020), Barrie (2021)
Freek (2020), Barrie (2021)
- Fenneke
- Honden: 1
- Welke: Witte herder en nu een hún
Ik las ook een verhaal dat een vrouw haar paarden naar het bos had gebracht en ze daar had losgelaten. Ik kan zulke dingen ook niet lezen zonder tranen. Laat staan zo'n filmpje kijken.
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
Amos en Buster
Die katten ook allemaal. Doodsbang in zo'n mandje, dagenlang. Ik zie me daar al naast zitten met Jaap. En dat de invalide oma aan je andere kant dan ondergesneeuwd wordt door poolhondenvacht die door de spanning en angst in een keer loslaat.Tamara schreef: ↑09 mar 2022, 08:07
Nou, ik zag mezelf al zitten in een metrostation of schuilkelder met Feta en Lanai. Vreselijk. En je hond zal maar angstig aangelegd zijn, dat lijkt me vreselijk om aan te zien.
Dat de vluchtelingen de honden hier naar het asiel moeten brengen vind ik krom. Natuurlijk veroorzaken ze overlast voor anderen die niet van honden gediend zijn, maar die kunnen dan naar een andere kamer toch?
Ach, ik weet het ook niet. Ik zou hondenbenches regelen en een slaapplek inrichten voor mensen met huisdieren, maar ik ben niet aan het organiseren.
Die mensen en dieren moeten ook nog eens allemaal hun behoeften ergens doen en water en eten is op rantsoen.
In het begin was er een gezin met een husky pup, dat steeds uit de trein werd gestuurd omdat de pup plek van mensen in nam. Achterlaten of wegwezen. Die zijn gaan lopen.
En toch, hoe vreselijk ook, uiteindelijk vind ik de veiligheid van die kinderen boven de pup gaan. Opvang is nu in de eerste plaats nodig voor mensen en dat zijn er héél veel. Je kunt geen kennels neerzetten waar bedden kunnen staan.
Ik snap echt dat je wilt zien dat ook je dier veilig is en dat je een deel van je leven dat zo met jezelf verweven is op zo'n moment niet op wilt geven. En toch is dat voor iedereen even het beste. Als er al enige interactie mogelijk is, wordt dat een grote chaos.
Asiels zijn er voor noodgevallen en ik weet zeker dat er zat vrijwilligers bereid zijn om te helpen of dieren thuis op te vangen.
- _Tiny_
- Honden: 4
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
Ja ik denk ook wel eens hoe wij dat zouden doen. Als we met de auto vluchten is deze vol met 4 mensen en kunnen er geen 4 honden meer bij. Dus dan maar in 2 auto's gaan rijden? Maar stel dat we elkaar dan kwijtraken.... Ik moet er echt niet aan denken.
Het is ook zo, de veiligheid van die kinderen zou ik ook voorop stellen. En je hebt gelijk dat er geen kennels kunnen staan waar bedden kunnen staan... in een ideaal plaatje waar je toevallig een extra sporthal over hebt voor mensen met huisdieren misschien. Maar zoals je zegt, opvang voor huisdieren is er wel, maar dan in het asiel of bij vrijwilligers.Dagmar schreef: ↑09 mar 2022, 09:54
In het begin was er een gezin met een husky pup, dat steeds uit de trein werd gestuurd omdat de pup plek van mensen in nam. Achterlaten of wegwezen. Die zijn gaan lopen.
En toch, hoe vreselijk ook, uiteindelijk vind ik de veiligheid van die kinderen boven de pup gaan. Opvang is nu in de eerste plaats nodig voor mensen en dat zijn er héél veel. Je kunt geen kennels neerzetten waar bedden kunnen staan.
Ik snap echt dat je wilt zien dat ook je dier veilig is en dat je een deel van je leven dat zo met jezelf verweven is op zo'n moment niet op wilt geven. En toch is dat voor iedereen even het beste. Als er al enige interactie mogelijk is, wordt dat een grote chaos.
Asiels zijn er voor noodgevallen en ik weet zeker dat er zat vrijwilligers bereid zijn om te helpen of dieren thuis op te vangen.
Het is toch wat, wilde dieren en huisdieren ten midden van een oorlog. Arme beesten.
PS Ik zou denk ik in het asiel in het hok bij Fet en Lanai gaan slapen, in een XXXL hondenmand
Ik zou Sem direct in laten slapen, bij een oorlog zouden zijn overige zintuigen zo van padje afgaan dat het voor hem geen leven meer is.
Hij is ook absoluut niet stressbestendig dus hem op sleeptouw meenemen naar een ander land etc wordt hem ook niet.
De andere 3 gaan wel mee.
Mijn overige dieren zouden achter blijven met de rennen open en paar zakken hooi/voer en bakken water erin.
Schutting deur vastzetten op een kier, als al het eten op is kunnen ze in ieder geval nog weg.
Vindt het sneu voor de mensen die alsnog hun dieren achter moeten laten.
Hij is ook absoluut niet stressbestendig dus hem op sleeptouw meenemen naar een ander land etc wordt hem ook niet.
De andere 3 gaan wel mee.
Mijn overige dieren zouden achter blijven met de rennen open en paar zakken hooi/voer en bakken water erin.
Schutting deur vastzetten op een kier, als al het eten op is kunnen ze in ieder geval nog weg.
Vindt het sneu voor de mensen die alsnog hun dieren achter moeten laten.
- alinelaila
- Welke: Friese Stabij
Ik hoop dat het een keuze is waar ik nooit voor kom te staan. 5 katten en een hond sleep je niet mee, dat is niet realistisch. Maar m'n 5 katten achterlaten zou ook m'n hart breken. Sem kan ik tillen als het moet, want hele einden lopen kan hij niet meer. Al denk ik wel dat die 22 kilo na 10 minuten aanvoelen als 52 kilo Maar misschien met z'n kont in een rugzak ofzo, dan kom je een heel eind.
- Fenneke
- Welke: Witte herder en nu een hún
Stel ik zou daar wonen dan had ik baloe al laten inslapen. Zijn extreme angst voor knallen is geen hondwaardig leven in zo'n situatie.
Groetjes Fenneke en Baloe
Amos en Buster
Amos en Buster