Besluit VFLD

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Plaats reactie
Nanna

Besluit VFLD

Bericht door Nanna »

De Vereniging van Fokkers en Liefhebbers van gladharige Dwergpinschers en aanverwante rassen.
Dus.

En een prima besluit van ze.

Afbeelding
Kruimel
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: IJslandse honden

Re: Besluit VFLD

Bericht door Kruimel »

Kijk. Zo heurt dat.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Lothian
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Ik ben niet helemaal ingelezen, de eisen in dat convenant zijn dus minder streng dan de wettelijke eisen?
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Lothian schreef: 31 mar 2022, 17:12 Ik ben niet helemaal ingelezen, de eisen in dat convenant zijn dus minder streng dan de wettelijke eisen?
Yep.
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Lothian schreef: 31 mar 2022, 17:12 Ik ben niet helemaal ingelezen, de eisen in dat convenant zijn dus minder streng dan de wettelijke eisen?
Een debiele test in een hyperbarische kooi met een vragenlijst voor de baas of ie o.a. abnormaal geluid maakt. Plus drie minuten kunnen rennen.
Dit was de conclusie van de fokker die de RVB heeft gepubliceerd en ondersteunt.

“In Nederland ligt de focus op de lengte van de neus. Wij hebben echter bevestigd gekregen dat de lengte van de neus niet van invloed is op het wel of niet ontstaan van ademhalingsproblemen bij de Mopshond"

En volgens de criteria wordt het niet afgeraden met een hond met graad 2 te fokken. Graad 2: klinische BOAS; matige BOAS tekenen die gemonitord moeten worden en die mogelijk veterinair ingrijpen behoeven.

Komt erop neer dat wanneer ze een beetje jokken dat superchamp hijgende inteeltmongol z'n voer kan eten zonder te stikken en nergens last van heeft, na een tijdelijk dieet zo graad 2 in kan en ze vrij spel hebben. Voor de volgende show verdient Teeltje dan weer een doos mergpijpjes en een bak pasta per dag, is ie daar " perfect in conditie".

https://www.houdenvanhonden.nl/globalas ... t-boas.pdf
Afbeelding
Plaats reactie